Bijgekomen kosten na treffen regeling???
Geplaatst: 06 jul 2005 19:23
Hoi,
Wij hebben momenteel een hoogoplopende ruzie met een deurwaarderskantoor. Gaat om een flutbedrag, maar is voor ons principekwestie.
Zal de situatie even uitleggen:
Vorig jaar hebben wij een verzekering opgezegd, daarna nog een rekening voor het nieuwe polisjaar ontvangen. Hebben we weggegooid, dachten dat ze foutje hadden gemaakt. Vervolgens aanmaning ontvangen over deze factuur. Wederom dachten wij dat het wel los zou lopen en dat ze erachter zouden komen dat deze was opgezegd.
Vervolgens dus brief van deurwaarderskantoor ontvangen over deze kwestie. Toch maar even gebeld op dat moment.
Deze hebben het voor ons uitgezocht en inderdaad was deze verzekering opgezegd, maar omdat we dat te laat hadden gedaan was het nieuwe polisjaar al ingegaan. Nagezocht in de voorwaarden en daar stond het inderdaad in. Dus ze hadden gelijk en moesten betalen.
Wederom contact opgenomen met het deurwaaderskantoor om een regeling te treffen voor het openstaande bedrag. We hebben toen een mondelinge afspraak gemaakt met dat kantoor dat we over 8 maandelijkse termijnen €50 zouden betalen. Dit hebben we ook keurig gedaan. We hebben echter verder nooit iets vernomen van het deurwaaderskantoor wat deze afspraak bevestigde of enig schrijven dan ook.
Alles is nu keurig betaald, denken overal vanaf te zijn. Lag er 1 week geleden een brief in de bus van het deurwaaderskantoor. Dat er nog een bedrag van €22 open stond (rente+btw invorderingskosten). Deze zijn echter nooit aan ons gemld geweest toen we de afspraak hebben gemaakt en om zomaar ineens achteraf te lezen dat "wij de regeling niet stipt zijn nagekomen" vind ik nergens op slaan.
Beste mensen daar, dus maar weer gebeld. Enige reactie die je krijgt is hetvolgende:
" u heeft uw verhaal kunnen doen, maar die €22 euro staat nog steeds open" en "nee wij sturen daar nooit bericht over, dat is puur wettelijk geregeld. uw probleem als u dat niet weet"en ook nog "als het voor de recter komt is dat uw probleem, niet het onze"
Allemaal erg intimiderend, maar toch. Vind het geen stijl om nu met kosten te komen die eerder nooit zijn gemeld. Hebben daar dus ook kwaad gemeld dit bedrag niet te zullen betalen.
Zij blijven echter volhouden.
WAt zouden wij nu het beste als volgende stap kunnen ondernemen? Of maar eieren voor ons geld kiezen en voor dat bedragje geen gezeik aangaan?
Groetjes K.
Wij hebben momenteel een hoogoplopende ruzie met een deurwaarderskantoor. Gaat om een flutbedrag, maar is voor ons principekwestie.
Zal de situatie even uitleggen:
Vorig jaar hebben wij een verzekering opgezegd, daarna nog een rekening voor het nieuwe polisjaar ontvangen. Hebben we weggegooid, dachten dat ze foutje hadden gemaakt. Vervolgens aanmaning ontvangen over deze factuur. Wederom dachten wij dat het wel los zou lopen en dat ze erachter zouden komen dat deze was opgezegd.
Vervolgens dus brief van deurwaarderskantoor ontvangen over deze kwestie. Toch maar even gebeld op dat moment.
Deze hebben het voor ons uitgezocht en inderdaad was deze verzekering opgezegd, maar omdat we dat te laat hadden gedaan was het nieuwe polisjaar al ingegaan. Nagezocht in de voorwaarden en daar stond het inderdaad in. Dus ze hadden gelijk en moesten betalen.
Wederom contact opgenomen met het deurwaaderskantoor om een regeling te treffen voor het openstaande bedrag. We hebben toen een mondelinge afspraak gemaakt met dat kantoor dat we over 8 maandelijkse termijnen €50 zouden betalen. Dit hebben we ook keurig gedaan. We hebben echter verder nooit iets vernomen van het deurwaaderskantoor wat deze afspraak bevestigde of enig schrijven dan ook.
Alles is nu keurig betaald, denken overal vanaf te zijn. Lag er 1 week geleden een brief in de bus van het deurwaaderskantoor. Dat er nog een bedrag van €22 open stond (rente+btw invorderingskosten). Deze zijn echter nooit aan ons gemld geweest toen we de afspraak hebben gemaakt en om zomaar ineens achteraf te lezen dat "wij de regeling niet stipt zijn nagekomen" vind ik nergens op slaan.
Beste mensen daar, dus maar weer gebeld. Enige reactie die je krijgt is hetvolgende:
" u heeft uw verhaal kunnen doen, maar die €22 euro staat nog steeds open" en "nee wij sturen daar nooit bericht over, dat is puur wettelijk geregeld. uw probleem als u dat niet weet"en ook nog "als het voor de recter komt is dat uw probleem, niet het onze"
Allemaal erg intimiderend, maar toch. Vind het geen stijl om nu met kosten te komen die eerder nooit zijn gemeld. Hebben daar dus ook kwaad gemeld dit bedrag niet te zullen betalen.
Zij blijven echter volhouden.
WAt zouden wij nu het beste als volgende stap kunnen ondernemen? Of maar eieren voor ons geld kiezen en voor dat bedragje geen gezeik aangaan?
Groetjes K.