Pagina 1 van 1
ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 07 jul 2005 11:16
door inge2d
- Nieuwe abonnees kunnen online (dus gratis) een contract aanvragen, bestaande klanten moeten hun contact verlengen via de klantenservice (a 10ct pm) of je moet ervoor naar de winkel.
- Nieuwe abonnees kunnen een jaarcontract krijgen (met een gratis telefoon). Abonnees, die niet genoeg over hun bundel gaan, kunnen hun contract alleen met twee jaar verlengen. Orange verdient namelijk niet genoeg aan hen, zo is hun redenering.
Ik stond werkelijk versteld toen ik dit, als Orange-klant, ondervond. Dit is gebeurd:
Vorige jaar augustus heb ik een jaarcontact bij Orange afgesloten. De klantenservice van Orange belde me onlangs, zes weken voordat mijn contract afliep, om te zeggen dat het tijd was om het contact te verlengen. (De opzegtermijn is drie maanden, dus het jaarcontract gewoon af laten lopen, kon al niet meer. Maar goed, daar had ik dan zelf aan moeten denken.)
Ik mag dus een nieuwe telefoon uitzoeken. Leuk, dacht ik. Ben meteen op de website gaan kijken op zoek naar een leuke telefoon. De Samsung E530 leek me leuk. Gratis bij een jaarcontract vanaf 32,50 per maand.
Wederom naar de klantenservice gebeld om te zeggen dat ik graag die telefoon wil. Maar bij de klantenservice hadden ze die nog niet, zeiden ze. Voor dat toestel moest ik naar de Orange Shop. Vreemd, vond ik, want het toestel kon je wel gewoon online bestellen, als je nieuwe klant bent.
Op de site stond bovendien aangegeven dat je, als klant zijnde, je contract niet online kon verlengen. Een nieuw contract (met een nieuw toestel) aanvragen dus wel. Ook vreemd. Zo heeft een niet-klant meer gemak dan iemand die al wel klant is bij Orange.
Goed, ik naar de shop. Daar werd mij verteld dat ik mijn contract alleen kan verlengen met twee jaar. Zelfs al wil ik geen nieuw toestel. Mijn jaarcontract verlengen met één jaar kan gewoon niet.
De reden hiervoor: Orange zou niet genoeg aan mij verdienen. Ik heb weliswaar een contract van 40 euro per maand (meer dus dan de 32,50 per maand, waarbij je een gratis toestel mag uitzoeken), maar ik ga niet genoeg over mijn bundel. Daarom ben ik een 'silver'-abonnee en mag ik alleen met tweejarig contract 'bij Orange blijven'.
Belachelijk! Je zou verwachten dat klanten juist bevoordeeld worden boven niet-klanten. Maar nee. Ik heb dus meteen mijn contract opgezegd. En ik peins er niet over om bij Orange te blijven!
Ik raad iedereen -die niet twee jaar aan een contract wil vastzitten- aan om meteen je contract bij Orange op te zeggen. In elk geval drie maanden voor je contact afloopt. Je kunt namelijk wel meteen een nieuw jaarcontract aanvragen, zodra het 'oude' contract is afgelopen. Dat lokken ze met dit bizarre beleid uit! Plus dat ze er een hoop klanten mee kwijtraken. Want niet alleen hun service is bedroevend, het bereik (netwerk) ook!
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 07 jul 2005 11:59
door lucilius
Groot gelijk. Orange heeft grote minachting voor haar klanten. Het is een volstrekt inferieur bedrijf: "klantenservice" die niet helpt, maar waar je wel per minuut voor moet betalen (incl. zeer lange wachttijden), spookboekingen en - zoals je al meldde - ook nog eens een slecht netwerk, dat regelmatig uitvalt. Orange: the future's dark.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 15 jul 2005 15:31
door Pixel
Inge2d, een tip voor de toekomst:
Ik heb zelf al een paar jaar tot volle tevredenheid een Orange abonnement, die ik telkens een paar maanden voor afloop van de termijn vernieuw via een internetwinkel. Je kunt gewoon kiezen uit 1 of 2 jaar verlengen. Bovendien kun je kiezen voor een cash-back (afhankelijk van je abonnement en verlengingsduur krijg je een bedrag op je rekening gestort) of een nieuwe mobiele telefoon (de eenvoudige modellen gratis, voor een luxe mobiel moet je wat bijbetalen).
Tegen deze aanbiedingen kan Orange zelf niet op, daarom verleng ik ook nooit bij Orange zelf.
Met het bereik van Orange heb ik vrijwel nooit problemen. (ik woon in Zuid-Holland, jij misschien in een ander dekkingsgebied?)
Voordat ik overstapte naar Orange had ik een abonnement bij 'Ben' (nu T-mobile geloof ik). Ben had een bedroevend slechte klantenservice. De klantenservice van Orange vind ik juist goed, behulpzaam en vriendelijk.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 18 jul 2005 15:24
door marie84
Naar een internet winkel of fysiek naar een onafhankelijke telefoon winkel is het beste om te bekijken wat je nog met je abbonnement kunt of dat het misschien wel voordeliger is om over te stappen. Niet dat de mensen in orange shops en t-mobile hotspots (of hoe ze dat ook noemen) oplichters zijn of zo maar ze proberen je toch altijd naar een bepaald merk te lullen. als tip bedenk je wel dat je bij een internet winkel naar je garantie meestal wel kunt fluiten en je draait bijna altijd op voor de verzendkosten
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 22 jul 2005 12:22
door Orange-man
Als ik buiten op de winkel kijk staat er Orange en geen Sinterklaas. Orange kiest er bewust voor om gratis toestellen te geven aan verleningen. Dat iemand een toestel wil voor 500 euro en dan in 1 jaar maar 400 euro terugverdient is zaak van de klant, maar je moet dan niet gek opkijken dat je de volgende keer niet meer dat dure toestel krijgt voor 500 euries bij 1 jaar. Nogmaals, Orange is geen sinterklaas.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 22 jul 2005 12:24
door Orange-man
En als aanvulling: Mijn vorige abbo was bij een collega en daar was het precies hetzelfde. Bovendien staat het netwerk van Orange in de top 3 van Nl, terwijl er 7 aanbieders zijn. Soms word je wel een beetje ziek van mensen die niet goed weten waar ze over praten.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 22 jul 2005 13:49
door Predicador
7 netwerkproviders?? Ik dacht altijd dat er maar 5 waren... Serviceproviders zijn er wel meer, maar de GSM netwerken zijn in NL nog altijd:
KPN
Vodafone
T-Mobile
Telfort
Orange
Service providers zijn bijvoorbeeld Tele2Mobiel, Qick, Debitel, Intercity, Wanadoo enz. enz.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 26 jul 2005 16:17
door inge2d
Als ik buiten op de winkel kijk staat er Orange en geen Sinterklaas. Orange kiest er bewust voor om gratis toestellen te geven aan verleningen. Dat iemand een toestel wil voor 500 euro en dan in 1 jaar maar 400 euro terugverdient is zaak van de klant, maar je moet dan niet gek opkijken dat je de volgende keer niet meer dat dure toestel krijgt voor 500 euries bij 1 jaar. Nogmaals, Orange is geen sinterklaas.
Zoals ik ook al in mijn post schreef: Ik hoef helemaal geen nieuwe telefoon. Ook ZONDER telefoon kun je je abonnement bij Orange niet verlengen met 1 jaar als je maandelijks niet genoeg over je belminuten gaat. Het gaat mij dus niet om de telefoon, het gaat mij erom dat ik onder geen enkele voorwaarde aan een 2-jarig abonnement wil vastzitten. En die keuze krijg ik bij Orange niet. Het is óf verlengen met 2 jaar, óf je abonnement opzeggen. En zo heeft de verkoper mij dat ook uitgelegd. Het is niet anders...
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 27 jul 2005 00:28
door fuiduif
Na je contractsperiode hoef je niet te verlengen om te blijven bellen, je contract blijft namelijk tegen de gewone maandelijkse tarieven doorlopen tot jij het opzegt, je hebt dan een opzegtermijn van 3 maanden
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 02 sep 2005 19:43
door sandje
Ik heb vandaag dus hetzelfde meegemaakt. Ik wilde ook mijn contract verlengen naar 32,50 en had ook de samsung e530 uitgekozen. Nergens in de winkel of op de site staat vermeld dat je je contract alleen maar voor 2 jaar kan laten verlengen en niet voor 1 jaar. Ik werd geholpen door een meisje dat net nieuw was in de orangeshop in Haarlem. Alles werd in orde gemaakt voor een 1-jarige verlenging. Niks aan de had, totdat ik met mijn nieuwe telefoon de winkel uit wilde lopen en ik werd tegengehouden door een jongen die in de winkel werkte en zag dat ik met een silver status die 1-jarige verlenging niet deze telefoon mocht hebben (terijl ik iedere maand toch zwaar over mijn abonnement heen ging!). Ik had notabene al betaald! Ik kon hoog en laag springen maar ik moest de telefoon weer inleveren terwijl het contract al getekend was! Ik heb de laatste maanden alleen maar gezeur met orange en na dit gedoe ga ik zeker weg bij die randdebielen. Ik hoor inderdaad ook alleen maar negatieve dingen over orange bij collega's en vrienden; geen bereik en geen service en nog duur ook!
Ik zit er over te denken om er een zaak van te maken aangezien ze in de winkel de fout hadden gemaakt en alles al rond was.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 07 sep 2005 16:48
door chantie
Hallo,
Nou orange kan van mij de boo in en ik ga er ook werk van maken.
Wij zijn namelijk maandag 29 augustus overgegaan van vodafone naar orange en mijn man (met zelfde toestel) heeft geen problemen maar mijn zwager en ik wel.
Heb namelijk tot op heden nog geen telefoon (kan niet bellen en niet gebeld worden) en dat net nu ik in het begin van mijn eigen bedrijf zit en druk aan het solliciteren ben(loop dus een hoop geld mis) tevens heb ik een kleine in huis en kan dus als er iets gebeurt geen ambulance bellen.
Ik heb via andere mensen hun telefoon continu (elke dag soms meerdere keren per dag) klantenservice gebeld en weet je hoe ik behandeld wordt (slecht echt niet klant vriendelijk)
Als ik bel en zeg dat mijn telefoon niet werkt dan krijg ik als antwoord dat ik maar op de hoek van de straat moet gaan staan (het ligt aan de postcode) terwijl mijn man gen probleem heeft in huis en buiten huis. ligt het eraan dat ik binnen sta dus buiten doet hij het wel (niet dus) vreemd dat mijn man er geen last van heeft en trouwens ik woon in zuid holland en heb het zelfs in zeeland en elders geprobeerd maar werkt ook niet.
Dan komen ze met het verhaal dat ik de sim kaarten om moet ruilen, nou dat heb ik ook gedaan en dan doet mijn telefoon het wel maar die van hem niet.
Als ik dan vraag hoet we dit gaan oplossen wordt er gezegd dat ik terug gebeld wordt door afdeling nummerbehoud (dat is nu een week geleden en ben nog niet teruggebeld) slechte zaak.
Als ik dan vraag om een noodoplossing (mevrouw dat is uw probleem)
en als ik dan zeg dat ik mijn misschien nieuwe baan misloop krijg ik als antwoord (volgende keer beter)
en als ik dan boos wordt wordt er gewoon gezegd tot ziens en opgehangen.
Nou ik noem dit nu echt niet klantvriendelijk en ik kan alles overleggen dus ga ik er een zak van maken en ik zal zorgen voor negatieve publisiteit.
Re: ORANGE benadeelt abonnees
Geplaatst: 12 okt 2005 06:35
door mjg40
ik heb geen probl;emen met orange,ik had tot een jaar geleden opwaarderen via de bank,echter mijn beltegoed werd voor meer dan 165 euro opgewaardeerd,maar het werd niet van mijn rekening afgeschreven,ik bellen omdat ik dit niet vond kloppen,bijna een komplete ruzie daarom gehad,maar ik kreeg wat laterder een brief dat de 165, euro onbetaalde bedragen voor rekening was voor orange en niet voor mij,kon en mocht het bedag niet betalen,het was hun fout,vind het erg fijn van orange,dat ze zo spontaan hun fout toe gaven