LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krabpaal & bijten

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marianna »

Valiraan druppels ruiken erg sterk en je hele huis zal nog tijden stinken :(

Marianna

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik heb het ook gedaan maar ik heb weinig last gehad van stank in mn huis.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door topery »

Valeriaan.........valeriaan echt waar het helpt.... Uw kleine ondeugd gaat helemaal uit z'n dak van de geur. Verder speeltjes aan de paal hangen, balletje hier, propje daar.....of gewoon een rietje langs de paal halen.

Dan het bijtgedrag van uw katertje....
Lieve schat, hij is 11 weken oud, in de bloei van zijn jonge jaren, de wereld is een feestje en hij is uitgenodigd....wees blij dattie niet bij het aanrecht tegen je blote benen omhoog klimt om te kijken wat voor lekkers daar boven wordt gepresenteerd, maar dat kan nog komen.

Het wordt vanzelf minder naarmate de maanden vorderen, nu moet je ervan genieten en vooral foto's maken, kun je er over een paar jaar, als hij lui op de vensterbank boven de verwarming zit te dutten, van genieten

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marianna »

Klopt helemaal dat Valriaan werkt, ik heb wel eens een paar druppels op een speeltje gedaan... Kramp in de kaken en buik van het lachen om de dolle capriolen die de diertjes maken. Maar ohhhh wat een vreselijke geur... Het speeltje heb in na drie maal wassen weg gegooid om die geur maar niet meer te hoeven ruiken. Feliway heeft dezelfde aantrekkingskracht voor katten, maar is voor de mens niet te ruiken. Zelf gebruik ik Feliway op mijn handen om verwilderde katten te benaderen.

Marianna

Shardassa
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2005 09:31

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shardassa »

Ongeloof'lijk!!! Wat een tips...ik ben meteen naar de reform gegaan om valeriaan te halen. Ik had ook wel zin een een partijtje lachen...en hopend dat hij idd naar de krabpaal zou gaan heb ik het erop gedaan..
Ik wachten...en wachten en wachten...En eerlijk waar! Mijn lieve schat...boeit het geen ene kattekontje zal ik maar zeggen :lol: :lol: :lol: ...
Hij spoort gewoon niet helemaal...maar das wel zo leuk. En zijn reukorgaan doet het prima want een gehaktballetje op mijn bord schud hem ook wakker :wink:
Verder heb ik ( voor de leuk) een kokosmat gekocht en wat denk je? Krabbelen als een madcat...ndusss. Dat probleem is opgelost :D
Ontzettend bedankt voor alle reachties!

Shardassa en de kat....

ria 3653
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 13:42

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door ria 3653 »

Lieve mensen kijk uit met touwtjes en elastiekje's aan een krabpaal of waar dan ook,de poezels kunnen er in verstrikt raken en hun zelf wurgen,is mij zelf gebeurd ik was gelukkig thuis en kon Snoes de poes redden.
Groetjes Ria en Snoes de poes

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zich wurgen met een elastiekje. De wonderen zijn de wereld dus toch nog niet uit. :o

ria 3653
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2005 13:42

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door ria 3653 »

Het wordt tijd dat jij een ban krijgt,Reintje wat ben jij een vervelend mens. :evil:

Ria en Snoes.
Laatst gewijzigd door ria 3653 op 06 sep 2005 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Marianna »

Klopt Ria, touwtjes en elastiekjes kunnen levensgevaarlijk zijn. De kat kan met pootje of andere lichaamsdelen erin verstrikt raken waardoor de bloedtoevoer stopt en een amputatie noodzakelijk zal zijn. Ook ophangen is een realistisch gevaar.
Daarbij is het heel gevaarlijk als de kat elastiek, touw (tjes), koordjes op eet, deze kunnen gaan kronkelen in de darmen en zo de boel afsluiten. Zonder spoedoperatie zal het diertje een vreselijk pijnlijke dood sterven.

Groetjes,

Marianna

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door HvdB »

Een speen in zijn reet schijnt ook te helpen! :lol:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door bitchy »

lieve reintje,
nog nooit het verhaal gehoord (nog niet zo lang geleden)van die mensen die hun pupje in een draadbench gedaan hebben en schoonmoeder die haar tasje daar bovenop legde?
de pup moest even rusten in de bench, kreeg de draagband van de schoudertas te pakken en verhing zich in zijn bench....
precies!
mensen dom? ja, en onwetend!
de wonderen zijn de wereld nog niet uit
en een ongeluk zit in een klein hoekje :!:
bij een normaal draadje zal de schade misschien meevallen maar een elastiekje rekt mee

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Hallo,
Zich verhangen aan een elastiekje wat normaliter aan een kattenspeeltje zit is absolute nonsens of je moet een elastiek gebruiken uit grootmoeders broek. ennuh een ban voor iemand vragen waarvan het antwoord je niet aanstaat vind ik zeer laag en doet me aan iets denken waar ik het liever niet over wil hebben maar zo'n 60 jaar geleden hadden ze voor zulke personen een naam. :oops:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door topery »

meneer vitesse, mag ik vragen hoe oud u bent?

anjerpups
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:30

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door anjerpups »

heb je al eens valeriaandruppeltjes geprobeerd? daar reageert een kat meestal wel goed op. gewoon een paar druppels op de paal doet wonderen

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

meneer vitesse, mag ik vragen hoe oud u bent?
Als ik nou had gezegd in de middeleeuwen zouden ze zulke figuren kielhalen. Zou jij dan een leeftijd kunnen schatten ? Jij hebt zeker nooit geschiedenis op school gehad ? Zo tevreden, ga dan maar zitten rikraaien ? :lol: :lol:

Shiraya
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2005 15:57

Re: Krabpaal & bijten

Ongelezen bericht door Shiraya »

Je moet eens valriaan proberen,mij katten vinden zalig als ik het op de paal smeer.Je haalt het bij de drogist en doet een paar druppels op een watje en daar smeer je de paal mee in.OOk is er een lokstof voor katten dat heet Catnip,allen ik heb er geen ervaring mee omdat bij mij katten valriaan resultaat heeft.

Gesloten