Laat dus wel duidelijk zijn dat het beperkte aantal mensen dat hier vrijwel dagelijks 24 uur per dag aan het klagen en schelden is op alles en iedereen, vrijwel alleen staan in hun poging om met oogkleppen op (het compleet ontkennen van welke eigen verantwoordelijkheden dan ook) een gelijk te halen.Inmiddels is er een akkoord bereikt tussen Dexia en de stichtingen van belangengroepen en de consumentenbond, over de ontstane problemen. Het merendeel van de 'gedupeerden', stemt hier dus mee in. Het betreft het volgende compromis (site consumentenbond):
Cliënten met een effectenleaseovereenkomst krijgen een korting van tweederde op hun mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.
Cliënten die op basis van artikel 1:88 Burgerlijk Wetboek (meetekenen van de partner) tijdig en op correcte wijze vernietiging van de overeenkomst hebben ingeroepen krijgen een volledige korting (100%) op de mogelijke restschuld bij afloop van het contract. Eventuele positieve resultaten uit andere overeenkomsten van diezelfde cliënt worden verrekend.
Cliënten met een product dat niet kan eindigen met een restschuld krijgen 10% korting op de restschuld die na vroegtijdige beëindiging zou kunnen ontstaan.
Cliënten die het Dexia aanbod hebben aanvaard krijgen een vierde optie; bij direct aflossen van de restschuld wordt een korting van eenderde gegeven.
De bestaande coulanceregeling van Dexia die bedoeld is om sociale problemen te voorkomen en voor alle cliënten toegankelijk is, wordt verder verruimd.
Dit compromis dat mede door wijlen de heer Duisenberg is vormgegeven (die hier ook door deze groep op schandelijke wijze postuum wordt beledigd), is meermalen getoetst aan begrippen als billijkheid en redelijkheid door verschillende instanties.
Het is derhalve goed om te weten dat het hier een kleine groep betreft, die zeker niet namens alle 'gedupeerden' spreekt. Dat zou veel te veel eer zijn.