Dit is geen incident.
Quote:
•Peter de Greef uit Helmond met ’zijn’ schuldbekentenis.
FOTO: JOHN CLAESSENS
Hoewel de bank de indruk heeft dat het om een incident gaat, is het akkefietje volgens de zegsman aanleiding om eens goed te kijken of de procedures bij ABN Amro en dochter Interbank, waar Finata toe behoort, wel goed functioneren
De Telegraaf
5 jaar geleden gingen we naar Canada en Amerike, waarvoor we dollars nodig hadden. En aangezien ik een dollar rekening had Bij de ABN-AMRO die op mijn naam stond, en mijn man niet gemachticgd was. kon alleen ik de dollars ophalen.
Omdat de plaatselijke bank daarvoor niet de bescheiden had, moesten de dollars in een genabuurde stad gehaald worden.
Toen mijn echtgenoot later op de dag voor andere bankzaken voor hemzelf, ook bij die bank kwam, werd hij aangeschoten dat er nog dollars voor HEM klaarlagen. Zonder meer werd de transactie afgewerkt, zonder dat ook maar een handtekening van mij en goedkeuring aanwezig was.
Bij navraag en een telefoontje van mijn kant werd het er een beetje vreemd gereageerd, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was.
Toen ik hun vroeg of zij zeker wisten of we nog gehuwd waren, en deze transactie goedkeurde realiseerden ze zich pas dat het een wel heel vreemd gebeuren was.
Maar ook dat zulke transacties, niet mochten plaatsvinden.
Er volgde een excuus, maar feit blijft Het kan.