PAYBACK in de Telegraaf
Geplaatst: 19 mar 2003 23:02
In de Telegraaf van 19 maart:
Leaseklanten verenigd
AMSTERDAM, woensdag
Ook bezitters van aandelenleaseproducten van Aegon hebben zich onlangs verenigd. Vereniging Payback zegt inmiddels zeshonderd leden te vertegenwoordigen die zich door Aegon-dochter Spaarbeleg gedupeerd voelen.
De vereniging, sinds enkele weken operationeel, stelt op te treden namens gedupeerden van diverse soorten effectenleaseproducten. Ruim de helft van het totale aantal aangeslotenen heeft in het verleden een zogeheten ´Vliegwiel´ of ´Sprintplan´ van Spaarbeleg aangeschaft en is ontevreden over het resultaat. De rest is klant bij Fortis of Dexia.
Volgens voorzitter Jurgen Weber, zelf voormalig leaseadviseur bij adviesketen SpaarSelect, zet de vereniging zich niet alleen in voor schadeloosstelling van gedupeerden, maar wil zij ook herhaling voorkomen. „Toezichthouder AFM is veel te traag gebleken. Consumenten zouden ergens moeten kunnen informeren naar de betrouwbaarheid van aanbieders”, aldus Weber.
Aegon reageert verbaasd op het grote aantal gedupeerden dat de vereniging beweert te vertegenwoordigen. „Wij signaleren geen toenemend aantal klachten”, aldus een woordvoerder.
Leaseklanten verenigd
AMSTERDAM, woensdag
Ook bezitters van aandelenleaseproducten van Aegon hebben zich onlangs verenigd. Vereniging Payback zegt inmiddels zeshonderd leden te vertegenwoordigen die zich door Aegon-dochter Spaarbeleg gedupeerd voelen.
De vereniging, sinds enkele weken operationeel, stelt op te treden namens gedupeerden van diverse soorten effectenleaseproducten. Ruim de helft van het totale aantal aangeslotenen heeft in het verleden een zogeheten ´Vliegwiel´ of ´Sprintplan´ van Spaarbeleg aangeschaft en is ontevreden over het resultaat. De rest is klant bij Fortis of Dexia.
Volgens voorzitter Jurgen Weber, zelf voormalig leaseadviseur bij adviesketen SpaarSelect, zet de vereniging zich niet alleen in voor schadeloosstelling van gedupeerden, maar wil zij ook herhaling voorkomen. „Toezichthouder AFM is veel te traag gebleken. Consumenten zouden ergens moeten kunnen informeren naar de betrouwbaarheid van aanbieders”, aldus Weber.
Aegon reageert verbaasd op het grote aantal gedupeerden dat de vereniging beweert te vertegenwoordigen. „Wij signaleren geen toenemend aantal klachten”, aldus een woordvoerder.