T-Mobile, 1,5 jaar en nog niets gebeurd
Geplaatst: 03 jul 2005 20:10
Heel kort want dit is een héél lang en ingewikkelde kwestie. (geworden...door T-Mobile)
Het begint simpel:
Feb 2004 en maart 2004 sluiten ik en m'n vriendin een 2-jarig abo'tje af bij T-Mobile.
Met een Nokia 6600.
Na een week of 3 beginnen beide toestellen dusdanige problemen te vertonen dat er eigenlijk alleen nog maar (beperkt) mee ge-sms't en gebeld kan worden.
Daar sluiten wij geen 2 jarig abonnement voor af voor 32,50 per maand.
Als we alleen willen bellen en sms-en nemen we wel een prepaid of abo'tje van 10 euro per maand voor een contractsduur van een jaar.
Gelijk melding gedaan bij T-Mobile van de mankementen.
In november 2004 heb ik inmiddels zo'n 100 brieven, 1000 mails en 1500 telefoontjes verzonden naar en gehad met T-Mobile maar nog was er niets opgelost.
Ik heb toen aangegeven dat ik een oplossing eiste of een directe ontbinding van het contract.
Geen antwoord.
Ik heb toen aangegeven m'n betalingen te staken totdat ik een werkend toestel zou krijgen of dat het contract werd ontbonden.
In december 2004 kregen we de optie de toestellen om te ruilen voor werkende exemplaren, let wel: na véél dreigen met advocaten en 100e keren bellen.
Deze toestellen werden (te laat volgens afspraak) geleverd.
Met EXACT dezelfde problemen!!!
Direct weer doorgegeven en gezegd dat ik terstond van m'n abonnement af wilde.
Geen optie volgens T-Mobile. De algemene voorwaarden lieten dat niet toe. Ik had daarin getekend voor mijn plichten.
En HUN plichten dan???
Ik kreeg na een tijd aanmaningen, m'n telefoonaansluiting werd geblokkeerd en ik kreeg dreigbrieven dat ik moest betalen.
M'n bel en abonnementskosten liepen immers door.
Ik gaf aan dat ik die kosten niet erkende.
In eerste instantie dacht ik nog: Ik heb die minuten verbeld dus moet ik ze ook betalen, maar alle logica en plichtsbesef wat bij T-Mobile ook ver te zoeken.
Inmiddels ben ik aangemeld bij Preventel en BKR als wanbetaler(!!!)
Na alle wanprestaties van T-Mobile, bijna 2 jaar lang.
Ik ben voor leugenaar uitgemaakt, de hoorn is door personeel zo'n 10x op de haak gegooid, honderden terugbel beloftes zijn niet nagekomen, en toch bleef ik maandenlang betalen zonder dat ik voor meer dan 25% gebruik kon maken van mijn abonnement.
Toen ik echter geen andere mogelijkheid meer zag dan niet meer te betalen voor een contract wat niet werd nageleefd werd ik gelijk door het slijk gehaald bij betreffende instanties.
Via mijn advocaat wordt er nu een kort geding gestart waar ik 500 euro schade vergoeding eis voor de registratie bij Preventel.
500 euro voor de registratie bij BKR (wanneer deze echter 5 jaar blijft staan bij BKR zal de eis aanzienlijk hoger zijn) En nog eens 1500 euro voor het feit dat ik meer dan 1,5 vast heb gezeten aan een abonnement waar ik niets mee kon en T-Mobile weigerde dit te ontbinden om tot een oplossing te komen.
Wanneer ik deze zaak win zal ik vanzelfspreken de 480 euro aan bel en abonnementskosten betalen, eerlijk is eerlijk.
Ik nodig hierbij iedereen uit zijn of haar problemen met T-Mobile naar mij te mailen ([email protected]) en wie weet kan mijn advocaat hier iets mee om T-Mobile voor eens en voor altijd te laten voelen wat PLICHTEN in het contract inhouden...
Het begint simpel:
Feb 2004 en maart 2004 sluiten ik en m'n vriendin een 2-jarig abo'tje af bij T-Mobile.
Met een Nokia 6600.
Na een week of 3 beginnen beide toestellen dusdanige problemen te vertonen dat er eigenlijk alleen nog maar (beperkt) mee ge-sms't en gebeld kan worden.
Daar sluiten wij geen 2 jarig abonnement voor af voor 32,50 per maand.
Als we alleen willen bellen en sms-en nemen we wel een prepaid of abo'tje van 10 euro per maand voor een contractsduur van een jaar.
Gelijk melding gedaan bij T-Mobile van de mankementen.
In november 2004 heb ik inmiddels zo'n 100 brieven, 1000 mails en 1500 telefoontjes verzonden naar en gehad met T-Mobile maar nog was er niets opgelost.
Ik heb toen aangegeven dat ik een oplossing eiste of een directe ontbinding van het contract.
Geen antwoord.
Ik heb toen aangegeven m'n betalingen te staken totdat ik een werkend toestel zou krijgen of dat het contract werd ontbonden.
In december 2004 kregen we de optie de toestellen om te ruilen voor werkende exemplaren, let wel: na véél dreigen met advocaten en 100e keren bellen.
Deze toestellen werden (te laat volgens afspraak) geleverd.
Met EXACT dezelfde problemen!!!
Direct weer doorgegeven en gezegd dat ik terstond van m'n abonnement af wilde.
Geen optie volgens T-Mobile. De algemene voorwaarden lieten dat niet toe. Ik had daarin getekend voor mijn plichten.
En HUN plichten dan???
Ik kreeg na een tijd aanmaningen, m'n telefoonaansluiting werd geblokkeerd en ik kreeg dreigbrieven dat ik moest betalen.
M'n bel en abonnementskosten liepen immers door.
Ik gaf aan dat ik die kosten niet erkende.
In eerste instantie dacht ik nog: Ik heb die minuten verbeld dus moet ik ze ook betalen, maar alle logica en plichtsbesef wat bij T-Mobile ook ver te zoeken.
Inmiddels ben ik aangemeld bij Preventel en BKR als wanbetaler(!!!)
Na alle wanprestaties van T-Mobile, bijna 2 jaar lang.
Ik ben voor leugenaar uitgemaakt, de hoorn is door personeel zo'n 10x op de haak gegooid, honderden terugbel beloftes zijn niet nagekomen, en toch bleef ik maandenlang betalen zonder dat ik voor meer dan 25% gebruik kon maken van mijn abonnement.
Toen ik echter geen andere mogelijkheid meer zag dan niet meer te betalen voor een contract wat niet werd nageleefd werd ik gelijk door het slijk gehaald bij betreffende instanties.
Via mijn advocaat wordt er nu een kort geding gestart waar ik 500 euro schade vergoeding eis voor de registratie bij Preventel.
500 euro voor de registratie bij BKR (wanneer deze echter 5 jaar blijft staan bij BKR zal de eis aanzienlijk hoger zijn) En nog eens 1500 euro voor het feit dat ik meer dan 1,5 vast heb gezeten aan een abonnement waar ik niets mee kon en T-Mobile weigerde dit te ontbinden om tot een oplossing te komen.
Wanneer ik deze zaak win zal ik vanzelfspreken de 480 euro aan bel en abonnementskosten betalen, eerlijk is eerlijk.
Ik nodig hierbij iedereen uit zijn of haar problemen met T-Mobile naar mij te mailen ([email protected]) en wie weet kan mijn advocaat hier iets mee om T-Mobile voor eens en voor altijd te laten voelen wat PLICHTEN in het contract inhouden...