LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht geflitst!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mcanic
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 13:34

Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door mcanic »

Hallo,

Een paar dagen geleden ontving ik een boete van het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau) op de mat, met de mededeling dat ik door rood zou zijn gereden op 17 juni jl., in Nieuw-vennep om 07:37. Boete: 95 euro. Ik ben daar echter nog nooit in mijn hele leven geweest. Overigens was ik rond dat tijdstip net aan het ontbijten en een half uur later zat ik op mijn werk (in Enschede, waar ik ook woon). Ik heb mijn auto ook niet uitgeleend.

Ik heb gebeld met het politiebureau ter plaatse (Kennemerland), tel 023-5544373, en zij vertelden mij dat 2 agenden ter plaatse hadden staan flitsen. Er werd mij verteld dat er geen foto's gemaakt zijn (geflitst en geen foto's kan dat??).

Als ik bezwaar aanteken, wat ik natuurlijk ga doen, moet ik blijkbaar kunnen bewijzen dat ik op dat tijdstip niet met mijn auto op die plek geweest kan zijn! Is dat niet volkomen belachelijk?? Ik kan mij niet voorstellen dat de politie ter plaatse niet wat meer bewijs moet kunnen aanvoeren (mbv een foto, of dmv noteren van de kleur en / of merk van het voertuig). Stel je voor dat er iemand anders rondrijdt met mijn kenteken, dan wil ik dat wel graag weten!

Ik heb tot nu toe ongeveer 4 boetes gehad (in een jaar tijd) en ze allemaal netjes op tijd betaald. Als deze boete terecht was, had ik hem ook al lang betaald.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad, en kan iemand mij wat tips geven?

Groet, Gerard Alberts
Enschede

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door woman4life »

www.onzinboetes.nl

staat een heleboel info op msischien heb je er wat aan.
ik hoop het voor je succes ermee

groetjes woman

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door gjvisser »

en anders moet je even kijken op http://www.flitsservice.nl

Hier heb je ook een forum en daar kun je ook je vraag stellen. Zij weten er namelijk echt veel van af!

S6

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door NAK »

Waarschijnlijk rijdt er iemand rond die de zelfde auto heeft als jij.
Kijk maar eens op www.rwd.nl.
Daar kun je gegevens van je eiegen auto terug vinden.
Voer je kenteken in en je ziet alles staan.

Dat zullen de kwaadwilligen ook gedaan hebben.
Het enige wat ze noeg maar hoeven te doen is kentekeplaten laten maken en op de auto zetten.
En zo rijden er dan 2 identieke wagens met het zelfde kenteken rond.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Moet je me toch eens verklaren hoe je aan officiele kentekenplaten komt, want je kan tegenwoordig niet meer naar een willekeurige garage gaan om goedgekeurde kentekenplaten te maken, daar moet je heel wat gegevens voor achterlaten.

Neemt niet weg dat ik het ook belachelijk vind dat je als autobezitter moet bewijzen dat je niets fout hebt gedaan. Ik ben ook van mening dat justitie, je fout zal moeten bewijzen.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door NAK »

Voor geld wordt erg veel gedaan, dus ook gefraudeerd bij het maken van kentekenplaten.

mcanic
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2005 13:34

Re: Onterecht geflitst!

Ongelezen bericht door mcanic »

Bedankt voor jullie reacties allemaal
Ik vrees toch dat ik maar gewoon een bezwaar moet indienen. Ik doe er een verklaring bij getekend door mijn baas dat ik op mijn werk zat op dat tijdstip, en dus nooit in haarlemmermeer geflitst kan zijn. Ik hoop dat het voldoende is...

Ook leuk is dat je zowieso je boete moet betalen, want pas dán wordt het bezwaarschrift in behandeling genomen :? Lang leve de bureaucratie...

Groeten Gerard

Gesloten