Energiedirect op dreef
Geplaatst: 20 jul 2005 10:25
Op 12 Juli j.l. ontving ik een schrijven van energiedirect dat de maandelijkse incasso niet gelukt was. Da's natuurlijk vervelend en ik heb dan ook conform hun verzoek het voorschotbedrag op 13 Juli handmatig overgeboekt.
Tot mijn stomme verbazing ontving ik op 14 Juli een gewichtig aandoende brief van incassobureau "Intrum Justitia" ; of ik het bedrag verhoogd met 15 euro "administratiekosten" binnen 5 dagen wilde voldoen. Direct contact opgenomen via het 0900-service nummer en na lang wachten kreeg ik een kennelijk geagiteerde jongeman aan de lijn die eea uit zou zoeken en ons terug zou bellen. Mooi niet dus.
Na nog een paar keer geprobeerd te hebben iemand te spreken via het 0900-nummer heb ik het maar opgegeven. Het lijkt erop dat ze op een tamelijk agressieve manier erop uit zijn om snel verhogingen op te leggen -kassa-. Ik kan me voorstellen dat men de openstaande posten niet te hoog wil laten oplopen vanwege de kosten, maar deze handelwijze valt buiten fatsoenlijke normen.
Verder duidt het riante tarief voor het 0900-nummer van 0,70 eurocent per minuut erop dat hier ook nog eens extra omzet wordt gegenereerd, zeker gezien de enorme wachtrijen.
Als ik van tevoren geweten had hoeveel ellende ik op me af zou halen met het overstappen van energieleverancier, was ik er nooit aan begonnen. De marginale besparing die een overstap oplevert, weegt niet op tegen alle ellende die je op je bord krijgt.
Ik moet nu stoppen want ik krijg zojuist bericht binnen van essent dat mijn actuele meterstand 10.000 Kwh hoger zou zijn dan dat ie feitelijk en aantoonbaar is.
Zucht............
Tot mijn stomme verbazing ontving ik op 14 Juli een gewichtig aandoende brief van incassobureau "Intrum Justitia" ; of ik het bedrag verhoogd met 15 euro "administratiekosten" binnen 5 dagen wilde voldoen. Direct contact opgenomen via het 0900-service nummer en na lang wachten kreeg ik een kennelijk geagiteerde jongeman aan de lijn die eea uit zou zoeken en ons terug zou bellen. Mooi niet dus.
Na nog een paar keer geprobeerd te hebben iemand te spreken via het 0900-nummer heb ik het maar opgegeven. Het lijkt erop dat ze op een tamelijk agressieve manier erop uit zijn om snel verhogingen op te leggen -kassa-. Ik kan me voorstellen dat men de openstaande posten niet te hoog wil laten oplopen vanwege de kosten, maar deze handelwijze valt buiten fatsoenlijke normen.
Verder duidt het riante tarief voor het 0900-nummer van 0,70 eurocent per minuut erop dat hier ook nog eens extra omzet wordt gegenereerd, zeker gezien de enorme wachtrijen.
Als ik van tevoren geweten had hoeveel ellende ik op me af zou halen met het overstappen van energieleverancier, was ik er nooit aan begonnen. De marginale besparing die een overstap oplevert, weegt niet op tegen alle ellende die je op je bord krijgt.
Ik moet nu stoppen want ik krijg zojuist bericht binnen van essent dat mijn actuele meterstand 10.000 Kwh hoger zou zijn dan dat ie feitelijk en aantoonbaar is.
Zucht............