Pagina 1 van 1
SMS Tiscali
Geplaatst: 23 aug 2005 22:44
door raynor
In mei 2005 sloot ik een ADSL abonnement af bij Tiscal (ADSL LIVE 4MB) Één van de extra's was 10 gratis sms berichten per dag. Nu is ineens zonder een bericht vooraf deze dienst veranderd. Tiscali biedt nu 25 SMS berichten per maand gratis aan. En geeft de mogelijheid 25 SMS berichten te kopen á € 2,25. Inplaats van de 30 á 31 x 10 gratis berichten, krijg ik er nu dus 25. Blijft over 275 : 25 x € 2,25 = bijna € 15, 00. Eigenlijk is mijn abonnement dus bijna € 15,00 duurder geworden. Zonder dat Tiscali. hier van te voren over verwittigd heeft. Ik voel me bestolen.
Re: SMS Tiscali
Geplaatst: 25 aug 2005 07:28
door Bob Schurkjens
Bel ze even en zeg dat je je abo wilt beeïndigen. Kijken hoe ze reageren. In feite leveren ze niet meer waar je het contract voor hebt afgesloten (contractbreuk). Ik denk dat je het contract daarom mag ontbinden.
Re: SMS Tiscali
Geplaatst: 25 aug 2005 11:32
door Uitgeslapen
Het zit je wel hoog hè...?
Deze vraag zag ik ook al op de Kassa website staan en daar wordt volgens mij precies uitgelegd hoe het zit.
Lees nou eens de Algemene Voorwaarden van Tiscali als je zin of tijd hebt, hierover staat het volgende vastgelegd en daarmee ben je akkoord gegaan toen je het abonnement afsloot:
Tiscali is gerechtigd de inhoud van de Dienst(en) technisch zo in te richten als Tiscali op enig moment beslist. Tiscali behoudt zich in dit verband (onder andere) het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen ten aanzien van de Dienst(en), procedures, tarieven en overige voorwaarden door te voeren. Indien enige wijzigingen de Dienst(en) nadelig beïnvloeden, zal Tiscali zich inspannen de Abonnee hierover te informeren.
Re: SMS Tiscali
Geplaatst: 25 aug 2005 11:43
door raynor
Klopt,
het zit me behoorlijk hoog.
En het gaat me dat Tiscali, diensten extra's. Die werden voorgehouden, op het moment dat ik het contract aanging, eenzijdig en zonder bericht vooraf, opzegt.
Waarmee volgens mij ze zich niet hebben gehouden aan de regel; Indien enige wijzigingen de Dienst(en) nadelig beïnvloeden, zal Tiscali zich inspannen de Abonnee hierover te informeren.
Raynor
Re: SMS Tiscali
Geplaatst: 25 aug 2005 11:46
door Uitgeslapen
Klopt, dat hebben ze ook gedaan...
Ik heb hierover een e-mailtje gehad en het heeft uitgebreid op de website gestaan.
Misschien heb jij dit nèt gemist...
Re: SMS Tiscali
Geplaatst: 27 aug 2005 15:47
door Bob Schurkjens
Als je de Algemene Voorwaarden zo interpreteert dan kan Tiscali ook straffeloos de snelheid van het abonnement met 90% verlagen. Want: dat mag volgens de Algemene Voorwaarden.
Dat is natuurlijk een hele domme redenering die in strijd is met datgene wat het Nieuw Burgerlijk Wetboek daarover zegt:
Bepalingen in algemene voorwaarden die in strijd zijn met het nieuw burgerlijk wetboek zijn ongeldig.
Zo simpel is het. Je kan dus je abonnement opzeggen met het bovenstaande als reden. Desnoods stap je naar de kantonrechter om het af te dwingen.
Slachtoffers van onredelijke algemene voorwaarden: ze vallen jaarlijks bij bosjes omdat de gemiddelde consument zijn rechten niet kent. Tiscali maakt natuurlijk handig gebruik van dat gegeven.