Aegon trekt boetekleed aan (volkskrant 21 maart 2003)
Geplaatst: 21 mar 2003 08:09
Aegon heeft ondanks waarschuwingen van tussenpersonen op ongeoorloofde wijze aandelenleasepakketten verkocht.
Ook werden de inkomens van klanten niet getoetst.
Dit heeft de verzekeraar donderdag bevestigd.
Stukje uit het artikel:
Een bijkomend probleem is dat inkomensgegevens van klanten ontbreken. Sinds 2000 zijn financiele instellingen conform de WTE verplicht zich op de hoogte te stellen van de inkomenspositie van klanten, danwel een inkomenstoets te delegeren aan hun tussenpersonen, stelt de AFM.
Het artikel is te lang om in zijn geheel in te typen, jullie kunnen het vinden in het economie deel van de volkskrant van vandaag.
Dexia heeft ook geen inkomenspositie van hun klanten (klantprofiel), ze controleren alleen bij het BKR, het klantprofiel moest ik maar bij mijn tussenpersoon (die heeft het ook niet) opvragen.
Deze situatie lijkt dus heel veel op wat in het artikeltje staat over Aegon, dus misschien is dit ook weer een houvast in de strijd tegen Dexia.
In dezelfde krant staat ook nog een artikel van de PVDA onder de kop: "PVDA:'Dexia moet klanten met lease respijt geven'.
Ook staat hierin dat de PBDA voorstelt om een commissie van wijzen in te stellen die bepaalthoe hoog de financiele nood is van gedupeerde beleggers en hoe zij te helpen zijn in afwachting van de uitspraak van de rechter. Het voorstel komt volgende week in het parlement.
Ook werden de inkomens van klanten niet getoetst.
Dit heeft de verzekeraar donderdag bevestigd.
Stukje uit het artikel:
Een bijkomend probleem is dat inkomensgegevens van klanten ontbreken. Sinds 2000 zijn financiele instellingen conform de WTE verplicht zich op de hoogte te stellen van de inkomenspositie van klanten, danwel een inkomenstoets te delegeren aan hun tussenpersonen, stelt de AFM.
Het artikel is te lang om in zijn geheel in te typen, jullie kunnen het vinden in het economie deel van de volkskrant van vandaag.
Dexia heeft ook geen inkomenspositie van hun klanten (klantprofiel), ze controleren alleen bij het BKR, het klantprofiel moest ik maar bij mijn tussenpersoon (die heeft het ook niet) opvragen.
Deze situatie lijkt dus heel veel op wat in het artikeltje staat over Aegon, dus misschien is dit ook weer een houvast in de strijd tegen Dexia.
In dezelfde krant staat ook nog een artikel van de PVDA onder de kop: "PVDA:'Dexia moet klanten met lease respijt geven'.
Ook staat hierin dat de PBDA voorstelt om een commissie van wijzen in te stellen die bepaalthoe hoog de financiele nood is van gedupeerde beleggers en hoe zij te helpen zijn in afwachting van de uitspraak van de rechter. Het voorstel komt volgende week in het parlement.