Problemen met Opzegging bij XS4ALL!
Geplaatst: 30 jun 2005 15:00
Omdat ik gebruik wilde maken van een aanbieding van een nieuwe provider, besloot ik mijn internet-abonnement bij XS4ALL op te zeggen. Keurig voldaan aan de voorwaarden: minimaal een jaar lid van de club en een opzegtermijn van een maand. Op 6 maart dus per 6 april opegzegd. Per 7 april had ik een nieuwe provider. Ik heb opgezegd via de website en er popte een schermpje op dat mijn opzegging was doorgegeven, of iets dergeliljks, ik kan het met niet meer letterlijk herinneren. Op 8 maart heb ik ook van KPN ADSL een bevestiging gehad dat de adsl-lijn per 6 april afgesloten wordt. Alles in orde zou je denken.
Op een gegeven moment merk ik dat xs4all twee keer automatisch is blijven afschrijven. De eerste keer heb ik het jammer genoeg niet gezien (stom weet ik) maar ik heb dus meteen op 27 mei na het geconstateerde via de bank de laatste incasso laten terugboeken, voor die daarvoor was ik helaas te laat. Met xs4all gebeld en kreeg me toch een wazig verhaal te horen: Er werd me verteld dat mij eerste aanvraag tot opzegging was afgewezen en er moest nu een nieuwe datum daarvoor bepaald worden, dat zou waarschijnlijk 2 mei worden! Op de eerste plaats vind ik de uitdrukking 'aanvraag tot opzegging' al erg raar. Bovendien, waarom zou zoiets geweigerd worden??? Dat kon men mij niet vertellen maar daar zou vast wel een goede reden voor zijn, volgens de medewerker die ik aan de telefoon had. Meer kon hij me ook niet vertellen. Uiteindelijk doorverbonden met een andere afdeling die me een verhaal vertellen over down-time. Wat is dat??? Nou, om te voorkomen dat ik tijdens de HOP (het wisselen van provider, intern vakjargon kwam ik achter) zonder internet zou komen te zitten heeft xs4all mijn abonnement door laten lopen. Heel edelmoedig, maar daar vraag ik niet om. Een en ander is mij ook per brief medegedeeld. Niet dus. Ik heb nooit iets ontvangen. Wat er dan wel in die brief stond vroeg ik. Volgens de medewerker waren het twee exemplaren waarvan ik er een terug moest sturen. Brief nooit ontvangen, anders had ik dus wel een en ander geregeld dacht ik toch zo! Dat wilden ze daar niet snappen, bovendien waren ze sowieso niet verplicht een brief te sturen. Ik snapte er niks meer van.
Uiteindelijk is de datum van opzegging later bepaald op 27 mei, de dag van mijn telefoontje. Op 30 mei heb ik een aangetekende brief geschreven die ik tevens per fax en per email naar de betreffende afdeling gestuurd heb. Inmiddels heb ik twee creditnota's gekregen terwijl toch weer een incasso van 23.50 heeft plaatsgevonden. Die heb ik uiteraard WEER teruggeboekt. En daarna nogmaals eentje van 66,64! Geweldig. Tot op heden geen reactie. Ik heb vandaag de incasso weer ongedaan gemaakt, die van 66.64 en xs4all weer een bericht gestuurd dat ik weer de incasso gestorneerd heb. Tevens de eis gesteld ditmaal binnen een week te reageren op mijn aangetekend schrijven. Kreeg een mailtje terug dat mijn mail is doorgeleid naar de klantenservice. Dat is nu net de afdeling die er met mij niet meer uitkwam en mij dus door heeft verwezen naar sales. Ik ben benieuwd. Het gekke is dat mijn neef exact dezelfde overstap heeft gemaakt maar totaal geen problemen heeft ondervonden. Toen ik hem vroeg of hij wel een dergelijke brief had ontvangen bevestigde hij dat, maar hem was niets bekend over een exemplaar terugsturen. Wel moest je op een link klikken maar die link bleek niet te werken en toen hij een telefoontje pleegde is het vervolgens keurig opgelost.
Om niet te verzanden in touwtrekkerij en straks een nabetaling inclusief incassokosten te krijgen, zou ik willen weten: wat te doen, en wie heeft dit gelazer nog meer aan de hand gehad???
Groetjes,
Inkepink
Op een gegeven moment merk ik dat xs4all twee keer automatisch is blijven afschrijven. De eerste keer heb ik het jammer genoeg niet gezien (stom weet ik) maar ik heb dus meteen op 27 mei na het geconstateerde via de bank de laatste incasso laten terugboeken, voor die daarvoor was ik helaas te laat. Met xs4all gebeld en kreeg me toch een wazig verhaal te horen: Er werd me verteld dat mij eerste aanvraag tot opzegging was afgewezen en er moest nu een nieuwe datum daarvoor bepaald worden, dat zou waarschijnlijk 2 mei worden! Op de eerste plaats vind ik de uitdrukking 'aanvraag tot opzegging' al erg raar. Bovendien, waarom zou zoiets geweigerd worden??? Dat kon men mij niet vertellen maar daar zou vast wel een goede reden voor zijn, volgens de medewerker die ik aan de telefoon had. Meer kon hij me ook niet vertellen. Uiteindelijk doorverbonden met een andere afdeling die me een verhaal vertellen over down-time. Wat is dat??? Nou, om te voorkomen dat ik tijdens de HOP (het wisselen van provider, intern vakjargon kwam ik achter) zonder internet zou komen te zitten heeft xs4all mijn abonnement door laten lopen. Heel edelmoedig, maar daar vraag ik niet om. Een en ander is mij ook per brief medegedeeld. Niet dus. Ik heb nooit iets ontvangen. Wat er dan wel in die brief stond vroeg ik. Volgens de medewerker waren het twee exemplaren waarvan ik er een terug moest sturen. Brief nooit ontvangen, anders had ik dus wel een en ander geregeld dacht ik toch zo! Dat wilden ze daar niet snappen, bovendien waren ze sowieso niet verplicht een brief te sturen. Ik snapte er niks meer van.
Uiteindelijk is de datum van opzegging later bepaald op 27 mei, de dag van mijn telefoontje. Op 30 mei heb ik een aangetekende brief geschreven die ik tevens per fax en per email naar de betreffende afdeling gestuurd heb. Inmiddels heb ik twee creditnota's gekregen terwijl toch weer een incasso van 23.50 heeft plaatsgevonden. Die heb ik uiteraard WEER teruggeboekt. En daarna nogmaals eentje van 66,64! Geweldig. Tot op heden geen reactie. Ik heb vandaag de incasso weer ongedaan gemaakt, die van 66.64 en xs4all weer een bericht gestuurd dat ik weer de incasso gestorneerd heb. Tevens de eis gesteld ditmaal binnen een week te reageren op mijn aangetekend schrijven. Kreeg een mailtje terug dat mijn mail is doorgeleid naar de klantenservice. Dat is nu net de afdeling die er met mij niet meer uitkwam en mij dus door heeft verwezen naar sales. Ik ben benieuwd. Het gekke is dat mijn neef exact dezelfde overstap heeft gemaakt maar totaal geen problemen heeft ondervonden. Toen ik hem vroeg of hij wel een dergelijke brief had ontvangen bevestigde hij dat, maar hem was niets bekend over een exemplaar terugsturen. Wel moest je op een link klikken maar die link bleek niet te werken en toen hij een telefoontje pleegde is het vervolgens keurig opgelost.
Om niet te verzanden in touwtrekkerij en straks een nabetaling inclusief incassokosten te krijgen, zou ik willen weten: wat te doen, en wie heeft dit gelazer nog meer aan de hand gehad???
Groetjes,
Inkepink