Overstappen van internetprovider ADSL Planet -> Demon DRA
Geplaatst: 27 jul 2005 17:22
Tegenwoordig schijnt het erg makkelijk te zijn om over te stappen van Internet Service provider. En als je ADSL hebt wil je dat op zo'n manier dat je zo kort mogelijk zonder internet zit.
Wij gebruikte eerst planet internet maar deze provider werd volgens ons na 2 jaar gebruik te hebben gemaakt toch iets te commercieel:
-090X helpdesk (met erg lange wachttijden!!!)
-Support van medewerkers liet te wensen over door het vele aantal klanten
-1 van de duurste providers
Daardoor wilde we overstappen naar een relatief goedkopere betere provider (in mijn ogen), en de keus was gevallen op Demon internet. Demon internet werkt vanuit het BBNed netwerk en Planet maakt gebruik van KPN.
2 maanden van te voren dus opgezegt en voor de opzegging eerst een aanvraag gedaan voor nieuw adsl van Demon. Na de goedkeuring mochten we dan ook Planet internet opzeggen. Het bleek allemaal vlekkenloos te gaan. Opzegbrieven kwamen van KPN en Planet al snel binnen en de verbinding werd netjes 1 week voor het einde van de contractdatum van planet overzet naar Demon internet.
Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen geleden het volgende email bericht binnen van planet internet:
#####################PLANET MAIL##################
Onlangs heeft u ons gevraagd om de opzegging van uw ADSL-abonnement in te trekken.
Wij hebben uw verzoek verwerkt.
Het doet ons genoegen te horen dat u uw ADSL-abonnement wilt voortzetten en zo gebruik kunt blijven maken van uw ADSL-abonnement bij Planet Internet.
#####################PLANET MAIL##################
Het vreemde was dat ik planet niet kenbaar heb gemaakt om door te gaan met het internet abonnement.
Dus maar ff bellen met planet: Na 15 minuten!!! kreeg ik de eerste medewerker aan de lijn en wist niet dat de bovenstaande mail verstuurd was. Werd toch maar doorverbonden naar een andere afdeling. Weer een lange tijd wachten. Eindelijk een medewerker aan de lijn. Deze Planet meneer wist mij te vertellen dat ik totaal verkeerd had opgezegt.
Ik had de aanvraag bij demon moeten doen maar niet moeten opzeggen bij planet, want dit zou Demon voor mij doen. Ik vertelde hem dat dit niet de richtlijnen waren die werden gebruikt bij demon voor het overstappen van ADSL provider. Maar de medewerker bleef beweren dat het mijn fout was en dat hij voor deze keer nog een einde kon maken aan de abonnements periode (ONZIN natuurlijk want ik had de opzegbrieven al binnen)
Toch maar ff bellen met Demon, de medewerkers vertelde mij dat ik op de juiste manier was geswitscht van ADSL provider en dat Planet internet onzin verkondigde.
Hebben meer mensen deze problemen gehad?
Wij gebruikte eerst planet internet maar deze provider werd volgens ons na 2 jaar gebruik te hebben gemaakt toch iets te commercieel:
-090X helpdesk (met erg lange wachttijden!!!)
-Support van medewerkers liet te wensen over door het vele aantal klanten
-1 van de duurste providers
Daardoor wilde we overstappen naar een relatief goedkopere betere provider (in mijn ogen), en de keus was gevallen op Demon internet. Demon internet werkt vanuit het BBNed netwerk en Planet maakt gebruik van KPN.
2 maanden van te voren dus opgezegt en voor de opzegging eerst een aanvraag gedaan voor nieuw adsl van Demon. Na de goedkeuring mochten we dan ook Planet internet opzeggen. Het bleek allemaal vlekkenloos te gaan. Opzegbrieven kwamen van KPN en Planet al snel binnen en de verbinding werd netjes 1 week voor het einde van de contractdatum van planet overzet naar Demon internet.
Tot mijn verbazing kreeg ik 2 dagen geleden het volgende email bericht binnen van planet internet:
#####################PLANET MAIL##################
Onlangs heeft u ons gevraagd om de opzegging van uw ADSL-abonnement in te trekken.
Wij hebben uw verzoek verwerkt.
Het doet ons genoegen te horen dat u uw ADSL-abonnement wilt voortzetten en zo gebruik kunt blijven maken van uw ADSL-abonnement bij Planet Internet.
#####################PLANET MAIL##################
Het vreemde was dat ik planet niet kenbaar heb gemaakt om door te gaan met het internet abonnement.
Dus maar ff bellen met planet: Na 15 minuten!!! kreeg ik de eerste medewerker aan de lijn en wist niet dat de bovenstaande mail verstuurd was. Werd toch maar doorverbonden naar een andere afdeling. Weer een lange tijd wachten. Eindelijk een medewerker aan de lijn. Deze Planet meneer wist mij te vertellen dat ik totaal verkeerd had opgezegt.
Ik had de aanvraag bij demon moeten doen maar niet moeten opzeggen bij planet, want dit zou Demon voor mij doen. Ik vertelde hem dat dit niet de richtlijnen waren die werden gebruikt bij demon voor het overstappen van ADSL provider. Maar de medewerker bleef beweren dat het mijn fout was en dat hij voor deze keer nog een einde kon maken aan de abonnements periode (ONZIN natuurlijk want ik had de opzegbrieven al binnen)
Toch maar ff bellen met Demon, de medewerkers vertelde mij dat ik op de juiste manier was geswitscht van ADSL provider en dat Planet internet onzin verkondigde.
Hebben meer mensen deze problemen gehad?