Reclame na terugvragen geld bij NS
Geplaatst: 31 aug 2005 16:58
Ik heb onlangs weer eens met de trein gereisd en had weer vertraging. Dus heb ik (voor het eerst sinds lange tijd) weer zo'n 'Geld terug bij vertraging'envelop opgehaald.
Toen ik die thuis eerst eens rustig doorlas, zag ik erop staan dat de NS de gegevens van de invuller gebruikt om die op de hoogte te houden van acties ofzo (in elk geval dus voor commerciƫle doeleinden). Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen dat telefonisch melden bij een telefoonnummer dat tien cent per minuut kost. Dat vind ik niet kunnen!
Zijn er geen regels over gegevensverstrekking? Is het redelijk dat je a) er zelf moeite voor moet doen om het gebruik van je gegevens tegen te gaan en b) daar ook nog eens voor moet betalen? Meestal kun je op formulieren e.d. gewoon aankruizen dat je er bezwaar tegen hebt, hier dus niet.
Ik heb het formulier overigens nog niet ingevuld en opgestuurd, juist omdat ik niet wil dat ik met allerlei reclamemateriaal wordt doodgegooid. Maar ik wil toch graag geld terugvragen.
Toen ik die thuis eerst eens rustig doorlas, zag ik erop staan dat de NS de gegevens van de invuller gebruikt om die op de hoogte te houden van acties ofzo (in elk geval dus voor commerciƫle doeleinden). Mensen die daar bezwaar tegen hebben, kunnen dat telefonisch melden bij een telefoonnummer dat tien cent per minuut kost. Dat vind ik niet kunnen!
Zijn er geen regels over gegevensverstrekking? Is het redelijk dat je a) er zelf moeite voor moet doen om het gebruik van je gegevens tegen te gaan en b) daar ook nog eens voor moet betalen? Meestal kun je op formulieren e.d. gewoon aankruizen dat je er bezwaar tegen hebt, hier dus niet.
Ik heb het formulier overigens nog niet ingevuld en opgestuurd, juist omdat ik niet wil dat ik met allerlei reclamemateriaal wordt doodgegooid. Maar ik wil toch graag geld terugvragen.