LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Camping Hengelhoef, leuke camping met goed en vriendelijk personeel?

Jazeker
58
54%
Zeker niet
49
46%
 
Totaal aantal stemmen: 107

Johannes44

Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Wij zijn afgelopen weken 3 weken op vakantie geweest naar camping Hengelhoef in het Belgische Houthalen.
Werkelijk schandalig wat ze je daar flikken! Een campingbeheerder die alleen zijn best doet om als tiran/dictator over het park te struinen, op zoek naar jongeren die hij (zonder reden) van de camping kan gooien (dat is immers niet "onze" doelgroep en die zijn toch alleen maar lastig). Douches zijn dan weer koud, dan weer te heet, gegevens die in de gids vermeld staan, kloppen gewoon niet (er is geen disco voor jeugd, er rijdt geen treintje, het strandbad is ronduit smerig, restaurant-bediening schandalig traag en de keuken waardeloos). Animatieteam wat slechts bestaat uit een handjevol kinderen (ouder dan 14 zijn ze niet!)

Zijn er meer mensen met dergelijke ervaringen? Het is werkelijk schandalig wat daar gedaan wordt! Met name de beheerder is werkelijk een grote schande!! Dat noemt zich klantvriendelijk? Hij laat zogenaamde bewakers over de camping fietsen, die werkelijk ALLES toelaten (ook 's nachts). En als er dan stront-aan-de-knikker is, weten de bewakers ineens van niets en zeggen ze dat ze niets gezien hebben.

Mensen waar we vlakbij stonden hadden er een seizoenplaats en die werden afgelopen week weggestuurd omdat ze in de ogen van de beheerder te lastig waren. Hij beweert dat er klachten waren van geluidsoverlast, maar dat is onzin, want het hele veld weet van niets en steunt de bewuste mensen. De beheerder verschuilt zich achter zijn positie en durft geen gesprek aan te gaan, met wie dan ook.

Toen er een hevige vechtpartij in het zwembad was vorige week, en er politie kwam, wist meneer de beheerder zich geen houding te geven en gaf allochtonen de schuld. De agenten vertelden ons, dat er elke dag klachten binnenkomen bij de politie in Genk, over het handelen van de bewuste camping-eigenaar. Dat zegt genoeg. Kennelijk is de Oostappen-directie blind voor deze klachten!

Har

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har »

Tja,

Heb jij een leuke soap vakantie gehad ???, de vakantie bezig geweest om als detective rond te lopen.

De politie vertelt aan jullie over meldingen ???, en jij gelooft hetzelf.

Johannes44

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Beste Har, het is zo. Simpel zat! Ik hoef geen agentje te spelen om te constateren dat er daar vanalles niet deugt. De hordes klachten aan de receptie zegt genoeg!
maar kennelijk is har een persoon die op allerlei topics alleen wil zieken en wil provoceren!

En JA, de politie van Genk heeft ons persoonlijk gezegd, dat het klachten regent over de beheerders en het personeel van de camping! Ik zou zeggen, neem contact op met de politie in Genk en vraag er eens naar. Het zal je verbazen beste Har!

En voor de rest? Ik heb wat reacties van je geleen op andere topics. Die zeggen genoeg: je bent niets meer dan iemand die op allerlei topics loopt te provoceren. Zielig....maar dat heb je met mensen zonder leven!

Har

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har »

Beste Johannes,

Jij legt een aantal onrechtmatigheden van een camping op tafel, die ik merkwaardig vind, dat mag toch.

Ik kom gemiddeld zo,n 10 keer per jaar met de caravan op een of andere camping in Nederland of het buitenland, en heb geleerd van de eventueel optredende probleemjes :Niet mijn dagtaak van maken en me niet aan storen en genieten van de vakantie, een camping is voor mij een slaapplaats, de overige tijd geniet ik van de omgeving etc.,staat het mij niet aan dan trekken we verder.

Sorry, ik wilde je niet op de tenen staan en zal niet zo primair meer reageren.

PS: Ik geniet volop van het leven en ga zo meteen de golfbaan op, als het droogt blijft of ik ga naar het golfzwembad in Asten met de fiets.(Ooststappengroep), daar kom ik wekelijks met een passe partou -kaart, ook hier gaat er wel eens iets mis, maar tja de bedrijven moeten de touwtjes toch aan elkaar knopen.

Groetjes,
Har :)

Johannes44

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Johannes44 »

ik heb nergesn een dagtaak van gemaakt. je reageert alsof ik onzin uitkraam. En dat is niet zo!

Har

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har »

Excuus, het was niet de bedoeling om je te beledigen. SORRY :o

Johannes44

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Johannes44 »

Netjes dat je je excuses anbiedt. Voelde me beetje afgezeken.....terwijl ik gewoon een legitieme klacht had!

JanJan
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2005 22:06

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door JanJan »

Even een iets positiever berichtje over DE HENGELHOEF:
Via internet een vakantie van twee weken geboekt op vakantiepark De Hengelhoef***** in Houthalen België. Na de vele negatieve berichten hier best wel bezorgt geweest wat ons te wachten zou staan.
De eerste contacten met het park tijdens de boeking waren positief, een vakantiebon voor 20% extra korting die eerst niet meegerekend was werd zonder probleem geaccepteerd. Bij aankomt bleek het met voorkeur geboekte chalet middenin een keukenrenovatie te zitten. We werden probleemloos naar een andere, qua ligging veel mooiere, plek verplaatst. De kosten van de voorkeursboeking werden zonder probleem terugbetaald.

De schoonmaak van het chalet was erg slecht, zelf maar even een dweil door het chalet gehaald. Wel een nieuwe keuken, compleet met inventaris. Ook de inrichting was nieuw. Het zwembad is perfect, voor alle leeftijden van alles te doen. (Meerdere glijbanen, kleuter- peuterhoek, wild water baan, golfslagbad, sauna enz. enz.) Wel jammer dat je in de recreatieplas niet mag zwemmen. (Mij lijkt het trouwens erg moeilijk om de kinderen uit het water te houden bij een echte zomer!) Ook de supermarkt is redelijk qua assortiment en prijzen. (We waren in het voorseizoen dus de woensdag dicht en niet alle dagen voldoende brood, melk enz. Maar een grote supermarkt, perfecte slager en bakker in het dorp op 2 km.)

Wat wel vreemd was dat men nog druk bezig was met onderhoudswerkzaamheden, zoals het renoveren van chalets en caravans en het inzaaien van bermen. Ook staan veel chalets wel erg dicht op elkaar, zal wel de asielzoekerscentrumachtergrond van het park zijn. Als je bij deze plaatsen een auto plaatst blijft er bijna geen ruimte over om buiten te zitten. Dus van te voren goed uitzoeken wat je boekt!

We hebben voor deze twee weken in juni EUR 340,-- betaald. Voor een chalet bijvoorbeeld op de Roompot in Kamperland (Zeeland) betaal je in deze periode EUR 950,--. Gezien dit verschil zit je naar onze mening op De Hengelhoef qua prijs/kwaliteit best wel goed.

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jbroeders »

Zou u uw belevingen ook willen omschrijven in de vakantiehulp en op www.cponlineforum.nl.tt. Natuurlijk willen we graag de positieve en de negatieven dingen weten :)

mambo2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:23

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door mambo2 »

Nou,Johannes44 ik weet er alles van wat daar mis is op de hengelhoef
het is ronduit belachelijk hoe die meneer DONDERS omgaat met zijn klanten!!!!! :!:
Hij is ZEER ONVRIENDELIJK :!:
(ik heb dat verhaal ook meegekregen van het zwembad wij stonden er toen ook)
[/b]

Lizet1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2005 08:56

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Lizet1 »

Hallo,,,

Even wat positiefs over de Hengelhoef... Ik ben vorig jaar op de camping geweest en heb echt werkelijk nergens last van gehad... Wij hadden WEL vriendelijke mensen en met het zwembad was ook niks mis,,, prachtig zwembad zelfs...de kinderen kunnen er zich de hele dag vermaken... Ook het sanitair was iedere dag keurig schoongemaakt... Kortom,,, er was echt niks mis met de camping hoor ! Overigens er is was wel een fatsoenlijk recreatieteam en er reed bij ons ook een treintje, zoals in het boekje stond...

Mijn familie is dit jaar ook nog naar de camping geweest, maar ook hun vertelden niks over slechte ervaringen, ze hadden echt genoten zeiden ze...!!! Alleen het treintje had niet gereden, maar dat had dan ook een reden, want hij was kapot zeiden ze...

Kortom...de Hengelhoef was bij ons juist een prachtige ervaring! :)

heeresj
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2005 10:33

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door heeresj »

Hallo allemaal,
Ook wij zijn met ons hele gezin naar dit vakantiepark afgereisd, zeker na onze goede ervaringen met de camping in Asten-Ommel te Brabant.
We wilden echter niet elke keer naar dezelfde camping van de Oostappen-groep en besloten aldus naar Hengelhoef Belgie te gaan.
Het commentaar van Johannes komt ons bekend voor, ook wij hadden op een treintje gerekend, die er niet was, een disco voor onze dochters van 17, die al twee jaar gesloten bleek te zijn maar nog wel in de folder van 2005 stond vermeld.
Toiletten op de camping die erg smerig waren, en niet te vergeten de waterfietsen die na enig speurwerk op de bodem van het zwemvijvertje bleken te liggen.
Het personeel op deze camping was naar onze mening wel erg jong en onervaren, we hebben tijdens onze bezoekjes aan het restaurant toch ook nog wel gelachen om de onervaranheid van deze jonge bar/en bedieningsmedewerkers.
Het volgende voorval wil ik jullie ook niet onthouden; We besloten de tweede dag een rondje over de camping te maken en lieten onze kinderen spelen in Villa-Victor (een speelparadijs voor kinderen)in de leeftijd van resp. 6 en 10 jaar lieten we onze twee jongste kinderen daar achter met de mededeling dat we na een goede drie kwartier hen zouden ophalen. Er was op het moment dat we de kinderen daar brachten geen enkele medewerker van de camping aanwezig.

Bij terugkomst in Villa-Victor waren de kinderen echter verdwenen, en dat was natuurlijk niet de afspraak.
Tijdens onze zoektocht naar onze kinderen bedachten we al een straf die we zouden opleggen omdat ze zich niet aan de afspraak hadden gehouden daar te blijven.

Uiteindelijk troffen we onze kinderen op de camping enigzins ontredderd aan, ze waren niet vrijwillig vertrokken maar door het personeel van Hengelhoef weggestuurd, omdat ze niet de benodigde 3 euro hadden betaald voor het bezoek aan Villa.Victor.
We hebben daarop verhaal gehaald aan de receptie.
Het was ons niet duidelijk dat we moesten betalen en dat was onze fout, maar dan stuur je deze kinderen toch niet weg op een volkomen onbekende camping. Het was naar mijn mening beter geweest de kinderen allerminst te vragen naar hun namen en verblijfplaats op de camping, en dan op de ouders te wachten.
Dit voorval is met de manager van de camping later besproken en deze heeft als pleister op de wonde alsnog twee vrijkaartjes geregeld voor onze kinderen± BRAVO !!

Het is een lang verhaal maar ik wil nog wel even zeggen dat we best positief over het zwembad zijn, daar hebben we toch menig uurtje doorgebracht.

LizzyL
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2005 14:45

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door LizzyL »

We zijn vandaag terug gekomen van Hengelhoef.
Dit is het 2e jaar dat we geweest zijn en evengoed bevallen
als vorig jaar.

Heel mooi zwembad, misschien wel voor de kleinere kinderen iets minder, maar kinderbadjes zijn er ook.

De douches in het zwembad die zijn af en toe iets te koud, maar als je gaat douchen bij de douches in het sanitairgebouw, daar kun je 6 minuten lang met lekker warm water douchen.

Douches en w.c worden ook 3 maal per daag schoongemaakt.

Het animatieteam was ons wel goed bevallen. Ze zijn heel leuk met de kinderen. Ik wil niet zeggen dat iedereen evengoed was, maar ze zijn wel ouder dan 14.

Verder klopt het wel dat als er iets te doen is in de Plaza de bediening erg traag is of zelfs helemaal geen bediening.

Ook zijn er elke dag leuke dingen te doen voor de kleinere kids en 's avonds zijn er vaker shows, quiz avonden, en spellen.

Dus voor ons wordt het volgend jaar weer Hengelhoef :D

Groetjes Lizzy

telememo
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:57

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door telememo »

Hallo Johannes ik moet je helemaal gelijk geven want ik ben in dezelfde periode daar op de camping geweest en al het gebeuren daar is te triest voor woorden en al de argumenten die jij hebt aangegeven kloppen allemaal.
Ik heb wel een aantal klachten bij de camping achter gelaten waar de beheerder na een lange periode van wachten wel op heeft gereageerd maar legt de schuld bij ons zelf neer want dan had je beter moeten kijken in de allernieuwste brochure maar als je een oude brochure krijgt toegezonden waar deze dingen zoals disco, waterfietsen en treintje wel in staan dan ga je wel boeken daar.

kameerster
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2005 14:43

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door kameerster »

Vorig jaar hebben wij een herfstarrangement geboekt bij Hengelhoef.
Dit park kenden wij nog uit het verre verleden dat in de wijde omgeving bekend staat om het geweldige zwembad.
Daar de camping een tijd niet meer in gebruik was waren we blij dat deze weer geopend werd.

Nadat wij in juni een mooie plek hadden uitgezocht en gereserveerd voor een herfst arrangement op het B veld waren wij dan ook verbaasd toen we in september aankwamen en we naar een C veld werden gestuurd.

Ik ben dan ook bij de receptie eens gaan vragen hoe dat kon. Hier werd mij verteld dat ik gewoon blij mocht zijn dat ik op het C veld mocht staan en gewoon niet moeilijk moest doen.
Op dat moment werd ik dan ook te woord gestaan door de manager. Nou ja erg vriendelijk was deze persoon niet. Onbeschoft gewoon.

De plek op het C veld was eigenlijk veel te klein voor onze caravan de voortent konden we niet eens meer opzetten omdat anders onze auto niet meer op de plek kon staan.

Gelijk in datzelfde weekend hebben we verschillende stroomstoringen gehad. Die werden perfect opgelost door de monteur. Maar elke keer als ik een melding kwam doen was die onvriendelijke manager er weer en iedere keer werd hij geïrriteerder. Geen geschikt persoon om de camping te vertegenwoordigen naar mijn idee.

Ondanks alles was het een leuk naseizoen ook mede door de andere gasten en een mooie week herfstvakantie besloten we om een lente arrangement te nemen.

Het ging al fout met betalingen. Dat is uiteindelijk allemaal opgelost na veel telefonisch contact van onze zijde. We kregen een aanmaning dat we niet alles voldaan zouden hebben terwijl ik alle had voldaan op 31 december 2004. Uiteindelijk bleek alles pas opgelost de dag voor dat het lente arrangement begon.

Met Pasen wilden de kinderen heel graag meedoen aan het recreatie programma. Dit is werkelijk zo onprofessioneel zo iets heb ik nog nooit meegemaakt.
Het zijn zelf nog kinderen die maar iets doen.
Als kinderen vragen hadden werden niet eens beantwoord.
Het programma dat veranderde per dag.

De meivakantie. Die wordt officieel gerekend tot het hoogseizoen.
In het programma boekje stond vermeld dat in het hoogseizoen dagelijks een treintje zou rijden. Maar niks er kwam geen treintje. Toevallig ging ik een programmaboekje ophalen bij de receptie toen ik een kind hoorde vragen waarom er geen treintje reed. Het werd een beetje afgeblaft dat het alleen in het hoogseizoen reed en nu niet. Het kind keek verbaasd en zei toen tegen de receptioniste dat het hoogseizoen was waarop gezegd werd niet zeuren en dat er gewoon geen trein zou rijden. Vermeld dat dan ook niet in het boekje.

In diezelfde meivakantie was de camping compleet vol. Drukte in het zwembad, ook veel te veel mensen die dan van buitenaf worden toegelaten. Maar ja dat zijn natuurlijk extra inkomsten.
Hetzelfde waardeloze recreatieteam deed weer poging om zelf weer eens kind te zijn dit tot ergernis van vele ouders.

Zelfs op de velden D en C waar volgens het reglement geen honden mochten komen werden deze toegelaten. Er is zelfs door iemand bij ons uit de omgeving gaan vragen bij de receptie of dat wel de bedoeling was. Daar werd haar verteld dat de hondenvelden vol waren en daarom werden deze dan maar op de D en C velden ingedeeld.
Het is een man die alleen dingen goed vind als het hem uitkomt.

Ik zou me schamen als die persoon mijn naam moest verantwoorden. Met een dergelijk persoon ga ik niet eens meer een discussie meer aan daar sta ik boven.

Er zijn veel mensen die wij dit voorjaar hebben leren kennen en ook niet meer terug gaan naar Hengelhoef om allemaal verschillende redenen van slecht sanitair tot onbeschoft personeel van te kleine plekken tot zoals wij ons niet meer welkom voelen.

Ik ben blij dat ik een andere camping weet waar we van harte welkom zijn. En waar mensen met respekt en wardering behandeld worden.

Har

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har »

De camping beheerder was erg blij toen u verdween, uw buurman van 2 caravans terug idem dito, m.i niets mis met de camping. zonder common sense met de beheerder omgaan

de agrarier
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2005 00:56

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door de agrarier »

heb jij niks anders te doen als mensen af te zeuren..?
En als je een seizoensplaats hebt geboekt moet je met je klachten ergens naar toe kunnen. dan gaat het niet op van joh, vertrek dan naar een andere camping zoals jij dat aangeeft.

kameerster
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2005 14:43

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door kameerster »

Op Hengelhoef is het gewoon niet mogelijk om klachten te melden.

Je wordt gelijk belogen. personeel kronkelt om de man heen. en zegt tja.. hij is on redelijk maar het is onze baan!!!

jbroeders
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:32

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jbroeders »

Zou u uw mening wat betreft hengelhoef willen delen op het volgende adres: www.cponlineforum.nl.tt. Gelieve uw review aan te maken in het andere parken gedeelte. Dank u wel..

Har

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har »

Ook positieve meningen over de Ooststappen groep ???

Gesloten