Vereniging van Eigenaren
Geplaatst: 03 jul 2005 03:04
hallo,
Verleden jaar juli zijn er bij ons in het appartementencomplex afvoer buizen vervangen.Kort na de werkzaamheden heeft de eigenaar van de kelder onder mijn appartement melding gemaakt , bij de VVE , van een lekkage. Wij zijn er steeds van uit gegaan dat de lekkage voort kwam uit de werkzaamheden.De administrateur van de VVE heeft toen de installateur gestuurd om te kijken naar de oorzaak. Zij konden niets vinden. +/- 2 maanden hierna reclameert de eigenaar van de desbetreffende kelder weer bij de VVE over lekkage.
Installateur komt weer kijken,en geeft als oorzaak geknoeit water in de badkamer (mijn badkamer ligt precies boven de betreffende kelder).
De rekening van het "onderzoek" is € 54,=. Rekening gaat naar de VVE ,want zij hebben de opdracht gegeven. VVE belast het door naar mij.
Ik ben het hier niet mee eens ,want normaliter behoort een badkamervloer water dicht te zijn.En "geknoeit" water kan mijn inziens dan ook niet de oorzaak zijn. Tenzij de vloer in dermate slechte staat is,
maar hierover wordt niet gesproken in factuur.
Ik reclameer bij de VVE dat dit naar mijn mening niet correct is. VVe neemt weer contact op met de installateur en deze wilt een nieuwe afspaak maken .Inmiddels zitten we in januari dit jaar en is er een nieuwe eigenaar van de kelder.
Deze geeft aan dat het droog is en er geen lekkage meer is.
Er gaan weer enkele weken voorbij.Half maart blijkt er weer hinder te zijn van lekkage.De nieuwe eigenaar neemt weer contact met de administrateur ,en deze stuurt vervolgens weer de installateur.
Deze keer vernieuwen ze de afvoer van de wasmachine.
Rekening van € 406,= gaat naar de adminstrateur van de VVE.De administrateur belast het weer door naar mij.
Probleem is echter dat 14 dagen na de vervanging van de afvoer weer klachten zijn over lekkage.
Installateur komt maar weer eens kijken, en geeft het advies om de badkamer te renoveren.
De administrateur heeft waarschijnlijk beide facturen al betaalt en wilt nu het geld van mij zien.
Mijn standpunt is dat als de administrateur een bedrijf langs stuurt om een lekkage op te lossen voor € 406,= , dat ik toch zeker resultaten mag verwachten .
Bovendien is lekkage niet dusdanig dat als ik me douche het water beneden in de kelder uit het plafond druipt.zelfs niet uren later.Soms is het dagen en/of weken droog .Een aantal keren ben ik zelf gaan kijken en het plafond was hooguit vochtig.Een enkele keer hingen er druppels aan het plafond. Mijn badkamer wordt 2 dagelijks gebruikt,en bestaat uit een vlakke vloer.Er is geen douchebak in.Deze wordt wel binnekort geinstalleert.
Wat is hier op jullie mening?
MvG,
Hein
Verleden jaar juli zijn er bij ons in het appartementencomplex afvoer buizen vervangen.Kort na de werkzaamheden heeft de eigenaar van de kelder onder mijn appartement melding gemaakt , bij de VVE , van een lekkage. Wij zijn er steeds van uit gegaan dat de lekkage voort kwam uit de werkzaamheden.De administrateur van de VVE heeft toen de installateur gestuurd om te kijken naar de oorzaak. Zij konden niets vinden. +/- 2 maanden hierna reclameert de eigenaar van de desbetreffende kelder weer bij de VVE over lekkage.
Installateur komt weer kijken,en geeft als oorzaak geknoeit water in de badkamer (mijn badkamer ligt precies boven de betreffende kelder).
De rekening van het "onderzoek" is € 54,=. Rekening gaat naar de VVE ,want zij hebben de opdracht gegeven. VVE belast het door naar mij.
Ik ben het hier niet mee eens ,want normaliter behoort een badkamervloer water dicht te zijn.En "geknoeit" water kan mijn inziens dan ook niet de oorzaak zijn. Tenzij de vloer in dermate slechte staat is,
maar hierover wordt niet gesproken in factuur.
Ik reclameer bij de VVE dat dit naar mijn mening niet correct is. VVe neemt weer contact op met de installateur en deze wilt een nieuwe afspaak maken .Inmiddels zitten we in januari dit jaar en is er een nieuwe eigenaar van de kelder.
Deze geeft aan dat het droog is en er geen lekkage meer is.
Er gaan weer enkele weken voorbij.Half maart blijkt er weer hinder te zijn van lekkage.De nieuwe eigenaar neemt weer contact met de administrateur ,en deze stuurt vervolgens weer de installateur.
Deze keer vernieuwen ze de afvoer van de wasmachine.
Rekening van € 406,= gaat naar de adminstrateur van de VVE.De administrateur belast het weer door naar mij.
Probleem is echter dat 14 dagen na de vervanging van de afvoer weer klachten zijn over lekkage.
Installateur komt maar weer eens kijken, en geeft het advies om de badkamer te renoveren.
De administrateur heeft waarschijnlijk beide facturen al betaalt en wilt nu het geld van mij zien.
Mijn standpunt is dat als de administrateur een bedrijf langs stuurt om een lekkage op te lossen voor € 406,= , dat ik toch zeker resultaten mag verwachten .
Bovendien is lekkage niet dusdanig dat als ik me douche het water beneden in de kelder uit het plafond druipt.zelfs niet uren later.Soms is het dagen en/of weken droog .Een aantal keren ben ik zelf gaan kijken en het plafond was hooguit vochtig.Een enkele keer hingen er druppels aan het plafond. Mijn badkamer wordt 2 dagelijks gebruikt,en bestaat uit een vlakke vloer.Er is geen douchebak in.Deze wordt wel binnekort geinstalleert.
Wat is hier op jullie mening?
MvG,
Hein