LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
vvseverine
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:43

landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door vvseverine »

vvseverine


Geplaatst op 27 Jul 2005 15:18 door vvseverine


--------------------------------------------------------------------------------

Waarschuwing aan iedereen.

Bedenk voor je je door een familielid, vriend of vriendin voor de graduationavond van het Landmark Forum laat strikken dat er een bijna onontkoombare psychologische druk op je zal worden uitgeoefend om je in te schrijven a €90 (niet restitueerbaar) voor een cursus van €435. Lees eerst de volgende websites voor je hen machtigt geld van je rekening te laten schrijven. Anders weet je echt niet waar je aan begint :?

www.stelling.nl/simpos/landmark.htm[url ... sitor.html[/url]


Als je benieuwd bent kun je hier lezen hoe ik die €90 ben kwijtgeraakt.


Ik was vorig jaar door een vriendin meegevraagd voor haar graduationavond. Ze was heel stralend en zou het zeer op prijs stellen als ik met haar mee ging. Ik wist niet dat ik hier met een zeer getructe salespolitiek te maken kreeg. Na een uurtje mooie met tranen gelardeerde doorbraken van anderen en een verhaal over onze onophoudelijke oordelen in ons hoofd, te hebben aangehoord werden alle introducés (zo moesten de deelnemers blijkbaar nieuwe deelnemers recruteren) opgesplits in kleine zaaltjes apart en daar onderworpen aan een bijna onontkoombare druk om je in te schrijven. De Landmark vrijwilligster die naast me was komen zitten zei maar dingen als: "Duur.. oh Vera (ik moest bij binnenkomst een papieren sticker met mijn naam op mijn revers plakken) al moest ik er tien keer zo veel voor betalen dan nog is het het waard. (Ze bleef me daarbij heel intens schijnbaar met mij begaan aankijken). Landmark heeft mijn leven compleet getransformeerd en zoveel rijker gemaakt. Heb je dat niet voor jezelf over? Het gaat hier om je leven dat is onbetaalbaar''. Met mijn hemels kijkende vriendin die er later weer bijkwam ernaast, durfde ik na een aantal pogingen geen nee meer te zeggen om ook haar niet teleur te stellen. En als ik van de €100 korting wilde profiteren kon ik mezelf volgens de vrijwilliger geen groter cadeau geven dan me nu in te schrijven. Ik zat zelf met een ernstig depressieve echtgenoot met een zware schildklierziekte en dacht dat ik er misschien ook wel iets aan zou kunnen hebben om mezelf en de wereld anders te ervaren en beter besluiten te kunnen nemen. Ik kreeg echter maar geen vinger achter hoe dat forum in z'n werk ging behalve al die hemels stralende gezichten, en wat termen als doorbraak, transformatie, rackets, authenthiek zijn en dat het gaat over de dingen die je niet weet dat je ze niet weet. En wat dat was kon je alleen door ervaring (hemels stralende blik van de vrijwilligster in de lucht) tijdens het forum ondervinden.

Toen ik de machtiging voor mijn niet restitueerbare inschrijfgeld a raison van €90 had ingevuld, werd mij niet verteld dat mensen die vanwege huiselijke omstandigheden onder zware psychische druk staan (zoals een depressieve echtgenoot) wordt afgeraden aan het forum deel te nemen. Dat kreeg ik pas te lezen toen ik de €346 voor het forum had betaald. Ik wilde LE daar echter niets over vertellen omdat ik dacht dat ik dan niet zou kunnen deelnemen en mijn inschrijfgeld kwijt zou zijn. Ik stelde daarom mijn deelname, met het argument dat ik vrijdag niet kan omdat ik voor de klas sta, een paar keer uit.

Sinds een half jaar gaat het thuis, nu mijn man aan zijn schildklier behandeld is, weer prima dus besloot ik dan toch maar deel te nemen aan het forum van het afgelopen weekend. Ik las het in kleine lettertjes getypte instructie a4tje donderdag avond door om te weten hoe laat ik waar moest zijn. Dit waren de tijden: Vrijdag, zaterdag en zondag van 9 uur tot ca. middernacht. Om de 3 uur een pauze van een half uur en 1 1/2 uur maaltijdpauze. Het is verboden om notities, band of video-opnames te maken en te lezen. Dat kon niet anders als een soort hersenspoeling worden. Ik zag het al: Geen moment om tot jezelf te komen, 's nachts uitgeput en van de wereld van het World Fashion Centre naar Haarlem rijden en uren op een plastic stoeltje zitten. Mijn man vond het gevaarlijk en vroeg: Heeft dit soms iets met scientology te maken? Daarover had mijn vriendin me niets verteld ! (Dat mag ook niet begreep ik later, want die stond onder hoge zogenaamd vrijwillige druk om mij te recruteren)

Ik kreeg een heel onbehaaglijk gevoel over de zaak en besloot me de volgende ochtend ziek te melden. Ik ging die dag eens wat googelen over Landmark (had ik veel eerder moeten doen) en kwam tot de conclusie dat mijn man er blijkbaar niet zo veel naast zat. Naast inderdaad positieve veranderingen die mensen doormaken las ik m.n. via bovengenoemde site

www.stelling.nl/simpos/landmark.htm en http://www.rickross.com/reference/landm ... sitor.html
wat dit eigenlijk voor organisatie is.

Maandag belde ik dus Landmark op om te zeggen dat ik van verdere deelname afzag. Mijn cursusgeld krijg ik terug maar mijn inschrijfgeld niet. Ook niet toen ik bleef aanhouden dat ik inschrijfgeld betaalde terwijl ik niet wist dat ik eigenlijk niet voor deelname in aanmerking zou komen. Als ik mijn thuissituatie gewoon gecommuniceerd had(gewoon iets zeggen kan hier dus niet meer),, had ik volgens haar mijn inschrijfgeld wel teruggekregen. Maar hoe kon ik dat weten zei ik als er duidelijk ‘niet restitueerbaar’ staat! Toen ik vertelde dat dit bewees dat Landmark er dus inderdaad keiharde hersenspoelachtige aan scientology verwante salespraktijken op nahield, waarover ik inmiddels via diverse internetbronnen info had ingewonnen, kreeg ik direct de verdediging te horen die ook in kleintje Muurkrant te lezen valt. Ik moest bovendien mij niet via internet laten informeren want daar kan iedereen alles zeggen. (Gelukkig maar ja!). Einde gesprek: die €90 ben ik kwijt en dat is volgens hen mijn eigen schuld. Ik heb me toch laten overhalen met onechte motieven om mijn vriendin niet teleur te stellen en verder niet gecommuniceerd. En dat is inderdaad waar maar ik ben er zeker van dat een normaal sociaal voelend mens, ook al is hij of zij nog zo intelligent heel sterk in z’n schoenen moet staan om niet onder deze druk te bezwijken. Ik had dit van mezelf ook nooit verwacht! Een klachtencommissie wat toch iedere zichzelfrespecterende dienstverlener heeft, hebben ze niet dus ik ben bij hen uitgepraat.

Ik overweeg nu actie te gaan ondernemen door op de dinsdagavonden als de familie en vrienden van de deelnemers worden gerecruteerd voor het WFC te gaan staan en de introducés te waarschuwen met leaflets etc. niet voor de emotionele druk tot inschrijving te zwichten en zich eerst grondig te informeren wat Landmark eigenlijk is. Is er iemand die met mij mee wil doen? Stuur me dan een mail: [email protected]

Sadra
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2006 12:21

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door Sadra »

Ik wil graag even reageren op bovenstaande topic. Landmark heeft meerdere cursus en ik heb eraan meegedaan. De eerste cursus heb ik ondanks dat ik nu niets meer met landmark te maken wil hebben veel aan gehad. Ik leerde daar dat alle mensen problemen hebben en zich schamen e.d. Als adolecent was dat voor mij een openbaring. Vol van de eerste cursus besloot ik om de tweede ook te doen. ik moest daar even voor sparen maar toen was daar de dag aangebroken. Ik zat al een tijdje niet lekker in mijn vel en had veel last van buikpijnen. Daar aangekomen ging het over je "act" met andere woorden hoe presenteer jij je in de wereld en wat zijn jouw grote smoezen. Die avond kreeg ik last van hevige buikpijnen en flinke diarree, het koude zweet gutste letterlijk van mijn voorhoofd en rug. Krom van de pijn strompelde ik naar de wc en werd opgevangen door een medewerker. WE praten erover en ik gaf aan dat ik naar het hotel terug wilde. Zij begon te praten over hoe belangrijk het was om alles mee te maken en dat ik mijn grote doorbraak zou kunnen missen. Ze stelde voor om een bank in de zaal te slepen zodat ik daar op kon liggen en toch mee kon doen. Aangezien ik hard gespaard om deze cursus te kunnen doen besloot ik dat dat inderdaad de beste oplossing was. Niet lang nadat de bank er stond en ik me lag te schamen over alle aandacht die ik van de mensen kreeg (van medelijden tot afkeuring) Werd ik op het podium geroepen. Er werd me duidelijk gemaakt dat ziek zijn mijn "act" was en dat dat het rgote probleem in mijn leven was. Ik moest het loslaten en dergelijken. Er werd echt flink op me ingepraat en gereageerd vanuit de zaal. Ik was toen 18 jaar en nog best beinvloedbaar en uiteindelijk geloofde ik het zelf ook vooral ook angzien ik al mijn gehele leven met buikpijnen liep en dat dat inderdaad mijn zwakke plek was. MIJN LEVEN ZOU BETER WORDEN ALS IK ME NIET MEER ZIEK VOORDEED. Een lange tijd heb ik dat volgehouden. Bijna een jaar heb ik met zeer heftige buikpijnen rond gelopen. Uiteindelijk storte ik compleet in. Ik gaf over viel in een rap tempo 15 kilo af (van 60 naar 45 is vrij heftig) UIteindelijk begon ik bloed te plassen en te poepen en twee vrienden hebben me overgehaald om naar de weekend arts te gaan. In eertse instantie werd een oplopende blaas ontsteking ontdekt en ik kreeg een kuur mee naar huis. Hier begon de ellende pas. Nadat de blaasontsteking overv was bleef de buikpijn. het werd elke dag erger en uiteindelijk kon ik mijn bed niet meer uit. Ik zakte gewoon door mijn benen als ik opstond. Nog steeds beschuldigde ik mezelf ervan dat het mijn "act" was zo diep is dat binnen gekomen. Toch maar naar de dokter en wat blijkt ik was ernstig ziek. De ziekte van Crohn verwoeste mijn darmen. Twee jaar ben ik bezig geweest om er weer boven op te komen ( ik kan nu weer een heleboel dingen zoals lopen, trap lopen en werken)

Meerdere artsen hebben me verweten dat ik te lang heb gewacht met alarm slaan.

Het is een harde les geweest en ik luister voortaan naar mezelf in plaats van naar iemand die zegt het te weten. Eerlijk toegegeven ik was ook wel beinvloedbaar maar als cursusleiders heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid en die zijn ze in mijn ogen niet nagekomen. Ik ben boos en misselijk als ik aan die avond terug denk. Ik word nog regelmatig gebeld door landmark om me over te halen extra cursussen e.d. te doen. Ik vertel ze wat er gebrud is en vraag ze om me niet meer lastig te vallen. Het schijnt dat ze je niet uit het systeem kunnen halen end at er geen aantekeningen bij jouw naam geplaatst kunnen worden. voorlopig ben ik dus nog niet af van de telefoontjes van die mensen.

Laat mijn verhaal een waarschuwing zijn voor die mensen die net als ik beinvloedbaar zijn.

met vriendleijke groet

Sadra

andretti5353
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2007 10:19

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door andretti5353 »

VVseverine,

Ik ben inmiddels aan mijn derde Landmark cursus bezig en herken je twijfels over de integriteit van het programma. De negatieve reacties op het internet zijn onontkoombaar als je op Landmark googelt.

Zelf besloot ik te vertrouwen op wat ik zag aan verandering in de wijze waarop een vriend van mij tegen het leven aankeek en de positiviteit die dat tot gevolg had voor hem en zijn omgeving. Ik maakte een introductie avond mee waar ik de
mensen opdringerig vond en wilde mij persé pas thuis inschrijven. Ik gunde ze het plezier niet mij daar in te schrijven.

Er is een hoop cynisme in de wereld en blije mensen kunnen gewoon niet waar zijn, er moet een addertje onder het gras zitten.. Ook ik dacht dit.

Ik heb er nooit spijt van gekregen dat ik al mijn automatisch optredende waarschuwingssignalen heb genegeerd en toch met het Forum ben gestart. Het heeft mij al veel gegeven.

Landmark gaat over integriteit. Ik denk dat als je direct verteld had over je thuissituatie en dat je niet in aanmerking komt voor de cursus, je ook de aanbetaling terug had gekregen.

In plaats daarvan vertrouw je niet op je vriendin, maar op spookverhalen van onbekenden en probeer je met een smoes je aanbetaling terug te krijgen (je schrijft zelf dat de reden om niet mee te mogen doen niet meer bestaat) en bent boos als dit niet lukt.

Dat vind ik niet erg eerlijk van je.

Gisterenavond is de Zembla uitzending "Gek van geluk" uitgezonden.

Je zal hem wel kunnen zien op www.uitzendinggemist.nl

Landmark wordt suggestief door histerische beelden van CSA (nooit eerder van gehoord) en Zembla manipuleert er vrolijk op los. Iedereen die objectief naar dit programma kijkt, zal naar mijn mening toch wel vraagtekens hebben over de wijze van totstandkoming van dit programma.

Zembla is voor ons tevreden deelnemers van Landmark de druppel geweest en wij hebben besloten dat ook de positieve geluiden gehoord moeten kunnen.

Wij zijn flink aan het delen over onze ervaringen op http://landmark.web-log.nl en op http://debatplaats.vara.nl/forum

Sadra,

Heel vervelend voor je en ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat!

Heb je hierover gesproken met de leiding van Landmark Nederland?

Ik denk dat Ria Bauhofer dit zou willen weten.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@andretti5353, er wordt een gigantische druk op mensen gelegd om maar me te gaan doen. Dat vind jij normaal?
Prima dat Zembla dat clubje van jou de openheid heeft ingeduwd om mensen te behoeden voor nog meer van dit soort engerds.

lauren
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:09

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door lauren »

Ik ervaarde de bij een introductie het gedrag van de mensen ook als 'pusherig'. Toch ben ik het Landmark Forum gaan doen, en daarna nog enkele cursussen. Na de eerste cursus heb ik namenlijk geleerd hoe ik mezelf kan blijven en me niet meer onder druk hoef te voelen, hoe erg mensen ook aandringen. Ik kan vanuit mezelf kiezen, ongeacht hoe het gebracht wordt. Daarnaast heb ik door de cursus nog veel meer geleerd, te veel om op te noemen. Ik heb de laatste twee jaar geen cursussen gedaan, maar ben nog steeds dankbaar voor die keuze: ik heb een heerlijke baan, een geweldig kind en geniet van het leven. Dat deed ik al, alleen nu op een andere (pure) manier zonder angsten of onzekerheden.

johan12
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2007 23:42

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door johan12 »

Het Landmark Forum is zo krachtig en waardevol dat mensen die net zo skeptisch als de genen die op een intro komen het gngen doen er super enthusiast uit komen. Ik ben er ook zo een. Vooraf skeptisch andere waarschuwen iet te enrhusiast te doen en erna, super enthusiast, en zelfs in mijn eigen vrije tijd bereid er altijd iets over te delen. En al die "gebrainwashte" mensen zijn inderdaad geraakt, bewogen geinspireerd.

( ik kan me het verhaal over gepush wel voorstellen maar denk hier aub eens over na?? kunnen we tegenwoordig niet mer tegen enthusiasme van je eigen vrienden broers of anderen?)

Ik zelf ben van een afwezige arrogante manager in drie dagen absoluut veranderd. Mijn leven gaat niet meer over nog meer macht geld en invloed maar over een verschil makenvoor anderen de wereld. En het is heerlijk. Mijn kinderen zijn dolblijj da tik het heb gedaan, ik ben er nu tenminste voor hen. Kortom Landmark Forum gewoon zelf ervaren en ja het is anders, en niet in hokje te plaatsen. En als je niet tegen enthuisiasme kan of niet wil owrdne aangestoken KOM NIET naar een intro. Wil je daarentegen wel eens wat mee maken, ben je onderzoekend nieuwegeirig enlaat je je niet gek makendoor verhalen. en hou je van avontuur en plezier probeer eens een introductie avond uit. Bel 020 422 11 88 (nummer landmark) dan hebben ze vast wel een datum waar je welkom bent.


ps wist je overigens dat Landmark Forumis uitgeroepen tot een van werelds coolste ervaring op de fameusze site http://www.top100expo.com/ListFromTo.as ... 001&to=020

En dat Landmark gratis werk doet voor politieagenten, brandweerlieden en domisees etc. Verder hoorde ik dat ze met jeugdbendes werken om hen te supporten inte stoppen met vechten (en het werkt) etc etc. echt heel bijzonder

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door So be it »

Even héél kort, want ik moet aan het werk:

1-
Het heeft niets met mlm te maken.

2-
Erg interessant.

Zeer éénzijdig georienteerde docu.

Enkele punten:
Er wordt gezegd:
Hoeveel slachtoffers er gemaakt worden is nooit onderzocht.
Lekker onderzoek dan..... :roll:
Landmark is niet voor iedereen
Men geeft toe dat Landmark dat van te voren óók zegt!

De hele uitzending is zeer suggestief..., wat zij de beide maarschappijen verwijten!!! 8)

Het éne ettertje wat aan het woord was.... was zéér gepikeerd dat hij zijn vrouw niet meer boos kon krijgen! Is blijkbaar doorgegaan met treiteren en zelfs chantage!!!
Wanneer je die levensstijl niet opgeeft ga ik van je scheiden!
Wat een eikel!!!

Verder zeggen deze therapeuten dat ze, in wezen, hetzelfde doen...., alleen uitgesmeerd over een langere termijn! Langer pijn.., langer verdriet!)
Zo lust ik er nog wel honderd!!!!

Heb in het verleden div malen meegemaakt dat bij intakegesprekken direct werd verteld: (Riagg)
Het gaat wel jaren duren voordat je hier vanaf bent!
Dank je de donder!!! Wanneer het ook in 3 dagen kan..., ben je een flink stuk van je boterhammetje kwijt!!!! :twisted:

Ander praktijk geval:
Een soort van "pleegzoon"..... met psy- problemen kreeg na een verblijf van maanden in Zeist.... de opdracht mee naar huis (bij ons dus, crisiopvang) om een lijst met zijn problemen op A2 formaat ELKE dag te lezen!!!!!

Hoe zou het óóit kunnen bestaan dat hij, op die manier, van zijn ellende af zou kunnen komen!!!! Misdadig!!!! Het is hem ook nooit gelukt te herstellen.
Jaren later zat hij in Goes (Psy hospitaal)
een knaap van 28 stuur je niet meer zo makkelijk! :( Het was de grootste zwartkijker ooit! Nog erger dan sommigen hier op dit forum! :lol:


Al met al zal ik eens kijken of ik een gaatje (weekend) kan vinden om de cursus te volgen....
De ene Psyloog werd er blijkbaar niet zo vrolijk van, gezien zijn zure smoel! :wink:

Alleen op het einde van de docu zag je een warme glimlach toen hij moest denken aan de "hug-partij" aan het eind van de cursus!!! :lol:

So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door Walter van V »

lijkt mij meer iets voor een psychologieforum inmiddels hier....

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door So be it »

lijkt mij meer iets voor een psychologieforum inmiddels hier....
Jammer Walter..., dat jij.... én Maarschalk.... én Econometrist niet geschikt zijn voor deze cursus!!! En de mlmangel al helemáál niet!

Je moet een "stabiele" geest hebben, hè..... :wink:

Fijne dag verder...! :oops:

SBI

PS.... Wanneer gaan we "groepshuggen"???! :lol: )

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Twee puntjes:
En als je niet tegen enthuisiasme kan of niet wil owrdne aangestoken KOM NIET naar een intro.
Een groot deel van de klachten over Landmark betreft de enorme druk die men op je legt om maar lid te worden en mee te gaan doen. Dat is iets anders dan enthousiast zijn.
En dat Landmark gratis werk doet voor politieagenten, brandweerlieden en domisees etc. Verder hoorde ik dat ze met jeugdbendes werken om hen te supporten inte stoppen met vechten (en het werkt) etc etc. echt heel bijzonder
In de eerste plaats ontbreekt hier het bewijs. In de tweede plaats zijn er genoeg onfrisse organisaties die "ook goede dingen doen", maar dat maakt ze niet minder onfris. In de derde plaats: scientology. Nuff said.

BullitsT
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2007 01:42

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door BullitsT »

as we speak ben ik bezig met het landmark forum, ben nu net terug van de 2e van 3 dagen. Het is zeker heftig en aangezien ik nogal nuchter en sterk in mijn schoenen sta ben ik er niet zo vatbaar voor, maar als je dat niet bent ga je er kortweg hard af. Ik heb net de docu Gek van Geluk gekeken en het komt zeer herkenbaar over. Het zijn 3 dagen waarin je van 09.00 tot 22.00 onafgebroken bestookt wordt met informatie en op je in wordt gepraat. Je moet al je problemen in je leven en de dingen die fout gaan in je leven gaan onderzoeken en onderkennen en daarnaast "nieuwe possibilities" gaan ontdekken. Tussendoor moet je de hele tijd familie en bekenden op gaan bellen om die te "enrollen" (vertellen wat je mee maakt, vertellen hoe fijn het is en ze dus er ook bij krijgen...).

Er zijn zeker handige en goede dingen die je leert, maar de manier waarop is HELEMAAL verkeerd. Alleen al het feit dat je 3 dagen 11 uur onderwezen wordt, is al niet logisch, iedereen weet dat de concentratieboog van een mens veel korter is. Daarnaast is het vreemd dat je in elke pauze opdrachten mee krijgt (waaronder steeds de bonus, mensen bellen en overhalen om ook te komen) en daarnaast als je 's avonds naar huis gaat ook nog eens opdrachten mee krijgt.

Ik wil het mensen afraden om er heen te gaan, behalve als je echt heel sterk bent en wat wil leren moet je gaan!!!!!!!!

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door mlmangel »

Per toeval kwam ik onderstaande site tegen met kritische informatie over Landmark.

http://www.stelling.nl/landmark/

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door antileugens »

sowieso een goed advies: schrijf je nooit in op een intro-avond als dat je eerste contact met wat voor bedrijf dan ook is.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door jor »

Aan iedereen die ooit bedenkt dat dit (landmark enz)wat voor hem/haar is, Lees dit en je ogen gaan helemaal open.


http://witheet.com/spiritueel/samen-op- ... erlichting



Bron, www.witheet.com

Mrsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 12:24

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door Mrsje »

Hoi,

Ik ben gister ook bij een introductie avond geweest van Landmark en ook inderdaad via bekenden.
Ondanks dat ik verder een gezellige avond heb gehad, herkende ik inderdaad punten uit het verhaal.
Er wordt zeker druk op je uitgeoefend. Iedereen die daar zat heeft zich ingeschreven, op mij na.

Ik ben tot 3 keer toe aangesproken door leden om me aan te melden, maar bleef zo standvastig om het niet te doen. Mijn interesse in het verhaal dat werd verteld werd gewekt, mede omdat er veel dingen herkenbaar waren, maar ik ook wist dat ik daar niet een forum voor nodig heb om uit bepaalde problemen te komen of me beter te voelen.

Ik sta nogal nuchter in het leven, en alles wat daar verteld wat, dat lukt mij zelf ook wel. Ik heb geen angsten en ja onzeker, zijn we dat allemaal niet wel eens? Menselijk toch.

Ik heb zeker zitten twijfelen, maar heb besloten hier van af te zien. het was interessant om er bij te zijn, maar voor mij hoeft het niet :).
Ik ben gelukkig, een durfal en kan zeker wel zeggen dat ik waarschijnlijk net zo goed (misschien zelfs beter) in het leven sta als de mensen die t forum hebben gevolgd.

xje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 09:02

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door xje »

Hallo allemaal,
Ook ik ben don.28aug.2008 uitgenodigd voor een informatiebijeenkomst van Landmark door een kennis. Ik wist nog niets van dit bedrijf en zag op de site van Landmark alleen positieve verhalen en dacht dat het misschien wel wat vaoor me zou zijn. Eeen mens kan altijd wel weer nieuwe dingen leren.
De beschrijving die vvseverine bovenaan deze pagina van de avond geeft, is een exact scenario wat tot in de details zo werk uitgevoerd op ook deze avond (bahalve dat de rpijzen inmiddels zijn verhoogd).
Het begin van de avond sprak me nog wel aan omdat er hel veel herkenbare dingen aan bod kwamen. Later knapte ik volledeig af op de opdringerige verkooptechniek. Door 3 mensen werd ik belaagd met posotieve glimlach en een vastberadenheid om ervoor te zoergen dat ik me zeker diezelfde avond zou inschrijven. Op mijn reactie dat ik erover wilde nadenken omdat ik me nogal overvallen voelde bleven ze maar aandringen.
Dit werkt op mij averechts. Was voor mij de beste cursus assertiviteit ! Als je wil leren NEE zeggen, ga dan naar zo'n avond en kom thuis met het tevreden gevoel dat het niet gelukt is om jou "om "te krijgen.
Ik vraag me overigens sterk af wat die mensen bezielt die vrijwillig zoveel andere mensen naar het Forum willen krijgen. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met jouw positieve resultaten maar WAAROM zoveel druk uitoefenen op nietsvermoedende mensen om ze ook zover te krijgen? Hou het bij jezelf zou ik willen zeggen tegen de Landmark mensen.
Mocht je naar zo'n forum gaan: leer voor jezelf wat je wil leren maar laat je familie, vrienden, collega's, buren enz. met rust. Het gaat om JOU en je hoeft niet de hele wereld jouw ideeen aan te praten. Laat je niet weer een nieuwe blinde vlek aanpraten.

marijkebustraan
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2008 19:07

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door marijkebustraan »

Ik ben zo blij dat ik al die zooi over landmark niet gelezen heb voordat ik het forum ging doen in 2005. Ik had me zeer zeker laten beinvloeden en had me niet ingeschreven voor het Forum. Ik ging er geheel blanco in en vond het heel interressant. Ik heb er veel uitgehaald en velen met mij.
Een van de dingen die ik eruit gehaald heb is dat ik de leiding over mijn leven heb en niet de omstandigheden. Ik ben de chauffeur ipv. de passagier. Ik heb grote waardering voor hoe deze trainingen in elkaar zitten en uitgevoerd worden. In de trainingen van Landmark is de integriteit en veiligheid zo groot, dat maak je nergens mee. Daarom is het extra zuur als er mensen stiekum aan het filmen gaan en dat wat er gebeurt compleet uit de context rukkend op internet zetten. Het is zo niet integer en zo niet waar Landmark mee bezig is. Ik wens Ria Bauhofer en al haar medewerkers alle goeds toe. Deze onderwijsinstelling maakt verschil voor mensen en de wereld. Ze zijn een enorme bijdrage.
Marijke

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door jor »

Punt1.
Geplaatst op 05 Mrt 2007 14:30 door So be it

Even héél kort, want ik moet aan het werk:

1-
Het heeft niets met mlm te maken.
http://www.stelling.nl/landmark/


Eens met So be it.

love&joy
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:27

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door love&joy »

Natuurlijk heeft iedereen een mening over Landmark. Maar waar kun je anders op afgaan dan je eigen ervaring?
Ik heb in 1998 het Landmark Forum gedaan en in 2005 geassisteerd bij het Forum voor kinderen van 6-12. Ik ben nog nooit zo geraakt als toen. Ik ben leerkracht op een basischool en was ìn awe`(sorry, weet geen NL woord wat de lading dekt) over dit gebeuren. Ik was flabbergasted... Waar volwassenen zich tegen verzetten en uren over doen pakken kinderen meteen op. Omdat ze nog niet zoveel bagage hebben.
Het mooiste vond ik wat er in het begin gezegd werd: Je leert hier geen waarheden, maar wel een totaal nieuwe manier om tegen je waarheid aan te kijken. Bevalt het je? gebruik het. Bevalt het niet, ook goed. En voor mij werkt het nu nog dageljks.
Daarna hebben neven, nichten, tantes van 76, collega`s van mijn werk, vrienden het Forum gedaan en iedereen heeft er uitgehaald wat ze op dàt moment konden gebruiken.
Het is ( vind ik) een echt waanzinnige ervaring die het geld meer dan 10 x waard is.
En ja, er is best iets aan te merken op de organisatie, maar het Forum is GOUD.
En misschien heb je moeite met `nee zeggen`en dat is al een hele goede reden om juist het Landmark Forum te doen.
Ik vind het jammer dat Landmark uit Nederland weg is, maar dank Ria Bauhofer nog steeds dat ze ooit zo geinspireerd was dat ze het de organisatie in Nederland opgestart heeft. En ja, op Ria is best ook wat aan te merken, maar op wie niet?

alfatrion
Berichten: 21954
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: landmark: schrijf je nooit in op intro-avond

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het klinkt als colportage, daar voor geld dat ze de overeenkomst moeten hebben ingeschreven bij de kamer van koophandel en je vanaf dat moment acht dagen heb om de overeenkomst te ontbinden.

Gesloten