Piet Klerkx Waalwijk
Geplaatst: 29 jul 2005 11:42
Ik lees allemaal verhalen over problemen met o.a.Seats & Sofa's.
Deze verhalen hadden wij ook gehoord vandaar dat wij een nieuwe bank uit zochten bij Piet Klerkx in Waalwijk, een goede zaak met een goede naam dachten wij.
Maar niet is minder waar.
Wij kochten een leren bankstel. Na 2 maanden begonnen beiden banken erg te kraken. De banken werden opgehaald en het probleem werd verholpen. Na weer 3 maanden zag ik tot mijn grote schrik dat de verflaag van het leer begon los te laten. Er zaten allemaal kleine plekken op de zittingen. Oplossing van Klerkx: de hoezen van de zittingen vervangen voor nieuwe. Wij waren bang voor kleurverschil maar nadat zij ons verzekerden daar op te letten gingen wij akkoord met deze oplossing. Weer een maand later, de plekjes waren nu flinke plekken, zagen we dat de plekken ook op de armleuningen te zien waren. Ook dit wilde KLerkx oplossen door nieuwe hoezen te bestellen. Na grondige inspectie van ons zagen we dat de plekken ook op de rugleuningen verschenen. Klerkx wilden nu dus de hele bank opnieuw gaan bekleden.
Wij gingen niet akkoord omdat het naar ons inzien een veel duurdere oplossing was dan het bestellen van een nieuwe bank en wij wilden de leersoort die wij nu hadden niet meer omdat we bang waren voor herhaling, we hadden geen vertrouwen meer in dit leer.
Na veel ergenis en telefoontjes kwam Klerkx tot de conclusie dat inderdaad hun oplossing veel duurder was. Wij mochten een andere leersoort uitzoeken en de bank zou opnieuw besteld worden. Wij dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe leerkeuze. Drie dagen later kreeg ik te horen dat de leersoort die wij hadden uitgezocht niet op onze bank leverbaar was terwijl de verkoper ons toch echt de stalen voor deze bank had laten zien. Wij moesten maar weer terugkomen.
Ik baalde en maakte dit kenbaar. Weer een dag later belden ze met de mededeling dat er op onze bank maar een beperkte keuze mogelijk was.
Ze hadden nu als oplossing: geld terug of een hele andere bank uitzoeken. Ze hoopten wel dat ik de KLerkx de kans zou geven het vertrouwen te herstellen en dat ik dus daar een nieuwe keus zou maken, anders geen probleem dan kreeg ik zonder zeuren mijn geld terug. Ik mocht er over nadenken en zou het na 2 dagen laten weten. Wij besloten Klerkx nog een kans te geven en gingen dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe keuze.
We hebben 2 uur in de toonzaal rondgelopen maar kwamen er niet uit. Wat we mooi vonden (mijn man en ik hebben een verschillende smaak)en wat binnen ons budget lag zat niet lekker of was niet leverbaar in een kleur die wij zochten.
Ik belde dus weer met Klerkx om dit te vertellen en ik kreeg te horen dat ik dan maar na 3 maanden weer terug moest komen. Ze hadden dan nieuwe modellen en misschien dat er dan iets bij zat. Ik wilde dit niet omdat ik het hele hoofdstuk nu wel eens af wilden sluiten.
IK wilde dus toch de andere mogelijkheid: mijn geld terug. Ik kreeg te horen dat ze dat nooit hadden toegezegd, dat KLerkx nooit geld terug gaf enz. Kortom ik werd nog voor een leugenaar uitgemaakt.
Ik kookte, zei dat een mondelinge afspraak ook bindend was, dat ik steeds geduld had en Klerkx de kans had gegeven maar dat ik nu toch echt mijn geld terug wilde. Na een heleboel heen en weer gepraat gaf ik aan dat ik dan maar mijn rechtsbijstand in ging schakelen. Ik hing op. Drie uur later werd ik gebeld met de mededeling dat ik toch mijn geld terug zou krijgen.
Na dus een hele hoop ergenis, telefoontjes, afspraken waar ze zich niet aan hielden en ritjes naar Waalwijk kon ik de zaak eindelijk afsluiten.
Had liever gewoon een goede bank gehad maarja die vind ik nog wel ergens anders. Als ik ooit nog in Waalwijk kom rij ik met een grote boog om de winkels van Piet Klerkx heen.
Dus mensen vergis je niet in "gerenomeerde" meubelzaken want ook hier is de service soms ver te zoeken.
Deze verhalen hadden wij ook gehoord vandaar dat wij een nieuwe bank uit zochten bij Piet Klerkx in Waalwijk, een goede zaak met een goede naam dachten wij.
Maar niet is minder waar.
Wij kochten een leren bankstel. Na 2 maanden begonnen beiden banken erg te kraken. De banken werden opgehaald en het probleem werd verholpen. Na weer 3 maanden zag ik tot mijn grote schrik dat de verflaag van het leer begon los te laten. Er zaten allemaal kleine plekken op de zittingen. Oplossing van Klerkx: de hoezen van de zittingen vervangen voor nieuwe. Wij waren bang voor kleurverschil maar nadat zij ons verzekerden daar op te letten gingen wij akkoord met deze oplossing. Weer een maand later, de plekjes waren nu flinke plekken, zagen we dat de plekken ook op de armleuningen te zien waren. Ook dit wilde KLerkx oplossen door nieuwe hoezen te bestellen. Na grondige inspectie van ons zagen we dat de plekken ook op de rugleuningen verschenen. Klerkx wilden nu dus de hele bank opnieuw gaan bekleden.
Wij gingen niet akkoord omdat het naar ons inzien een veel duurdere oplossing was dan het bestellen van een nieuwe bank en wij wilden de leersoort die wij nu hadden niet meer omdat we bang waren voor herhaling, we hadden geen vertrouwen meer in dit leer.
Na veel ergenis en telefoontjes kwam Klerkx tot de conclusie dat inderdaad hun oplossing veel duurder was. Wij mochten een andere leersoort uitzoeken en de bank zou opnieuw besteld worden. Wij dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe leerkeuze. Drie dagen later kreeg ik te horen dat de leersoort die wij hadden uitgezocht niet op onze bank leverbaar was terwijl de verkoper ons toch echt de stalen voor deze bank had laten zien. Wij moesten maar weer terugkomen.
Ik baalde en maakte dit kenbaar. Weer een dag later belden ze met de mededeling dat er op onze bank maar een beperkte keuze mogelijk was.
Ze hadden nu als oplossing: geld terug of een hele andere bank uitzoeken. Ze hoopten wel dat ik de KLerkx de kans zou geven het vertrouwen te herstellen en dat ik dus daar een nieuwe keus zou maken, anders geen probleem dan kreeg ik zonder zeuren mijn geld terug. Ik mocht er over nadenken en zou het na 2 dagen laten weten. Wij besloten Klerkx nog een kans te geven en gingen dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe keuze.
We hebben 2 uur in de toonzaal rondgelopen maar kwamen er niet uit. Wat we mooi vonden (mijn man en ik hebben een verschillende smaak)en wat binnen ons budget lag zat niet lekker of was niet leverbaar in een kleur die wij zochten.
Ik belde dus weer met Klerkx om dit te vertellen en ik kreeg te horen dat ik dan maar na 3 maanden weer terug moest komen. Ze hadden dan nieuwe modellen en misschien dat er dan iets bij zat. Ik wilde dit niet omdat ik het hele hoofdstuk nu wel eens af wilden sluiten.
IK wilde dus toch de andere mogelijkheid: mijn geld terug. Ik kreeg te horen dat ze dat nooit hadden toegezegd, dat KLerkx nooit geld terug gaf enz. Kortom ik werd nog voor een leugenaar uitgemaakt.
Ik kookte, zei dat een mondelinge afspraak ook bindend was, dat ik steeds geduld had en Klerkx de kans had gegeven maar dat ik nu toch echt mijn geld terug wilde. Na een heleboel heen en weer gepraat gaf ik aan dat ik dan maar mijn rechtsbijstand in ging schakelen. Ik hing op. Drie uur later werd ik gebeld met de mededeling dat ik toch mijn geld terug zou krijgen.
Na dus een hele hoop ergenis, telefoontjes, afspraken waar ze zich niet aan hielden en ritjes naar Waalwijk kon ik de zaak eindelijk afsluiten.
Had liever gewoon een goede bank gehad maarja die vind ik nog wel ergens anders. Als ik ooit nog in Waalwijk kom rij ik met een grote boog om de winkels van Piet Klerkx heen.
Dus mensen vergis je niet in "gerenomeerde" meubelzaken want ook hier is de service soms ver te zoeken.