LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

z-e-i-k toch eens niet zo reintje,
de Kok & Br.Aap hebben 100% gelijk, en die andere miep hier, waarvan in de naam spontaan vergeet doet me aan 1 of andere Missy denken dus daar heb ik ook geen hoge pet van op.
er zijn weinig of geen honden die barf of vers eet met tandplak, rotte tanden of stinkende adem.
het zijn de brokkenhonden die altijd de bruine stippen op hun tanden hebben zitten en die meuren naar de gierput.
geef je hond eens een keer vers en kijk daarna in zijn bek... zie je wat?
NEE
geef je hond eens brokken en kijk daarna in zijn bek... zie je wat? JA, vooral tussen de tanden daar blijft lekker een poosje die heerlijke bruine smurrie zitten.
maar hou vooral vol je onzin over brokken te verkondigen.

en als je net zo'n kinderachtig manneke bent als ik denk reintje, dan begin je nu even over onze oude poes die geen vlees eet.
zo ben je immers wel.

wat is er trouwens mis mee om de tanden van je hond te poetsen?

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hai bitchy met buffy

:oops: ik weet niet of je mij bedoelde met die miep maar ik ben geen misy en ik zou ook niet eens weten wie dat moet zijn?? :oops:

en ik moet je wel gelijk geven wat betreft :

geef je hond eens brokken en kijk daarna in zijn bek... zie je wat? JA, vooral tussen de tanden daar blijft lekker een poosje die heerlijke bruine smurrie zitten.

:oops: ik had zelf even gekeken en zag dat ook inderdaad :oops:

en p.s. ik zou t ook persoonlijk niet erg vinden hóór om de tanden van mijn hond te poetsen hoor laten we elkaar daar niet verkeerd mee begrijpen. :P

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Buffy, jij zou eens bij jezelf in de mond moeten kijken na het eten van al is het maar een appel en hoe kan iemand nou de hond het zgn oer voer geven en het ook over tandenpoetsen hebben.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

geef je hond eens brokken en kijk daarna in zijn bek... zie je wat? JA, vooral tussen de tanden daar blijft lekker een poosje die heerlijke bruine smurrie zitten.
Nee, jij ziet liever rottend vlees tussen de tanden of serveer je ook nog tandenstokertjes voor dat je de tanden gaat poetsen. Brokken honden hebben geen tandpasta nodig alleen honden die natvoer eten. :idea:

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

hallo reintje

ik kwam zelf met dat argument over tanden poetsen
:oops: misschien wel een beetje stom van me om een grapje tussendoor te maken op dit forum want blijkbaar waarderen de medegebruikers dat niet :oops:

voor degene die t niet waardeerd dan SORRY MIJN EXCUSSES

maar je heb gelijk dat als je wat eet er wel t een en ander tussen je tanden gaat zitten,maar wij poetsen natuurlijk wel onze tanden.

mijn honden krijgen dan ook gewoon alleen brokken en af en toe vers vlees en groente.

ze hebben wel altijd een kluif waar ze altijd lekker op knabbelen en ook mijn reu van 11 jaar heeft mooie tanden (niet spierwit natuurlijk)
maar dat zijn die van ons mensen ook niet altijd je heb er uitzonderingen tussen natuurlijk,
maar ze hebben geen tanden met vieze bruine plekken erop.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Mijn hemel, Rein. Ik ben toch blij dat ik mijn eigen quasi geleuter geloof. :twisted: Tanden poetsen hoeft echt niet als je vers voert.
Als honden op brok te weinig of het verkeerde kauwvoer ernaast krijgen, dan moet je zeker tanden poetsen. Ik spreek uit ervaring en gelukkig zijn er meerderen met mij het eens; vers voer (B.A.R.F.) en KVV veroorzaken GEEN tandplak.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik spreek uit ervaring en gelukkig zijn er meerderen met mij het eens
Jazeker, misschien wel 4 personen :wink:

mijn honden krijgen dan ook gewoon alleen brokken en af en toe vers vlees en groente.

ze hebben wel altijd een kluif waar ze altijd lekker op knabbelen en ook mijn reu van 11 jaar heeft mooie tanden (niet spierwit natuurlijk)
Helemaal mijn idee Buffy.

buffy16_76
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 dec 2005 11:01

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door buffy16_76 »

ik begrijp ook best dat mensen hun manier van voeren het beste vinden,of weten/denken dat ze het het beste doen.

daarom laat ik iedereen ook in hun waarde

en vind ik het wel prettig om te lezen hoe andere mensen het aanpakken met hun hond en zo kan ik ook nog iets leren en e.v.t. eens uitproberen of ook mijn honden het lekker vinden of juist niet.

alle tips zijn natuurlijk mooi meegenomen,of je er nou iets mee doet of niet dat laat ik in het midden.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

de Kok & Br.Aap hebben 100% gelijk

Broodje Aap ? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ik dacht dat jj jouw vrienden beter bij naam kende, gekke boerin :lol: :cry: :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door bitchy »

heb ik dat geschreven :shock:
goh, lullig :oops: maar mijn vrienden zoek ik zelf wel uit reintje, daar heb ik jou niet voor nodig.

nou ja :roll: , gelukkig hoeft niet iedereen woordje voor woordje alles uit te spitten omdat ze anders geen weerwoord meer hebben.
weer leuk geprobeerd hoor reintje de vos om de aandacht van het onderwerp af te wenden.
waarschijnlijk deden de woorden ''just the cook'' me te sterk aan Steven Seagal denken.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ha ha, ik zit me echt rot te lachen. :lol: Dit gaat allang niet meer over vachtproblemen of hondenvoeding, maar meer om elkaar lekker af te katten.
De ene hond doet het nu eenmaal beter op versvoer; de andere op brokken. Mijn hond krijgt brokken en die stinkt niet uit z'n bek en heeft ook geen tandplak. En hij krijgt van mij als tussendoortje een gedroogde bruine boterham of een stukkie appel. Wat ik wel geef om hem goed door zijn rui-periode heen te helpen is een beetje schapenvet. Kun je gewoon bij de dierenspeciaalzaak halen. Binnen een dag of 2 zag ik al resultaat.
En nou lief zijn voor elkaar, hé :!:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door just the cook »

Reintje maakt er een gewoonte van om van het onderwerp af te dwalen als hij niets meer heeft om aan te voeren.
Er zijn voldoende honden die het ''goed'' doen op brokken.
Het verschil tussen brok/diner/blik x barf/vers merk of zie je pas als je zelf vers zal gaan geven.
En ja bitchy, goed bedacht, mijn dochter is daar weg van.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik heb onlangs wel even op de site van Duck voeding gekeken en nu heb ik een waardebon gekregen voor een kilo. Ga ik toch maar halen, denk ik, al was het alleen maar om te kijken of die franse bull van mij het lekker vind. Dat is soms nogal een meut als het om eten gaat. Ik heb deze discussie echt met een grijns op mijn gezicht gevolgd, hoor !!! Ik denk alleen niet dat jullie er uit zullen komen. Zolang de ene hond het goed doet op vers vlees en de ander op brokken, zal er nooit een einde aan komen, vrees ik voor jullie, hihi. Maar goed, wees blij dat jullie honden gezond zijn, toch?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Just the cook, reintje kan van alles en nog wat aanvoeren maar het is ook met dit onderwerp zo dat [de overgrote minderheid] die 3% - 5% van de hondenbezitters die Barf geven een ander de wil willen opleggen door alle brokvoeding als waardeloos te bestempelen. Komt een beetje links radicaal over :o

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Daar moet ik je gelijk in geven, Reintje. Niet alle brokken zijn waardeloos. Maar het scheelt ook wel weer wat voor hond je hebt, denk ik. Wij hebben nu een rashond, maar vroeger hadden wij thuis een "vuilnisbakkie", die van die goedkope brokken at en ondertussen ook nog eens alles wat wij aten (moet ik wel zeggen dat men 25 jaar geleden nog niet zo bezig was met dit soort dingen, denk ik) en die hond is 19 jaar geworden en nooit ziek geweest. En we hadden ook een kat die goedkoop voer kreeg en af en toe nog eens een kip uit de pan van de buren jatte (echt waar) en die is dus ook zonder problemen 19 geworden.
Maar ik sta wel open voor andere dingen, dus ik ga sowieso die Duck voeding halen.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Rasje 34, wij hebben zelf een dierenspeciaalzaak en onze hond is gek op Chinees eten dus waar hebben wij het over. Wij gooien nooit eten weg, de kliekjes gaan naar de hond en hij vindt dat heerlijk maaaar zijn hoofdvoeding is brokken en daar doet hij het geweldig op. Het beest is blij, tevreden en ziet er goed uit dus wat willen we nog meer :?: :?:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Onze hond krijgt ook wel eens pasta (zonder saus) en een aardappeltje en dat soort dingen, maar chinees durf ik eigenlijk niet zo goed. Zitten daar niet teveel kruiden en zo in? Maar ja, als jullie hond het overleeft dan zal het wel meevallen, denk ik. Wij geven onze hond alleen geen hondensnoep en -koek meer als beloning of tussendoortje. Ik hou het bij een stukkie kaas. Hoe denk jij dan over bijvoorbeeld Duck voeding?

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Reintje, je moet een voorbeeld nemen aan die dierenspeciaalzaak waar Rasje34 zijn kadootje op mag halen.
Ik heb nooit gezegd dat ALLE brokken waardeloos zijn. De meest waardeloze brokken vliegen helaas wel bij jou over de toonbank (uiteraard niet bij jou alleen).
Elke hond overleeft op junkfood, maar is het gezond? Een hond is een carnivoor, geen vuilnisvat. :? En elke hond is het waard om goed gevoerd te worden, ras of niet.

Rasje34, die bon moet je echt gaan inwisselen. Duck is een A-kwaliteit KVV-merk en heeft verschillende varianten. Je kan beginnen met de Duck Compleet of de Lam/Rijst-versie. Niet mengen met de brokken en de eerste paar dagen gewoon een plakje tussen de middag geven voordat je een echte maaltijd voorzet. Ben erg benieuwd hoe het je hond bevalt.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ga het deze week halen en dan hou ik jullie allemaal op hoogte van de ontwikkelingen. Maar misschien is het inderdaad geen gek idee als Reintje zijn assortiment uit zou kunnen breiden met vers voer?? Voor ieder wat wils.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: onze hond stinkt HELP!!!!!!!!

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Ik heb nooit gezegd dat ALLE brokken waardeloos zijn. De meest waardeloze brokken vliegen helaas wel bij jou over de toonbank
Wie ben jij in Godsnaam omdat te zeggen. Jij kent onze zaak, laat staan ons assortiment, niet eens. Je beweert dat je zelfstandig bent en ontkent het even later, je fokt omdat je kittens zo leuk vind en een asielhond is niet aan jou besteed. Je komt steeds met dat verhaal aan dat de hond een carnivoor is en afstamt van de wolf. Nou jij stamt af van de aap en zit jij nog steeds aan de banaan en de nootjes. Tijden veranderen maar dat is bij die betweters nooit doorgedrongen, alleen als het ze uitkomt.Typisch geval van kleine minderheid met 'n heeeeel grote mond die na het lezen van een boekje van zich zelf zegt dat ze meer verstand van voeding heeft dan de dierenarts na zoveel jaar studie. :roll:

Gesloten