Pagina 1 van 1

Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:10
door wolferl
Ik heb 2 vragen.


Mijn zusje heeft een schuld van 458.22 bij Kroes&Partners.
Dankzij mij kan ze dat in 4 delen betalen.
Maar de eerste termijn is al 2 dagen verstreken, wat gaat er nu gebeuren. Want betalen kan ze niet, wat kan ze nu nog doen.


Mijn probleem ligt ook op incasso gebied.

Ik heb het afgelopen half jaar elke maand 100 euro afbetaald bij Inkasso Unie. Ik zal nu even kort vertellen hoe het er vooraf aan toe ging. In November 2004 nam ik een 2 jarig telefoon abonnement bij Hi-kpn na de eerste betaling halverwege December kreeg ik half Januarie mijn tweede acceptgiro, ik moest nu 35 euro betalen. door een geheel onverwachte verhuizing vergat ik die rekening, en beteelde ik die pas eind Januari. Begin Februarie kreeg ik een brief van Inkasso Unie dat ik maar even 589.35 euro moest overmaken in opdracht van Hi-kpn. Ik belde direct met Hi-kpn en vroeg waarom ze mijn niet even 2 weken speling gaven. Nou volgens hun was mijn dossier gesloten, alsof ik een geditineerde die vrij rond liep zou zijn. Met het lood in de schoenen belde ik Inkasso Unie om te vragen of ik het in termijnen kon betalen, ja 100 euro per maand me ingang vanaf 24 Februarie. Toch belde ik Hi-kpn op om te vragen waarom die kosten zo hoog waren, het vriendelijke meisje vertelde mij dat dat de kosten waren van mijn 2-jarig abonnement. Daar kon ik volledig mee inkomen, maar ze konden verder niets zeggen want mijn dossier was gesloten. Na een klein half jaar ben ik volledig van mij schuld af. Dat dacht ik althans, ik kreeg verleden week een brief van Inkasso Unie (in de hoop dat ze me zouden verkondigen dat mijn schuld was afgelost, niets was minder waar) in de brief stond dat ik nog 475 euro moest overmaken in opdracht van Hi-kpn. Ik belde naar Hi-kpn en vroef hoe ze me dit konden aan doen, eerst vertellen dat alle kosten in de 589.35 euro zit verwerkt en mijn dossier sluiten, en een half jaar later nadat ik alles heb afbetaald nog eens met zo'n dikke rekening komen. Ik kreeg een brief van Inkasso Unie met wel 5 pagina's waarin alle kosten werd vermeld. Er stond bij dat ik maar even 475 euro aan bel en abonnements kosten moest ophoesten. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, Hi-kpn vertelde me dat er vanaf was en dat mijn dossier gesloten was.....wat kan ik nu nog doen.

Met Vriendelijke Groeten

Wolferl

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:25
door hansop
Ja hoor eens: als je een betalingsregeling treft en je betaalt meteen de eerste keer al niet, dan ben je natuurlijk wel een rund. Wat ze kan doen? BETALEN!!!!! Anders worden vanzelf de spullen uit haar huis gehaald op het moment dat een deurwaarder wordt ingeschakeld.

En dat verhaal van jezelf: je kunt wel zeggen 'ik ga niet akkoord', maar daar schiet je weinig mee op. Dat je bent verhuisd zonder adres door te geven, is voor je eigen risico. Dat wordt dus ook gewoon betalen.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:29
door wolferl
Ik had me adres wel opgegeven, was alleen 2 weken te laat met betalen.

Met Vriendelijke Groeten

wolferl

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:41
door hansop
UIteraard is KPN je wel verplicht inzicht te geven in de opgebouwde extra kosten. Zo moet duidelijk zijn wat ze in rekening brengen. Ik kan me bijna niet voorstellen dat als je alleen maar twee weken te laat bent met betalen dat je meer dan 1000 euro incassokosten op je nek krijgt. Dat betekent waarschijnlijk dat je ook niet op aanmaningen hebt gereageerd.
Kijk in elk geval in de algemene voorwaarden, daar staat ook in hoe het gaat wanneer je als klant in gebreke blijft.
Incasso Unie is geen partij, dus gewoon rechtstreeks met KPN corresponderen (schriftelijk). Dat het dossier is gesloten is geen legitiem argument, ze moeten je wel degelijk informatie verschaffen over je dossier. Maar nogmaals, ik vermoed dat ze dat (gelet op de hoogte van het bedrag) al meermalen gedaan zullen hebben, maar dat je zelf niet hebt gereageerd.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:59
door wolferl
Luister, ik heb in Februarie Hi-kpn opgebeld om te vragen of die 589.35 euro alles is, dat meisje vertelde mij dat dat inderdaad alle kosten zijn, en dat mijn dossier wat Hi-kpn betreft meteen is gesloten. Nu een half jaar later heb ik alles netjes afbetaald, voor als nog geen problemen, totdat ik verleden week weer een brief krijg van Inkasso Unie dat ik nog 475 euro moet betalen in opdracht van Hi-Kpn. Ik bel Hi-kpn op om opheldering te vragen, die vertellen mij dat ik NIET bij hun moet zijn want hun hebben een ahlf jaar geleden al mijn dossier gesloten. Ik bel dus weer netjes Inkasso Unie op om te vragen hoe die 475 euro tot stand is gekomen, daar konden ze geen antwoord op geven, maar ik moest maar even bellen naar Hi-kpn om te vragen hoe het zit. Ik bel dus weer Hi-kpn op om te vragen hoe zei aan die 475 euro komen, nou zeggen ze, dat kunnen we niet zeggen omdat uw dossier afgesloten is bel anders even naar Inkasso Unie die kunt u wel helpen. Ik bel weer naar Inkasso Unie en vertel het hele verhaal opnieuw waarop Inkasso Unie zegt ja maar meneer u zult toch echt bij Hi-kpn moeten zijn wij kunnen u geen informatie verstrekken van de kosten, enkel dat het 475 euro is in opdracht van Hi-kpn. Ik maak een bezwaarschirft en schrijf daarin allen van begin tot het einde, ik stuur er één naar Hi-kpn en één naar Inkasso Unie. Ik hoor een week lang niets, en belde gister op om te vragen of ze mijn brief hadden ontvangen, beide partijen weten van niets. Kortom ik zit met de handen in het haar.

wolferl

Ps: werkt u niet voor Hi-kpn of Inkasso Unie.
Ik vroeg om raad niet om tegenspraak, als ik dat wil bel ik wel met Inkasso Unie.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 12:59
door wolferl
O en ik weet wel dat ik TELAAT was met betalen, dus die 589.35 euro was terecht dat ik dat moest betalen.

Regels zijn regels.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 13:12
door hansop
Aangetekend je bezwaarschrift nogmaals versturen, en gemotiveerd aangeven waarom je niet betaald (of in elk geval: tot nadere orde niet bereid bent om te betalen). Vervolgens hoef je in eerste instantie zelf geen actie meer te ondernemen, maar reactie afwachten. Vraag in je brief duidelijk om de opbouw van de kosten van die laatste vordering.
En dat kastje-muur-verhaal: Je MOET bij KPN zijn, ga niet in op Inkasso Unie, zij zijn hierin geen partij. Dat is slechts een particulier bureautje dat de vordering van KPN overneemt voordat het bij een bevoegde instantie (deurwaarder) terecht komt.
Meer kun je niet doen.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 15:13
door wolferl
Een update:


Heb net een nieuwe brief gehad van Inkasso Unie.


Inzake uw (restant) schuld aan: KPN MOBILE The Netherlands BV.

Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij stellen vast, dat er geen volledige betaling heeft plaatsgevonden:

*hoofdsom Eur 307.62
*buitenrechtelijke incassokosten(incl. BTW) 52.50
*wettelijke rente tot en met heden
*legeskosten uittreksel bevolkingsregister 9.00
*informatiekosten buitendienst 50.00
*dagvaardingskosten en overige gerechtelijke kosten
*kosten ten uitvoerlegging vonnis

(voorlopige) totaalsom 419.12
Betaald en/of gecrediteerd 300.00
Door u te betalen 119.12

Wij doen u bij deze een LAASTE VOORSTEL. Als u met behulp van de aangehechte acceptgirokaart zorgdraagt voor ONMIDDELIJKE BETALING VAN EEN GEDEELTE VAN (EUR 60,12), dan zullen we de legeskosten (ad. EUR 9,00) alsmede de informatiekosten (ad. EUR 50,00) buiten invordering stellen. Tevens voorkomt u daarmee, dat uw opnieuwe aan een betalngscontrole onderwerpen, waarna wij - als betaling mocht zijn uitgebleven - tot gerechtelijke incassomaatregelen zullen overgaan.

Hoogachtend,
INKASSO-UNIE B.V.

mr ****************




Zoals ik het lees ben ik nu van alle schulden af, want die EUR 60,12 heb ik eergister al op hun bankrekening gestort.

Graag reactie(s)

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 15:16
door hansop
Lijkt er wel op inderdaad.

Zorg ervoor dat je op deze brief reageert. Schrijf erin dat je het voorstel accepteert en dat hiermee de volledige betalingsregeling mbt. (abbonnementsgegevens vermelden) is komen te vervallen. Dat je dit graag schriftelijk per ommegaande bevestigd wilt hebben. En natuurlijk dat je het geld hebt overgemaakt.

Dan ben je klaar,

Succes,

Hansop

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 15:20
door wolferl
:lol: WHOEHOEHOEHOE

Hehe eindelijk ik ben er vanaf....ik heb gebeld en inderdaad de dossier is bij Inkasso Unie defenitief GESLOTEN.


MVG

Wolferl

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 16:06
door Maarschalk
Sorry, maar ik vind het nogal een vreemd verhaal.
Je bent twee weken te laat met betalen en krijgt dan ineens een incassobureau op je dak voor 540 euro?
Dat klopt niet, er is meer aan de hand.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 16:15
door wolferl
Nee, dat vind ik totaal niet. Ik was serieus 2 weken te laat na de laaste termijn betaling en ja dan roep je zelf het onheil over je heen, ik moest alle kosten betalen en daaruit alle voor vloeiende kosten ook.
Gelukkig heb ik alles betaald en nu maar er voor zorgen dat ik mijn rekeningetjes op tijd betaal.

Trouwens nu ik helemaal geen schulden meer heb, betekent dat dan ook dat ik niet meer geregistreerd sta bij BKR als wan betaler?

Wolferl

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 16:21
door Maarschalk
Sorry, maar dit klopt niet.
Er zijn dingen die ons niet verteld worden. Geen enkel bedrijf geeft een vordering als een betaling uitblijft direct aan een incassobureau en sluit een dossier direct.
Je krijgt eerst herinneringen, eventueel een aanmaning etc.
Die herinneringen zijn verplicht, voordat ze verdere actie mogen ondernemen.
En als je 2 weken te laat betaald hebt, kruist dat meestal de herinnering.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 17:40
door wolferl
Zeikerd,


Ga weg man ik ben eindelijk van mijn schulden af, ga jij nog eens dat herhalen.

HET KLOPT OVERIGENS WEL

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 20:27
door Maarschalk
Even ter recapitulatie:

Je sluit een 2 jarig abonnement af en betaalt de eerste termijn prima op tijd.
Bij de tweede betaal je niet op de correcte datum. KPN Hi sluit direct het dossier en draagt het onmiddelijk over aan een incassobureau en stelt je hiervan niet op hoogte.
Vervolgens kom je erachter dat je niet betaald hebt en betaalt alsnog, zij het twee weken te laat.
Enkele dagen nadat je betaald hebt komt er een brief van het incassobureau. Voor een rekening van 35 euro wil men 540 euro totaal incasseren?
Jij neemt contact op met KPN Hi, maar die willen je niet helpen, ondanks dat je kan aantonen al betaald te hebben, want het dossier is gelsoten.
Daarna neem je contact op met het incassobureau, en die eisen dat je de rekening van 540 euro betaalt, ondanks dat je kan aantonen dat je de rekening al betaald hebt.
KPN meldt nogmaals dat het dossier gesloten is en het incassobureau stuurt je later nog een extra rekening voor 450 euro, maar het dossier is al gesloten en je moet betalen.

Sorry, hoor, maar vind je dit ook niet een heel klein beetje ongeloofwaardig klinken?

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 29 jul 2005 22:07
door wolferl
ik reageer niet eens op jou, ik ben ervan af das het belangrijkste.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 30 jul 2005 16:34
door bodejosm43
Wat ik hieruit haal: dit verhaal klopt van geen kanten.

Een rekening kan best enige weken openstaan, zonder dat dit vervelende gevolgen heeft, er zullen hooguit aanmaningskosten aan het oorspronkelijke bedrag worden toegevoegd.

Zelfs daarna word je diverse keren in de gelegenheid gesteld om je openstaande schuld alsnog te voldoen, en worden verdere maatregelen in het vooruitzicht gesteld wanneer dit na herhaaldelijk aandringen niet gebeurt.

Een eerste (harde, maar in het geval van kpn wel terechte) maatregel is dan het afsluiten van je aansluiting. Die kun je vervolgens na betaling van de openstaande rekening, plus een bedrag voor her-aansluiting, weer in bedrijf laten stellen.

Ik heb net als maarschalk het idee dat er veel meer aan de hand is. Een vergeten rekening rondom een verhuizing zal kpn heus niet zomaar als wanbetaling zien, ze geven je voldoende kansen die vergeetachtigheid te herstellen.

En wat Inkasso Unie betreft: dat bedrijf uit Eindhoven deugt zelf voor geen meter, ik snap niet dat KPN niet met een betrouwbaar bureau in zee gaat, als het op het innen van achterstallige vorderingen aankomt.

Wolferl, dit bericht is zeker niet vervelend bedoeld, het is echter een zeer vreemde zaak dat een schuldeiser na twee weken al een incassobureau op je af stuurt.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 30 jul 2005 17:23
door wolferl
2 weken NA de laaste betalings termijn.

Re: Inkasso Unie

Geplaatst: 01 aug 2005 12:23
door Maarschalk
Sorry hoor wolferl, maar wat wilde je dan bereiken met jouw post?