LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
peekaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2005 10:06

Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door peekaa »

Hallo,

Ik heb bij bonestaande zaken een offerte laten maken voor dezelfde keuken (waarschijnlijk zelfde fabrikant). Bij superkeukens kreeg ik bij de vraag of er korting mogelijk was te horen dat zij een minimale prijs afgeven en er geen verder korting mogelijk is.

Nu hoor je de wildste verhalen (van 20000 naar 12.500, etc), maar wie heeft er ervaring met de prijzen bij bovenstaande zaken? Beide zaken zaten overigens met inbouwapparatuur (vaatwasser, koelkast, kookplaat en koelkast), verlichting, kraan, tegels en plaatsen rond de 8000(keuken L 2.5 bij 3 m).

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door flepp »

Er zijn zaken die lijken korting te geven maar of het werkelijke korting is, 10 of 15% is misschien nog wel mogelijk maar van 20.000 naar 12.500 betwijfel ik.
Zelf een keuken van superkeuken en ben er zeer tevreden over, ook
zo als men je tegemoet treed niet zo opdringerig zo als bij veel van dit soort zaken gebeurt..

peekaa
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2005 10:06

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door peekaa »

Was de prijs welke jij kreeg ook gelijk de minimale?

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door flepp »

Het was niet zo dure keuken (huren) die we zelf hebben laten aanpassen naar eigen wens en vonden de prijs niet onredelijk denk dat ze niet veel zullen afwijken van hun prijs, en zo als gezegd geen argressieve verkoop zo gauws je een voet over de drempel zet .
Blijft van mening dat mensen die hoge kortingen denken te krijgen deze toch zelf betalen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door mar53 »

FLEBB, geweldig, je breekt een gigantgische deur open.

Eindelijk iemand die het keihard zegt.

De consument wil echt alleen maar heeele hoooge kortingen.

Ja concument je betaald het zelf, misschien wel , veeeeeel, te veel.
makkelijk om ondoorzichtige prijzen op te waarderen om heeeeeel erg veel korting te kunnen geven

wees realistisch.

Geweldig FLEBB, ik heb het vaker genoemd alleen niet zo hard, maar je hebt helemaal gelijk-

Polter88
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2005 21:19

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Polter88 »

Met flink lullen hebben wij onze keuken van 15.000 naar 9.000 gekregen. En dat bij Bruynzeel, toch echt een geronomeerde zaak. Niet zoiets als al die keukenstunters. Alle ketens gaan er echt wel vanuit dat je flink afdingt!

Karel5
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:34

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Karel5 »

Beste Polter88,

Ik weet zeker dat je dan nog te veel betaald hebt. Leer mij Bruynzeel kennen. Waarschijnlijk moest die keuken tussen de 7.000 en 7.500 euro kosten. Bruynzeel is misschien wel (op ome Ben na) de grootste (lees ergste) keukenstunter. Omdat de ketens en ook Bruynzeel er vanuit gaan dat de klant flink afdingt verhogen ze de kastprijzen met soms wel 300% of meer. LEUK HE DIE KORTING!!!!! hahahahahahahahahahahahahahahahahAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Polter88
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 aug 2005 21:19

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Polter88 »

Tuurlijk weet jij alles van alles Karel. Het valt me op dat hier veel irritante betwetertjes rondlopen die erg gefrustreerd zijn. Als je serieus zou zijn zou je toon van de mail wel anders zetten. Ik vind het echt heeel knap dat jij al die inside-information hebt. Je hebt tuurlijk bij alle keukenzaken gewerkt?!

Karel5
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:34

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Karel5 »

Nee polter, ik geef alleen aan dat een klant door af te dingen de keukenzaken genoodzaakt zijn eerst de prijzen te verhogen en dan "korting" te geven. Geen enkele ondernemer (groot of klein) geeft zijn eigen marge weg. Korting moet ook betaald worden en helaas is de klant altijd de dupe en zal hij dus moeten betalen. Doordat de prijzen zo opgejaagd zijn (door eigen prijslijsten en daarna nog eens de kasten een paar keer over de kop gooien) komt het heeel vaak voor dat ondanks de "korting" die je krijgt je nog 1000 of 1500 euro te veel.

Maar ja wat is te veel? Als je als klant een goed gevoel hebt bij de zaak en de verkoper die je geholpen heeft is het toch goed. Ook al had je nog goedkoper kunnen kopen.

Oh ja Polter, ik heb niet bij alle keukenzaken gewerkt maar wel bij de Arend uit Bergen op Zoom. Als je bij 1 zaak gewerkt hebt zie je genoeg om te weten hoe de concurrentie werkt. Meestal is dat niet anders dan dat je zelf doet.

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door 16again »

Maar ja wat is te veel?
Alles wat je meer betaalt dan de prijzen die zouden gelden bij gezonde eerlijke concurrentie.
Prijzen die gewoon openbaar zouden zijn in duidelijke prijslijsten zoals bijvoorbeeld de ikea catalogus.
Als je als klant een goed gevoel hebt bij de zaak en de verkoper die je geholpen heeft is het toch goed. Ook al had je nog goedkoper kunnen kopen.

Blijkbaar vinden verkopers het normaal om de klant meer te laten betalen voor dit goede gevoel.

Pfffff

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door noclan »

Ik heb het idee pffffff ... dat jij niet zo'n goede keukenadviseur bent ...

Of misschien heb je een slechte week qua omzet ... 8)

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door layla »

Dus je wilt zeggen dat de fabrikanten ook geen prijslijst hebben naar hun afnemers toe?
Lijkt me een raar fenomeen, dat je bij fabrikanten moet afdingen. Hoe moeilijk is het om een prijslijst te maken a.h.v. je inkoopprijslijst?

noclan
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jul 2005 21:56

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door noclan »

Tuurlijk hebben de keukenzaken prijslijsten ... maar die zijn wel voor elke winkel anders .... heeft met inkoopprijzen en verkoopmethode te maken.

Pfffff

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door aussienl »

ik heb zelf bij een keukenboer gewerkt dus weet ongeveer wel hoe de prijzen in elkaar zitten. Als je een nieuwe keuken nodig hebt, kun je het beste een complete offerte laten maken met alles in detail beschreven. maak van die offerte een kopie waarbij je de naam en prijzen van het bedrijf weghaald. Als je nu deze kale offerte naar een aantal bedrijven brengt met de vraag om daar een offerte op uit te brengen, (eis wel dat ze alles precies hetzelfde aanbieden!!!) heb je een goede prijsvergelijk.
wel altijd nog een keer afdingen!!. werkt altij, zeker als keukenboeren om werk verlegen zitten.
Heb zelf meegemaakt dat Brugmans, en zonder met hun ogen te knipperen, € 4500,- naar beneden ging. Daarbij werd wel gezegd dat ik dan op staande sprong moest tekenen. Ben opgestaan en noiit meer terug geweest. Als men zo makellijk zoveel naar beneden kan voel je je gigantisch opgelicht. God weet hoeveel mensen daar kopen zonder af te dingen.

layla
Berichten: 151
Lid geworden op: 06 jun 2005 19:20

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door layla »

Pfffff, ik ben zelf werkzaam in de verkoop (voornamelijk verkoop aan detailhandel en GWB) en wij werken met een redelijke marge, waar nog ietwat speling inzit, maar zeker geen kortingen van 40-50%. Zo kom je nl. niet geloofwaardig over bij je klanten.

Rob H
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2005 13:02

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Rob H »

aussienl schreef: ik heb zelf bij een keukenboer gewerkt dus weet ongeveer wel hoe de prijzen in elkaar zitten. Als je een nieuwe keuken nodig hebt, kun je het beste een complete offerte laten maken met alles in detail beschreven. maak van die offerte een kopie waarbij je de naam en prijzen van het bedrijf weghaald. Als je nu deze kale offerte naar een aantal bedrijven brengt met de vraag om daar een offerte op uit te brengen, (eis wel dat ze alles precies hetzelfde aanbieden!!!) heb je een goede prijsvergelijk.
wel altijd nog een keer afdingen!!. werkt altij, zeker als keukenboeren om werk verlegen zitten.
Heb zelf meegemaakt dat Brugmans, en zonder met hun ogen te knipperen, € 4500,- naar beneden ging. Daarbij werd wel gezegd dat ik dan op staande sprong moest tekenen. Ben opgestaan en noiit meer terug geweest. Als men zo makellijk zoveel naar beneden kan voel je je gigantisch opgelicht. God weet hoeveel mensen daar kopen zonder af te dingen.
Dit is inderdaad de beste manier om de prijzen te vergelijken.

Want die 50% korting-akties lijken wel interessant, maar zolang je de normale verkoopprijs van de keuken niet kent, blijf je je toch afvragen:

'50% waarvan?" :wink:

Pfffff

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 02 nov 2007 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.

matvkeulen
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jun 2005 07:31

Re: Afdingen bij Superkeukens/Basiskeuken?

Ongelezen bericht door matvkeulen »

Eind vorig jaar zijn wij allerlei keukenbedrijven afgelopen. De uiteindelijke prijzen verschillen echt niet zoveel met elkaar. Ook het verschil tussen een stunter en een "normale" keukenzaak is minimaal. Het komt zoals al eerder is aangegeven aan op handig lullen.
Wij hebben bij Plaatsman uiteindelijk de keuken besteld. Bij de offerte gaf men een prijs van ongeveer € 13.000 aan. Dit was incl. oven, vaatwasser, afzuigkap, koelkast en kooktoestel. Gewoon simpelweg zeggen dat we dat niet konden betalen en dat als er niks afging, we naar een andere zaak gaan, leverde een prijs van € 8750 op. Dit betaal je ook bij stunters, maar dan hadden wij wel een siemens vaatwasser en de rest van atag. Goede merken dus.
Bij onze prijs zat het inbouwen ook inbegrepen. Je doet dan zaken met een bedrijf waarbij alles binnen het bedrijf geregeld wordt. Dus geen ingehuurde klusjesmannen van een ander bedrijf met een apart gehuurde bestelbus, zoals je dat bij de stunters wel eens tegenkomt.
Mijn advies: ga naar een gewone keukenzaak want dat is echt niet zoveel duurder en wel goede service en kwaliteit.

Gesloten