LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hästens bedden

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Sossaboy
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 nov 2006 19:04

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Sossaboy »

Een hastens bed koste 5 jaar geleden de helft van de prijs maar nu betaal jij alle reclame.



%/6 jaar geleden koste alles de helft van nu :(

ariadne
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 mar 2006 12:52

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door ariadne »

JohnJohn, gun een ander een eigen mening, jij hebt de wijsheid ook niet in pacht en jouw ervaring weegt niet zwaarder dan die van ieder ander.

Een bed kiezen is iets heel persoonlijks, de een houdt van een nestje, de ander wil goed ondersteund liggen. In de betere winkels zul je een goede voorlichting krijgen.

Die van een nestje houdt, zoals ik, is goed af met een Hastens bed. De voorlichters geven tegenwoordig ook eerlijk toe dat de paardeharen toplaag plet, daarom moet je regelmatig keren en kloppen, net als heel vroeger bij een kapokmatras. Al na enkele maanden vormt zich een kuil, daarom moet je die na enkele jaren vernieuwen. Ook de matras en box moet je onderhouden, er zit geen rand omheen die de veren bijeenhoudt. De reclamehype hier in Nederland heeft inderdaad de prijs schandalig opgedreven. In het land van oorsprong is het bed gewoon in superstores nog steeds te koop voor de helft! En da's nog een hoop geld!

Als je van lekker warm en goed ondersteund houdt, moet je toch eens een nasaschuimmatras proberen. Geen Tempur, is niet meegaand genoeg. Vraag naar een densiteit van niet hoger dan max.65 en liefst een geschuimd exemplaar, niet gegoten.

Best is ter vergelijk allebei eens een nacht te proberen. ERvoor naar een hotel kan, maar als je om je heen vraagt ontdek je dat vrienden of kennissen misschien al op zo'n bed slapen en je bij je keuze best willen helpen.

Succes!

burton4
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2005 16:02

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door burton4 »

heb nu 4 jaar een hastens bed. ben er zeer tevreden over, zou niet meer anders willen. echt geweldig slapen. Een bed is wel persoonlijk, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het tegen vinden vallen of andere voorkeuren hebben. Ik zou zeggen probeer te proefslapen/ liggen en test de diverse merken uit. Hastens Te duur??? , tja als je een porsche koopt zeg je toch ook niet ' hij is te duur'.. Je betaalt voor de kwaliteit en inderdaad de naam, dat weet je.. als je het er niet voor over hebt dan moet je het niet doen, maar zeuren over "te duur" .. hij wordt heus niet goedkoper naarmate je dat meer roept.

Kijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:05

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Kijk »

Bed is in eerste week al platgeslapen. Kuilvorming maakt hard. Als je last van schouders hebt is een hastens bed geen aanrader. Het doet me idd denken aan een ouderwets kapokmatras.

surfdude
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2007 20:54

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door surfdude »

Hallo 'Kijk' en 'Veldt01', mag ik vragen welk type Hastens jullie of jullie kennissen hebben (vooral die last hebben van kuilvorming)? Ik ben benieuwd of dat enkel boxsprings zijn of met een los matras.
Mijn vriendin en ik hebben namelijk twee losse New Excel's (1 zacht en 1 medium) naast elkaar staan en qua ligging/vering/steun zijn ze echt top (geen kuilvorming iig.), maar er zijn wel een paar andere minpuntjes:

- Ons BJ dekmatras is na 2 jaar al helemaal plat en dat merken we voornamelijk aan het ligcomfort bij de schouders.
- Doordat we 2 losse bedden hebben, wijken ze in het midden ondanks dat we een schuimen rand ertussen hebben. En hierdoor zijn er ook kleine scheurtjes in de bekleding gekomen, mede omdat er een paar ringetjes achter zitten met de scherpe opening naar voren.

We hebben ondertussen al een paar nieuwe bedden gekregen, maar het is nu weer precies hetzelfde.

We gaan binnenkort weer contact opnemen met de dealer en hopen tot een echte oplossing te komen, want het ligt toch wel erg lekker.

Voor het evenwicht nog even een paar pluspuntjes:

- Mijn vriendin is verpleegkundige en een goede nachtrust is oa. heel belangrijk voor haar rug. We hebben toch wel aardig wat matrassen geprobeerd, maar deze zachte versie was precies wat ze zocht: Vormt zich erg goed naar haar lichaam en geeft toch een hoop steun, best knap.
- De natuurlijke materialen geeft een erg goede ventilatie. Vooral op hete dagen valt het op hoe koel het blijft en hoe weinig we zweten.

StreetScreamer
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:28

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door StreetScreamer »

Kuilvorming: de topper zorgt daar het meest voor (dunne topmatrasje) en die volgens velen nou juist dat lekkere "nestgevoel" geeft.
Zeer bepalend is de hardheid van de matras eronder die toch zeker bij heel even proefliggen in een winkel al gauw een tikje te zacht gekozen zal worden. Tel daarbij de klassieke fout om een matras te testen met gebruik van een kussen. Om uw rug liggend vormt dit reeds een bolling die zogenaamd comfortabel is, maar na een lange nacht op te zacht matras een breekpunt wordt. Begrijpelijk dat bij zijligging wel een kussen wodt gebruikt, hoewel hoogte en hardheid ook bepalen hoe de rugegraat loopt.

Deze "puntjes" hierboven leerde ik tijdens mijn rondtocht langs diverse beter beddenzaken, waaronder Hastens. UIteindelijk is de keuze echter niet gevallen op de Zweedse maar Nederlandse hofleverancier: Swensen. Eenzelfde soort bed met zelfde materialen (en bijna zelfde prijs) alleen een iets minder kwestbare & opdringerige bekleding. Ik hou niet zo van geblokte theedoeken. :lol:
We hebben voor de duurste (dikste) uitvoering gekozen en na een paar maanden bleek helaas dat zowel mijn vrouw als ik enige last in de onderrug kregen. Nader onderzoek wees uit, dat de stickers op de matrassen (medium en hard) omgewisseld waren.. Afijn... matrassen gewisseld en helemaal happy!

beddenfreak
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007 13:27

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door beddenfreak »

Beste Screamer,
gefeliciteerd met je lekkere Svensenbed, een echte hastens is het echter niet, het viel mij vooral op dat de bodem van buitenaf 2x zo dik lijkt als dat hij werkelijk is waardoor de bodem veel harder is. Verder is het volendamse paardenhaar dat er gebruikt wordt van een heel dunne kwalitiet waardoor het sneller en harder in zal klinken. Ik heb het paardenhaar van veel hästensclonen vergeleken en niemand gebruikt die dikke kwaliteit en dat geldt ook voor de andere materialen, de frames van hastens zijn bv ook enorm stevig.Alleen Lavital komt in de buurt maar ook hier is het prijsverschil verklaarbaar als je de materialen en constructie vergelijkt. Maar zoals met alles moet het eigen gevoel doorslaggevend zijn. En als je het niet kunt betalen moet je het gewoon niet doen want dan slaap je nog steeds niet lekker.

mimenzo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2007 12:52

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door mimenzo »

Hallo allemaal,

Wij slapen al 7 jaar op een hastens, ook mijn man is geopereerd aan een hernia 10 jaar terug. Sinds de aanschaf van ons bed, kon hij s'ochtends voor het eerst fatsoenlijk opstaan en heeft nooit meer klachten gehad van zijn rug.
Voor ons is het nog elke avond een feest om in dit bed te stappen. Het nadeel van een hastens is ; dat je nooit meer ergens anders goed kunt slapen.
We hebben voor onze zoon nu ook een hastens aangeschaft wegens rugklachten en moeilijk inslapen. Hij heeft nog nooit zo lekker geslapen en is zijn bed alleen niet meer uit te krijgen. Het klopt dat ze vreselijk duur zijn, maar wij vinden het elke cent waard. Tenslotte is een goede nachtrust heel belangrijk voor het functioneren van de rest v.d. dag. Mij mogens ze alles afnemen maar mijn bed kriijgen ze niet.

be68an
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2007 19:44

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door be68an »

Geachte heer Baggersan,
Allereerst ben ik een "leek" op bedden gebied dat wil ik allereerst kwijt. Ik weeg een 130kg en had hiervoor een hardside waterbed van 180 x 215 en dat sliep voortreffelijk. Alleen in de stroomkosten ook voortreffelijk en dergelijke hoeveelheid water kon ik niet op m'n houten verdiepingsvloer plaatsen dus dit ging in de verkoop.

Op zoek naar een nieuw matras en daar kwamen drie merken uitrollen een Pullman & Jensen & hastens. Ze lagen alledrie erg goed maar in m'n nieuwe huisje wil ik wel een electrisch verstelbare had ik bedacht. Toen werden de prijsverschillen enorm.
De Jensen viel zowieso af ergens rond de 5 á 6000 euro veel teveel geld voor mijn portemonnee. Toen het verschil tussen een latex matras wat op den duur vergaat of kiezen voor een pocket matras zonder latex een hastens.
Uiteindelijk is het de hastens comfortable geworden en heb er geen dag spijt van want het slaapt heerlijk en heb hem al weer bijna een jaar.
Ik heb ook op andere modellen proef gelegen van Hastens maar die liggen gewoon niet zo lekker. Al blijft een bedrag van 3600 euro natuurlijk een zak met geld. En ik ben maar een hardwerkende vent en moet er lang voor sparen maar weet wel dat ik veel uren in m'n bed lig van m'n leven en dan wel graag prettig. Het loont om meerdere hastens winkels af te gaan voor een scherpe prijs. Ik kan Hastens in Rijssen adviseren het was 80km rijden maar prima advies en goede service. Wist al wel welke ik moest hebben maar de verkoper liet mij door proef te liggen dit nog eens bevestigen....prima manier van zaken doen.

Ik las in één van de reacties dat de hasten bedden twee keer zo duur waren geworden.....maar is dat met de huizen ook niet idem dito zo volgens mij met alles.

Heb onlangs nog proef gelegen in mijn vakantie in Polen in een éénpersoonsbed van 2100 zloty (525 euro) dat lag ook prinsheerlijk voorzien van pocketvering en onder en boven een latex laag. Maar voor een Pool is 2100 zloty net zoveel als voor ons 2100 euro dus mag het dan ook een beetje kwaliteit zijn (levertijd 6 weken)!

Groetjes Johan

alberthe
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2007 01:49

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door alberthe »

Als u kwaliteit wilt én super comfort, ga U dan eens informeren bij een Pullman dealer, een geweldig nederlands kwaliteitsproduct, goed voor járen slaapgenot. Hebben alle soorten matrassen die op dit moment gangbaar zijn, gecombineerd met boxsprings in alle mogelijke uitvoeringen en stofsoorten en uiteraard topmatrassen in evenzovele soorten, (ook traagschuim) ze zijn niet de goedkoopste, kan ook niet voor een dergelijk kwaliteitsprodukt, maar de overtrokken Hästens prijzen hanteren ze zeker niet.
Heb meer dan twintig jaar bedden verkocht in diverse prijsklassen en soorten en heb het Pullman produkt altijd als een topper ervaren. Ook qua service is het een betrouwbare fabrikant.
p.s.Even voor de duidelijkheid, ik heb géén aandelen bij Pullman, spreek puur uit jarenlange ervaring met en enthousiasme over dit mooie produkt.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

als leverancier van paardenhaar producten zijn wij zelf ook begonnen me het leveren van paardenhaar topmatrassen en boxsprings. Het moet gezegd worden dat er inderdaad kulvorming optreed. De ene gebruiker stoort zich er meer aan dan de andere. Paardenhaar is geen elastisch product welke zich hersteld als bv polyester of pu.
Er zij echter veel andere alternatieven die hetzelfde natuurlijke effect hebben en in combinatie met paardenhaar wel de gewenste levensduur bieden. Onder NESTH vind u meer informatie.

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

bovendien ben ik het wel met Alberte eens. Een goed bed hoeft niet extreem duur te zijn. Voor diegenen die wel veel willen betalen kunnen we altijd nog een toeslag hanteren.
Het belangrijkste is wel: eigen keuze uit opbouw, hardheid, materiaal en afwerking. Het is tenslotte uw NESTH

dindan
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2007 14:12

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door dindan »

Heb mn eerste hastens bed na 15jaar aan mn zoon gegeven en heb zelf nu een citation gekocht.Voor zoveel comfort bestaat geen naam.We kijken tv,of lezen in ons bed,en als ik wil gaan slapen en mn echtgenoot nog niet,dat kan ,zelfs met 1 grote topmatras.Mn ervaring heeft me geleerd dat er niets beter bestaat.Je moet wel de dikste topmatras nemen,die geeft het meeste comfort.Na een stressy dag mag ik ook genieten van de zachte rugmassage.Het gezoem van de motor zorgt er ook voor dat ik geen nare gedachten meer kan oproepen,en meestal ben ik dan ook binnen de kortste keren in dromenland.Na 30 min slaat de motor automatisch af.Wat wil een mens nog meer?

Nesth
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:40

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door Nesth »

het lijkt wel een reclamecampagne voor Hastens. Ik geloof dat een vergelijk met Nesth zeker de moeite waard is. OOk voor mensen die massage en lampschakeling en andere specials willen.
Daarnaast kunnen de klanten zelf hun keuzes bepalen.

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door avandalen »

Ik heb Velda Prestige Aegis originallatex matrassen aangeschaft. 90 x 200 cm voor 685 Euro (50 Euro korting gekregen per matras). Voor deze prijs is dit een zeer goed matras met een goede conformiteit. Ik ben bij 10 winkels geweest (ook in Duitsland) en heb praktisch alle in Nederland verkrijgbare matrassen bekeken en uitvoerig getest.
Voorheen had ik hele dure en zeer goede Dunlopillo latex matrassen (17 jaar oud) maar deze kwaliteit wordt helaas niet meer gemaakt. Ik ben best kritisch en heb ook de Hästens bedden bekeken. Zeker niet slecht maar ik ben bang dat het paardenhaar dekmatras te snel inklinkt (dit kan niet bij latex) en ik vond de matras te veel doorveren, zelfs de stevige uitvoering. Maar dat is een kwestie van smaak.
Als je Hästens comfort wilt kun je natuurlijk ook alleen een Hästens dekmatras kopen en dat op stukken goedkoper pocketvering matras leggen van een ander merk. Een goed matras hoeft heus niet meer dan zo’n 1000 Euro te kosten, het is maar een matras, geen auto. Hästens is veel te duur, maar ja als je écht niet meer weet wat je met je geld moet doen…

Albert van Dalen
Maastricht

jdek
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:18

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door jdek »

Wubo


Geplaatst op 25 Mei 2006 14:31 door Wubo


Logisch dat je nu nog droomt van die ene proefligging, je slaapt met je gevulde portemonai veel lekkerder, dan wanneer je daadwerkelijk een Hastens had gekocht.
Dan had je nachten wakker gelegen over de financiering.

Laatste reclame: gratis onderdeken ter waarde van 1800 euro!! Kun je nagaan wat een heel bed kost.

Daar (1800 euro) koopt een normaal mens toch een gehele slaapkamer voor?

vergeten
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2007 12:16

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door vergeten »

Hästens is en blijft gewoon TOP!!!
:lol:

rudy1
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2007 14:08

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door rudy1 »

hallo,

in tegensteling tot andere mensne hier heb ik zelf wel een hastens bed, en ik ben hier erg tevreden over, over het feit dat je 50% lucht koopt is naturlijk een beetje onzin maar goed tot dat soort uit spraken ga ik mij niet verlaagen.

avandalen
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 sep 2007 15:42

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door avandalen »

Hästens is natuurlijk goed, maar voor die prijs?

anne charlot
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2007 19:36

Re: Hästens bedden

Ongelezen bericht door anne charlot »

KOOP NOOIT EEN HASTENS BED BIJ VAN DAM QUALITY BEDS!!!

Over de bedden van Hastens ben ik zeer tevreden! Koop alleen nooit een Hastens bed bij Van Dam Quality Beds. Dit bedrijf bedriegt haar klanten. Zij leveren geen of onjuiste goederen af (zoals B-merken onder de naam van Hastens).

Gesloten