TomTom navigator werkt voor geen meter...beter niet kopen
Geplaatst: 30 jun 2005 21:03
Hallo, Ik ben nou al een week of 4 aan het klooien om mijn navigatie set aan ...
Overzicht
Klant 29-06-2005 09:16
Hoi,
TomTom heeft een dag gewerkt en is opnieuw vastgelopen bij het berekenen van een route.
Alleen middels een harde reset opnieuw op te starten waarna TomTom navigator was verdwenen en opnieuw dient te worden geeinstalleerd.
Doe me een lol en vertel me waar ik dat vervelend ding naar toe kan sturen, want ik heb al het vertrouwen verloren dat die het ooit nog gaat doen.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik me ooit heb laten verleiden tot de aanschaf van zo een waardeloos product.
groeten
Reactie 27-06-2005 10:31
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Wij zullen vandaag telefonisch kontakt met u opnemen na 17:00 uur om het probleem op te lossen.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 24-06-2005 06:40
Heb gedaan wat jullie hebben gezegd,ben inmiddels weer ruim 2 uur verder en dat k** ding werkt nog steeds niet.
Bloeddruk zit nu op 190/140,moet nu echt stoppen.
Telefonisch zijn jullie ook al niet te bereiken,na 5 pogingen
waarin telkens een minuut of drie te hebben gewacht werd steeds de verbinding verbroken omdat jullie het zo druk hadden.
Probleem moet maandag a.s. echt zijn verholpen anders gaan er wat meeltjes verstuurd worden naar diverse consumenten progamma's.
Dus aarzel niet en ben gerust na 17.00 uur!!!!!!!
Reactie 24-06-2005 10:53
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Wij zijn in ieder geval blij om te horen dat het navigeren werkt. Als u de applicatie heeft geïnstalleerd, dan word er ook automatisch een stem geïnstalleerd.
U kunt de volgende handelingen controleren om de stem terug te krijgen. Controleer hiervoor alstublieft de volgende dingen:
- Controleer of 'TomTom Navigator Voice' is geïnstalleerd. Ga hiervoor in het TomTom Navigator-menu naar: start - settings - tabblad system - remove programs. Als de voice niet is geïnstalleerd, dan dient u opnieuw de applicatie te installeren met de meegeleverde cd-rom.
- Controleer of het geluid aan staat. Start hiervoor TomTom Navigator op. Daarna gaat u in het menu naar: Wijzig voorkeuren - Zet geluid uit. Als u dit ziet staan, dan staat het geluid 'aan'. Klik één keer op het pijltje rechts en vervolgens op 'Wijzig volume'. Controleer of het volume correct staat afgesteld. Klik daarna op de test-knop voor een stemtest.
- Ga naar 'wijzig stem' en selecteer de stem die u heeft geïnstalleerd.
Als het probleem hierna nog niet is opgelost, dan zullen wij telefonisch kontakt met u opnemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 22-06-2005 07:08
Nou dat heeft geholpen hoor...
Navigatie werkt maar krijg met geen mogelijkheid de gesproken stem geeinstalleerd.
Wil nou eindelijk wel eens echt geholpen worden ben het echt spekzat!!!!!!!!
Neem gerust eens telefonisch contact op, liefst na 17.00 uur ,misschien werkt mijn tomtom dan nog voor ik de vut in ga,want al dat heen en weer gemeel schiet ook voor geen meter op.
Ben nu al 6 weken aan het proberen en het werkt nog steeds niet.
Is inmiddels wel een leuk item aan het worden voor diverse consumentenprogamma's.
Hoop echter nog steeds op een snelle/goede blijvende oplossing.
Een zeer ontevreden gebruiker.........
Reactie 20-06-2005 04:35
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Controleer als eerst of alle GPS-instellingen goed staan. U kunt hiervoor het volgende doen;
- Ga naar; Start - Settings - tabblad Connections - Beam. Vink het hokje bij 'Receive all incoming beams' uit en klik vervolgens op 'ok'.
- Installeer de update voor de Ipaq 2110 via de volgende webpagina:
Titel: Update April 2005 - UITSLUITEND voor de TomTom HP 2110 Navigation Pack
URL: http://62.250.17.58/cgi-bin/nl.cfg/php/ ... 1115206610
- Selecteer welke gps-ontvanger u heeft door in het TomTom Navigatormenu te gaan naar: Wijzig voorkeuren - Stel GPS in - Stel in - TomTom draadloze GPS.
- Geef de PDA een soft reset, zodat deze zichzelf opnieuw opstart.
Controleer of het blauwe lampje op de Bluetooth GPS-ontvanger knippert bij het aanzetten. Bij een Bluetooth-verbinding hoort het blauwe lampje constant te branden.
Test na het invoeren van de bovenstaande instellingen TomTom Navigator buiten of in de auto uit.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 10-06-2005 10:47
Hallo,
Ik ben nou al een week of 4 aan het klooien om mijn navigatie set aan het werk te krijgen en ben het inmiddels helemaal spuugzat aan het worden.......
Allereerst blijkt dat de standaard bijgeleverde software niet compatible is met de gps ontvanger waardoor het niet mogelijk is om een gps verbinding op te zetten met de ontvanger.
Geen woord hierover op jullie "support site"
Als ik dan na een week op het verkoop punt te horen krijg dat ik niet de eerste ben die zich meld met bovengenoemd probleem, en dat ik daarom maar even een nieuwe update moet downloaden....
Vervolgens blinkt de supportsite uit in het geven van warrige informatie waaruit een keuze maken van welke software te gebruiken niet te begrijpen is.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en weet na 4 weken nog steeds niet welke software ik moet gebruiken.
De navigatie heeft inmiddels 2 keer gewerkt maar in beide gevallen liep tomtom na veloop van tijd vast bij het berekenen van een route waarna alleen door het verwijderen van de batterij
de tomtom verder kon worden bedient.
Met het verwijderen van de batterij was echter ook de software verdwenen en moest opnieuw worden geinstalleerd.
Ik heb zo langzamerhand dan ook de hoop een beetje opgegeven en zou dan ook graag van u vernemen hoe ik deze problemen voor eens (en ik mag hopen} voor altijd kan oplossen daar ik op dit moment meer ellende dan plezier beleef van mijn tomtom navigatie set....
Met vriendlijke groet
Gegevens contactpersoon
Overzicht
Klant 29-06-2005 09:16
Hoi,
TomTom heeft een dag gewerkt en is opnieuw vastgelopen bij het berekenen van een route.
Alleen middels een harde reset opnieuw op te starten waarna TomTom navigator was verdwenen en opnieuw dient te worden geeinstalleerd.
Doe me een lol en vertel me waar ik dat vervelend ding naar toe kan sturen, want ik heb al het vertrouwen verloren dat die het ooit nog gaat doen.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik me ooit heb laten verleiden tot de aanschaf van zo een waardeloos product.
groeten
Reactie 27-06-2005 10:31
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Wij zullen vandaag telefonisch kontakt met u opnemen na 17:00 uur om het probleem op te lossen.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 24-06-2005 06:40
Heb gedaan wat jullie hebben gezegd,ben inmiddels weer ruim 2 uur verder en dat k** ding werkt nog steeds niet.
Bloeddruk zit nu op 190/140,moet nu echt stoppen.
Telefonisch zijn jullie ook al niet te bereiken,na 5 pogingen
waarin telkens een minuut of drie te hebben gewacht werd steeds de verbinding verbroken omdat jullie het zo druk hadden.
Probleem moet maandag a.s. echt zijn verholpen anders gaan er wat meeltjes verstuurd worden naar diverse consumenten progamma's.
Dus aarzel niet en ben gerust na 17.00 uur!!!!!!!
Reactie 24-06-2005 10:53
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Wij zijn in ieder geval blij om te horen dat het navigeren werkt. Als u de applicatie heeft geïnstalleerd, dan word er ook automatisch een stem geïnstalleerd.
U kunt de volgende handelingen controleren om de stem terug te krijgen. Controleer hiervoor alstublieft de volgende dingen:
- Controleer of 'TomTom Navigator Voice' is geïnstalleerd. Ga hiervoor in het TomTom Navigator-menu naar: start - settings - tabblad system - remove programs. Als de voice niet is geïnstalleerd, dan dient u opnieuw de applicatie te installeren met de meegeleverde cd-rom.
- Controleer of het geluid aan staat. Start hiervoor TomTom Navigator op. Daarna gaat u in het menu naar: Wijzig voorkeuren - Zet geluid uit. Als u dit ziet staan, dan staat het geluid 'aan'. Klik één keer op het pijltje rechts en vervolgens op 'Wijzig volume'. Controleer of het volume correct staat afgesteld. Klik daarna op de test-knop voor een stemtest.
- Ga naar 'wijzig stem' en selecteer de stem die u heeft geïnstalleerd.
Als het probleem hierna nog niet is opgelost, dan zullen wij telefonisch kontakt met u opnemen.
Onze excuses voor het ongemak.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 22-06-2005 07:08
Nou dat heeft geholpen hoor...
Navigatie werkt maar krijg met geen mogelijkheid de gesproken stem geeinstalleerd.
Wil nou eindelijk wel eens echt geholpen worden ben het echt spekzat!!!!!!!!
Neem gerust eens telefonisch contact op, liefst na 17.00 uur ,misschien werkt mijn tomtom dan nog voor ik de vut in ga,want al dat heen en weer gemeel schiet ook voor geen meter op.
Ben nu al 6 weken aan het proberen en het werkt nog steeds niet.
Is inmiddels wel een leuk item aan het worden voor diverse consumentenprogamma's.
Hoop echter nog steeds op een snelle/goede blijvende oplossing.
Een zeer ontevreden gebruiker.........
Reactie 20-06-2005 04:35
Geachte heer Reinders,
Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.
Controleer als eerst of alle GPS-instellingen goed staan. U kunt hiervoor het volgende doen;
- Ga naar; Start - Settings - tabblad Connections - Beam. Vink het hokje bij 'Receive all incoming beams' uit en klik vervolgens op 'ok'.
- Installeer de update voor de Ipaq 2110 via de volgende webpagina:
Titel: Update April 2005 - UITSLUITEND voor de TomTom HP 2110 Navigation Pack
URL: http://62.250.17.58/cgi-bin/nl.cfg/php/ ... 1115206610
- Selecteer welke gps-ontvanger u heeft door in het TomTom Navigatormenu te gaan naar: Wijzig voorkeuren - Stel GPS in - Stel in - TomTom draadloze GPS.
- Geef de PDA een soft reset, zodat deze zichzelf opnieuw opstart.
Controleer of het blauwe lampje op de Bluetooth GPS-ontvanger knippert bij het aanzetten. Bij een Bluetooth-verbinding hoort het blauwe lampje constant te branden.
Test na het invoeren van de bovenstaande instellingen TomTom Navigator buiten of in de auto uit.
Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet,
TomTom Customer Support Team
Klant 10-06-2005 10:47
Hallo,
Ik ben nou al een week of 4 aan het klooien om mijn navigatie set aan het werk te krijgen en ben het inmiddels helemaal spuugzat aan het worden.......
Allereerst blijkt dat de standaard bijgeleverde software niet compatible is met de gps ontvanger waardoor het niet mogelijk is om een gps verbinding op te zetten met de ontvanger.
Geen woord hierover op jullie "support site"
Als ik dan na een week op het verkoop punt te horen krijg dat ik niet de eerste ben die zich meld met bovengenoemd probleem, en dat ik daarom maar even een nieuwe update moet downloaden....
Vervolgens blinkt de supportsite uit in het geven van warrige informatie waaruit een keuze maken van welke software te gebruiken niet te begrijpen is.
Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer en weet na 4 weken nog steeds niet welke software ik moet gebruiken.
De navigatie heeft inmiddels 2 keer gewerkt maar in beide gevallen liep tomtom na veloop van tijd vast bij het berekenen van een route waarna alleen door het verwijderen van de batterij
de tomtom verder kon worden bedient.
Met het verwijderen van de batterij was echter ook de software verdwenen en moest opnieuw worden geinstalleerd.
Ik heb zo langzamerhand dan ook de hoop een beetje opgegeven en zou dan ook graag van u vernemen hoe ik deze problemen voor eens (en ik mag hopen} voor altijd kan oplossen daar ik op dit moment meer ellende dan plezier beleef van mijn tomtom navigatie set....
Met vriendlijke groet
Gegevens contactpersoon