Pagina 1 van 1

korting op meubels?

Geplaatst: 16 aug 2005 12:19
door joost-jan
wij willen graag nieuwe meubels kopen.het gaat om een aanzienlijk bedrag.(10000 euro).
is het net als in de keukenbranche gebruikelijk om dan een korting te claimen?
en zo ja hoe hoog kan die korting dan zijn?

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 21 aug 2005 11:04
door crazyme
Dat hangt helemaal af van het type winkel waar u koopt. Wanneer u van plan bent om bij Seats en Sofa's of Poppeliers te kopen (wat ik overigens niet aanraad) kunt u wel grote kortingen bedingen. Zo werkt hun formule nu eenmaal.

Wanneer u binnenstapt bij een degelijke meubelzaak welke een naam heeft hoog te houden en daarom wel aan service doet moet u niet op hoge kortingen rekenen. 10.000 euro is een leuk bedrag voor meubels en een verkoper zal vast iets extra's willen doen. Vaak is het voor u handiger om er iets "gratis" bij te bedingen (hoektafel of accessoires) dan om voor pure korting te gaan.

Verder is het onderhandelen echt een spel. Wanneer u het leuk houdt komt u verder dan wanneer u gaat "drammen" om korting. Wees in elk geval redelijk. Wanneer er € 10000,- wordt gevraagd moet u geen € 7000,- bieden, dan bereikt u het tegenovergestelde (niets dus).

Wat vaak voorkomt is dat het spel zo vervelend wordt dat het plezier van de nieuwe meubels al is verdwenen nog voor ze zijn gekocht. Het doel is toch een nieuw interieur en niet opscheppen bij verjaardagen?

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 30 sep 2005 07:49
door robert22
ik zou toch gaan voor de maximale korting. Gewoon lekker doordrammen, elke euro die je kan besparen is toch mooi meegenomen. Zeker in de meubelbranche moet je flink onderhandelen.Als als het de heren/dames verkopers niet bevalt dan ga je toch gewoon naar een ander? Ze zijn toch afhankelijk van ons, de klanten. En betaal ook nooit iets aan.

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 30 sep 2005 09:46
door kokky
met doordrammen bereik je juist vaak het tegenovergestelde...
korting is ook een kwestie van gunnen.... de verkoper moet je het ook willen gunnen. en hoe agresiever de klant hoe minder de verkoper het de koper niet gunt om korting te geven.
wat voor werk doe je zelf trouwens? :shock: :shock: :shock:
tuurlijk moet je om korting vragen maar dat kan ook op een normale manier!!!!!

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 30 sep 2005 11:02
door robert22
Beste kokky, het kan mij niet echt boeien of een verkopertje mij aardig genoeg vind om mij korting te gunnen. Het is ook niet zo dat ik alle ondernemers agressief benader. Maar ik ga er wel van uit dat de verkoper er voor mij is en ik niet voor de verkoper. Als ik er niet uitkom met een bepaalde verkoper of ondernemer dan ga ik gewoon naar een andere. Het aanbod is ruim genoeg.
Mijn beroep is overigens verpleegkundige, begrijp niet waarom je dat wil weten.

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 30 sep 2005 15:41
door kokky
nou robert als je ook in de verkoop werkt weet je hoe vervelend klanten zoals jou zijn...... sommige winkels zoals s&s kun je inderdaad kortingen krijgen tot 50%!!!!!!
maar er zijn ook goede winkels waar het echter op houd met 5 a 10 procent.

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 16 okt 2005 11:34
door jep
Er zijn meubelzaken die aan de klant vragen hoeveel korting ze willen en dan de betreffende prijslijst met het juiste kortingpercentage erbij pakken.

De nettoprijs is alle gevallen gelijk. :o :wink:

Re: korting op meubels?

Geplaatst: 20 okt 2005 15:45
door chiel78
Maar ik ga er wel van uit dat de verkoper er voor mij is en ik niet voor de verkoper.
Die indruk kreeg ik wel bij Seats&Sofas. Ik kwam de winkel binnen om te orienteren, meneer (die overigens de hele winkel achter me aan is blijven hobbelen) keek meteen al geirriteerd toen ik bij binnenkomst vertelde dat ik enkel kwam kijken en niks kwam kopen. Toen ik na een rondje winkel weer vertrok vroeg hij 'En iets van uw smaak gezien?' waarop ik negatief antwoorde, en wat ik toen voor antwoord kreeg was nogal apart. Je zou verwachten dat iemand 'helaas niks aan te doen' antwoord maar hij letterlijk (inclusief extragratis geirriteerde blik) 'Dat is onzin! Wij hebben voor ieder wat wils, en als je hier niet slaagt ligt dat niet aan ons!'

Ben blij dat de verkoper zo irritant was, anders had ik er mischien nog wat gekocht ook. :D