Ombudsman aan de slag bij Interpolis
Geplaatst: 30 jun 2005 12:23
Klik op onderstaande link:
http://i7.photobucket.com/albums/y268/p ... lis001.jpg
Het volledige persbericht volgt hieronder:
PERSBERICHT
Hilversum/Tilburg, woensdag 29 juni 2005
Stichting De Ombudsman en Interpolis:
Samen afhandeling Letselschaden verbeteren
Hilversum/Tilburg, 29 juni 2005 - Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan vanaf 1 juli 2005 samenwerken in een proefproject voor letselschadeslachtoffers. De verzekeraar gaat de uitdaging aan om met hulp van de Stichting de afhandeling van letselschadeclaims waar mogelijk te verbeteren. Ook is het de bedoeling een aantal vastgelopen zaken vlot te trekken. In een samenwerkingsovereenkomst is geregeld dat Stichting De Ombudsman de werkzaamheden zelfstandig en onafhankelijk zal verrichten.
Op de afhandeling van letselschaden is de afgelopen jaren veel kritiek geweest. In november 2003 publiceerde Stichting De Ombudsman het onderzoek 'Onderhandelen met het mes op tafel; een zoektocht naar redelijkheid', waarin de structurele problemen bij de regeling van letselschaden in kaart werden gebracht. Bij de afhandeling van letselschaden zijn veel partijen betrokken: slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen. Uit het onderzoek bleek dat al die partijen verbeteringen kunnen aanbrengen om de schaderegeling soepeler te kunnen laten verlopen. Verzekeraars kregen het verwijt weinig voortvarend te werk te gaan. Trage schadeafhandeling kan vervelende gevolgen hebben. Het slachtoffer heeft niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.
Interpolis wil alle mogelijkheden benutten om letselschadeslachtoffers niet langer op een financiële compensatie te laten wachten dan nodig is. Schadedirecteur Jack Hommel: "De afgelopen periode hebben wij waar mogelijk verbeteringen aangebracht. De samenwerking met Stichting De Ombudsman is een nieuwe stap die de afhandeling van letselschaden soepeler moet laten verlopen. De Stichting gaat in tien zaken van Interpolis de rol van coach vervullen. Dat wil zeggen dat het slachtoffer kan rekenen op een intensieve begeleiding. Daarbij gaat het niet alleen om de juridische en verzekeringstechnische aspecten, maar zeker ook om de emoties van het slachtoffer."
Stichting De Ombudsman coacht al meer dan dertig jaar letselschadeslachtoffers. Directeur Els Prins: "Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld waarbij het slachtoffer praktische en juridische begeleiding krijgt. Uitgangspunt is steeds dat het slachtoffer centraal staat. Het gaat erom dat hij zijn leven weer op de rails krijgt. Uiteindelijk leidt deze aanpak ertoe dat de schade sneller en beter wordt afgehandeld. De overheid heeft vorig jaar helaas besloten deze dienstverlening van ons niet langer te subsidiëren. Om de succesvolle aanpak toch te kunnen voortzetten, zoeken wij nu naar nieuwe wegen om de afhandeling van letselschaden te verbeteren. De samenwerking met Interpolis past prima in dit verhaal."
De proef gaat twee jaar duren. Na afloop zal er een evaluatie plaatsvinden en de resultaten zullen ook onder de aandacht van andere verzekeraars worden gebracht.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stichting De Ombudsman
Martijn van Driel, woordvoerder
telefoon (035) 672 26 11
e-mail: [email protected] Interpolis
Ria Luichies, woordvoerder
telefoon (013) 462 39 21
e-mail: [email protected]
http://i7.photobucket.com/albums/y268/p ... lis001.jpg
Het volledige persbericht volgt hieronder:
PERSBERICHT
Hilversum/Tilburg, woensdag 29 juni 2005
Stichting De Ombudsman en Interpolis:
Samen afhandeling Letselschaden verbeteren
Hilversum/Tilburg, 29 juni 2005 - Stichting De Ombudsman en Interpolis gaan vanaf 1 juli 2005 samenwerken in een proefproject voor letselschadeslachtoffers. De verzekeraar gaat de uitdaging aan om met hulp van de Stichting de afhandeling van letselschadeclaims waar mogelijk te verbeteren. Ook is het de bedoeling een aantal vastgelopen zaken vlot te trekken. In een samenwerkingsovereenkomst is geregeld dat Stichting De Ombudsman de werkzaamheden zelfstandig en onafhankelijk zal verrichten.
Op de afhandeling van letselschaden is de afgelopen jaren veel kritiek geweest. In november 2003 publiceerde Stichting De Ombudsman het onderzoek 'Onderhandelen met het mes op tafel; een zoektocht naar redelijkheid', waarin de structurele problemen bij de regeling van letselschaden in kaart werden gebracht. Bij de afhandeling van letselschaden zijn veel partijen betrokken: slachtoffer, verzekeraar, arts, advocaat en andere deskundigen. Uit het onderzoek bleek dat al die partijen verbeteringen kunnen aanbrengen om de schaderegeling soepeler te kunnen laten verlopen. Verzekeraars kregen het verwijt weinig voortvarend te werk te gaan. Trage schadeafhandeling kan vervelende gevolgen hebben. Het slachtoffer heeft niet alleen te maken met de naweeën van het ongeluk, maar raakt ook verzeild in een lange procedure om financiële genoegdoening.
Interpolis wil alle mogelijkheden benutten om letselschadeslachtoffers niet langer op een financiële compensatie te laten wachten dan nodig is. Schadedirecteur Jack Hommel: "De afgelopen periode hebben wij waar mogelijk verbeteringen aangebracht. De samenwerking met Stichting De Ombudsman is een nieuwe stap die de afhandeling van letselschaden soepeler moet laten verlopen. De Stichting gaat in tien zaken van Interpolis de rol van coach vervullen. Dat wil zeggen dat het slachtoffer kan rekenen op een intensieve begeleiding. Daarbij gaat het niet alleen om de juridische en verzekeringstechnische aspecten, maar zeker ook om de emoties van het slachtoffer."
Stichting De Ombudsman coacht al meer dan dertig jaar letselschadeslachtoffers. Directeur Els Prins: "Wij hebben een succesvolle aanpak ontwikkeld waarbij het slachtoffer praktische en juridische begeleiding krijgt. Uitgangspunt is steeds dat het slachtoffer centraal staat. Het gaat erom dat hij zijn leven weer op de rails krijgt. Uiteindelijk leidt deze aanpak ertoe dat de schade sneller en beter wordt afgehandeld. De overheid heeft vorig jaar helaas besloten deze dienstverlening van ons niet langer te subsidiëren. Om de succesvolle aanpak toch te kunnen voortzetten, zoeken wij nu naar nieuwe wegen om de afhandeling van letselschaden te verbeteren. De samenwerking met Interpolis past prima in dit verhaal."
De proef gaat twee jaar duren. Na afloop zal er een evaluatie plaatsvinden en de resultaten zullen ook onder de aandacht van andere verzekeraars worden gebracht.
Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Stichting De Ombudsman
Martijn van Driel, woordvoerder
telefoon (035) 672 26 11
e-mail: [email protected] Interpolis
Ria Luichies, woordvoerder
telefoon (013) 462 39 21
e-mail: [email protected]