LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste mensen,

Ik hoop dat ik inmiddels de aandacht van jullie hebt getrokken, want ik heb een brandende vraag; waar komt die agressie tegen het MLM systeem vandaan?
Ik denk dat de kritiek tegen de ondernemingen gericht moet zijn, omdat hún degenen zijn die MLM niet juist toepassen.
Je kan hoeveel dan ook boeken lezen en copiëren, maar op een dag komt er een beslissing dat je het ZELF moet doen.

Dat is het probleem bij dit concept, want tussen de zo hier en daar rondgestrooide bommen en waar in sommige gebieden mensen teveel water over zich geen krijgen en al die andere gebeurtenissen in ons levend, moeten wij denken aan het werk.

MLM is een systeem die werkt voor degenen die een onderneming willen starten.
Als je eigenlijk niet wilt verkopen moet je er niet aan beginnen.
Waarom er gevraagd wordt om aan je familie en vrienden/vriendinnen te vragen of je interesse hebt is omdat het diégenen zouden moeten zijn die je graag zouden willen helpen.
In de praktijk is het tegendeel waar, je leert dan je vrienden kennen als je hen om hulp vraagt.
Als je iets wilt verkopen denk als eerste aan wát en hóe je gaat verkopen; hier moet je al een beslissing gemaakt hebben vóórdat je verder gaat.

Wat ik zelf jammer vindt is de wijze waarop de huidige organisaties met MLM omgaan; de huidige werkwijze wekt de agressie op van iedereen, hetgeen goed te merken is op deze forum.

YA!DECO heeft een training in Networkmarketing in aanmaak, indien je interesse hebt meldt je dan aan op www.yadeco.nl.
Het aanmelden voor deze cursus kost je niets.
Deelname aan de cursus kost je ook niets.
De cursus duurt 1 jaar.
Meer informatie over de cursus volgt na aanmelding.

Wat je leert is hoe je met Networkmarketing om moet gaan; Networkmarketing is een systeem en geen product

Na aanmelding voor de cursus wordt er contact met je opgenomen voor een intake gesprek.

Wat je zelf moet bezitten is je bereidheid om een ander leven te kunnen l(ij)(ei)den.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou, yakkes, je begint goed joh.
De vragen die je stelt zijn in de verschillende posts regelmatig beantwoord.
Waarom er gevraagd wordt om aan je familie en vrienden/vriendinnen te vragen of je interesse hebt is omdat het diégenen zouden moeten zijn die je graag zouden willen helpen.
In de praktijk is het tegendeel waar, je leert dan je vrienden kennen als je hen om hulp vraagt.
Maw, ik leer pas mijn vrienden kennen als ik iets aan hun verkoop.
Dus het zijn echte vrienden als ze iets van jou willen kopen.
De cursus duurt 1 jaar.
Meer informatie over de cursus volgt na aanmelding.
Je wil weten waar al die negativiteit vandaan komt?
Uit het feit dat we "lekker" gemaakt worden en dan naar een meeting moeten om informatie te krijgen. Waarom kan je niet direct de info openbaren? Waarom moet ik eerst ergens instappen voordat je me de info gaat geven die ik wil hebben?

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste Maarschalk,

Hoe je het verzoek om aan vrienden/familie te vragen interpreteerd blijft jou keuze, maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat je familie en vrienden diegenen zijn die jouw het best zouden moeten begrijpen?
Zouden je vrienden en familie niet degenen zijn die jou als eerste zouden willen helpen om je doelen te bereiken?

Is het zo vreemd/raar/fout om met je familie en vrienden een zakelijke verstandhouding te creëren?

Het feit dat je 'lekker' gemaakt wordt heeft te maken met de mogelijkheden die MLM biedt; deze mogelijkheden liggen in jou bereik ALS je de arbeid verricht die daarvoor nodig is....loon naar werken.

Het feit dat je uitgenodigd wordt naar een meeting heeft te maken met de persoonlijke aanpak met de klanten.
Achter een beeldscherm blijven zitten is de meest onpersoonlijk wijze om te communiceren.

Voor alle duidelijkheid, ik heb niet gezegd dat je 'ergens in moet stappen' ik heb je alleen uitgenodigd om je het systeem te leren

De informatie die je dan krijgt wordt middels een presentatie overhandigd, een presentatie zoals wij die geven kan je zo niet over het internet geven omdat niet iedereen bijvoorbeeld PowerPoint op zijn/haar pc geïnstalleerd heeft, niet iedereen heeft de faciliteiten om de presentatie te ontvangen.

Om met een bepaald systeem te kunnen werken moet je bepaalde eigenschappen bezitten, als je een (koeken)bakker bent zal je niet zo 1 2 3 een bouwvakker kunnen worden, of wel?

Zoals ik eerder aangaf is MLM een systeem en geen product
Met welk product je de boer op wilt gaan is jou eigen keuze, MLM is een productonafhankelijk systeem.
Een product is sterk afhankelijk van de gebruik(st)er.
Vandaar dat er niet vanaf het begin met producten gesmeten wordt.

De cursus networking is bedoelt voor mensen die daadwerkelijk aan de slag willen gaan om een andere toekomst in te richten op het gebied van werkgelegenheid, moderne arbeidsrelaties en een activerende sociale zekerheid en die informatie geef je niet zo ff achter een beeldscherm ;)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het is ook wel weer des mlms hoor.
Eerst impliceer je dat vrienden pas vrienden zijn als je aan hun kan verkopen, maar zodra we dat laten zien gaan we het afzwakken.
Wat ik nog steeds niet helemaal snap is waarom mijn vrienden ineens klanten moeten worden.
Het feit dat je 'lekker' gemaakt wordt heeft te maken met de mogelijkheden die MLM biedt; deze mogelijkheden liggen in jou bereik ALS je de arbeid verricht die daarvoor nodig is....loon naar werken.
Uuh, jaa, daar hebben we hem weer. Zie mijn posts in de thread over flp en wat er verdiend wordt.
Achter een beeldscherm blijven zitten is de meest onpersoonlijk wijze om te communiceren.
Daar denken die Amway mannetjes anders over. (bron: amway.startkabel.nl)
De informatie die je dan krijgt wordt middels een presentatie overhandigd, een presentatie zoals wij die geven kan je zo niet over het internet geven omdat niet iedereen bijvoorbeeld PowerPoint op zijn/haar pc geïnstalleerd heeft, niet iedereen heeft de faciliteiten om de presentatie te ontvangen.
Nonsens. Je kan het gewoon op een website zetten en dan de mensen die het niet kunnen downloaden op een andere manier bereiken.
Maar ook verander je ineens weer.
Informatie OVER de cursus krijg je zodra je je inschrijft. Nu is dat de ineens de informatie VAN de cursus, maw de cursus inhoud zelf.

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste Maarschalk,

Wat jij aan het doen bent is jou interpretaties weergeven als de waarheid en niet bereid zijn om een verhaal van een andere kant te bekijken.

Zoals je waarschijnlijk weet zijn er bij elke situatie verschillende (keuze)mogelijkheden.

Mijn poging om jou op een andere manier uit te leggen, noem jij afzwakken, goed als jij dat zo ziet..best.

Wat jij doet is producten en bedrijven samenvoegen.

Ik heb een voorbeeld voor je:
zoals je de democratie hebt en de regering, heb je dus een systeem en een uitvoerder van het systeem.
Wat jij aan het doen bent is te vergelijken met het verkondigen dat de democratie niet werkt omdat de regering zijn werk niet goed doet.

Jou threads gaan over jou problemen met bedrijven zoals flp en in 1 adem benoem jij ook MLM....dat is appels met peren vergelijken.
FLP is een organisatie die MLM toepast, maar niet op de juiste manier dat geef ik toe, maar dat wilt NIET zeggen dat het systeem niet deugt, hetgeen jij wel aan het doen bent.

Nogmaals...MLM is een systeem; MLM is geen bedrijf of product.
Pas als jij dit snap, begrijp je mijn verhaal ;)

Dat jij nog steeds niet snap dat je vrienden en familie de mensen zijn waar je het gemakkelijkst mee zou moeten praten vind ik heel bijzonder en jammer voor jou, maar ben altijd bereid om het nog een keer uit te leggen.
Die mensen zijn de mensen die jou het snelst en het best kunnen helpen, omdat de vertrouwensband met deze mensen groter zou moeten zijn dan met vreemden...daarom is dat.

Er is maar 1 manier op erachter te komen of jij succes in je leven hebben met MLM en dat is door acties te ondernemen en met een goed bedrijf in zee te gaan die ook het beste met en in jou wilt ontwikkelen .

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

En we gaan weer vrolijk verder met de mlm praktijken.
Vergelijkingen trekken waarmee je iemand in een kwaad daglicht stelt, maar niet kloppen. Conclusies over een peroon trekken die niet kloppen.

Laat ik dan de vraag opnieuw stellen: Waarom kan je geen informatie OVER de cursus geven, maar moet ik me eerst inschrijven?
Info als data, locatie, onderwerpen van de cursus, studiebelastingsuren etc.?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nogmaals...MLM is een systeem; MLM is geen bedrijf of product.
Pas als jij dit snap, begrijp je mijn verhaal
Vandaar ook dat ik mlm een prutsmethodiekje noem. of heeft tot nu toe niemand het systeem goed toegepast?
Dat jij nog steeds niet snap dat je vrienden en familie de mensen zijn waar je het gemakkelijkst mee zou moeten praten vind ik heel bijzonder en jammer voor jou, maar ben altijd bereid om het nog een keer uit te leggen.
Ook hier: waar haal je dat vandaan?
Met hun praten is 1 ding. Hun troep door de strot duwen is iets heel anders.

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste Maarschalk,

De reden dat ik nu op dit forum geen informatie kan geven is omdat het dan zou lijken dat ik een product wil verkopen en daar is deze forum niet voor bedoelt.

Als je meer informatie wilt kan ik je die geven, maar dan moet ik wel weten naar wie- en waar ik de info toe moet sturen.

Waarom ik iedereen uitnodigd is omdat ik graag kennis met jullie allemaal wil maken en persoonlijk de informatie wil overbrengen.

Inderdaad kan het zo zijn dat de huidige bedrijven het MLM niet goed toepassen, of oneerlijke praktijken erop na houden, dat is niet de schuld van MLM, maar dat zijn de bedrijven zelf die dat doen.

Zoals je zelf aangeeft zeggen 'ze' allerlei dingen, maar wat me opvalt is dat jij wel hoort wat de een zegt en niet wat de andere zegt terwijl het bedrijf die jij gelooft óók MLM toepast in hun bedrijf, maar daar is het ineens wel goed...geeft ook alweer aan waar de kritiek dus eigenlijk naartoe gericht moet worden.

Ik kies voor de persoonlijke aanpak met mijn mensen.

Stel je dat niet op prijs...best, geef dan maar aan hoe en waar uik je die info kan geven; op deze forum kan/mag dat niet.


Groetjes.

Alwin

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Kom maar op:

m dan mijn nick hier bij lycos.com
Zoals je zelf aangeeft zeggen 'ze' allerlei dingen, maar wat me opvalt is dat jij wel hoort wat de een zegt en niet wat de andere zegt terwijl het bedrijf die jij gelooft óók MLM toepast in hun bedrijf, maar daar is het ineens wel goed...geeft ook alweer aan waar de kritiek dus eigenlijk naartoe gericht moet worden.
En nu nog een keer op een manier die ik snap.

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Beste Maarschalk,

Als het de tijd en de plaats is dat je zo graag wilt horen, dan ga je toch eerst moeten wachten totdat wij meer gegevens hebben van geïnteresseerden.

Om ervoor te zorgen dat mensen niet ver hoeven te reizen, dit om kosten te besparen, kunnen wij pas een locatie aangeven als wij meer gegevens hebben (je postcode is al genoeg).
Woon je in Utrecht dan is Amsterdam voor jou geen probleem, woon je in het zuiden van het land, dan heeft het geen zin om je uit te nodigen naar Amsterdam, wij kunnen naar je toe komen maar dan moeten we wel weten waar je woont.
Dit is een simpele gedachtengang waarom wij denken dat de adresgegevens waar de cursus gehouden gaat worden niet belangrijk is.

Jij wilt dat ik naar Lycos kom om jou mijn verhaal te vertellen, Lycos is een dating site, ik heb niets te zoeken op een dating site.

Als je het verhaal wilt horen zoals ik het wil overbrengen moet je naar de bijeenkomst komen, wil je dat niet is dat je goed recht, maar wij gaan niet op datingsites ons verhaal aankondigen want daar wordt het ook niet gewaardeerd als er reclameuitingen of iets in die zin gepleegd worden.

Dat je het niet snap neem ik je in principe niet kwalijk, maar als je niet de moeite neemt om onze visie middels de bedoelde presentatie aan te horen en langs de kant blijft brullen dat het systeem niet deugd of dat wij oplichters zijn, dan zal je het ook nooit snappen (en dit is niet kwaad bedoelt).

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Lycos een datingsite? Het is gewoon een portal.
Maar als je die informatie niet wil geven zeg dat dan gewoon in plaats van allerlei vage excuses (die ook nog eens niet waar zijn) te verzinnen.

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Is goed hoor kerel, je hoort binnenkort meer over het project waar ik mee bezig ben, hopelijk zit dan wel de info waar je naar op zoek bent ;)

Groetjes.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Daag.
Niks geen "werkeloosheid verminderen" of eerlijk mensen informeren.
Gewoon geld verdienen, meer wil je niet.
Vent ga toch ergens anders reclame maken voor die troep van je.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Jij wilt dat ik naar Lycos kom om jou mijn verhaal te vertellen, Lycos is een dating site, ik heb niets te zoeken op een dating site.
Bedoel jij misschien Lexa.nl?

Alladin
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 jul 2005 14:00

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Alladin »

Jij bent een mooi voorbeeld over wat er gaande is, je kent me niet, je weet niet waar ik mee bezig ben, je wilt het niet eens weten..maar je schreeuwt wel van de daken dat ik een oplichter ben....knap hoor ;)

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Oh, heb ik gezegd of geimpliceerd dat je een oplichter bent?
Waar dan?
Maar blijkbaar mag je datgene wat je mij verwijt wel andersom doen, gezien je eerdere posts.

Waarom beloof je trouwens dat je me info zal zenden en trek je je later terug.
Wil iemand je helpen, nee hoor, gelijk gaan bokken.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Thijs193 »

alladin heeft mijn inziens een duidelijk verhaal, je kan geheel vrijblijvend naar de bijeenkomst.
@ maarschalk :

Werkelijk alle posts die ik van je lees stralen negatieviteit uit, zelden lees ik duidelijke en op werkelijke feiten gebaseerde uitspraken.
Dat alladin zo'n 10 posts met je in discussie gaat vind ik nog wonderlijk want je lijkt ook maar geenzins mee te willen gaan in zijn mening en roept alleen maar dat mlm-ers oplichters of ander tuig zijn. Je kan niet ontkennen dat er juiste feiten door alladin genoemd zijn.

Ik ben bij meetings geweest en ben verder niet daarmee in zee gegaan. voor het geval dat je meteen begint over dat ik waarschijnlijk ook zo'n mlm-er ben :roll:

harry_1200
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2005 17:17

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door harry_1200 »

Jongens,

Geen ruzie maken, Alladin kan er ook niks aan doen dat hij als oplichter geboren is.

Thijs193
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jun 2005 18:56

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Thijs193 »

lekker objectief :roll: beetje volwassen reageren kan geen kwaad dan komen er tenminste nuttige threads

Henrice
Berichten: 537
Lid geworden op: 22 jun 2005 09:45

Re: YA!DECO - Cursus Networkmarketing

Ongelezen bericht door Henrice »

Ik zou wel eens een goede definitie willen zien over de marketing strategie van mlm.

Gesloten