Pagina 1 van 3
Versatel
Geplaatst: 27 aug 2005 15:47
door pieters
Hallo,
Bij deze wil ik toch een paar ervaringen bekend maken omtrent de aansluiting en de behandeling van klanten van Versatel 20MB + voetbal.
31-05-2005 heb ik mij aangemeld als klant bij Versatel. In de tussentijd heb ik mij afgemeld bij Planet Internet volgens hun voorbeeldbrief. In augustus heb ik 3 maal met het installatieburo gebeld om mijn telefoonnummer achter te laten zodat ze mij konden terugbellen. Met veel hangen en wurgen is dit uiteindelijk gelukt en heb ik een bevestigingsbrief gekregen dat zij afgelopen vrijdag tussen 17 en 22 uur een monteur zouden langs sturen. Hierop was ik dan genoodzaakt om mij een dag verlof te pakken. Tot mijn grote verbazing werd mijn wachten niet beloont en heb ik op deze avond geen monteur gezien. Ik heb daarom zaterdag contact met 0900-0440440 opgenomen. Zij vertelde mij dat ik maandag meteen contact moest opnemen met het installatieburo. Dit heb ik dan ook meteen gedaan. Het installatieburo deelde mij echter mede dat de monteur is teruggeroepen door Versatel zelf. Hierop heb ik wederom contact opgenomen met jullie 0900 nummer. Wederom werd ik door een medewerker van Versatel aan het lijntje gehouden met het verhaal dat dit niet de fout was van Versatel maar door mijn vorige provider. Ook werd mij verteld dat de adsl-verbinding niet in orde was en dat dit nog ongeveer 3 weken zou duren. Misschien zijn er mensen die soortgelijks hebben meegemaakt, en die misselijk worden van het afschuifsysteem waarmee sommige bedrijven zich ervan proberen af te maken. Ook op de vraag waar ik mijn verlofdag van 125 euro kan declareren kon Versatel mij niet beantwoorden. Als zij 40 euro voorrijkosten kunnen tellen indien de monteur voor een gesloten deur staat is dit normaal, maar wannneer dit andersom gebeurd geven ze niet thuis.
Graag zou ik jullie mening hierover horen.
Re: Versatel
Geplaatst: 27 aug 2005 20:56
door stork4
Natuurlijk.
Ga op elk forum roepen dat Versatel niet deugt. Dat helpt.
Enorm geweldig.
Zak hooi. Neem contact op met Versatel en niet met de Tros of de Vara.
Re: Versatel
Geplaatst: 28 aug 2005 03:10
door ronaldw
Beetje flauw Stork4 deze reactie!!! Misschien dat jij wel een positieve ervaring hebt, en die kun je ook kwijt.
Maar ik heb in ieder geval internet van Versatel. Het is aangesloten, of de verdere afhandeling ook goed gaat verlopen moeten we nog afwachten. Ik heb contact gehad met de contumercare. Heb het hoofdkantoor gebeld. Dit werkt in ieder geval sneller dan de helpdesk. Je kan je ervaring ook op de site van de consumentenbond kwijt. Het was slimmer geweest om even te wachten tot Versatel zijn zaken goed op orde heeft. Maar dat is nu te laat. Sterkte!
Re: Versatel
Geplaatst: 30 aug 2005 10:22
door pieters
Dacht je dat ik dat niet gedaan heb, aardappel.
Re: Versatel
Geplaatst: 30 aug 2005 17:58
Ik ben sinds 1999 klant van Versatel/Zonnet.
Nooit problemen gehad. Werd al die jaren uitstekend geholpen.
Ik ging verhuizen. De verhuizing keurig opgegeven via internet 'mijn versatel''. De verhuzing was op 18 juli. Dus in Juni alles doorgegeven.
Na mijn verhuizing geen contact. Gebeld, hadden niet alles was doorgekomen. Dan moest ik 3 weken wachten, zeiden ze. Terwijl ik in juni doorgegeven had. Naderhand hebben ze probeerd mijn aansluiting in orde te maken tot 3x toe. 2x per week gebeld. Met veloftes om het in orde te maken op mijn nieuwe adres. Ook bijna een half uur in de wacht gestaan.
Ik ben verhuisd van Amstelveen naar Amersfoort.
Ze zeiden en mailde dat mogelijk de telefoonaansluiting niet in orde was.
Weer gebeld. Gezegd dat ik anders naar een andere provider gaat. Maar ze zeiden dat ik een contract had tot april 2006. En ik vast zat aan mijn abbonnement.
Toen een brief gestuurd om het in orde te maken. En ik kreeg een mail dat mijn contract wel verbroken kan worden. Dag Versatel.
Nu ben ik van plan om naar Casema te gaan. Omdat ik hoorde dat in Amersfoort de kabel goed was.
Wie heeft ervaringen met Casema in Amersfoort? Ook de telefonie van Casema.
Re: Versatel
Geplaatst: 01 sep 2005 02:22
door beertjedick
Ik ben ook al jaren klant bij Zonnet/Versatel. Ooit begonnen met zonnet inbel internet. Ging allemaal goed. Ook nadat ik in 2003 ADSL van Zonnet nam. Vorig jaar ging ik verhuizen. Dat was lachen... Netjes mijn aanstaande verhuizing bij Versatel gemeld.(Zonnet was toen in Versatel opgegaan) Kreeg netjes e-mail dat de verhuizing in behandeling was. Een week na de feitelijke verhuizing (adsl was niet op de afgesproken datum aangesloten) Versatel Klantenservice gebeld. Die meldden mij doodleuk dat hun adsl dienst niet op mijn nieuwe adres kon worden aangesloten vanwege een glasvezelkabel. Advies was om KPN te raadplegen daar die verantwoordelijkwas voor het adsl signaal. (ik betaalde aan Versatel en aan KPN voor de adsl aansluiting)
KPN verwees mij echter terug naar Versatel...zucht. Versatel had intussen de incasso netjes stop gezet. KPN bleef doorincasseren. Intussen had ik geen internet. Ben toen boos geworden op KPN. Die beloofden toen om een aanpassing te maken in de telefooncentrale zodat ik toch adsl zou kunnen krijgen van Versatel. Dat is gebeurt. En inderdaad ik had na drie weken weer adsl internet. Alleen van wie???
Versatel/Zonnet benaderd. Die houdt stug vol dat mijn adsl abonnement met hen is stopgezet in augustus vorig jaar. KPN zegt alleen adsl geld te incasseren voor mijn adsl verbinding. En dat doet zij dus ook nog steeds.
Volgens de persoonlijke klantpagina bij Versatel bestaat mijn account bij hen nog steeds wel. Hun klantenservice weigert bij hoog en bij laag
te erkennen dat ik besta. E-mail's hierover worden beantwoord met de mededeling dat ik geen klant (meer) ben bij hun.
Nou wil ik dat nieuwe adsl+2 met voetbal bij hen bestellen en nou zegt hun postcode check dat die dienst over 2 maanden beschikbaar komt in mijn wijk. De bestel pagina meldt mij dat ik al reeds over een werkende Versatel adsl verbinding beschik en dat ik moet upgraden.... zucht!!!
Ik heb nu al een jaar supersnel breedband internet... maar van wie?? Ik weet ut niet meer. In ieder geval wel goedkoop...slechts €. 12,50 per maand.
Beer
Re: Versatel
Geplaatst: 02 sep 2005 09:29
Ik heb precies dezlefde ervaring als u Beertje dik.
Ik kreeg deze week een brief van de KPN dat bij de breedband wordt geïnstalleerd in opdracht van mijn leverancier(Versatel) terwijl mijn contract als was stopgezet.
Ik denk, er is weer een lichtpuntje, dat ik in Amersfoort wel opeens breedband van versatel kan krijgen. Ik heb gebled naar de KPN. Toen werd ik verwezen naar Versatel te bellen. Dat dus gedaan. Toen zeiden ze dat het in werking was gesteld/de opdracht loopt. En dat het opnieuw installeren weer 3 weken nodg had. Dus zou ik nog weer 3 weken moeten wachten. Ik zei 'het moet! nu eindelijk gaan werken'. Omdat het rond 18 juli rond moest zijn, hadden ze beloofd. Maar steeds ruggespraak houden aan de telefoon. Ik heb gezegd dat ik niet akkoord gaat met weer 3 weken wachten en al 2 maanden aan het lijntej gehouden te worden.
Versatel zei dat het niet geïnstalleerd kon worden, omdat wij volgens hun glasvesel hebben en breedband niet op glasvesel kan en wel analoog. Terwijl wij nog geen galsvesel hebben. En er plannen zijn om het in heel Amersfoort Noord aan te leggen.
Het is al moeilijk om iemand van klantenservice aan de lijn te krijgen. Moet na bellen door een lang menu heen van 'toets 2......., etc.'. en als je bij de juiste afdeling aangeland ben, sta je heel lang in de wacht. Dan krijg je uiteindelijk iemand aan de lijn die ondeskundig is en steeds via ruggespraak mijn vraag te beantwoorden. Dus de mensen van de klantenservice zijn telefonistes die niets weten en de vragen niet zelf kunnen beantwoorden.
Dus, ik ga naar Casema. Dat blijkt in Amersfoort noord goed te werken.
Re: Versatel
Geplaatst: 07 sep 2005 20:39
door Jablan
Geen verhuisperikelen met Versatel, toch wat ervaringen kwijt.
We zijn klant vanaf het eerste uur, toen Zonnet werd opgericht door Versatel+Radio538+FreeRecordShop. Eigenlijk alle jaren gewoon kunnen internetten, soms een storing. Maar sinds de voetbalcompetitie is gestart, hapert de verbinding regelmatig
tijdens de wedstrijdmomenten. We hebben geen 20MB abonnement genomen, maar nog steeds de ADSL Family. Ik hoop dat Versatel de aanloopproblemen snel heeft opgelost, kunnen we weer gewoon internetradio aanhebben zonder dat het uitvalt wegens overbelasting.
Maar dan het internet op het werk. De vorige provider is gestopt omdat "uw aansluiting te ver van de telefooncentrale ligt om goede kwaliteit te kunnen leveren". Raar, het tweede internetknooppunt van Nederland zit een paar gebouwen verderop.
Verder met internet van Planet Internet, we hebben niet zo'n groot bedrijf en zijn vaak bij klanten, dus dat moet goed gaan. Hoop je.
Allereerst kon er geen adsl worden geïnstalleerd omdat het nummer niet vrij was gegeven daarvoor. Daar hadden we een oplossing voor: er was nog een ander nummer vrij. Er kwam een monteur, er was internet.
Ja, er was internet ... bij de buren. Zucht. Een nieuwe monteur bracht ons internet maar beroofde de buren van hun aansluiting. De volgende monteur was de goede: een werkende aansluiting voor iedereen.
Planet Internet biedt toegang voor maxmaal vier IP-adressen tegelijk. Als je bedenkt dat je printer en andere apparaten ook een IP-adres gebruiken, kom je al snel over de vier IP-adressen. Eindresultaat: we hebben of internet of ons eigen netwerkje maar niet alletwee. Oplossing zal wel een tijdje duren, in de ICT hebben heel veel bedrijven een oplossing maar nooit de oplossing voor combinatie-problemen. Tot die tijd mag ik vanuit huis werken ...
Re: Versatel
Geplaatst: 07 sep 2005 21:18
door edmoor
Das vreemd.
Ik heb een Planet Comfort abonnement, dus niet eens zakelijk.
Mijn netwerk bestaat nu uit 10 pc's (4 laptops, 6 pc's) en een Playstation, allen met hun eigen unieke IP adres binnen dit netwerk.
In totaal kan ik er zonder poespas 254 apparaten (pc's, spelcomputers, printers, enz.) met een eigen IP adres op aansluiten.
Alle computers zien elkaar en kunnen bestanden met elkaar delen en alle computers kunnen onafhankelijk van elkaar het internet op.
Dat zou dus bij jullie ook gewoon moeten werken.
Re: Versatel
Geplaatst: 07 sep 2005 21:39
door tpeters
Onderstaande zaken staan in de brief waarmee ik mijn abonnement op Versatel 20 Mb ADSL op heb gezegd met onmiddellijke ingang wegens geleverde wanprestatie.
Op 29 augustus 2005 heeft de monteur dit abonnement geïnstalleerd. Al bij installatie geeft hij aan dat de wireless verbinding waarschijnlijk niet goed zal zijn in verband met de afstand. Ik woon in een eengezinswoning! Hij raadt mij aan een accesspoint aan te schaffen. Dat kan niet via hem, dus ik bestel het elders (€ 61,--).
Al snel blijkt het internet niet stabiel te zijn, kan de computer zelfs op de eerste verdieping niet goed bereikt worden, blijkt de telefoon boven niet meer goed gebruikt te kunnen worden en doet één van de drie geleverde netwerkkaarten (€ 135, --) het niet. Het internetten moet vooral beperkt blijven tot eenvoudig opzoekwerk en e-mailgebruik. Meer internet kan alleen in dezelfde kamer als dat het modem staat en zelfs daar hapert het.
Bij het aangaan van het abonnement heb ik nadrukkelijk op laten nemen dat ik storingsvrij internet en telefoongebruik wil.
Op 31 augustus heb ik gebeld met de klantenservice. Daar wordt mij verteld dat ik een rubberdopje tussen de antenne en het modem weg moet halen en dat ik voor de rest het installatiebedrijf moet bellen. Het rubberdopje blijkt er niet te zitten.
Dezelfde dag heb ik gebeld met het installatiebedrijf. Daar vertellen zij mij dat ik teruggebeld zal worden. Ik geef mijn vaste én mobiele nummer door.
Op 2 september heb ik opnieuw gebeld met het installatiebedrijf, omdat ik niets van ze heb vernomen. Daar wordt gevraagd wat mijn wensen zijn. Ik som ze op. Opnieuw wordt mijn mobiele nummer gevraagd en wordt gezegd dat ik wordt teruggebeld.
Op 5 september bel ik weer met het installatiebedrijf. Het accesspoint heb ik inmiddels ontvangen en geïnstalleerd, maar dit heeft nauwelijks effect. Ik blijf dus alle klachten houden. Er wordt mij door het installatiebedrijf verteld dat bij mij aangegeven is dat de installatie afgerond is en dat zij mij daarom niet in kunnen plannen! Ik zal zo spoedig mogelijk teruggebeld worden. Natuurlijk moet ik wel opnieuw mijn mobiele nummer doorgeven!? Inmiddels heb ik de enthousiaste brief van Versatel ontvangen dat alles rond mijn installatie succesvol is afgerond.
Op 7 september bel ik opnieuw. Nog steeds heeft men niets van zich laten horen. Ik krijg te horen dat ik in behandeling ben. Dat doet voor mij de deur dicht.
Vóór de installatie had ik, met bepaalde aanpassingen, een goede internetverbinding. Voor mijn werk heb ik deze verbinding ook nodig: ik werk op de server van mijn werk.
Versatel belooft mij een probleemloze, snellere en goedkopere verbinding en levert mij inmiddels anderhalve week problemen en een heleboel extra kosten. Dat noem ik een wanprestatie.
Ik verwacht van Versatel dat zij mijn abonnement annuleren, de spullen ophalen en het geld voor de netwerkkaarten retourneren. Voor mij blijven dan de kosten voor een niet gewenst accesspoint, de telefoonkosten en een extra lange tijd geen internet. Zelfs dit laatste neem ik voor lief: ik hoop daarna weer gebruik te kunnen maken van een betrouwbare provider.
Het abonnementsgeld dat van mijn rekening wordt afgehaald, zal ik vanzelfsprekend terug laten boeken.
Omdat ik andere mensen deze ongemakken wil besparen, zal ik deze brief ook richting consumentenorganisaties sturen.
Re: Versatel
Geplaatst: 07 sep 2005 23:05
door ??
@tpeters: Ik snap dat het allemaal vervelend voor je is, maar om gelijk na een week al te gaan zeuren dat je je contract wilt laten ontbinden wegens wanprestatie zonder dat je eerst Versatel schriftelijk op de hoogte hebt gesteld van je klachten is natuurlijk ronduit absurd. Het argument dat je je verbinding nodig hebt voor je werk is natuurlijk kul; als dat zo zou zijn had je een zakelijke verbinding moeten nemen met een flink SLA erbij.
Geef ze eerst eens een paar weken de tijd om de problemen op te lossen. Daarna zou je volledig in je recht staan.
Re: Versatel
Geplaatst: 11 sep 2005 20:26
door gizella
Tja een verdrietige Versatel nieuwe aansluiting. Op 1 juli me aangemeld voor de 20mb internetverbinding met voetbal. Bij het aanmelden werd door Versatel toegezegd dat begin september de aansluiting zou werken. Ik kreeg wel meteen een mijn Versatel site. Nou dan wordt je vrolijk. Bij het kijken op mijn account zie je dan tot je schrik dat het niet begin september wordt maar 15 september. Oke kan gebeuren. Na een week weer gekeken schrik nog groter het wordt 23 september. Nou klantenservice maar eens bellen. Ja dat kon erg druk en mijn lijn zou pas op 3 september door KPN worden vrijgegeven. OKe kan gebeuren. Half september zie ik dat voor 10 euro per maand meer ik ook telefoon erbij heb. Gebeld met Versatel en gevraagd levert dit geen problemen op voor mijn internetaansluiting met voetbal (man wil ondertussen wel voetbal zien). Nee mevrouw vertrouw op ons. Oke doen we.
Eind augustus weer kijken. En ja weer schrikken 23 september wordt 5 oktober. Maar eens mail sturen naar klantenservice. Daar krijg je een automatisch berichtje terug waar je niks meer opschiet. Dus nogmaals een mailtje. Weer een reactie waar je niks aan hebt. Begin september weer kijken nou mensen van 5 oktober werd het 8 oktober en toen 15 oktober. Heb vandaag nog niet gekeken. Maar dat ik niet blij ben met Versatel zullen jullie wel begrijpen. Ga morgen maar weer eens bellen. Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen????
Of overkomt mij dit alleen??
Re: Versatel
Geplaatst: 12 sep 2005 23:21
door versahel
bij mij gebeurt hetzelfde, reeds 4 keer datum opgeschoven.
ik wil order annuleren,maar versatel weigert dat.
ik woon 3 km van de centrale af, dus 20 mbps snelheid krijg ik nooit.
aangetekende brief gestuurd naar versatel.In die brief heb ik vermeld dat een dienst die langer dan 30 dagen geannuleerd kan worden.
Bron: consumentenbond.nl
En dit is het 'standaard" antwoord van Versatel,dat ik inmiddels al vaker heb mogen ontvangen:
Hierbij delen wij u mede dat wij uw opzegging afwijzen.
Wij kunnen helaas niet met uw verzoek akkoord gaan. Uw jaarcontract gaat in, zodra het product is opgeleverd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Versatel Nederland B.V.
Versatel ik blijf volhouden om produkt te annuleren.Iedere dag krijgen ze van mij een mail met mededeling annulering order
Re: Versatel
Geplaatst: 13 sep 2005 08:06
door gizella
Dankje Versahel voor je reactie.
Nou ik ben benieuwd vandaag gaat mij aangetekend schrijven de deur uit. Ook ben ik al bezig met mijn rechtsbijstand. Het lijkt mij toch van de zotte dat als een bedrijf zich niet aan de afspraak houdt je er dan niet onderuit kan.
Ik wil die hele zooi van Versatel niet meer. Als het nu al zo gaat, wat gaat de toekomst mij dan brengen. Nou ik hou jullie op de hoogte. Gelukkig heb ik een rechtsbijstand die mij kan bijstaan. Maar eerst dit maar proberen wat de consumentenbond mij heeft geadviseerd. Ook daar ben ik maar lid van geworden.
Het antwoord wat je kreeg is een standaard berichtje. Kan je nagaan hoeveel mensen al hebben willen annuleren.
Re: Versatel
Geplaatst: 13 sep 2005 09:00
door versahel
kijk eens op de versatel site naar het forum.
vrijwel alleen maar problemen met versatel.
versatel heeft capaciteitproblemen.
Kinderziektes omdat de klanten de proefpersonen zijn van een nieuw netwerk.
monteur die niet komt opdagen. Jammer dan.
Komt de monteur langs en bent niet thuis wordt 40 euro in rekening gebracht.
als versatel technisch niet kan leveren kunnen ze contract ontbinden.
Dat gebeurt vaak weken of zelfs maanden dat ze erachter komen dat je te ver van de centrale af woont.
Nu wil ik zelf order annuleren. ik ben al aangemeld vanaf 24 mei !!!
ze houden vast dat getekend is een contract (antwoord klantenservice per telefoon)
Jammer genoeg staat in hun voorwaarden dat je niet kunt annuleren als de levertijd uitloopt.
als je over die problemen leest op het forum dan heb je al helemaal geen zin meer in versatel 'avontuur'
voor de mensen die twijfelen om versatel te nemen, geef ik het advies om zeker 1 jaar te wachten.netwerk is dan waarschijnlijk stuk stabieler.
Re: Versatel
Geplaatst: 13 sep 2005 10:15
door bodejosm43
Afgezien van een steeds uitgestelde oplevering van mijn vernieuwde aansluiting bij Versatel, werkt mijn internet-aansluiting nu ook weer probleemloos. Ze schuiven echter de reden dat het fout is gegaan, naar KPN, en KPN zegt dat die fout bij Versatel ligt. KPN stelt, dat een provider, die het beheer van de aansluiting van KPN overneemt, ook verantwoordelijk is voor het probleemloos functioneren ervan. Dit geldt voor alle providers, die gebruik maken van het netwerk, dat dan eigenlijk slechts bij KPN gehuurd wordt.
Ik heb kosten moeten maken, om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar door dat heen en weer schuiven van de verantwoordelijkheid, proberen ze eronderuit te komen.
Ze wilden mij voor het geld dat ik betaalde, een dubbelen snelheid gaan bieden. Aangezien ik die snelheid bij lange na niet nodig heb, ik download bijvoorbeeld geen films, en geen grote muziekbestanden, hoef ik die snelheid niet, ben dik tevreden met wat ik heb (in 2003 zat ik op 256, dit werd twee keer kosteloos opgewaardeerd naar 1024, downloadsnelheid in Kb per minuut).
Eigenlijk vonden ze het maar raar dat iemand die snelheid wilde handhaven, want met hogere snelheid was er toch zeker veel meer mogelijk. Ik gaf aan die nieuwe mogelijkheden toch niet te willen gebruiken, en er daarvoor ook niet voor te willen betalen. Ik kon dus voor 10 euro per maand overstappen van Zonnet-lite, naar Versatel-Family. Daar kreeg ik een bevestiging van, ook wat de prijs betreft enzo.
Omdat ze nu minder geld binnenkregen, maakten ze echter geen haast met de oplevering ervan, en werd de aansluiting, die voor begin julie ingepland was, na enkele keren uitstellen op 17 augustus opgeleverd. Zonder beloofd modem, want dat was niet afgesproken, zo beweerde men. Omdat Versatel bij die afspraak echter een bandopname had gemaakt, verzocht ik ze die eens af te luisteren, maar omdat men geen zoek-mogelijkheid had, kon dat enkele dagen duren.
Met het schaamrood op de kaken, moesten ze erkennen dat er weldegelijk uitgebreid werd gesproken over een ander modem, en ze zouden me dat per omgaande toezenden. Per omgaande werd in de praktijk anderhalve week, maar dat was niet zo'n probleem, ik kon door een nieuw bestand nog even vooruit met mijn oude modem.
Met hobbels en vertragingen, kwam mijn aansluiting op 29 augustus dan toch in orde.
Re: Versatel
Geplaatst: 14 sep 2005 15:14
door gizella
Even voor de mensen die zich hebben aangemeld bij Versatel en nog steeds niks hebben. Ikzelf had mij aangemeld 8 juli met de toezegging begin september internet en voetbal te hebben. Deze datum werd steeds opgeschoven van begin tot 23 september, 3,5,8 en nu als laatste 15 oktober. Dit nam ik niet. Het advies van de consumentenbond aan mij was schrijf een aangetekende brief waarin ik Versatel een tijdslimiet heb gesteld en dat is een redelijke termijn van 3 weken. Dit heb ik gedaan.
Vervolgens contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering daarin alles uitgelegd en ook dat Versatel met hun voorwaarden schermt. Dat het buiten hun macht ligt als de afleverdatum opschuift. Maar ook Versatel heeft met een Nederlandse Wetgeving te maken. En daar blijven zij in gebreke.
Als de 3 weken om zijn en dit is op 10 oktober en ik heb nog geen internet en voetbal, gaat mijn rechtsbijstand de overeenkomst tussen Versatel en mij beeindigen. Dus mensen als je geen gebruik meer van Versatel wilt maken omdat je nog steeds niet bent aangesloten, schrijf een aangetekende brief met een tijdslimiet. Houden zij zich hier niet aan en je hebt geen rechtsbijstandsverzekering, ga dan naar een Wetswinkel ook zij kunnen je dan helpen. Laat niet over je heen lopen door Versatel.
Zo dat wou ik ff kwijt.
Re: Versatel
Geplaatst: 15 okt 2005 12:10
door Sokko
Hier een bijzonder ontevreden Versatel 20 mbit gebruiker. Of liever gezegd: would be gebruiker. Op 4 augustus is mijn verbinding werkend opgeleverd. Maar toen lag mijn KPN telefoonlijn eruit. KPN heeft de lijn gerepareerd en daarna lag mijn ADSL er weer uit. Na 2 weken heb ik weer een weekend ADSL gehad: maar alweer lag mijn telefoonlijn eruit. KPN heeft de boel aangesloten waarna (het begint eentonig te worden) mijn ADSL niets meer deed. Sindsdien al vele telefoontjes gepleegd en emailtjes en brieven de deur uit gedaan. Zonder enig effect, zelfs een simpel excuus kan er niet af.
Op opzeggingen (eerst netjes aangekondigd en een aantal weken de tijd gegeven om het werkend te krijgen) komt het standaardantwoord met verwijzing naar de algemene voorwaarden.
M.a.w.: een schandalige behandeling door Versatel!
Re: Versatel
Geplaatst: 15 okt 2005 19:44
door gizella
Na de laaste melding van mij, kan ik zeggen dat ik op dit moment zeer tevreden ben. Nadat ik mij heb laten informeren via de consumentenbond en mijn rechtsbijstandsverzekering, heb ik nu vanaf 4 oktober een goed werkende internet en decoder voor voetbal. Dat dit pas is gelukt na een aangetekende brief waarin ik Versatel nog 3 weken gaf om alles bij mij aan te sluiten vind ik zeer treurig. Want je krijgt pas iets gedaan na dreigen dus. Alleen mijn internet is absoluut geen 20 mb. Maar het is altijd nog sneller dan wat ik had. Dus hier ga ik maar mee accoord. De decoder is ook al eens uitgevallen maar na een harde reset!! werkte alles weer, na een goede uitleg van de klantenservice van Versatel.
Re: Versatel
Geplaatst: 20 okt 2005 21:47
door longdon
Op 28 augustus 2005 heb ik mijn Versatel Family aanvraagformulier gefaxt naar Versatel. Kreeg netjes een brief thuis waarin ze de ontvangst van het formulier bevestigden.
Op 3 september 2005 besloot ik om mijn abonnementsaanvraag stop te zetten omdat ik in de clinch lag met mijn oude provider, @Home. Gebeld met Versatel, was geen probleem!
Op 7 september 2005 besloot ik om toch de aanvraag bij Versatel door te zetten omdat ik het nog es nagerekend had. Ik belde met Versatel en de medewerker kon mij melden dat ie mijn formulier opnieuw zou indienen bij het hoofdkantoor. Ik zou een herregistratiebrief ontvangen.
Op 15 september 2005 nog maar weer es gebeld, had nog geen brief ontvangen. De medewerker meldde mij dat er niks bekend was over herregistratie, maar hij zou het direct in orde maken, de brief zou zo spoedig mogelijk volgen.
Op 30 september 2005 probeerde ik in te loggen op Mijn Versatel om de status op te vragen. Dit was niet meer mogelijk. Ook een herbevestiging had ik niet ontvangen. Ik weer bellen met Versatel, bleek ook mijn tweede herregistratie niet te zijn verwerkt. Ik moest opnieuw aanvragen. Op mijn klacht dat ik dan pas per 30 september 2005 zou worden geregistreerd en dus weer nieuwe wachttijd in zou gaan werd gereageerd met "ik zal noteren dat u al langer bezig bent".
Op 3 oktober 2005 ontving ik een registratieformulier van Versatel waarin ik werd verzocht om deze te ondertekenen en te retourneren naar Versatel. Op 4 oktober 2005 heb ik dit formulier getekend en wel gefaxt naar de betreffende afdeling.
Op 10 oktober 2005 heb ik gebeld met Versatel Klantenservice om te horen hoe het ervoor stond. Men kon niks zien in de systemen en mij ook niks duidelijk maken. Er werd een "rapport" gezonden naar het hoofdkantoor om meer duidelijkheid te krijgen over een versnelde procedure.
Op 17 oktober 2005 nogmaals gebeld met Versatel, de verwachte opleverdatum op Mijn Versatel stond inmiddels op half november 2005. Ook nu kon weer niks melden, behalve dat mijn registratieformulier op 11 oktober 2005 was ontvangen. De fax is dus 7 dagen onderweg geweest! Ik heb gemeld dat ik een concrete datum wilde hebben, dit kon weer niet gegeven worden, ik moest later maar weer terugbellen.
Op 20 oktober 2005 wederom met Versatel gebeld. De medewerker beweerde glashard dat ik op 3 oktober 2005 pas had aangevraagd en dat op zijn vroegst half november 2005 geleverd zou gaan worden. Er werden verwijten gemaakt richting KPN en allerlei organisaties, maar niet naar Versatel zelf. Op mijn klacht dat ik al sinds 7 september 2005 bezig was om het pakket te krijgen werd laconiek gereageerd.
Ik ben op dit moment helemaal klaar met Versatel en raad iedereen af om met deze organisatie in zee te gaan. Laat ze eerst organisatorisch hun zaakjes maar op orde krijgen en laat ze de medewerkers op de Klantenservice es op cursus sturen! Veel beloven, weinig doen viert hoogtij bij Versatel. Mijn opzeggingsbrief is onderweg! (hoop dat ze dat wel kunnen klaar spelen)