LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Cyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:59

Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Cyan »

Ik ben vandaag benaderd door Oxxio en ben een mondelinge overeenkomst aangegaan die ik (volgens de medewerkster) binnen 7 dagen kan opzeggen (zodra ik het contract in huis heb).

Natuurlijk lees ik nu pas wat voor ellende Oxxio met zich meebrengt en ik heb ze dus zojuist gebeld om te vertellen dat ik bij deze wil opzeggen. Volgens de medewerker kan dat pas nadat ik mijn contract heb ontvangen.

Heeft er iemand ervaring met het opzeggen binnen 7 dagen na ontvangst van het contract?

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door HuJuh »

Ik houd je op de hoogte. Ik ga zo bellen namelijk.
Mijn vriendin werd ook benaderd en heeft helaas ook gehapt omdat de colporteur een vuil verhaal ophing. Ik heb ongeveer een uur nàdat de man langs was geweest gebeld en toen kon het nog niet. De man bij Oxxio vertelde me dat ik met 2 dagen terug kon bellen en dan zou het direct stop worden gezet. Wacht dus niet op je contract!

HuJuh
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 aug 2005 12:48

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door HuJuh »

Nou, gebeld.
Ik werd erg vriendelijk te woord gestaan en de mevrouw bood haar excuses aan voor de werkwijze van deze colporteur. Mooi.
Alleen kon zij de aanmelding nog niet terugvinden in het systeem en raadde me dus wel aan om te wachten op de papieren. Dat doe ik dan dus maar en dan bel ik gelijk de dag dat ze binnen zijn met Oxxio.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Doe opzeggen wél aangetekend (bewijsje goed bewaren!).

Niet aangetekende opzeggingen komen nooit aan bij OXXIO.

Cyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:59

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Cyan »

Ik heb mijn informatiepakket nog niet ontvangen?? Ik ga iig wel even contact opnemen met mijn bank zodat ze iig geen geld van mijn rekening kunnen halen want ze wisten zonder dat ik het had vermeld mijn rekeningnummer.

STAMPERTJE5982
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 aug 2005 10:02

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door STAMPERTJE5982 »

Ik ben ook klant van Oxxio,maar dit valt me heel erg vies tegen.
Ik heb verzocht om acceptgiro,nee...dat kan niet want ze werken met automatische incasso,ik heb hun netjes meegedeeld dat mijn rekening is opgeheven door onvoorziene omstandigheden.
Nu heb ik plannen om energie te kiezen via mijn eigen woning- coorperatie,zij zeggen voor mij het kontrakt bij evolta/oxxio op,zowel voor gas als stroom

potzak
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2005 14:54

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door potzak »

Ik was al een tijdje geinteresseerd in alternatieve energiebedrijven.
Daarom heb ik me laten registreren toen verkopers in naam van Oxxio met registratiepapieren langs de deur kwamen.

Daarna ben ik pas op internet naar reacties op het bedrijf gaan zoeken en kwam ik op deze website.
Door de grote hoeveelheid negatieve reacties heb ik toch maar besloten niet voor Oxxio te gaan.
Maar hoe ga ik het opzeggen? Was voor mij ook de vraag.

Vandaag (2 dagen na het bezoek v/d verkopers) werd ik gebeld door Oxxio met de vraag of ik nog meer informatie wilde betreffende mijn aanmelding.
Ik heb gemeld dat ik hierbij de aanmelding wil opzeggen.
Dat was geen probleem zei de telefoniste op een vriendelijke toon.

Zo in eerste instantie lijken ze dus redelijk klantvriendelijk.
Nu maar hopen dat m'n aanmelding ook daadwerkelijk de prullenbak in gaat.

Ik blijf toch liever gewoon bij Eneco, daar hoor ik niet zo veel klachten over. Ondanks dat de vorige bewoners van mijn huis toch wat problemen met hun hadden...

Cyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:59

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Cyan »

Gister kreeg ik mijn aanmeldingspakket binnen en morgen ga ik me weer afmelden :lol:

Op hoop van zegen!

Cyan
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2005 20:59

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Cyan »

Ik heb me vandaag afgemeld. De medewerker die ik sprak wilde weten waarom ik me afmeldde. En hij snapte het wel maar ondertussen draaide hij zijn verhaaltje om klanten te werven weer af.

Ik heb vriendelijk bedankt en hij zou me ook een bevestiging sturen van de opzegging

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ook ik had een oxxionist aan de telefoon.
Na een ratelend verhaal van zijn kant ,maakte ik m op de radar site attent.
Meteen werd door hem de verbinding verbroken.

Goed werk op deze site dus.

marianverheij
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:12

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door marianverheij »

Ik ben 26 januari 2005 benaderd door oxxio voor afname van gas.
Op 28 januari heb ik dit geannuleerd, omdat ik in de overeenkomst zag dat het hetzelfde bedrijf was waar ik al groene stroom van betrok en ik helemaal niet tevreden was over de administratieve afhandeling (eindelijk een jaarafrekening en dan nog 5 maanden op je geld wachten). In dezelfde brief heb ik mijn stroomcontract opgezegd. Hiervan heb ik een schriftelijke bevestiging ontvangen (na aandringen van mijzelf). In april krijg ik bericht van eneco dat ik ben overgestapt naar oxxio vwb gaslevering!!! Bellen naar oxxio haalt niets uit, schrijven ook niet en mails worden niet beantwoord. In juni wordt ineens een voorschot afgeschreven. Weer gebeld, gemaild en geschreven. Geen reactie van oxxio. Heb algehele blokkade door de bank laten opleggen, zodat oxxio niet meer kan afschrijven. Een aanmaning ontvangen, gebeld. mailtje gestuurd, klantenservice geeft verhaal door aan hoofdkantoor. Verder geen reactie van oxxio. Na tweede aanmaning heb ik 4 dagen gebeld, en 4x is mij gezegd dat vanwege de grote drukte later contact met mij zal worden opgenomen.Mooi niet dus.
Nu brief van incassobureau ontvangen. Heel boos gebeld naar oxxio, waar ik zowaar iemand te spreken kreeg. Kreeg als tip om de brief van het incassobureau terug te faxen met groot het woord BEZWAAR en te bellen. Moet nu weer 3 weken afwachten wat de reactie van oxxio zal zijn.Het is toch te gek voor woorden, dat een energiebedrijf je zomaar als klant aan zich bindt, rare manier van klanten binding, en dat je zelf niet eens kunt uitmaken waar je klant wilt zijn? Bij eneco kunnen ze me niet als klant aannemen, omdat volgens de administratie ik klant bij oxxio zou zijn!!!!! Door een fout van oxxio heb ik een probleem. Wie herkent dit.

boppeontoppe
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 11:50

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door boppeontoppe »

Owh owh wat een gezeur.. en meeloperij..
Ieder energiebedrijft kampt met problemen.. neem essent 20000 klachten permaand..
en ook oxxio zal wel eens problemen hebben
maar ik zit nu een jaar bij oxxio ben een dik tevreden klant..
het bespaart mij toch zo`n 120 euro per jaar..

piet luca
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 15:46

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door piet luca »

Vandaag aangetekende brief verstuurt aan het management van Oxxio, had ik er maar nooit aan begonnen.We zijn per 1-06-2004 verhuist we zijn per 1-03-2004 groene stroom gaan gebruiken van Oxxio (toen nog Durion) op 1-06-2005 afrekening gekregen van verbruiks periode 1-03-2004 tot 1-08-2004 ??? gebeld en kreeg te horen " we hebben adm. achterstand.
Ik alle papieren tevoorschijn gehaald en wat blijkt!!! ik betaal vanaf de verhuizing en aan Eneco op ons nieuwe adres en en aan Oxxio op ons oude adres dus gewoon dubbel !!!!
Ik weer gebeld en ze zouden het uitzoeken, na 4 weken weer eens gebeld, toen kreeg ik de mededeling dat wij hadden verzuimd de verhuizing door te geven en dat er van restitutie geen sprake kan zijn.
Ik nagekeken maar de verhuizing wel degelijk via de website van DURION en via mail doorgegeven.Ik weer gebeld om de beide contracten (ook inmidddels voor gas) onmiddelijk te beindigen.Dit kost je dus 50 euro per contract.
Het hele OXXIO avontuur heeft ons gezin zo'n 800 euro gekost!!!!!!

Mensen trap er niet in !!!!!!!!
Adminitratief is het een chaos bij OXXIO ben benieuwd wanneer er weer een naamsverandering gaat plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door piet luca op 20 sep 2005 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

minke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door minke »

Nou ik snap er niks meer van ik zat eerst bij durion dat automatisch is overgenomen door oxxio maar ik heb helemaal geen contract ontvangen??
komt dit iemand bekend voor?????

groetjes

sho_ryuken
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 21:11

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door sho_ryuken »

Wij zijn niet lid van oxxio,maar oohh...wat hebben wij een problemen met dit bedrijf!
Wij kwamen erachter dat wij van mei'05 tot sept'05, 100 euro maandelijks betaald hebben terwijl wij dus geen gebruik maken van dit bedrijf.
Wij betalen voor iemand anders via ons bankrek.nr!!Hoe kan dit?
Fout van de bank??Naam klopt niet bij banknr.
De persoon in kwestie banknr. verkeerd doorgegeven?
Oxxio banknr.verkeerd gelezen?
Al met al...het gaat hier om 400 euro wat wij in totaal betaald hebben...en dat willen wij terug!!!
Heb meerdere malen gebeld,tot vervelends aan toe.
"mevrouw,wat vervelend..ik ga het voor u regelen,u hoort van ons."
"mevrouw,ik zie dat u meerdere malen gebeld heeft,maar we nemen eerst contact op met die persoon in kwestie waar u voor betaald,u hoort van ons".
Twee weken later,een andere telefoniste;nee ik zie dat er nog geen contact is opgenomen met die persoon.Ik ga het nu gelijk voor u doen!
Ze belt me terug,haar tel.nr klopt niet,wat blijkt...haar tel.nr volgens oxxio...was ONS telefoon nummer!!(maar die hadden wij afgesloten,dus krijgt oxxio geen gehoor nee..!!)
Dan moet ze maar schriftelijk benaderd worden zegt oxxio en ze gaan voor de tweede keer contact opnemen met het hoofdkantoor.
Allemaal leuk en aardig zeg ik zo vriendelijk mogelijk maar van binnen zeer geiirriteerd;ik wacht daar niet op,dit is niet mijn fout...ik wacht al bijna 2 maanden lang op MIJN geld!
De telefoniste raad mij aan om het hoofdkantoor schriftelijk hierover te benaderen.Na 2 mnd zegt een telefoniste dat ik dat ook moet doen!!
Kon dit ook niet eerder vermeld worden??En niet afgescheept worden met mooie praatjes!?
Ik ga een brief schrijven..even afwachten maar weer..en dan maar WEER bellen...maar nu blijf ik niet meer vriendelijk!
want ik ben het SPUUGZAT!!! :evil: :evil: :twisted: :x

judith33
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2005 15:11

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door judith33 »

Ik ben inderdaad ook benaderd door oxxio. Ik had wel interesse maar wilde eerst op mijn gemak de voorwaarden doorlezen. Dit was geen probleem ik zou binnen 7 dagen een info pakket thuisgestuurd krijgen. Vervolgens had ik 7 dagen de tijd om het contract kosteloos op te zeggen. Ik ben nu ruim 10 dagen verder en heb nog steeds geen informatie pakket maar wil ook absoluut niet zomaar worden aangsloten. Ik heb ze net een e-mail gestuurd met dit verhaal en wacht op hun reactie. Ik moet zeggen dat ik nu al spijt heb dat ik me heb laten verleiden aan de telefoon.

Met vriendelijke groet Judith

pinkradar
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2005 18:34

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door pinkradar »

Het opzegen bij Oxxio (voorheen o.a. energiebedrijf.com), heb ik laten lopen via de huidige leverancier Essent. Dit verliep niet helemaal vlekkeloos, maar we zijn nu per 19 september eindelijk weer terug bij Essent.

Vanmorgen kregen wij een afrekening van Oxxio, waarin vermeld staat dat zij nog een hoop geld van ons tegoed hebben :twisted: . Ben toen in mijn archief gedoken om de eindafrekeningen te zoeken, (heb nog alles van 15 jaar geleden zelfs)

Exact gelijk aan het bedrag dat op de jaarafrekening staat van energiebedrijf.com. Met gelijk dezelfde meterstanden en data.

Dit wil zeggen dat zij onze voorschotten aan energiebedrijf.com niet verrekend hebben.

Het lijkt erop dat hun systeem niet echt goed in elkaar zit.
Ik heb meteen een email gestuurd naar [email protected] en hierop direct een email ontvangen dat zij mijn email hebben ontvangen.

:idea: Let dus op dat je niet opgelicht wordt, want zo noem ik dit echt. En zorg dat je alles bewaart, ook emails e.d.

Succes

Anietje78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 18:49

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Anietje78 »

Hallo,ook ik ben er ingetrapt en zou binnen 7 dagen op kunnen zeggen,ik heb nog steeds geen informatie pakket ontvangen en ik heb geen idee hoe ik in contact kan komen,heeft er iemand een telefoonnummer?

Katinka
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2005 08:42

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door Katinka »

telefoonnummer van Oxxio klantenservice:0900-5566777 van 8.30-18.00 uur op werkdagen (15 ct per minuut)

Katinka

evalyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2005 19:14

Re: Opzeggen Oxxio

Ongelezen bericht door evalyn »

Als je een reactie van Oxxio wilt ontvangen kun je het beste een brief schrijven,het liefst aangetekend,want via e-mail krijg je alleen een standaard berichtje terug dat je vraag/reactie ontvangen is en doorgestuurd wordt naar de betreffende persoon/afdeling en je hoort er verder niets meer van,dan de telefonist(es) die snappen er ook niets van.Ik zou ook niet betaald hebben,tig keren gebeld,eindelijk iemand die er wat van snapt en verder zoekt,blijkt dat er betalingen van ons helemaal niet verrekend zijn!!!! Administratie op orde? Mooi niet.Wij hebben ons weer aangemeld bij Nuon,ook niet zo'n beste naam maar nooit problemen mee gehad.Electra is alweer terug nu het gas nog.
Advies:NOOIT aan Oxxio beginnen.

Gesloten