LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ferdiey
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2005 16:26

D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Ferdiey »

Ik heb via T-mobile een telefoon gekregen,
de samsung d500. Deze hield er na anderhalve week
al mee op. Het beeldscherm deed het niet meer.
Ze hebben m opgehaald en toen kreeg ik
een rekening van 200 euro voor schade door
staat of val. IK HEB M NIET LATEN VALLEN.
Wat moet ik hier mee aan?

GijZz
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2005 16:43

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door GijZz »

wel eens gehoord van knel schade?

waarschijnlijk heeft de telefoon te veel onder druk gestaan
(b.v in je broek zak)

In bij reparatie buro is gewoon geconstateerd dat het niet een productie fout is..
en als je de garantie voorwaarden leest geef samsung daar geen garantie op.

Dit is in te dekken door b.v een verzekering af te sluiten!

G@itP
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 okt 2004 16:43

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door G@itP »

Wat een onzin zeg, een extra verzekering afsluiten voor iets waar je gewoon recht op hebt!

Als het beeldscherm defect raakt en de reparateur die stelt dat het veroorzaakt is door valschade/klemschade dan dient deze dat toch aannemelijk te maken, immers wie stelt moet bewijzen!

Zoek eens verder op diverse fora en je zult zien dat dit een veel voorkomend probleem is van de D500 en dat je zeker niet de enige bent.

Het is waarschijnlijk een produktiefout in de D500 lijn waardoor de schermpjes spontaan, bv door tempwisselingen, barsten.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

welk recht?

in welk artikel staat dat als je beeldscherm kapot gaat door eigen gebruik, je dan recht op een nieuw?

ik werk zelf in een telecom winkel, en krijg regelmatig klanten over de vloer, en je wil niet weten hoe die met zijn toestellen omgaan, er is nog nooit een klant geweest die hand in eigen boezem steekt en zegt het is mijn fout, klanten gaan altijd op hun strepen staan en claimen recht te hebben. Terwijl 9 van de 10 het woord recht niet eens kan spellen of ooit een wettenbundel gezien heeft. Laat staan dat ze weten welk wetsartikel van toepassing is. Hiermee wordt mijn standpunt dat consumenten arrogant, asociaal en vooral dom zijn nogmaals bevestigd.

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door hoffie »

Hiermee wordt mijn standpunt dat consumenten arrogant, asociaal en vooral dom zijn nogmaals bevestigd.
je bedoelde toch de medewerkers van telecom winkels, die mensen proberen telefoons aan te smeren met functies die ze nooit zullen gebruiken die arrogant, asociaal en vooral dom zijn, neem ik aan?

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@hoffie
als ik telefoons zou aansmeren en klanten zouden ontevreden zijn, dan zouden ze weer terug bij mij in de winkel staan, dus aan aansmeren wordt hier niet gedaan, alhoewel ik niet vor de rest van de telecomverkopers kan spreken natuurlijk. Ik heb alleen maar tevreden klanten, anders zou ik en mijn targets niet halen en niet al zo lang werken bij dezelfde winkel, want het laatste wat een bedrijfsleider wil is boze klanten die trug komen!

Trouwens ben jij als consument zelf onderdeel van die groep en ben je niet in staat een objectief oordeel te vormen over deze groep, je bent immers partijdig en hebt er belang bij de groep waar je bij hoort positief te willen plaatsen

devierde
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jun 2005 17:03

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door devierde »

Hmmm...

Eerst zeg je:
ik werk zelf in een telecom winkel, en krijg regelmatig klanten over de vloer, en je wil niet weten hoe die met zijn toestellen omgaan, er is nog nooit een klant geweest die hand in eigen boezem steekt en zegt het is mijn fout, klanten gaan altijd op hun strepen staan en claimen recht te hebben.
Hier zeg je impliciet dus dat je meer dan genoeg ontevreden klanten terugkrijgt welke kennelijk jou of het apparaat de schuld geven....

Dan zeg je:
Ik heb alleen maar tevreden klanten, anders zou ik en mijn targets niet halen en niet al zo lang werken bij dezelfde winkel, want het laatste wat een bedrijfsleider wil is boze klanten die trug komen!
Nu heb je ineens juist allemaal tevreden klanten OMDAT je kennelijk veel verkoopt... :? Sinds wanneer heeft kwantitatieve verkoop te maken met een tevredenheidsgarantie van consumenten?

Verder kom je met kort door de bocht uitspraken dat een willekeurige consument onkundig zou zijn om een goed oordeel te geven over wat zij als consument verwacht.. :? Weet jij eigenlijk wel waar je over praat?
Mag ik je oveigens aan herinneren dat jij ook een consument bent (tenzij je op een onbewoond eiland woont/werkt :lol: )

Overigens ben je als levenancier/verkoper volgens de wet verplicht om een degelijk product aan te bieden (tenzij je erbij zegt dat het slecht is). De consument mag ook van de wet verwachten dat het voldoet aan de eisen die redelijkerwijs van dat product verwacht wordt. Van een gsm telefoon die overigens steeds kleiner ontworpen wordt verwacht men ook dat het goed getest is bij opbergen in (broek)zakken of bijv. dat het op een juiste manier handelbaar is zonder dat het elke keer uit je handen valt. Indien er gebruiksproblemen of technische problemen zijn die inherent het gevolg zijn van een slechte (technische)design dan is de fabrikant aansprakelijk (en in nederland dus ook de leverancier). Als er ook nog signalen zijn dat hetzelfde product een designprobleem heeft omdat het masaal gerapporteerd wordt (tenzij je ook nog in consumer-conspiracy's gelooft :P ) dan heeft de leverancier geen schijn van kans bij een juridische procedure van de klant.
In nederland mag je verder volgens de wet ook nog eens van een willekeurige product verwachten dat het bij normaal gebruik (dus daar valt ook opbergen in je zakken onder) een redelijke mtbf/levenduur heeft. Indien het product over het algemeen in minder dan 1 jaar begeeft dan is de leverancier/verkoper aansprakelijk.

Ik denk dat je als leverancier/verkopende partij eerst beter zelf de wetten, waar jij je aan dient te houden, moet onderzoeken :idea: voordat je zo'n grote mond opzet. We leven hier niet in een bananenrepubliek en mogen als consumenten gelukkig kwaliteit verwachten, welk streven overigens een vast onderdeel is in onze wetgeving.

Trouwens, niet elke consument is arrogant, dom en asociaal. Ik ben wel arrogant hoor :lol: . Jou aan de andere kant, vind ik zowel arrogant (maar dat hoeft geen slechte eigenschap te zijn :wink: ) als dom, asociaal en naief omdat je er kennelijk per definitie van uitgaat dat er nooit een technisch probleem kan ontstaan door normaal gebruik an een electronisch apparaat. Ik heb zelf persoonlijk jarenlang leiding gegeven bij de ontwikkeling van vele verschillende electronische aparaten dus ik weet als de beste wat er niet allemaal fout kan gaan bij de massaproductie van dergelijke kleine apparaten.

Groetjes :wink: ,
Radj

dana22
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jan 2005 13:06

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door dana22 »

Hallo waar gaat dit over volgens mij om een d500 en niet over domme klanten of verkopers

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door hoffie »

het gaat er om hoe telecom bedrijven met klanten denken te kunnen omgaan, en Tosbaga bevestigd gewoon dat ze zo met klanten omgaan

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door ?? »

@ devierde:

Als je alleen maar op forums kijkt heb je werkelijk geen flauw benul of een toestel goed is of niet. Natuurlijk komen er meer klachten binnen over de D500 dan over verschillende andere toestelen! De simpele reden is dat er gruwelijk veel van verkocht worden, week in week uit. Het toestel staat al maanden in de top-5 best verkochte toestellen. Stel dat één procent binnen drie maanden of wat voor reden dan ook de geest geeft, dan heb je binnen no time honderden klachten over een toestel.

En je kunt een D500 gewoon in je zak stoppen hoor. Je moet hem alleen niet half dubbel vouwen als 'ie in je zak zit, want daar kunnen displays niet zo goed tegen. Kwestie van logica. Net zoals het logisch is dat je toetsenbord breekt als je hem 90 graden probeert te buigen of je TV kapot gaat als je een steen door de beeldbuis gooit. Je kunt met enige redelijkheid onmogelijk de fabrikant / leverancier van het toetsenbord danwel TV de schuld geven van het defect als je zelf lomp met je spullen om gaat.

Als je een toestel in je tas hebt zitten en die tas vervolgens aan de kant smijt of laat vallen, kan het natuurlijk ook gebeuren dat er iets in je toestel breekt of beschadigd raakt.

En bedenk je wet dat Tosbaga op zijn bewering dat een consument nooit toe zal geven dat een defect aan hemzelf ligt gewoon klopt.

'Nee hoor, het toestel is nooit in aanraking geweest het vocht'
(trek de batterij van het toestel, water stroomt uit het toestel vandaan)
'Nee, echt niet. Dat kan niet!'

[Bovenstaande is echt gebeurt. Er lag een plas water op de balie nadat ik de batterij van het toestel had gehaald].

Het is natuurlijk makkelijk om de fabrikant de schuld te geven van alle defecten aan een toestel. Veel defecte toestellen zijn ook defect door een productiefout, en dat soort zaken worden gewoon hersteld.

Een gebarsten display gaat echter vaak gepaart met een zichtbaar drukpunt op het display. En dat KAN geen productie- of montagefout zijn, het toestel is dan bijzonder onzorgvuldig behandeld.

Predicador
Berichten: 139
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:45

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Predicador »

punt-, druk- of valschade (en schade als gevolg van zwemles) worden niet gedekt door de garantie van de fabrikant...

Jammer, maar helaas.

ikkuhaniek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2005 15:19

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door ikkuhaniek »

ik wil niet heel vervelend zijn.. maar mijn toestel de E800 (de eerdere versie van de d500)is nou ook al 2x stuk geweest en is nu weer opgestuurd voor reparatie. bij mij lag het stroomcircuit of zoiets waardoor niets goed contact met elkaar maakte en mijn bereik steeds wegviel, de telefoon zichzelf refreshte en mijn beeld af en toe gek deed.
toen ik ermee terug ging naar de winkel kreeg ik tussen neus en oren door te horen dat dit een bekende klacht was bij samsung. Dat de telefoons niet altijd goed functioneren en erg snel stuk gaan..
mijn klacht viel gelukkig wel onder de garantie en hopelijk nu die deze keer is opgestuurd weer..
dus als ooit je telefoon (samsung) raar begint te doen, meteen opsturen want als deze namelijk 3x met dezelfde klacht opgestuurd is (binnen je garantie)en is gerepareert dient samsung het binnenwerk te vervangen, omdat het dan wel degelijk aan de telefoon ligt! en heb je dus in princiepe een nieuwe telefoon.!

SuuSje
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jun 2005 15:19

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door SuuSje »

By the way... wat heeft tmo hiermee te maken?
Die dient als tussen persoon en stuurt de toestellen naar afd AS ( after sales) zij sturen deze door naar de servicecentra van de fabrikant.

De garantie is altijd van de fabrikant en niet van t-mobile

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

@devierde

Ik ben misschien onduidelijk geweest, maar mijn klanten zijn tevreden over het product dat ik ze adviseer en de manier waarop ik ze help. Je moet niet vergeten dat elk product kapot gaat, daar ben ik als verkoper niet aansprakelijk voor, de winkel wel, het is alleen wel zo dat als een klant van mij komt met een defect toestel, en ik hem help zoals ik hem geholpen heb bij de verkoop, hij toch nog tevreden is. Ik heb in mijn uitspraak van defecten niks gezegd wat de verhouding is met mijn klanten en hoe dat staat met vaste telefoon, mobiels, faxen e.d. want wij verkopen niet alleen gsm's. Dat een toestel kapot gaat wil nog niet zeggen dat een klant slecht geholpen is of dat hij ontevreden is. Dat wil alleen zeggen dat hij een probleem heeft, als ik voor dat probleem met een goede oplossing kom, wat zo is, dan blijft deze klant tevreden, afgezien van het feit dat zijn apparaat defect is geraakt. Veel defecten zijn te wijten aan verkeerd gebruik door de klant, men leest de handleiding gewoon niet. In al deze gevallen schuift de klant de schuld naar de winkelier of de fabrikant. Dat wilde ik ermee zeggen. Mijn verkoopcijfers zijn wel degelijk een afspiegeling van mijn klanttevredenheid, ik heb veel mond op mond reclame van klanten die tevreden zijn en dan komen klanten speciaal voor mij trug. Dat zegt dus wel degelijk iets over de klanttevredenheid. Het klopt dat in het algemeen verkoopcijfers weinig zeggen over de tevredenheid, maar in mijn geval is dat dus wel zo. Aangezien jij nog iemand anders die hier komt mijn klant is, of bij mij in de winkel is geweest, zijn jullie wel de allerlaatsten die mij kunnen vertellen wat de klanttevredenheid bij mijn klanten is. Je kunt alleen maar aannames maken, terwijl ik me baseer op gegevens van ons infosysteem en persoonlijke observaties van mezelf en anderen, ik wordt namelijk door anderen beoordeelt en die zien dit soort zaken ook. Ik woon wel op deze planeet, maar als ik iets ga kopen verplaats ik mezelf meteen in de schoenen van een verkoper, ik ben er immers zelf ook een. En jij bent al helemaal niet bij machte om te bepalen wat voor persoonlijkheids eigenschappen ik heb. Als jij het graag over rechten en wetten hebt, stel ik voor dat je dit ook onderbouwt met de betreffende wetsbepalingen. Praatjes vullen immers geen gaatjes!

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door marcel36 »

Als een telefoon kapot gaat hoort deze gewoon gerepareerd te worden als de garantie en nog op zit.
Waarom is er anders een garantie tijd van een jaar.
Je mag toch verwachten dat een telefoon wel ergens tegen kan.
De levereanciers van telefoons proberen al overal onderuit te komen om niet te hoeven vergoeden of vervangen.
Garantie is garantie en anders moet je zegen dat dit niet op het toestel zit, maar dan zullen er ook niet veel toestelen meer verkocht gaan worden.
De consument word nu eenmaal mondiger en dat kunnen de meeste verkopers en leveranciers niet aan.
En wat betrefd dat de consument dom is zou ik maar eens goed om me heen kijken binnen je branche.
Denk dat (en weet dit wel zeker) de meeste verkopers alleen maar verkopen om hun target te halen.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Ook aan garanatie zijn beperkingen gebonden, de mondigheid van de consument zal ze niet helpen, want ook de leverancier heeft rechten. Als een consument een product verkeerd gebruikt en hierdoor het product defect raakt is dit toch echt voor de eigen rekening van de consument. Als jij er zo van overtuigd bent dat de telecomverkopers alleen maar targets willen halen, stel ik voor dat je dit onderbouwt met branche cijfers, maar ja dat kan je niet omdat dit geheime informatie, dus je lult mara uit je nek!

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door marcel36 »

Dat mag jij vinden hoor.
Op provisie werken leverd alleen maar target halen op.
En wat is voor jou verkeerd gebruik.
Een telefoon in je broekzak is verkeerd gebruik dus.
En er mee bellen in de openlucht dan ook zeker, want dan loop je risico en dat zal dan wel weer niet gesdekt zijn in de garantie.
Leveranciers van mobieletelefoons proberen net als verzekeraars overal onderuit te komen.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

onzin, er zijn juist voorwaarden opgesteld om te voorkomen dat men onder zijn verantwoordelijk kan komen. Ik krijg gewoon per uur betaald, dus jouw opmerking gaat bij mij niet op!

marcel36
Berichten: 44
Lid geworden op: 20 okt 2004 13:28

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door marcel36 »

Maar jij geeft de garantie ook niet bij jou is klant koning zolang hij betaald.
Jij bent zo'n speelbal van de leveranciers.
Jij mag zeggen dat het niet vergoed of gemaakt word en de mensen worden boos op jou.
Maar als ik een jaar garantie heb en mijn scherm gaat kapot kan je er zeker van zijn dat dit gemaakt gaat worden zonder dat het mij geld gaat kosten.
Is het buiten de garantie tijd dan is het mijn eigen probleem.

Tosbaga
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:20

Re: D500 kost na anderhalve week al 200 euro!!

Ongelezen bericht door Tosbaga »

Wat?!

Ik ben niet bij machte om te beoordelen of een defect onder de garantie valt of niet, de uitzondering zijn de gevallen waar het overduidelijk is, zoals waterschade of een beeldscherm. Het is de reparateur die na een inspectie bepaald of iets onder de garantie valt of niet.

Ik ben helemaal geen speelbal van een leverancier, want een leverancier heeft helemaal niks te zeggen over wat ik wel en niet verkoop, dat bepaal ik zelf.

Als jij een jaar garantie hebt en jouw beeldscherm gaat kapot, dan mag je best garantie claimen bij mij, alleen het is de vraag of hij wordt gehonoreerd. Een beeldscherm wat implodeert valt wel onder de garantie, of een beeldscherm met fabricage fouten ook, maar een beeldscherm dat door druk is beschadigt valt niet onder de garantie.

Gesloten