LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intertoys Heerenveen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Intertoys Heerenveen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Speelgoed kopen bij genoemd bedrijf is geen sinicure: De enigst aanwezige verkoper komt niet achter de kassa vandaan en reageert op z'n zachts gezecht onbeschoft, wanneer een vraag wordt gesteld over de voorradigheid van een artikel. En het overkwam niet alleen mij: terwijl ik nog in de winkel was gebeurde dit nog enkele malen..... Ik ben iemand, die heel doelbewust naar een winkel gaat om DAT artikel te kopen; ik vraag geen demonstraties, geen vergelijk met andere artikelen, zeur niet over de prijs: Gewoon het gevraagde leveren, afrekenen en wegwezen. Eerder genoemde verkoper antwoordde op mijn vraag naar DAT artikel, "Dat hebben we niet". Ik dus "Wilt u het voor mij bestellen ?" Zijn reactie: "Nee, want het artikel is niet meer leverbaar" Ik: "Meneer, dat artikel is een hype aan het worden in binnen en buitenland en via internet ben ik te weten gekomen dat Intertoys het levert." (Die informatie heb ik van diverse enthousiaste modelbouwhobbyisten, welke het artikel zeer recent via Intertoys winkels hebben aangeschaft) Reactie verkoper: (Op agressieve toon)"Ik zeg toch, dat het niet te leveren is en daarmee basta" Ik nog voorzichtig "Dus u wilt niet voor 110 euro verkopen ?" ALLEEN de blik die ik toen toegeworpen kreeg deed me de winkel uitrennen....
Genoemd soort winkeliers zijn later ook nog verbaasd, dat ze door gebrek aan klandiezie moeten sluiten..........

knarfie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2005 15:41

Re: Intertoys Heerenveen

Ongelezen bericht door knarfie »

Geachte heer Rozenwater,...

Inmiddels heb ik zelf mijn bericht laten verwijderen van dit forum. Ook ik had (een heel andere) klacht over een Intertoys winkel. Deze klacht stond klaarblijkelijk zo geformuleerd op deze site dat het consumentenpubliek de richting opging van de intertoysorganisatie. ik was niet duidelijk genoeg in het verhaal. In het kort ging het over het ruilen van een (niet door ons gebruikt) produkt, (vlieger) aangeschaft door mijn kind, met originele kassabon, in de originele verpakking, binnen een half uur. Dat is wat er gebeurt is. Dat was ook de stelling. Een gewone simpele ruiling, precies volgens de regelgeving die de speelgoedwinkel zelf hanteert en zoals deze bekend staat. Niet meer, niet minder.

Helaas begrepen sommige mensen niet dat ik, (lees: mijn kind) tevoren al een aantal dingen niet gecontroleerd had in de winkel. (Moeten kinderen dat eigenlijk dan) Mijn kind had van tevoren, (in haar enthousiasme) maar moeten zien (aldus andere consumenten) dat het artikel eerder was uitgegeven) Overigens is mijn klacht opgelost ter plaatse in de winkel te Noordwijk, maar vraag me niet hoe.

De berichtgevingen naar mij toe waren mijn inziens in het voordeel van de leverancier terwijl dit toch een medium is voor consumenten die zich sterk zouden moeten maken. Ik hield hier geen goed gevoel aan over.

In elk geval, heer Rozenwater, mijn steun en sympathie heeft u, wat u schrijft is helder en duidelijk. Service in alle opzichten, al gaat het maar om één euro, het is echt heel erg belangrijk. Al geeft het de klant maar een gevoel van vertrouwen, een gevoel van veiligheid, dat je welkom bent in de winkel. Je dient iets op te bouwen, niet af te breken. Ik begrijp dat dat zo'n beetje het probleem is waar u mee zit, het gevoel niet serieus te worden genomen. Het gevoel wat ik zocht op deze site bij en onder de andere consumenten, heb ik niet gevonden helaas. (heb veelal negatieve en nare reacties ontvangen waarop ik weer te impulsief gerageerd heb door de emotie rond het hele gedoe.)

Ik heb teveel gereageerd vanuit mijn emoties, denk ik, omdat men met mijn dochter heeft lopen sollen. Misschien goed, misschien ook niet. Ik weet nu, dat ik beter de zaken zelf af kan handelen en geen raad meer moet vragen aan derden op een dergelijke site.

Daarom heb ik mijn verhaal door TROS Radar laten verwijderen. Weet, dat ik achter u sta, ik ken het gedesillusioneerde gevoel wat u nu heeft jegens een Intertoys zaak.

Succes, we gaan lekker naar een andere speelgoedzaak, er zijn er nog meer dan genoeg.

Frank...(VADER) van twee meiden.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Intertoys Heerenveen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Beste Knarfie, Ik ging naar Intertoys om een artikel voor mijzelf te kopen. Zoals ik al schreef ben ik min of meer de winkel uitgerend. Een kind zou er een trauma aan over kunnen houden...... Als een verkoper in een speelgoedzaak NIET in staat is zijn/haar privefrustraties thuis te laten en NIET kind/klantvriendelijk kan zijn, kan men zo'n toko beter sluiten.....
Ik zelf geef niet de organisatie Intertoys de schuld. Gewoonweg omdat ik niet eens weet of het filiaal hier franchise of anderszins werkt. Heb er WEL aan gedacht om eens met de organisatie te bellen om te horen hoe het met de levering van het, door mij gewenste artikel zit en terloops een opmerking te maken over de winkelier hier ter plaatse. Ik zie hier toch maar van af: je krijgt alleen maar een "hartkwaal" als je je daar nog meer over gaat opwinden..... Dan spreek je als volwassene; wat doet het dan met een kind ! Ik ben het derhalve ook volledig met u eens: Er zijn meer speelgoedzaken ! (Voor mijzelf wordt het iets minder eenvoudig, omdat ik mijn "speeltje" veel verder weg moet laten komen tegen een behoorlijk hogere prijs en ook nog eens verzendkosten. Ik heb wel geduld; kinderen willen graag direct hun nieuwe speeltje....)

Peter (GEEN kinderen)

Gesloten