LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] concert within temptation

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
dijk1962
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2005 12:39

concert within temptation

Ongelezen bericht door dijk1962 »

Mijn dochter gaat naar een concert van Within temptation op het Java eiland in Amsterdam. Tot mijn verbazing is bij de ingang haar meegebrachte brood en drinken afgepakt. Nergens was vermeld dat het niet toegestaan was eigen meegebrachte etenswaren te nuttigen. Goed eten werd gewoon weggegooid en uiteraard werd de lauwe patat tegen megaprijzen aan de man/vrouw gebracht. Kunnen we in Nederland elders weer een inzamelingsactie beginnen voor derde wereldlanden met een hongerprobleem. Toen ik van haar ook nog hoorde dat het slechts mogelijk was een 5 rittenkaart (???) voor het toilet te kopen was voor mij wel duidelijk waar het deze groep en de organisatie om te doen is geweest. Klaarblijkelijk was de betaalde 41 euro voor het toegangskaartje nog niet voldoende geweest, nee de fans diende nog verder financieel uitgeschud te worden. Wie grijpt er nu eens in tegen dit soort praktijken. De organisatie verzint gewoon ter plekke even wat regels om er zelf financieel beter van te worden en niemand grijpt klaarblijkelijk in. In ieder geval erg bedankt Within Temptation. Ik hoop dat jullie kinderen later ook eens een concertje bezoeken en met zo'n verhaal thuiskomen, dan weet je hoe het voelt.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat is heel sneu voor uw dochter geweest . is ze een fan en komt ze naar een concert en dan zoiets. echt belachelijk. zelf ben ik er absoluut geen fan van. ik heb ze een paar jaar geleden in het voorprogramma van rammstein gezien , ze kon goed gillen dat wel , maar je verstond er geen woord van. ze werden dus ook na 3 nummers het stadion uitgejouwd. maar het neemt een hele hoop vreugde weg als ze dan nog zulke dingen gaan doen. meestal zeggen ze dan dat de band geen blaam treft. maar juist deze dingen gebeuren vaak in overleg. op deze manier raken ze dus wel fans kwijt en ik geloof niet dat , dat de bedoeling is.ik hoop voor uw dochter dat het de volgende keer wel tof wordt.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door SJZ »

Dat van die 5-rittenkaart voor het toilet (inderdaad, een zeer suggestief woord voor wat je op het toilet gaat doen ...) vind ik wel belachelijk, maar dat je zelf geen eten en drinken mee mag nemen, tja, dat is toch eigenlijk wel redelijk. In de bios, op allerlei plekken waar ze zelf spullen verkopen is dat verboden. Vind ik wel normaal.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door Mirreke »

Tja zo werkt dat tegenwoordig bij veel evenementen, eigen meegebrachte spullen worden in de clico gegooid en je mag op het terrein of in het stadion jezelf blauw betalen aan een beetje drinken!

Das nog niet erg maar vorig jaar gingen wij naar het amsterdam tournament, ik was bezig met een pillenkuur en diende 's avonds om 9uur medicijnen in te nemen en had daarvoor zo'n klein spa blauw flesje meegenomen (van nog minder dan 0,5liter) maar zelfs die mocht niet mee naar binnen want stel je voor dat ik vanaf de 2e ring bovenin toch met dat flesje zou gooien :?
Nee in ruil daarvoor mocht ik aan de smerige pleekraan gaan hangen om water te pakken of a 2,50euro een glaasje water kopen! :evil:
We zullen zien hoe het dit jaar gaat al laten we het drinken gewoon in de auto liggen en nemen we alleen zachte broodjes mee!

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door Shareena »

Je reageert wel op Within Temptation af maar die kunnen er toch ook persoonlijks niks aan doen... Op de achterkant van het kaartje staat duidelijk : geen alcohol, plastic flessen of blikjes... Pakjes mogen wel! Als jij bijv. een bepaalde ziekte hebt waardoor je iets moet eten of drinken kunnen ze het ook niet weigeren... Maar wat versta je onder : al haar eten? Had ze een hele koelbox bij zich of alleen broodjes? Als iedereen broodje, drinken, fruit, snoep etc meeneemt hebben de catering op het terrein geen flikker meer te doen natuurlijk en concerten als dit is hun brood... Niet zeuren vind ik persoonlijk.. Als ze 41 EURO voor het kaartje heeft kan ze ook 10 euro voor wat te eten en te drinken meenemen.. En begrijp me niet verkeerd: ik ben 21 en ga bijna maandelijks naar concerten dus ik weet waar ik over praat..

hansop
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2005 12:38

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door hansop »

Lijkt me precies de goede reactie Shareena: ben zelf de dertig gepasseerd en kan me niet herinneren dat het ooit wel heeft gemogen bij een festival....

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door woman4life »

Ben zelf bij veel grote feesten en festivals geweest maar het is normaal dat erg geen eten en drinken mee mag worden genomen en het is overal zo op die plekken en feesten en concerten en wat dan ook dat het er altijd duurder is dat is algemeen bekent
en dan v ind ik ook wat kan de groep eraan die er optreed die kan er dus niets aan doen het is de organisatie of de horeca zelf die dat doet maar niet de artiesten

van tevoren weet je dat het niet alleen daarbij die 41 euro blijft als je een beetje redelijk nadenkt..

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door HvdB »

Waarschijnlijk was dit het eerste concert wat dijk1962 heeft bijgewoond.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door woman4life »

dat denk ik ook inderdaad..

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik heb ook een aantal concerten bezocht en het is vrij normaal dat eten en drinken niet toegestaan is. Een zak drop en een pakje mag meestal wel, maar dat is niet overal zo.

Het zou een feest worden als iedereen zijn eigen eten en drinken mee gaat nemen, dan wordt het een puinhoop en de horeca verdient geen cent.

jay4t
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2005 18:36

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door jay4t »

Hey ... all the young dudes !

Denk ff na zeg...met de prijzen voor kaartjes voor de concerten nowadays is het niet normaal dat je gefouilleerd wordt om wat broodjes en drinken AF TE KUNNEN NEMEN om zodoende de zeker niet zielige catering van vette inkomsten te verzekeren.
Het verbijstert mij soms echt hoe gemakkelijk tieners of -30 ers over geld uitgeven denken..
Is het nu echt een argument om te zeggen dat het 'nooit mag, zelf eten of drinken meenemen'?? Zijn jullie al ZO geconditioneerd ?
Nee, met de prijzen voor kaartjes hou ik het maar bij de DVD die net na de tournee uitkomt. :!:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door bitchy »

nou is mijn allerlaatste concert van queensryche geweest & zz-top 8) zooooooooooooooo lang geleden dus ik hoor niet meer bij de ''dudes''
ik kan me voorstellen dat je met een vol blikje cola of een 6pack in een plastic zak iemand een behoorlijke mep kan verkopen
en dat je iedereen in de zaal ziet staan met zijn broodtrommeltje of zakjebrood lijkt me ook niets
eten doe je maar thuis of zorg dat je het opeet wanneer je nog buiten staat
die zoveel rittenkaart voor de wc is een beetje erg belachelijk, ze moesten zich schamen, maar daar hoef je toch geen probleem van te maken, samen met een vriendin kom je daar toch ook wel uit?

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door Shareena »

Hey ... all the young dudes !

Denk ff na zeg...met de prijzen voor kaartjes voor de concerten nowadays is het niet normaal dat je gefouilleerd wordt om wat broodjes en drinken AF TE KUNNEN NEMEN om zodoende de zeker niet zielige catering van vette inkomsten te verzekeren.
Het verbijstert mij soms echt hoe gemakkelijk tieners of -30 ers over geld uitgeven denken..
Is het nu echt een argument om te zeggen dat het 'nooit mag, zelf eten of drinken meenemen'?? Zijn jullie al ZO geconditioneerd ?
Nee, met de prijzen voor kaartjes hou ik het maar bij de DVD die net na de tournee uitkomt.
Je kiest er toch zelf voor om te gaan?? Moet ik dan niet meer naar concerten gaan omdat ik geen eten mee mag nemen? In een bioscoop neem je toch ook geen eigen eten mee? Dat vind iedereen normaal... Ik blijf bij mijn standpunt: als je geld hebt om kaartjes te kopen heb je ook geld om een patatje en een colaatje te halen...

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door flappie »

Ik was gisteren op Dance valley maar ook hier mag dus geen eten en drinken worden meegenomen. Logisch. Ook bij de bar worden alle plastic flessen of blikjes leegemaakt en mag je geen blikjes meenemen. Alles wordt in kartonnen bekers geschonken. Waarom dit moet op last van de beveiliging. Omdat men anders de hersens er mee in kan worden geslagen. En indien je er toch niet mee eens bent ga je voortaan gewoon voor de tv zitten om de optredens te bekijken

nieuws1111
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2005 20:31

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door nieuws1111 »

Hier wordt aangehaald van dat je in bioscoop geen eigen eten mag meenemen.

Dit is wettelijk niet toegestaan je tassen controleren, bioscoop heeft als doel films vertonen en niet eten verkopen of drank.
Op een groot feest kan ik me voorstellen dat blikjes niet toegestaan zijn, maar gewoon je boterhammen in beslag nemen, dit gaat mij te ver.
Hier geldt ook weer, het is een concert en geen bedrijf met als doel eten te verkopen en drank.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door flappie »

maar je vind het dus normaal om je hele lunch mee te nemen naar een feest of concert. Er staat toch niet voor niets in de huisregels meegenomen eten en drinken is niet toegestaan.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door woman4life »

Sjonge neem je hele avond eten ook mee
weet je ook zeker dat je voor l*l staat
je kan toch niet alles meenemen naar een concert en misschien kan je inderdaad eens nakijken of het op je kaartje staat van eten en drinken is niet toegestaan wat ik inderdaad ook denk en dan nog eens reageren ?


vind het zowie zo heel erg jammer dat je alleen je post neerzet en dan gewoon niet meer reageert


misschien omdat je weet dat het onzinnig was ??????

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door flappie »

Dan neem ik voortaan een krat bier mee naar een concert en me b.b.q voor het eten. :P

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door woman4life »

zullen we dan samen afspreken dan neem ik wat vlees mee..
iemand die ook wil afspreken en het stokbrood meeneemt
whaha

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: concert within temptation

Ongelezen bericht door flappie »

lijkt me een heel goed idee bij een concert bij een artiest.

Gesloten