Garantieperikelen Sony
Geplaatst: 17 jul 2005 00:12
Ik heb in december 2004 een Sony NW-E99 mp3 speler gekocht.
Dit na wat garantiegevallen met andere mp3 spelers waar ik niet echt geluk mee had. Nouja Sony was duur genoeg dus ik dacht dan wel van de problemen te zijn verlost.
Maar nu ging voor een week of 10 geleden ineens m'n display heel raar doen. De onderste regel van het display knipperde in allerlei vormen of brandde constant of juist helemaal niet.
Ik het ding opgestuurd via de winkel waar ik hem heb gekocht, waar overigens niks mis mee is want die deden er totaal niet moeilijk over, en nu kreeg ik 2 week terug melding dat ie terug was gekomen van Sony maar ongerepareerd
Onder het display heeft men waterschade geconstateerd en dat valt natuurlijk niet onder de garantie van Sony want dat is de schuld van de consument.
Maar ik weet 100% zeker dat hij gewoon niet nat is geweest in wat voor zin dan ook. Hij zit standaard gewoon vaak in m'n broekzak, of in m'n jas als het goed weer is, dus niet bij regen. Ook is hij me nooit weggevallen in water of iets dergelijks want in dat geval claim je al helemaal geen garantie.
Bij de winkel hebben ze me het ook nog laten zien en er is idd sprake van zekere roestvorming bij de soldering aan de onderkant van het display.
Maar Sony wil nu doodleuk even 35 euro zien voor onderzoekskosten voor een apparaatje van toentertijd 230 euro en waar dus nu niks meer op af te lezen valt, ongerepareerd dus.
Kan ik hier wat tegen doen of moet ik het maar voor lief nemen, betalen en het ding maar zonder display gebruiken?
Dit na wat garantiegevallen met andere mp3 spelers waar ik niet echt geluk mee had. Nouja Sony was duur genoeg dus ik dacht dan wel van de problemen te zijn verlost.
Maar nu ging voor een week of 10 geleden ineens m'n display heel raar doen. De onderste regel van het display knipperde in allerlei vormen of brandde constant of juist helemaal niet.
Ik het ding opgestuurd via de winkel waar ik hem heb gekocht, waar overigens niks mis mee is want die deden er totaal niet moeilijk over, en nu kreeg ik 2 week terug melding dat ie terug was gekomen van Sony maar ongerepareerd
Onder het display heeft men waterschade geconstateerd en dat valt natuurlijk niet onder de garantie van Sony want dat is de schuld van de consument.
Maar ik weet 100% zeker dat hij gewoon niet nat is geweest in wat voor zin dan ook. Hij zit standaard gewoon vaak in m'n broekzak, of in m'n jas als het goed weer is, dus niet bij regen. Ook is hij me nooit weggevallen in water of iets dergelijks want in dat geval claim je al helemaal geen garantie.
Bij de winkel hebben ze me het ook nog laten zien en er is idd sprake van zekere roestvorming bij de soldering aan de onderkant van het display.
Maar Sony wil nu doodleuk even 35 euro zien voor onderzoekskosten voor een apparaatje van toentertijd 230 euro en waar dus nu niks meer op af te lezen valt, ongerepareerd dus.
Kan ik hier wat tegen doen of moet ik het maar voor lief nemen, betalen en het ding maar zonder display gebruiken?