Als u naar Bulgarije op vakantie gaat, moet u bij het aanschaffen van een vignet oppassen niet het slachtoffer van bedrog te worden.
De ADAC waarschuwt dat het mogelijk is dat in plaats van het vignet waarmee gebruik van de weg gemaakt mag worden, slechts een kwitantie overhandigd wordt.
Bij controle kunt u een boete krijgen.
De autoclub raadt aan uitdrukkelijk om het vignet te vragen en ook niet meer te betalen dan de op het bord aangegeven bedrag.
Verder trachten Bulgaarse grensbeambten (met de name de overgangen Kapitan Andreevo und Kalotina zijn berucht) steeds opnieuw om in de vorm van een rood schrift automobilisten een vermeend verzekeringsbewijs te verkopen. Voor deze waardeloze documenten vragen zij prijzen van drie tot vijftien euro.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kijk uit voor bedrog in Bulgarije
-
Re: Kijk uit voor bedrog in Bulgarije
Hoeveel mensen zouden er daadwerkelijk met de auto op vakantie gaan in Bulgarije?
Niet dat deze waarschuwing verkeerd is, integendeel, maar het kan volgens mij niet echt om grote aantallen gaan.
Grote aantallen of niet: het zal ook bezoekers uit andere landen treffen.
Overigens is Bulgarije, vooral de plaatsen Zlatni Piasici (Golden Sands) en Albena, een aantrekkelijke omgeving, vooral voor de beurs van de bezoeker.
Toen ik er was, wemelde het echter van de zwart geld-wisselaars, meestal waren dat Roemenen. Maar de meesten zijn gewoon vriendelijk en behulpzaam.
Neemt niet weg dat de waarschuwing van NONO toch ook wel op zijn plaats is.
Niet dat deze waarschuwing verkeerd is, integendeel, maar het kan volgens mij niet echt om grote aantallen gaan.
Grote aantallen of niet: het zal ook bezoekers uit andere landen treffen.
Overigens is Bulgarije, vooral de plaatsen Zlatni Piasici (Golden Sands) en Albena, een aantrekkelijke omgeving, vooral voor de beurs van de bezoeker.
Toen ik er was, wemelde het echter van de zwart geld-wisselaars, meestal waren dat Roemenen. Maar de meesten zijn gewoon vriendelijk en behulpzaam.
Neemt niet weg dat de waarschuwing van NONO toch ook wel op zijn plaats is.
-
Re: Kijk uit voor bedrog in Bulgarije
De mentaliteit in dat soort landen is nu eenmaal een mentaliteit van criminaliteit en corruptheid en wijkt totaal af van de westerse mentaliteit.
En dat halen wij weer vrolijk bij de EU.
Je weet van te voren als je naar de balkan landen gaat of die richting op dat je je spullen met 20 kettingen moet vastleggen naast een cordon pitbulls. Dus ook je geld. Valt eigenlijk nog mee dat je geen grensovergangsbelasting moest betalen aan die douaniers.
En dat halen wij weer vrolijk bij de EU.
Je weet van te voren als je naar de balkan landen gaat of die richting op dat je je spullen met 20 kettingen moet vastleggen naast een cordon pitbulls. Dus ook je geld. Valt eigenlijk nog mee dat je geen grensovergangsbelasting moest betalen aan die douaniers.