LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LEED door SPAARSELECT en DEXIA

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander

LEED door SPAARSELECT en DEXIA

Ongelezen bericht door Brabander »

Ik lees op dit forum dat veel mensen zeggen dat we niet zo moeten zeuren en accoord moeten gaan met de Duisenberg schikking.

Ik lees dat veel mensen denken dat we stom zijn geweest.

Er zijn heel veel mensen net als ik die met zoveel ellende zitten en waarvoor de schikking geen oplossing is.

Ik lees veel gescheld en onbegrip op dit forum.

Lees mijn verhaal en stop met het gescheld en de verwijten en laat de echte gedupeerden doorprocederen en af en toe hun hart kunnen luchten op dit forum.

MIJN VERHAAL OVER SPAARSELECT EN DEXIA:

Ik ben 2001 benaderd door een adviseur van de Spaarselect. Hoe hij bij mij is tercht gekomen weet ik niet, waarschijnlijk heeft iemand anders mij als referentie-adres opgegeven. Ik heb dus helemaal geen beleggingservaring. In het eerste gesprek met de adviseur heb ik aangegeven dat ik maandelijks gezien mijn inkomsten en uitgaven wel een bedrag kon missen van ongeveer 150 tot 200 Euro om extra te sparen om eerder te stoppen met werken. Toen kwam deze adviseur met zijn verhaal. Spaarselect had iets unieks wat mij nog niet eens 200 Euro per maand kostte en nog veel meer opbracht. Ik kon de overwaarde van mijn woning zonder risico benutten en zo tegen bijna minimale kosten extra geld sparen. Hij heeft toen alle financiële gegevens van mij genoteerd. Bij een volgend gesprek heeft hij mij schriftelijk een berekening overhandigd waarop hij heeft voorgerekend dat ik door het opnemen van een 2e hypotheek en deze te beleggen in een 4=10 Effect contract en een gedeelte te storten in een beleggingsdepot mijn maandlasten met 125 Euro OMLAAG zouden gaan en ik op het einde van de rit nog een bedrag overhield van ongveer 75.000 Euro. Ik heb toen en in gesprekken diverse keren daarna gevraagd of ik niet het risico liep om extra bedragen te moeten betalen. Hij heeft mij toen diverse malen in het bijzijn van mijn echtgenote toegezegd dat ik geen enkel risico liep en dat gezien de ervaringen van Spaarselect met dit soort producten hij ook deze garantie kon geven. Daarna is nog een financieëel plan opgemaakt met daarin dezelfde gegevens als tijdens de gesprekken. Ik heb toen een 2e hypotheek afgesloten en de contracten afgesloten zoals hierboven vermeld. John Rooswinkel is toen nog geweest voor een paar handtekeningen en heeft mij de laatste keer beloofd om het financieëel plan aan te passen. Hij zou de afgegeven garantie daarin opnemen. Kort daarna is hij vertrokken bij Spaarselect. Twee maanden na het afsluiten van het contract ben ik voor het eerst aan de bel gaan trekken bij Spaarselect over de toegezegde garanties. Eerst kreeg ik een brief van Spaarselect met de mededeling dat 'ze een dezer dagen contact zouden opnemen'. Dat is nooit gedaan. Zes maanden daarna heb ik de eerste klachtbrief ingediend bij Spaarselect. Na veel heen en weer geschrijf heb ik zes maanden daarna zowel Spaarselect als Bank Labourche (Dexia) aansprakelijk gesteld. Spaarselect en Labourche (Dexia) wijzen beiden elke verantwoordelijkheid af. Labourche (Dexia) heeft aangegeven dat ik binnen drie maanden dus nog een klacht kan indienen bij DSI. Dit heb ik gedaan maar deze zaak wordt daar steeds maar aangehouden. Bij het afsluiten van de contracten heb ik mij gebaseerd op de presentatie en het op schrift stellen van een berekening door Spaarselect. Er is mij tijdens de gehele totstandkoming nergens gewezen op nadelen of risico's. Ik heb ze zelfs aangehaald en die werden door de adviseur afgedaan met de mededeling dat zij het toegezegde konden garanderen.
In plaats van een opgebouwd spaarbedrag zit ik met een hoop ellende en een schuld waar ik nooit meer vanaf kom. Ik heb Spaarselect en Labourche (Dexia) beiden aansprakelijk gesteld omdat ik door misleidende voorlichting bewogen ben tot het aangaan van deze contracten. Ik heb gevraagd om vernietiging van deze contracten en terugbetaling van het bedrag van de opgenomen hypotheek. Dit is dor zowel Spaarselect als Dexia afgewezen.
Ik ben nu aangesloten bij de Stichting Leaseleed. Mijn betalingen aan Dexia heb ik stop gezet en het betalen van de tweede hypotheek lukt nog met hangen en wurgen.

bokkie

Re: LEED door SPAARSELECT en DEXIA

Ongelezen bericht door bokkie »

Heel vervelend maar je hebt toch getekend? Alles wat mondeling is toegezegd (of misschien verkeerd is begrepen) is niet te bewijzen en aangezien je iets eist, zul je bewijs moeten leveren. Er zijn nog een paar ontsnappingsmogelijkheden (WCK, 1:88) en je moet maar hopen dat die soelaas bieden. Ik denk niet dat je verhaal veel anders is dan dat van anderen.

Elias

Ongelezen bericht door Elias »

Brabander,

1. Probeer je niet te druk te maken over de uitlatingen van die sensatiezoekers en pestkoppen,
2. Je verhaal, is als zovelen triest, maar erg duidelijk en begrijpelijk, in ieder geval voor de benadeelden die ook "bezoek" hebben gehad van die SS. Je hoeft je daar niet voor te schamen. En over dat mogelijk verwijtbare deeltje onvoorzichtigheid, naja, dat neemt de rechter dan maar mee,(ik ben daar zelf allang overeengestapt) maar voor het overgrote deel zit Dexia/SS gewoon fout en wel in strijd met de wet !!! En het merendeel van de rechters gaan daar in mee!!

En daar zullen ze voor moeten betalen. Niet meer, niet minder.
We gaan gewoon door met deze strijd !!

Groet,
Elias.
Laatst gewijzigd door Elias op 03 aug 2005 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Groenestijn

Ongelezen bericht door Groenestijn »

Tis best een triest verhaal anders.

woest

Ongelezen bericht door woest »

Brabander, bedankt, dat je je verhaal wilde doen.
Bij een volgend gesprek heeft hij mij schriftelijk een berekening overhandigd
Heb je alles wat er door hem op schrift is gesteld, bewaard?

Ik wens je heel veel sterkte en gerechtigheid!

Martinvdm

Ongelezen bericht door Martinvdm »

Veel sterkte en succes....

Ik ben ook door SS benaderd en heb een contract afgesloten. Nu zit ik met een restschuld van ongeveer 2000 euro wat (bij acceptatie van het Duisenbergaanbod) neerkomt op ongeveer 675 euro bijbetalen. Daar dit bedrag geen enkel probleem is om te betalen ben ik toch gaan procederen
omdat ik vind dat ik voorgelogen ben. Het gaat mij niet om dat geld maar op de manier waarop ik dat bedrag moet betalen.

Jouw verhaal is veel erger (2e hypotheek e.d.) dus ik hoop dat je niet van de wijs laat brengen door sommige Dexiasletjes op dit forum en zeker doorgaat met procederen voor jouw gelijk...

Groet Martin

Oom Dagobert

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Brabander, ik heb vergelijkbare ervaringen met Spaar Select.
Zit in groep 2 van Leasleed.
Staat voor december, 2 jaar na aanmelding, op de rol.
Ik heb hier wel eens gesuggereerd dat het wellicht nuttig zou zijn als de bij LL aangeslotenen elkaar zouden kennen.
Goed om je verhaal kwijt te kunnen maar ook goed in geval van een voorstel tot een onverwachtse schikking.

Na de Class action van LL moet iedereen nog persoonlijk naar de rechter. Nu kan ik me bv. niet voorstellen, in geval dat Dexia de Class Action verliest, dat ze zich dan 600 x in het openbaar op grond van dezelfde argumenten laat veroordelen tot bv. terugbetaling van de inleg.
Na een paar keer zal Dexia wel zo wijs zijn om met een schikking te komen? Dan is het misschien goed als de gedupeerden per groep gezamelijkhun mening bij LL kenbaar maken.
Maar op dit forum zijn van die 600 aangeslotene helaas maar enkelen.

gr. O.D.

haasje

Ongelezen bericht door haasje »

Er wordt hier op dit forum, door sommige figuren, gedaan, alsof er maar een handje vol mensen, zielig zit te doen, maar in feite zelf mooi dom zijn geweest.
En er is nou toch die mooie Duisenbergregeling, dus wat zeurt iedereen toch????

Nou zoals uit deze topic wel blijkt, en dat geld ook voor ons, zijn er heel veel meer mensen, dan alleen diegenen die hier reageren die in hetzelfde ellendige Dexia-schuitje zitten.

Ook wij zijn door een persoon van SS benaderd.
Door hem is een heel mooi Persoonlijk Financieel Plan opgesteld.
Wij wilden wel wat eerder stoppen met werken. Via 3 contracten (waaronder een 2e hyp.) zouden we 5 jaar een vast bedrag per maand betalen, daarna werd het geleasde bedrag afgelost met de opbrengsten en begonnen we weer met een schone lei. De opbrengsten deden verder het werk.
Nu blijkt, de 5 jaar waren in april verstreken, dat wij nog 15 jaar 900 euro per maand moeten betalen, i.p.v. dat wij van die maandlasten af zijn, zoals in het PFP staat.
Om voor de Duisenberg regeling in aanmerking te komen, moeten wij dus eerst die 15 jaar doorbetalen ( 15x12x900=162.000) en dan komen wij in aanmerking, als eegaleasers, voor 100% kwijtschelding van de restschuld, als die er dan nog zou zijn!?! De beursen kunnen tenslotte ook ergens wel weer stijgen.
Dit kunnen wij niet betalen, met 2 tienerkinderen, die nog aan de studie moeten beginnen.
Wij hebben een persoonlijk advocaat in de arm genomen, die geadviseerd heeft de maandbetalingen aan Dexia te stoppen.
De 2e hypotheek moet wel doorbetaald worden, dus dat komt er naast die 900 euro nog eens bij.

Wij zijn eegaleasers, en hebben na 4 3/4 jaar door de echtgenote laten vernietigen. We wachten ook met enige hoop de ontwikkelingen af.

Maar laat iedereen, die denkt, dat het maar om een handjevol domme mensen gaat, zich stil houden!!!! Er zijn veel mensen, die alleen maar lezen in dit forum. Om maar te zwijgen over die mensen, die geen internet hebben en die dus nog niet eens weten, wat er in feite allemaal speelt. Hopenlijk komen zij erachter, via de "supermarkt-kaartjes", die je kunt downloaden bij PAL : www.platformaandelenlease.nl, onder PAL-praat.

Zo dit wou ik even kwijt!!!!!
Laatst gewijzigd door haasje op 04 aug 2005 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

hansop

Ongelezen bericht door hansop »

treurige verhalen genoeg, dat zal ik niet ontkennen. Maar waarom lees ik hier niemand die ook eens bij zichzelf te rade gaat? Termen als "een SS-er die op bezoek kwam"? Je hoeft niet open te doen hoor! En een tweede hypotheek nemen om met geleend geld te gaan beleggen.....
Vraag jezelf (los van het feit of de overeenkomsten wellicht nietig zijn) ook eens af wat je eigen verantwoordelijkheid in deze is.

Piet

Ongelezen bericht door Piet »

Gelukkig heeft de rechter een andere mening over deze zaken als die hansworst die probeert ons een eigenverantwoordelijkheidcomplex aan te praten.

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/dtl ... ljn=AT8689

We krijgen gewoon ons geld terug.

Groeten,
Piet

haasje

Wij zijn echt niet over een nacht ijs gegaan.
Hebben het goed overwogen.
Maar toch te goed van vertrouwen geweest in de hele ploeg van SpaarSelect. :oops:
Het schaatsteam en het geweldig glamour tijdschrift "Het Effect van SpaarSelect", waarin de contracten, die wij hebben afgesloten, zo mooi werden uitgelicht en uitgelegd, gaven ons dat vertrouwen.
Ik ben helaas het betreffende tijdschrift kwijt geraakt, van najaar '99 of voorjaar 2000. Latere heb ik wel weer. Wie kan me nog aan een exemplaar helpen?
Toen de beursen aan het dalen waren en ik na een jaar of 2 weer eens contact op nam met SS, was onze tussenpersoon niet meer in dienst. Maar we moesten ons vooral niet ongerust maken, er waren nog 3 jaar te gaan, dus alles komt wel goed. Niet dus!! :shock:

groen

Ongelezen bericht door groen »

hansop nu is het genoeg geweest. Die mensen hebben hun verantwoordelijk in eerste instantie genomen. Namelijk door elke maand netjes hun termijn te betalen.

Nu blijkt dat SS (spaarselect) hun producten heeft verkocht die nooit verkocht mochten worden. Huurkoop wck geen vergunning enz.

Dus nep jurist ik geef je nu echt een laatste waarschuwing. Hou voortaan je kop dicht.

Kijk als je mij in de **** wil nemen, prima kom maar op. Daag je bij deze uit. Maar dat doen we dan wel ff in een parkje. Alleen wij. Kijken of je dan nog praatjes zal hebben op dit forum. Maar ja daar ben je waarschijnlijk te bang voor. Je namelijk een triest mannetje die alleen anoniem hier praatjes heeft.

hansop

Ja Piet je weet het weer mooi te brengen. Maar deze zaak gaat over het gegeven dat 1 van de 2 (gehuwde) partners niet heeft getekend. Het zegt verder niks over de inhoudelijk houdbaarheid van de leasecontracten.

bokkie

@ piet: Mooie uitspraak maar hoeveel krijgt de consument te weinig als vergoeding voor zijn (advocaat)kosten? Laat mensene eerst die afweging maken voordat ze een slepende gang naar de rechter maken via je advocatenvriendjes. Maar dat wil je gewoon nog steeds niet toegeven: het is niet voor iedereen lonend, hoe frustrerend ook.

hansop

Groen, wat jij in een parkje met andere mensen doet hoef ik niet te weten. Zolang je het maar veilig doet zullen we maar zeggen.

bokkie

haasje schreef:Het schaatsteam en het geweldig glamour tijdschrift "Het Effect van SpaarSelect", waarin de contracten, die wij hebben afgesloten, zo mooi werden uitgelicht en uitgelegd, gaven ons dat vertrouwen.
Als dat de factoren zijn waarop je een beslissing baseert over een jarenlange financiële verplichting, dan weet ik genoeg. Hoe durf je met droge ogen dit soort teksten uit te kramen?

hansop

Kijk uit Bokkie, nu krijg je een hele lading professionele chatters over je heen. Eigen verantwoordelijkheid is volgens deze club namelijk niet van toepassing op henzelf.

hansop

hansop nu is het genoeg geweest. Die mensen hebben hun verantwoordelijk in eerste instantie genomen. Namelijk door elke maand netjes hun termijn te betalen.
Groen, die verantwoordelijkheid zat hem al iets eerder, denk je niet?

haasje

Groen,

wat jij hier voorstelt, raakt natuurlijk kant noch wal.
Wat heeft het voor nut om elkaar zo tegemoet te treden???

Het gaat er mij om, dat er meerdere mensen zijn, die veroordelend zijn naar mensen, die te goeder trouw (en dus dom) iets getekend hebben (wat juridisch niet eens juist blijkt te zijn) en daar nu op afgerekend en neergesabeld worden.
Misschien zijn deze figuren wel Dexiamedewerkers??? Lekker onrust stoken, topics om zeep helpen. Misschien zijn een aantal figuren wel 1 en dezelfde, dat weet je nooit via een forum.
Wat zou iemand er persoonlijk nou een plezier in kunnen vinden om mensen, die zo in de problemen zitten, dat het relationele of psychische en lichamelijke gezondheidsklachten oplevert, "uit te lachen" via dit forum????
Dus ik denk, dat deze figuren er zakelijk belang bij hebben.

hansop

Haasje,

Als je in een OPENBAAR forum met zijn allen gaat zitten klagen dat je bedonderd bent, dat de overheid tegen jullie is, dat de rechterlijke macht corrupt is, dat het maar goed is dat Duisenberg dood is, en wat er nog allemaal aan onzin wordt uitgekraamd, dan moet je natuurlijk wel verwachten dat er ook mensen zijn die zich simpelweg ergeren aan deze krokodillentranen.
Niemand zal beweren dat het lachwekkend is dat je in gezondheisproblemen komt. Maar de wijze waarop hier tekeer gegaan wordt tegen alles en iedereen is gewoonweg bespottelijk. En daar kunnen anderen heus hun mening over hebben.

Gesloten