Pagina 1 van 1
profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 05 sep 2005 16:14
door corona28
alle meubels gekocht in deze vestiging. Goede verkopers die weten waar ze het over hebben.
Ik had een bank bestelt die niet door de deur past( achteraf pas achter gekomen) geen enkel probleem, ik mocht zonder ook maar enige annulerings kosten te betalen of iets dergelijks zomaar een nieuwe bank uit zoeken die wel past. terwijl het toch echt mijn eigen fout was.
geen andere woorden voor alleeen maar positief.
Re: profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 06 sep 2005 07:16
door 16again
De winkel heeft ook een verantwoording om te bepalen of aflevering wel mogelijk is. Heeft jouw deur standaard afmetingen, dan valt jou weinig te verwijten.
Wel netjes dat zij meubel weer meenamen ipv gewoon op de stoep te laten staan.
Re: profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 06 sep 2005 08:24
door corona28
ik denk niet dat het de verantwoordelijkheid is van de winkel om te zien of de bank wel in huis past.
Ik had het gewoon beter moeten opmeten. maar mijn deur is ook smaller dan normaal en hij moest ook nog bij een trap omhoog (kon de draai niet maken).
Re: profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 06 sep 2005 19:48
door 16again
uit de CBW voorwaarden blijkt m.i. dat de ondernemer(=winkel) initiatief moet nemen om te overleggen met de afnemer(consument) of eea afleverbaar is.
Maar als je vervolgens de deur verkeerd opmeet, is dit natuurlijk wel je eigen schuld.
ARTIKEL 6 - DE 0P/AFLEVERING
1. Tenzij anders is overeengekomen wijst de ondernemer de afnemer er tijdig voor de op/aflevering op dat de afnemer op straffe van een vergoeding van directe schade en kosten verplicht is ervoor te zorgen dat:
- de plaats waar de op/aflevering moet geschieden bereikbaar is en dat voorts, voor zover dat in zijn vermogen ligt, al het mogelijke wordt gedaan om een vlotte op/aflevering mogelijk te maken;
- de afmetingen van de ruimte voldoen aan de maten, als vermeld in door de afnemer beschikbaar gestelde tekeningen, voor zover met dergelijke tekeningen wordt gewerkt;
2.a. De ondernemer stelt de consument er van op de hoogte dat deze hem kennis moet geven van bijzondere omstandigheden die het gebruik van een lift, takel of een kraan noodzakelijk maken. In dat geval wordt in de overeenkomst geregeld voor wiens rekening en risico de bijzondere hulpmiddelen komen.
Re: profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 07 sep 2005 10:21
door corona28
profijtmeubel is niet aan gesloten bij cbw. Toch vind ik dat de verantwoording bij de koper (ik) ligt. De koper weet toch zelf hoe groot zijn huis is/ woonkamer of deur post. De verkoper is niet verplicht als ik een bank wil kopen met redelijke standaard maten te vragen of het in mijn huis past, dat is toch je eigen verantwoordelijkheid. dat is toch het zelfde als ik een broek koop, dan ben ik ook verantwoordelijk of ik een broek koop die mij past of niet...... Als koper zijnde heb je toch een eigen keus of je het artikel wilt kopen of niet. Bij profijtmeubel hebben ze ook kosten moeten maken..... de verkoper, administratie, inkoop en vervoer.... en als bonus zitten ze nu met een extra bank opgescheept omdat ik niet goed gemeten had. als ik dat had gedaan had dit allemaal niet hoeven te gebeuren..... toch vind ik het nog steeds fantastisch wat ze voor mij hebben gedaan....
Re: profijtmeubel leeuwarden
Geplaatst: 10 sep 2005 23:36
door crazyme
1. Tenzij anders is overeengekomen wijst de ondernemer de afnemer er tijdig voor de op/aflevering op dat de afnemer op straffe van een vergoeding van directe schade en kosten verplicht is ervoor te zorgen dat:
- de plaats waar de op/aflevering moet geschieden bereikbaar is en dat voorts, voor zover dat in zijn vermogen ligt, al het mogelijke wordt gedaan om een vlotte op/aflevering mogelijk te maken;
- de afmetingen van de ruimte voldoen aan de maten, als vermeld in door de afnemer beschikbaar gestelde tekeningen, voor zover met dergelijke tekeningen wordt gewerkt;
Dit zal in de leveringsvoorwaarden staan neem ik aan. Deze ontvangt de koper bij zijn aankoop. Daarmee is de koper dus geinformeerd.
Daarbij:
De tendens is tegenwoordig dat geen consument meer hoeft na te denken. Alles is of wordt geregeld. Dus, de consument denkt ook niet meer na. Pas als er een probleem ontstaat wordt men wakker.
Klantvriendelijke bedrijven lossen het met of zonder regels ook wel netjes op, de "foute" bedrijven trekken zich nog steeds niets van die regels aan. Zolang consumenten blind varen op de prijs zal hier niets aan veranderen.
Zo. dat moest ik even kwijt. Roept u maar.