Service KPN ten aanzien van PDA's
Geplaatst: 24 jun 2005 23:11
Hallo,
Ik heb een PDA (kleine handcomputer) met telefoonfunctie aangeschaft via de KPN. Het betreft een Qtek 9090.
Het is bekend dat er met dit soort apparaten altijd problemen zijn en dat die problemen worden opgelost met patches en nieuwe ROM's.
Normaal kan je deze patches en ROM's bij de fabrikant downloaden.
Echter; Qtek kent geen wereldwijde support. Elke importeur dient zelf zorg te dragen voor de juiste support.
De KPN heeft dit apparaat geïmporteerd bij Brightpoint; de importeur in Duitsland. Hierdoor word het toestel niet ondersteund door de Nederlandse importeur die een website hiervoor heeft opgericht: http://www.qtek.nl
Als ik vervolgens KPN bel of bezoek op het business center, blijkt er niemand te zijn die iets zinnigs voor mij kan betekenen.
Ik zit nu dus met een PDA van EUR 700,00 die nergens ondersteund word en behoorlijk vervelende kuren vertoond. Een update zit er niet in (ook niet als ik stiekem toch toegang krijg tot www.qtek.nl, aangezien hun updates zijn beveiligd, zodat je ze niet op "illegale" PDA's kunt installeren).
De KPN heeft mij wel tot 3 keer een nieuw toestel gegeven, dus de wil is er wel, maar de support die nodig is (Een nieuwe software-versie) is niet beschikbaar. Alle 3 de toestellen hadden dezelfde problemen.
Ik heb een PDA (kleine handcomputer) met telefoonfunctie aangeschaft via de KPN. Het betreft een Qtek 9090.
Het is bekend dat er met dit soort apparaten altijd problemen zijn en dat die problemen worden opgelost met patches en nieuwe ROM's.
Normaal kan je deze patches en ROM's bij de fabrikant downloaden.
Echter; Qtek kent geen wereldwijde support. Elke importeur dient zelf zorg te dragen voor de juiste support.
De KPN heeft dit apparaat geïmporteerd bij Brightpoint; de importeur in Duitsland. Hierdoor word het toestel niet ondersteund door de Nederlandse importeur die een website hiervoor heeft opgericht: http://www.qtek.nl
Als ik vervolgens KPN bel of bezoek op het business center, blijkt er niemand te zijn die iets zinnigs voor mij kan betekenen.
Ik zit nu dus met een PDA van EUR 700,00 die nergens ondersteund word en behoorlijk vervelende kuren vertoond. Een update zit er niet in (ook niet als ik stiekem toch toegang krijg tot www.qtek.nl, aangezien hun updates zijn beveiligd, zodat je ze niet op "illegale" PDA's kunt installeren).
De KPN heeft mij wel tot 3 keer een nieuw toestel gegeven, dus de wil is er wel, maar de support die nodig is (Een nieuwe software-versie) is niet beschikbaar. Alle 3 de toestellen hadden dezelfde problemen.