LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Super de Boer overal zo slecht?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door mr T. »

15 miljoen mensen is voor dat soort bedrijven niet meer dan peanuts.
Daar komt nog bij dat het economische klimaat om zich hier te vestigen ook al niet interessant is en arbeidskrachten duur.
Een Amerikaands bedrijf als Walmart wil als ze zich hier vestigen ook het Amerikaans systeem van opzet hebben.
Dat werkt hier niet.
Ze hebben inmiddels al 88 winkels in Duitsland. Ook niet bepaald een land dat bekend staat om lage arbeidskosten, angelsaksische arbeidsverhoudingen en een florerend economisch klimaat. Ook heeft Wal Mart in 1999 Asda opgekocht in het Verenigd Koninkrijk.

JoeJ
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2006 19:43

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door JoeJ »

Vandaar dat in de kop van Noord Holland, verschillende Super de Boers overgenomen zijn door voordeelmarkt VOMAR!! 8)

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door michel93 »

Geplaatst op 19 Aug 2005 12:34 door ruftman


--------------------------------------------------------------------------------

Laatstelijk ben ik boodschappen gaan doen bij Super de Boer bij mij in de buurt. En wat was dat een nachtmerrie zeg!

Heel veel produkten waren geeneens voorradig (terwijl het gewoon midden op de dag was), veel fruit was half rot en het voorverpakte brood was groen uitgeslagen van de schimmel! Bovendien waren enkele produkten over de datum (heb ik uiteraard niet gekocht). Het personeel liep onverschillig rond en smeet met de produkten (leuk om kruimels in plaats van koekjes te kopen).

Is dit nou typerend voor respectievelijk dit filiaal van Super de Boer, of zijn ze allemaal zo slecht?
Ik deed vroeger weleens boodschappen by super de boer (in HI ambacht) en daar hadden ze ook vaak dat alle producten uitverkocht/niet vooradig waren, toendertijd waren er nog foxkids cards die je dan gratis zou krijgen als je een bepaald product kocht, die kreeg ik niet omdat ze die niet meer hadden, en ik zag dat de mappen en viewers voor de kaarten ook uitverkocht waren.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

'k ben maar een paar keer in een Super de Boer geweest maar vind het op de één of andere manier geen prettige zaak om in te winkelen. 'k vond hem duur en het personeel niet vriendelijk. 'k doe mijn boodschappen nu grotendeels bij Bas van der Heiden in Alblasserdam en diverse Albert Heins. De Bas is een prima zaak, lekker goedkoop maar toch met prima service! AH is wat duurder maar ook toppie, geen vervelende ervaringen mee meegemaakt!

Dorien2
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2006 20:33

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Dorien2 »

De super de Boer in Utrecht vind ik ook slecht! Je moet onwijs opletten of de produkten niet al op of over de datum zijn. Verder zijn de cassieres vaak erg onoplettend en soms zelfs ronduit dom! Ik heb al meerdere keren gehad dat een afgeprijsd artikel voor de volle prijs gescand werd, een artikel wat je gratis ergens bij krijgt wordt over het algemeen gewoon gescand, er is al een paar keer een artikel dubbel aangeslagen en er is zelfs een keer een lege flessenbon bij het bedrag opgeteld ipv er vanaf getrokken, hoe dom kun je zijn!!!!!! En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik heb iig geleerd om ALTIJD op de bon te kijken, vooral als je afgeprijsde of reklameprodukten koopt. En regelmatig kom ik nog wat tegen hoor! Waarom ik niet naar een andere supermarkt ga? Tja, deze is 2 stappen lopen, dus zo makkelijk....

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Mijn ervaring bij SDB in den bosch, is wel goede versafdeling en nette winkel, alleen altijd maar 1 of 2 kassa's open al staan de rijen tot achter in de winkel, en aanbiedingen worden vaak voor de hogere orginele prijs aangeslagen bij de kassa.
Dit laatste kunnen ze dan aan de kassa niet corrigeren, en daarvoor moet je naar de "corner" waar ook weer een rij staat of niemand aanwezig is

In debat
Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jun 2006 15:45

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door In debat »

Mijn ervaringen met verschillende SDB-vestigingen waren niet geweldig. Ze hebben wel soms bijzondere dingen in het assortiment, maar de kwaliteit laat erg te wensen over als het om de verse producten gaat.

AH is bij mij in de regio wel goed, zeker met de groente & fruit. Groot assortiment en zelden rot. Met de aardappelen gaat het soms wel mis en de kip is niet te eten.

C1000 verschilt sterk per vestiging. Ik ken er eentje waar het personeel ongelooflijk afgeblafd wordt en waar ze dus helemaal niets doen om de dingen vers te houden. Dat is een ramp. Vervolgens komen er geen klanten, waardoor ze geen voorraad in kunnen kopen en de schappen leeg zijn. Sommige C1000's zijn goed, maar deze zal hoogstwaarschijnlijk ten onder gaan in z'n eigen negatieve spiraal.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Medion »

We vinden het vlees van de Boer niet lekker, ziet er ook vaak niet lekker uit. (ook regelmatig ziek geweest)
Bij de kassa goed opletten regelmatig worden art. dubbel of niet goed aangeslagen en ook dat ze niet de aanbiedingsprijs rekenen maar de gewone prijs.
Ze had keer art. 3maal aangeslagen ze keek eerst in de tas of we mischien niet.......hallo?
Met die "rocks" hebben we ook niets.
Ze zijn ook Kiala-punt en moet je ook goed opletten dat je wel het goede krijgt, zijn vaak erg jonge kinderen die daar helpen.
Ze doen wel hun best bij de Boer, maar
niet onze favo supermarkt op het parkeren na dan.

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door gabi »

Hier is het ook bar en boos bij S. de Boer. Ik doe er allang geen boodschappen meer, maar mijn schoonouders daarentegen wel, en die hoor ik vaak genoeg klagen. Vlees over de datum of lege schappen, en inderdaad onvriendelijk personeel. :evil:

lucifera666
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2006 23:17

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door lucifera666 »

kom ook niet bij een sdb. zit eenvlak bij de aldi maar ga vaak c1000 die hier wel goed is, alles vers en niet duur.

maria&job
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2006 22:37

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door maria&job »

Mijn kinderen E en W ( twee meisjes van 10 en 13 ) werden vanmiddag 14 juni 2006 in Super de Boer winkel in Berlicum op voetafstand gevolgd door de Dhr. van B (manager) en zijn medewerkers. Er werd niks tegen hun gezegd, niet naar hun tassen gekeken , allen maar gevolgd door alle medewerkers. Mijn kinderen zijn er van geschrokken. Toen ze thuis kwamen vertelden ze: mama we zijn in de winkel gevolgd door twee oude mannen en nog andere mensen die daar werken. We zijn allochtoon, geen dieven.

Ik heb hem daarover gebeld en hij zei dat mijn kinderen verdacht over kwamen. Ik vroeg om een uitleg. Hij zei dat ze hun jas bij zich hadden en toen in de winkel hun jassen uitgedaan. Dhr. van B zei dat hij hun wou laten afschrikken en dat dat zin j pand is en dat ze zich netjes moeten gedragen. Dat klopt . Hoop ik dat ze dat ook doen. Tot op heden heb ik nooit opmerking van de winkeliers over E en W gehoord. Ik vind dat hij en zijn medewerkers niet bij mijn kinderen bedreigend moeten overkomen en niet hun laten afschrikken. Controleren kan op een andere manier, zo als tassen controleren, hun en alle andere klanten op een subtiele manier in gaten houden. Mijn dochters zijn geen criminelen en geen dieven. Ik vroeg heer van B om mij te bellen als hij het gedrag van mijn dochters verdacht vindt. Ook heb ik tegen hem gezegd dat hij met de Politie en met mij kan contact opnemen in het geval dat hij hun gedrag verdacht vindt, maar dat niet bedoeling is om hun te laten afschrikken .Hij heeft dat geweigerd. Ik heb ook voorgesteld om samen met Dhr. Van B en mijn kinderen eventuele video opnames te bekijken en te bespreken. Dat kon ook niet.
Ook als we pas gekochte bedorven producten terug brengen maakt hij opmerkingen zoals: jullie komen steeds terug er mee.
Ik wil benadrukken dat erg veel voorkomt dat in de koeling vlees over datum, of niet over datum maar dan wel bedorven. Ook gesneden groente is vaak zuur en stinkend. Het vlees ligt vaak nog bevroren in de koeling. Die vleespakken mag je niet meer invriezen. Ooit heeft een ex medewerker mij uitgelegd dat Super in Berlicum niet over voldoende koeling in de winkel beschikt en dat ze vleespakken in de diepvries moeten leggen.
Het winkelen bij Super de Boer in Berlicum is zeker niet prettig, zeker niet voor de kinderen.

Bijvoorbeeld Super in Rosmalen is niet allen groter, maar ook prettiger . De medewerkers zijn aardig, vriendelijk, producten niet bedorven, je wordt niet gevolgd ook als allochtoon en arm.
Als ik veel boodschappen moet halen ga ik, zoals vele anderen naar Rosmalen. Voor die kleine dagelijkse boodschappen ben ik helaas op Super de Boer in Berlicum aangevezen. . Veel mensen klagen over deze supermarkt.
Het laten afschrikken van twee kleine allochtone meisjes is zeker geen
Iets om de populariteit van Super de Boer te vergroten?



Ik heb gisteren een brief gestuurd naar de Super de Boer klantenservice en wat is er gebeurde:


Hun antwoord is:


Geachte mevrouw Maria,

Allereerst bedanken wij u voor de genomen moeite ons te mailen. Naar aanleiding
hiervan kunnen wij u het volgende meedelen.

Wij hebben contact opgenomen met onze Super de Boer vestiging te Berlicum, de
heer Van B. Wat u in uw e-mail schrijft is hem bekend en hij geeft aan dat
zij eerder een tip hebben ontvangen dat uw dochters aangehouden zijn bij een
Kruidvat filiaal wegens winkeldiefstal. Daarop hebben zij maatregelen genomen en
besloten uw dochters scherp en opvallend in de gaten te houden. Dit om hen af te
schrikken om niets te kunnen stelen. Dit heeft echter niets met uw afkomst te
maken maar enkel door het feit dat uw dochters al eerder aangehouden zijn.

Wij gaan er vanuit u naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Laurus Nederland B.V. / Super de Boer

Jacquelien Helsloot

Consumentenservice Super de Boer



Mijn antwoord:





Mijn kinderen zijn nooit aangehouden wegens een diefstal. Het feite dat hij dat zegt en de naam van mijn kinderen zwart maakt is een strafbar feit. U kunt zelf met mij volledige toestemming contact opnemen met de Politie regio Noord-Oost Brabant en dat controleren. Mijn kinderen en ik zijn nooit aangehouden wegens diefstal en we hebben geen strafblad.
Het is een strafbaarfeit om mensen zwart te maken en ik zak de verdere matregelen moet treffen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door mr T. »

Jawel: het is weer zover: een nieuwe ronde prijsverhogingen heeft Super de Boer weer bereikt! Het heeft uiteraard weinig publiciteit opgeleverd. In een tijd waarin zelfs discounters als Aldi en Lidl hetzelfde prijsniveau hebben als Jumbo en C1000, en de Albert Heijn een vrij betaalbare winkel is geworden, weet Super de Boer de prijzen weer omhoog te doen. Wanneer gaat SdB ten onder in het prijzengeweld? Hopelijk snel, want echt concurreren met anderen doen ze al lang niet meer.

Smurfin
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 aug 2006 10:51

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Smurfin »

In ons buurdorp zit ook een Super de Boer.
Vroeger was dit een ontzettend fijne winkel. Prima vlees, aardig personeel, goede service.
Helaas is er nogal wat gaande bij het Laurus-concern en daar heeft het personeel blijkbaar een flinke tip van gekregen. Eerst de omschakeling van Edah naar Konmar, toen van Konmar naar Super, en zometeen de omschakeling van Super naar Jumbo. Een deel van het (vnl. oudere / duurdere) personeel wordt weggepest en dat heeft duidelijk z'n uitwerking op de sfeer en op de motivatie.
Ik ben er niet blij mee, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel.
Voorlopig voor mij een boycot voor de Super, zodra alles daar op orde is ga ik wel weer een keer langs ;)

Bytheway
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2006 18:41

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Bytheway »

Ik woon vlakbij een Jumbo, Aldi ,Edah en Lidl maar ik rij rustig een paar km verder om boodschappen te doen bij Super de Boer in Sappemeer!!! Alles voorradig (bij de Jumbo in Hoogezand zijn er vaak schappen leeg) zeer vriendelijk personeel (bij de Jumbo niet dus bah!!) En goede aanbiedingen en heerlijke verse produkten (Jumbo heeft 2e of zels 3e keus groente en fruit tegen een veel te hoge prijs) DUSSSS Super de Boer in Sappemeer is fantaaaastisch (en ik werk er niet)

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door mr T. »

Alles voorradig (bij de Jumbo in Hoogezand zijn er vaak schappen leeg)
Dat is verklaarbaar. Door de te hoge prijs bij SDB wordt er minder verkocht. En dat zie je ook (aan de houdbaarheidsdatum). Dat bij Jumbo alles uitverkocht is heeft alles te maken met de veel grotere omzet.
En goede aanbiedingen en heerlijke verse produkten
Wel een goede aanbieding bij SDB ligt qua prijs altijd nog boven het niveau van Jumbo. Anders gezegd: de prijs begint is dan alleen niet absurd meer, maar alleen nog aan de hoge kant. De enige goede aanbiedingen die ze hebben zijn die met een 35%-sticker. Die zie ik nogal vaak in de vestiging waar ik meestal kom. ook dan blijf ik me verbazen. Ze proberen nog artikelen die speciaal waren gemaakt voor het WK voetbal met korting te slijten.
(Jumbo heeft 2e of zels 3e keus groente en fruit tegen een veel te hoge prijs)
Hangt erg van de vestiging af. Heb die ervaring bijvoorbeeld niet bij Jumbo Euroborg (Groningen). De AGF afdeling is daar goed.

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Bekkum »

Heb in Nijverdal een tartaartje gekocht.
op 28.8.08 20.00 uur.
Wilde het op 28.8.08 om 20.15 uur eten rauw op een broodje, dus een broodje tartaar, haalde het uit de verpakking en het rook al niet goed.
Bedorven lucht.
Houdbaarheidsdatum was zelfs t/m 30.8.2008.
Heb wel een klein stukje gegeten, maar was ecgt bedorven, gadver.
Heb nu vrijdag 29.8.08 nog steeds last van maagpijn.
Schandalig. Je zou zo maar voedselvergiftiging oplopen.
Ga een klacht indienen.

hurricane
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2008 13:24

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door hurricane »

Over de SDB in ons dorp ben ik ook totaal niet tevreden.Ten eerste komt er steeds een andere eigenaar in en sindsdien is het alleen maar slechter geworden.
Vorig jaar kwam er weer een andere eigenaar en nu is het helemaal hopeloos.
Steeds meer producten in de schappen die ver over de datum zijn.
( het lijkt wel of ik de enigste ben in het dorp die Coolbest drinkt, want als ik een pak koop en 3 weken later weer staat er nog steeds dezelfde datum op de pakken als 3 weken eerder :roll: )
En die datum is meestal verlopen.
Steeds meer artikelen die niet worden bijgevuld.
Prijzen die steeds hoger worden.
De SDB is sowieso de duurste supermarkt, dat stond ook al in de consumentengids en pas geleden nog in de Telegraaf.
Het ergste is nog dat de SDB de enigste super is in het dorp, alle andere supermarkten liggen een flink eindje weg.
Dus kom je voor je dagelijkse boodschappen meestal weer uit bij die veeel te dure SDB !

Flappie28
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2009 17:11

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Flappie28 »

Bij ons is de Super de Boer vaak ook vaak niet zo Super! Ik lees hier dat de zuivel en de groentes en fruit vaak niet vers meer zijn en ervaar dat helaas zelf ook bij ons in Parkwijk, Utrecht. Zojuist heb ik nog een bakje fruitsalade gehaald en toen ik daar een paar happen van genomen had vond ik het al anders smaken. Keek ik onderop was het dus tot de 22e houdbaar. Ook met de Milk en Fruit die ik meestal haal heb ik al een paar keer een winkelmedewerker aangesproken om te melden dat het over datum is. Vind je het gek dat ik tegenwoordig alles achter uit de koeling vandaan haal! Het is blijkbaar toch wel erg moeilijk om je producten vers in de winkel te hebben liggen... enne... zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet, het is dat ze het dichtste bij zitten anders ging ik mooi naar de AH!

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Cr@m »

Tja Flappie 28 je kan ook in de winkel al naar de datum kijken :lol:

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Super de Boer overal zo slecht?

Ongelezen bericht door Inode »

De beste produkten kopen bij een grote AH waar de omzet snelheid hoog is. Altijd (bijna) vers.

Gesloten