Pagina 1 van 2

Energie Direct

Geplaatst: 21 jul 2005 13:13
door noravanraaphorst
Wat een puinhoop is het daar. Na lang zeuren, vanaf februari, kwam eindelijk per 1-6-2005 de afrekening 2004. Maar eerst toen we in mei een incasso terug hadden gehaald omdat we het nu wel zat waren. Eind juni kwam energie drect met interum justitia, ondanks dat we in juni een bedrag hadden overgemaakt. Nog diezelfde week volgde het tweede deel en alles is nu betaald. Echter heden 20 juni wordt zelfs gedreigt met afsluiting. Op een brief per post wordt niet gereageerd en per mail duurt weken en dan nog krijg je van verschillende medewerkers verschillende antwoorden op dezelfde vraag. :twisted:
Wie weet een oplossing :roll:
we hebben al het contract bij energie direct opgezegd.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 21 jul 2005 13:14
door Mimmie
Volgens mij is het nu el bij alle energiebedrijven een puinhoop. :?
Misschien moet de overheid een keer ingrijpen! :evil:
Mensen blijven maar achter hun geld aanlopen.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 28 jul 2005 10:20
wij zijn verhuisd 8 weken geleden van rotterdam naar etten leur ik heb me aangemeld voor energiedirect in etten leur en netjes de eneco betaald eindafrekening betaald in rotterdam aan de eneco alles was in orde mis dus wat doet energie direct die meld ons niet aan voor etten leur maar weer voor mijn oude adres in rotterdam ik betaal nu aan drie gasbedrijven aan energie direct de fout van hun doorgegeven per email dat zouden ze herstellen nog steeds niet gedaan klantenservice van energie direct gebeld kosten 17 euro en er gebeurd niets ik wil energie direct opzeggen want ik wordt er gek van maar ik zie aan u bericht dat ik dan nog meer in de problemen komt zou ik nu naar de rechter moeten gaan graag antwoord

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 jul 2005 18:39
door marino70
Ik heb in februari 2005 uit het maandblad van de Abvacabo een offerte ingevuld voor Energiedirect voor 11 tot 15% korting. In april kreeg ik een email waarin stond dat ik bericht (een email) zou krijgen met het geschatte verbruik, ingangsdatum, accountnummer en wachtwoord. In mei begon Energiedirect met afschrijven van mijn giro (€ 1300 ) nog voordat ik bericht had ontvangen. Ik heb steeds geprobeerd kontact te krijgen (via telefoon, emails en brieven), maar ze reageren nergens op. Ik heb nu voor de derde keer het geincasseerde bedrag terug moeten boeken (inmiddels € 3995).
Ik krijg nu brieven van het incasso bureau "Intrum Justitia" uit Den Haag dat ik meteen moet betalen of anders wordt afgesloten.

Belachelijk, wat een afzetterrij.

Ik blijf de bedragen die ze innen terugboeken.

RADAR, HELP A.U.B.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Energie Direct

Geplaatst: 01 aug 2005 23:30
door dijkstra
Ook wij moeten eraan geloven. Nog steeds geen jaarafrekening vanaf onze aanmelding in december 2003. Na diverse mails en dure telefoontjes, automatische incasso stop gezet. Met als gevolg onze kennismaking met Intrum Justitia, waar geen einde aan lijkt te komen, ondanks we alles hebben betaald. Als je eenmaal in het systeem zit, lijk je er niet meer uit te kunnen komen. Vooralsnog hebben wij onze hoop gevestigd op de geschillencommissie energie en water, en wachten dus verder af.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 01 aug 2005 23:39
door medewerker
een voorschotbedrag niet betalen heeft ook niets te maken met een jaarnota niet ontvangen. De incassoprocedure wordt automatisch gevolgd en niemand zal u hebben toegestaan de betalingen tegen te houden...

Wat ik u kan aanraden is een geschil aan te spannen om een jaarnota op te eisen... Misschien met meerdere tegelijk?

mvg

Re: Energie Direct

Geplaatst: 03 aug 2005 00:01
door Desley1
Hallo,

Jullie hebben het over Nuon en Energie Direct, nou ik lig met alletwee overhoop. Ik ben in Januari overgestapt van Nuon naar Energie en alletwee willen zij de maand januari betaald hebben, terwijl ik op tijd heb opgezegt. En de een schuift de ander de schuld toe De Nuon + Energie zeggen wij hebben het goed geregeld, maar ondertussen zit ik zonder stroom omdat ik weiger de incasso kosten van de Nuon de betalen, omdat ik de maand januari al aan Energie betaald heb. En bij navraag aan mijn advocaat heb ik begrepen dat de kosten voor de incasso die de Nuon standaard rekent veel te hoog zijn. Dus ik zit nog steeds, al 2 maanden zonder stroom en heb nu nog een extra rekening voor het afsluiten. Bellen met 0900 nummers kost een hele boel geld als je 20 min. in de wacht moet staan. Bedankt nutsbedrijven jullie zijn echt klantvriendelijk, jullie personeel aan de telefoon in ieder geval niet, zij moeten wel wat beter opgeleid worden, want ze vertellen allemaal wat anders. GR.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 03 aug 2005 14:14
door medewerker
desley,

lees even de eerste drie reactie op http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... 93&cat=842

Termijnnota is meegenomen in de eindnota, deze loopt tot de datum dat e.d. uw contract overneemt... de kosten tot die datum - alle termijnen = het afrekenbedrag...
U vraag nu de kosten tot die datum - alle termijnen behalve die van januarie = het afrekenbedrag + het het betwiste bedrag zie hieronder voor t rekenvoorbeeld...

bijv. tot en met jan 05 kosten zijn 600 euro, in rekening gebracht 5 termijnen van 100 waarvan u er 1 bestrijd... De eindnota nu is 600 euro - 5*100 = 100 euro bij betalen... u zegt dat wij een termijn moeten laten vervallen... Prima dan wordt de eindnota 600 euro - 4*100 is 200 euro... lood om oud ijzer dus... mits de einddatum van nuon en de begindatum van e.d. gelijk zijn en zo ook de meterstanden

Re: Energie Direct

Geplaatst: 14 aug 2005 23:51
door dijkstra
Beste medewerker,

Helaas door omstandigheden niet eerder een reactie.
Ik heb het gehad over het intrekken van een automatische incasso en niet over het niet betalen van een rekening. Als je niet automatisch betaalt, wil het niet zeggen dat je niet op een andere manier kunt betalen. Jullie moeten leren om goed te lezen en te luisteren naar de klachten van de consumenten, en dan gaat het misschien een heel stuk beter met jullie. Al mijn rekeningen bij energiedirect zijn betaald, maar ondanks de bevestiging van jullie kant, dat ik niets meer heb openstaan en dat dit ook wordt doorgegeven aan Intrum Justitia, volgen er nog steeds dreigbrieven. Dus nu u weer.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 27 aug 2005 09:23
door noravanraaphorst
Zoals ik al eerder heb gemeld. W@ij hebben betaald, sterker nog..we betalen volgens mij nu extra.
Maar zelfs een aangetekende brief aan Energie direct heeft niet geholpen. Men geeft geen antwoord, maar bestookt me wel met dreigingen

Re: Energie Direct

Geplaatst: 29 aug 2005 22:55
door Rommelpot
Ik heb het opgegeven wat ED betreft. Ze zijn contactgestoord.
Zowel de klantenservice als de directie van ED reageert niet op mijn brieven.
Mijn gegevens op hun site is een grote chaos. Verkeerde voorschotbedragen, oude nota's..... ach je kent het wel.
Ze hebben schijnbaar nog nooit van 'stamgegevens' gehoord.
Ik regel nu alles zelf. Hun rekening is geblokkerd en ik maak zelf maandelijks het juiste voorschot (volgens de stamgegevens) over.
Hun dreig brieven van Intrum justitia verdwijnen in de prullebak. Ik wacht gewoon tot de deurwaarde komt. ED gaat dan voor de bijl want ze hebben totaal geen recht om mij te beschuldigen. Ik betaal n.m. wat ik moet betalen volgens de 'stamgegevens' wat ED juist verzaakt.

(stamgegevens= de gebruiksgegevens zoals het gasverbruik en elektr. verbruik van afgelopen jaren; je energieleverancier is wettelijk verplicht deze te raadplagen en het voorschotbedrag daarop af te stemmen)

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 aug 2005 00:30
door HuJuh
Zeg Dijkstra,

medewerker hoort niet bij E. Direct, maar voor zover ik begrijp bij Nuon en probeerde wel degelijk te helpen. Dus een beetje kalmer kan er ook gereageerd worden.
Dat er een termijn overlapping is is heel normaal. Dat is bij Nuon, Essent en welk ander NUTS bedrijf aan de orde. Je krijgt dat gewoon terug bij de eindafrekening en dan is er niks aan het handje. Alleen moet er wel betaald worden omdat het systeem het anders niet snapt en dat ligt bij het programma dat niet alles kan, maar niet bij de medewerkers.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 aug 2005 07:44
door noravanraaphorst
Wat lees ik nu?? "omdat het systeem het anders niet snapt?"Zijn we zover al gezonken?? En extra betalen voor dit systeem? Dat gaat mij even te ver.
Dus die 0,70 cent per minuut aan de telefoon met ED is ook een wasse neus. :twisted: Maar dat had ik al begrepen. Daar krijg je toch geen opheldering dat is gewoon een callcentrum met mensen aan de telefoon die er ook niets van snappen. Horen zeker ook bij het systeem. Sorry maar ik betaal voor de levering van energie en niet voor een systeem die te dom is omdat domme mensen dit zo ingesteld hebben

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 aug 2005 08:26
door HuJuh
Kijk, 70 Eurocent per minuut voor een klantenSERVICE is natuurlijk van de zotte. Dat is duidelijk.

Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat het niet aan de bereidwilligheid ligt van de medewerkers, maar in dit geval aan het ontbreken van de mogelijkheden om sommige dingen snel te verwerken. Natuurlijk zou je gewoon elke betaling moeten kunnen invoeren, annuleren of direct verrekenen, maar wat denk dat er zou gebeuren als elke callcentermedewerker dat zou kunnen doen? Dus houd er SVP wel een beetje rekening mee dat de meeste (callcenter) medewerk(st)ers toch echt wel het beste voor hebben.

Daarbij komt ook nog dat ik niet begrijp dat na al deze discussies, alle media aandacht, alle problemen, nog steeds mensen zijn (ook mijn vriendin, zie andere topics) toch nog in bedrijven als Oxxio en Energy Direct trappen. Okee, Nuon, Essent, Eneco etc zijn niet de beste en betrouwbaarste bedrijven, maar ik heb vele duizenden keren liever een contract bij hun lopen dan bij Oxxio of Energy Direct.

Ah, en nu ik toch bezig ben. De overheid heeft ooit gedreigd met boetes. Dat is mooi. De consument wordt genaaid en dat moet worden aangepakt. Maar wie strijkt die boetes op? De gedupeerde klant?

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 aug 2005 09:55
door noravanraaphorst
Het blijkt dus maar weer dat die callcentmedewerkers niets voor je kunnen doen. Maar aangetekend schrijven naar ED help ook niet. Vanmorgen maar weer eens een incasso terug laten boeken,
Heb wel deze week nog per internetbankieren een flink bedrag over gemaakt.
Ja ik heb mijn abbonement bij ED opgezegd. Dit kan echter pas per 20-01-2006. Dat is overkomelijk maar wat dan????? ED hoort bij Essent (dochterbedrijf) dus wie kan me zeggen waar ik wel naar toe kan.
Wij gaan in ieder geval naar een maatschappij die niet met incasso's werk.
Kortom je bent overgeleverd aan die bedrijven en dat weten ze ook.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 30 aug 2005 10:16
door HuJuh
Nou ja, niets kunnen doen is natuurlijk kort door de bocht. Ze beschikken alleen niet over de rechten om incassozaken te regelen. Behalve het omzetten van een automatische incasso naar acceptgiro en vice versa. Verder kunnen ze wel degelijk een hoop en zijn ze, mits ze vriendelijk worden benaderd, tot veel bereid (de meesten).

Bij Energy Direct weet ik het trouwens niet, want ik heb veel verhalen over hen gehoord en dat zijn geen goede verhalen! :wink:

Maar ik kan je één advies geven. Als je eenmaal bij een bedrijf zit, blijf daar dan ook gewoon als het goed gaat. Switchen om een paar euro per jaar kost je zoveel meer dan die paar euro die je bespaard.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 31 aug 2005 13:04
door boosboos
:oops:
Het kan allemaal nog absurder!
Bel ik oxxio omdat ene Mevr van Rijn mij vorige week had beloofd terug te bellen, wordt ik na lang wachten (gelukkig had ik hun gratis nummer gebeld) doorverbonden met een escortdame!
Tenminste, dat zei ze. Ze zei ook dat ze zo vaker telefoon kreeg en dat Oxxio oplichters zijn, ik moest ze maar voor de rechter slepen (dat gaat dus zeker gebeuren!).
Maar ik denk dat daar mensen zitten om je op zo'n manier af te schepen. Ik ben namelijk door gaan vragen over die escortservice en toen ik vroeg de naam van die club te spellen hing ze op.

Ook bij mij ging het om een (gelukkig net beginnend) probleem met automatische incasso -> Intrum Justitia. Helaas zag ik het probleem pas bij terugkomst van vakantie en kan ik het afgeschreven bedrag niet meer terugboeken(meer dan 30 dagen later), dus ik hoop dit ooit nog terug te krijgen. Zij krijgen in elk geval geen cent meer van me :evil:

Re: Energie Direct

Geplaatst: 31 aug 2005 23:37
door Mirjam G
[/b] :evil: Wij hebben hetzelfde gehad tijdens onze vakantie. Volgens Energie Direct was op de persoonlijke site te zien wat de afrekening was, maar goed wij gingen op vakantie en ik had zoiets van: wordt wel geincasseerd. En dat werd het dus niet! In onze vakantie een dreigbrief gehad van Intrum Justitia en die werd dus ruim 1,5 week later pas geopend. Wel direct na het weekend contact gehad met zowel Intrum als Energie Direct. Het antwoord was zo ongeveer: eigen schuld, dikke bult, had je maar niet op vakantie moeten gaan. Op de vraag waarom er niet geincasseerd is, kan niemand mij antwoord geven. Banksaldo was er wel naar. Bij Energie Direct aangegeven dat ik met Mozilla Firefox niet kan inloggen op hun site (tenminste ik denk dat dat de reden is). Tja, is het antwoord, dan heeft u een probleem: moet ik maar even e-mailen. Dat heb ik gedaan, al meermalen, maar ik heb nog nooit (lees: nooit) een antwoord van hen gehad. Als ik vraag voor een e-mail waarin een afrekening staat, wordt gezegd dat dit technisch niet kan. Schriftelijk kan ook niet, want: "ik moet begrijpen, zij zijn een internetbedrijf". Ondertussen dus wel betaald aan Intrum; precies het bedrag dat door medewerker is doorgegeven, maar krijg ik weer een brief dat er helaas nog wel incassokosten over heen komen: zo'n 50 euro! Bel ik na het weekend weer om te vragen of de betaling binnen is, krijg ik als antwoord, dat ze dat nog niet kunnen zien; ik moet woensdag nog maar even bellen. Hebben ze dan nog nooit van internetbankieren gehoord? Bel ik woensdag wéér, nee helaas..alweer te laat! Wat moet ik hiermee en waar eindigt dit?

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 sep 2005 11:12
door noravanraaphorst
Gister, 5 september, een mail ontvangen van ED wat tevens een antwoord was op een vraag per mail van begin juli 2005. De volgende "verklaringen"zijn gegeven.
1. Kosten telefoongesprek zijn hoog omdat ED een lage energie rekent 2. Omdat ED lage energiekosten rekent kan men geen extra service verlenen. 3.Alle comunicatie dient daarom via mail te gaan, daarom is nog niet gereageerd op de aangetekende brief, maar men zal die ook beantwoorden 4. administratief is er een probleem omdat er een GROTE(?) stijging aan klanten is.
Nou ja zeg... men wacht eerst 3 maanden op antwoord en dan worden er vervolgens deze verklaringen gegeven. Mij benieuwen welke antwoorden ik krijg op mijn andere mail en aangetekend schrijven per post.
En hoe kan men wel snel interum justitia inschakelen (al binnen een week), maar dat zal dus wel automatisch gaan.

Re: Energie Direct

Geplaatst: 06 sep 2005 11:51
door medewerker
Ik moet zeggen dat ik het antwoord wel heel eerlijk vindt...

Ze geven een eerlijk antwoord op de telefoonkosten. In de energiemarkt moet je goed opletten welke prijzen je met elkaar vergelijkt... Alleen de leveringsprijzen vergelijken is soms niet voldoende.. Kijk ook naar de service die je ervoor krijgt... Lage energietarieven kunnen inhouden dat je bijv aut inc. moet afgeven, moet betalen voor acceptgiro's, of inderdaad hoge tarieven voor de telefoon. Bij andere bedrijven is dat weer inclusief...

Over de aangetekende brief... Als het zo is dat op post via TPG geen reactie komt, zal dit in hun algemene voorwaarden moeten staan lijkt mij...

Eerlijkheid duurt het langst, soms kun je beter aangeven wat de reden is dat een probleem afhandelen lang duurt. Meestal hebben de klanten daar meer begrip voor als het gewoon zwijgen. Ze geven toe dat er een probleem is ontstaan door het snel groeiende klantenbestand... Ze zullen meer mensen in dienst moeten nemen en deze ook goed opleiden (dat moet misschien ook weer ergens van betaald worden)

Een incassoprocedure loopt over het algemeen automatisch. U zou kunnen verzoeken om de procedure op te schorten zolang u nog in gesprek bent.

mvg
medewerkster van een ander energiebedrijf...