Pagina 1 van 1

Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 29 jul 2005 11:42
door sjanie
Ik lees allemaal verhalen over problemen met o.a.Seats & Sofa's.
Deze verhalen hadden wij ook gehoord vandaar dat wij een nieuwe bank uit zochten bij Piet Klerkx in Waalwijk, een goede zaak met een goede naam dachten wij.
Maar niet is minder waar.
Wij kochten een leren bankstel. Na 2 maanden begonnen beiden banken erg te kraken. De banken werden opgehaald en het probleem werd verholpen. Na weer 3 maanden zag ik tot mijn grote schrik dat de verflaag van het leer begon los te laten. Er zaten allemaal kleine plekken op de zittingen. Oplossing van Klerkx: de hoezen van de zittingen vervangen voor nieuwe. Wij waren bang voor kleurverschil maar nadat zij ons verzekerden daar op te letten gingen wij akkoord met deze oplossing. Weer een maand later, de plekjes waren nu flinke plekken, zagen we dat de plekken ook op de armleuningen te zien waren. Ook dit wilde KLerkx oplossen door nieuwe hoezen te bestellen. Na grondige inspectie van ons zagen we dat de plekken ook op de rugleuningen verschenen. Klerkx wilden nu dus de hele bank opnieuw gaan bekleden.
Wij gingen niet akkoord omdat het naar ons inzien een veel duurdere oplossing was dan het bestellen van een nieuwe bank en wij wilden de leersoort die wij nu hadden niet meer omdat we bang waren voor herhaling, we hadden geen vertrouwen meer in dit leer.
Na veel ergenis en telefoontjes kwam Klerkx tot de conclusie dat inderdaad hun oplossing veel duurder was. Wij mochten een andere leersoort uitzoeken en de bank zou opnieuw besteld worden. Wij dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe leerkeuze. Drie dagen later kreeg ik te horen dat de leersoort die wij hadden uitgezocht niet op onze bank leverbaar was terwijl de verkoper ons toch echt de stalen voor deze bank had laten zien. Wij moesten maar weer terugkomen.
Ik baalde en maakte dit kenbaar. Weer een dag later belden ze met de mededeling dat er op onze bank maar een beperkte keuze mogelijk was.
Ze hadden nu als oplossing: geld terug of een hele andere bank uitzoeken. Ze hoopten wel dat ik de KLerkx de kans zou geven het vertrouwen te herstellen en dat ik dus daar een nieuwe keus zou maken, anders geen probleem dan kreeg ik zonder zeuren mijn geld terug. Ik mocht er over nadenken en zou het na 2 dagen laten weten. Wij besloten Klerkx nog een kans te geven en gingen dus weer naar Waalwijk voor een nieuwe keuze.
We hebben 2 uur in de toonzaal rondgelopen maar kwamen er niet uit. Wat we mooi vonden (mijn man en ik hebben een verschillende smaak)en wat binnen ons budget lag zat niet lekker of was niet leverbaar in een kleur die wij zochten.
Ik belde dus weer met Klerkx om dit te vertellen en ik kreeg te horen dat ik dan maar na 3 maanden weer terug moest komen. Ze hadden dan nieuwe modellen en misschien dat er dan iets bij zat. Ik wilde dit niet omdat ik het hele hoofdstuk nu wel eens af wilden sluiten.
IK wilde dus toch de andere mogelijkheid: mijn geld terug. Ik kreeg te horen dat ze dat nooit hadden toegezegd, dat KLerkx nooit geld terug gaf enz. Kortom ik werd nog voor een leugenaar uitgemaakt.
Ik kookte, zei dat een mondelinge afspraak ook bindend was, dat ik steeds geduld had en Klerkx de kans had gegeven maar dat ik nu toch echt mijn geld terug wilde. Na een heleboel heen en weer gepraat gaf ik aan dat ik dan maar mijn rechtsbijstand in ging schakelen. Ik hing op. Drie uur later werd ik gebeld met de mededeling dat ik toch mijn geld terug zou krijgen.
Na dus een hele hoop ergenis, telefoontjes, afspraken waar ze zich niet aan hielden en ritjes naar Waalwijk kon ik de zaak eindelijk afsluiten.
Had liever gewoon een goede bank gehad maarja die vind ik nog wel ergens anders. Als ik ooit nog in Waalwijk kom rij ik met een grote boog om de winkels van Piet Klerkx heen.
Dus mensen vergis je niet in "gerenomeerde" meubelzaken want ook hier is de service soms ver te zoeken.

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 29 jul 2005 17:15
door layla
Tja ik weet niet wat ik hiervan moet denken, ze hebben toch wel heel veel moeite voor u gedaan. Het is jammer dat u uiteindelijk geen bank naar uw zin kon vinden en dat ze in eerste instantie moeilijk deden om uw geld terug te geven, maar om nou te zeggen dat je er nooit meer moet kopen....
Uiteindelijk heeft u toch uw geld teruggekregen en ze hebben in eerste instantie er toch van alles aan gedaan om de problemen te verhelpen?
Ik vind dat ze op zich wel veel moeite hebben gedaan om de klachten op te lossen, dus ik vind het eigenlijk onterecht dat u er over klaagt.

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 29 jul 2005 19:21
door 16again
Uiteindelijk heeft u toch uw geld teruggekregen en ze hebben in eerste instantie er toch van alles aan gedaan om de problemen te verhelpen?
Ik vind dat ze op zich wel veel moeite hebben gedaan om de klachten op te lossen, dus ik vind het eigenlijk onterecht dat u er over klaagt.
Die moeite hebben ze vooral gedaan om het aankoopbedrag niet te hoeven teruggeven!

-Als je iets koopt wil je gewoon een goed product, niet reparatie op reparatie
-als klant ga je er van uit dat mondelinge toezeggingen niet na een dag weer vergeten zijn.

Mooi dat de klant inmiddels het geld terug heeft. Minder mooi dat dit pas lukte na dreigen met rechtsbijstand.

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 29 jul 2005 19:38
door sjanie
Uiteindelijk heb ik inderdaad mijn geld terug gekregen, maar je wilt niet weten hoeveel moeite dit allemaal heeft gekost.
Ook de oplossingen waren in eerste instantie zeker niet bevredigend. Heb hier een hele stapel correspondentie van liggen.
Klerkx liet het aardig afweten met terugbellen enz. Gelukkig ben ik zelf een doorbijter en laat me niet snel afbluffen. Het verhaal zo neerzetten is het één maar al die maanden bellen, zeuren, zelfs janken aan de telefoon van kwaadheid en frustratie, dat gun ik niemand.
Als Klerkx nadat wij geen nieuwe keuze konden maken gewoon zonder zeuren mijn geld had terug betaald dan had je mijn niet meer gehoord over al die maanden frustratie. Maar het feit dat ze afspraken niet nakomen en ineens een hele andere toon aanslaan als ze merken dat de order geannuleerd dreigt te worden, dat stuit mij zeer tegen de borst. Maar als u een andere mening heeft, ga dan gerust naar Klerkx. Ik hoop alleen dat u nooit een beoep moet doen op de service want die is echt om te huilen.

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 29 jul 2005 21:15
door layla
Ik heb zelf ooit een keuken bij Piet Klerkx gekocht en toen na 4 jaar de trafo van de verlichting kapot ging, belde ik om te vragen of ik een nieuw trafo kon kopen en toen kreeg ik de volgende dag een nieuw trafo in de bus die ik niet hoefde te betalen. Ik heb ook vrienden die al hun meubels daar gekocht hebben en er was 1 tafel beschadigd bij levering en die werd zonder problemen omgeruild.
Dus zeg niet dat ik er geen ervaringen mee heb.

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 08 aug 2005 20:34
door pardon
Ik weet ook waar ik over praat als het om piet klerkx gaat
De stof van het bankstel ging kapot naar een half jaar
de prijs van het bankstel was 5 jaar geleden 4000 gulden in de uitverkoop, de prijs was eigenlijk 6000 gulden
Maar omdat op afgeprijsde meubels geen garantie is (wat wij niet wisten) kreeg ik het niet vergoed ,en werd het werd het ook niet gemaakt

nou ehh bedankt pietje
en layla veel succes met je verdere loopbaan bij pietje

Re: Piet Klerkx Waalwijk

Geplaatst: 09 aug 2005 21:37
door layla
Ik werk echt niet bij Piet Klerkx hoor!! :D, (godzijdank niet) maar ik wil ook eens een positiever geluid laten horen.
Ik denk dat het vaak ook aan de klacht ligt. Hoe is de stof kapot gegaan van de bank? Misschien door nestels van bijv. een spijkerbroek die tegen de stof schuren, of kleine kinderen die met schoenen met bijv. gespen op de bank klimmen, waardoor de stof sneller slijt?
Misschien kunt u een geschillencommissie van het CBW inschakelen?