LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foutieve inboeking hotell

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
A. de Bruijn

foutieve inboeking hotell

Ongelezen bericht door A. de Bruijn »

Graag wilde ik van u weten wat wij moeten doen met het volgende gegeven.

Wij hadden een reis geboekt naar een bepaald hotel, echter heeft het reisbureau in deze een foutieve code ingevuld waardoor we niet in het hotel terecht kwamen maar in een andere locatie van het park.

Onderstaand ziet u de mailwisseling tussen het reisbureau en ons, heeft iemand dit al eens meegemaakt en is hun antwoord juist?

Is het terecht wat deze zeggen t.a.v. de jurisprudentie of hebben we recht op een andere vergoeding?

Graag uw reactie.

Vraagstelling onzerzijds:

In reactie op onze reservering het volgende:

Op 13-01-2005 hebben wij bij jullie gereserveerd voor een vakantie in Bulgarije in Hotel Orchidea onder reserveringsnummer 74395884 van Neckermann.

Daar we bewust het hotel wilden boeken, hebben we dit op zo’n vroegtijdig stadium reeds bij jullie geregeld en ook bevestigd gekregen.

Dat dit daarna veranderd is van Thomas Cook in Neckermann is voor de reservering niet relevant.

Dit heeft ons toentertijd ook nog een behoorlijk bedrag gekost, echter dit hadden wij er voor over, de reissom bij Neckermann maakte dit mogelijk.

Bij de recentelijke ontvangst van onze reisdocumenten is als accommodatie echter Orchidea Park vermeld, wij hebben hier op gereclameerd en tot op heden is de situatie niet gewijzigd en zullen wij maandag as. dus op een andere accommodatie gehuisvest worden als welke wij gereserveerd hebben.

Graag wil ik van jullie uit een voorstel hebben hoe we een en ander oplossen,door bijvoorbeeld een financiële vergoeding.

Ik betreur de gehele gang van zaken, zeker gezien de prettige relatie die we hebben als reisorganisator en klant, echter de vergissing is door jullie gemaakt en derhalve leg ik de oplossing van dit gegeven ook bij jullie neer.

Erop rekenend dat je een en ander op een goede manier oplost, verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

Albert de Bruijn
[email protected]

Antwoord:

Navraag bij collega's omtrent beschikbare "jurisprudentie" in dergelijke zaken heeft mij geleid tot

het voorstel om jullie een bedrag van 125 euro te vergoeden.

Een andere mogelijke oplossing dan een financiële vergoeding schiet me even niet te binnen.

Gaarne even opgave van het bankrekeningnummer zodat ik het bedrag kan terugstorten.

Captain Peacock

Re: foutieve inboeking hotell

Ongelezen bericht door Captain Peacock »

Foutje van het reisbureau denk ik zo.....dus leg het bij het reisbureau neer....

A. de Bruijn

klopt, maar is dan de vergoeding van 125 euro reeel?

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Ik denk dat u niet alles hier neerzet.
Gezien de zin:
"Dat dit daarna veranderd is van Thomas Cook in Neckermann is voor de reservering niet relevant."
heeft u de reservering van 13 januari gewijzigd.

Daarmee is de eerste overeenkomst verdwenen en niet meer geldig.
Indien u de tweede op eigen verzoek uitgezocht en veranderd hebt, is het reisburo volgens mij niet verplicht u er op te wijzen dat het niet volkomen hetzelfde is.

Zoals ik kan beoordelen zijn het beide hotelkamers die verder gelijkwaardig zijn.

Ik kan ook niet begrijpen hoe een financiële vergoeding u kan helpen een deze (voor een taxi op het park?)

Geniet eerst even van uw vakantie, waarschijnlijk zal u ter plaatse zien dat een vakantie in Orchidea Park veel leuker is dan in hotel Orchidea.

A. de Bruijn

M.b.t. de financiele vegoeding ben ik het met u eens, vandaar dat ik dit ook vreemd vind.
De boeking bij beide reisbureau's is gedaan op basis van Hotel Orchidea, beiden bieden desbetreffende hotel aan in hun folders, vandaar dat we de voornboeking bij Thomas Cook lieten vervallen, omdat deze behoorlijk duurder uitkwam omdat de periode die wij wilden gaan in Belgie gold als hoogseizoen en dus geen kortingen had en bij Neckermann dit wel het geval was.
Wij hebben derhalve 250 euro aan annuleringskosten moeten slikken om de boeking bij Neckermann te kunnen maken, dit deden we toch omdat de reissom bij Neckermann behoorlijk lager lag i.v.m. de kinderkortingen.
Vandaar dat ik een wrang gevoel heb bij het antwoord van het reisbureau, voor ons veranderde er niets, alleen de touroperator werd anders.
Het reisbureau heeft ipv. een code eindigend op een 2 een andere code ingevuld, waardoor e op het park komen, waar het behoorlijk luidruchtiger is omdat hier meer jongeren bivakeren en wij een gezin zijn met 3 kinderen.
Vandaar, hoplijk is het voor u nu iets duidelijker, blijft mij nog de vraag, wat is reeel, de kosten van de overboeking als compensatie en kijken wat ik hier mee kan doen ter plaatse om alsnog een kamer te kunnen boeken in het hotel?

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

In dit geval zou inderdaad het reisburo schuld zijn MITS op de tweede reservering (Neckermann) op uw boekingsformulier duidelijk staat dat het hotel Orchidea en niet Park is.
Echter sommige andere landen spreken van Orchidea 1 en 2 in plaats van Park.

Moeilijk gevalletje. Schuld is wel bij het reisburo, maar de consequenties zijn eigenlijk maar heel klein. Prijsverschil is er ook niet. Misschien dat een fax van uw reisbureau naar het hotel al kan helpen. (Geen garantie, maar soms wordt het gehonoreerd)

Het ALLERbelangrijkste: laat uw vakantie er niet door verpesten, daarvoor kosten dergelijke reizen toch te veel geld. Probeer desnoods ter plaatse te ruilen, maar als het niet kan....mondhoeken naar boven en de vakantie kan niet meer mislukken!

Een financiële vergoeding geeft meestal geen genoegdoening. Het zou wel fair zijn als het reisburo tenminste schuld erkent.

Gesloten