LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van onze verslaggever

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Paula

Van onze verslaggever

Ongelezen bericht door Paula »

Van uw speciale verslaggever P. Aula

Dexia Bank Nederland gaat moeilijke tijden tegemoet. Niet alleen ligt de bank zwaar onder vuur in de media (conflict met Consumentenbond en Stichting Leaseverlies), ook op de vestiging aan de Beethovenstraat in Amsterdam lijkt de sfeer enigszins onrustig.

Uw verslaggever peilde de situatie ter plekke. Een timmerman bleek verwoed bezig de brievenbus van Dexia van een ander formaat te voorzien. Groter, wel te verstaan. Op de vraag van uw verslaggever welke reden hieraan ten grondslag lag, antwoordde de man dat "de pizza's de laatste tijd niet aan te slepen waren wegens overwerk van de directie en dat men besloten had uit overwegingen van efficiency de pizza's maar door de brievenbus te laten vallen". Een net vertrekkende werknemer van de bank was niet beschikbaar voor commentaar, aangezien hij (of zij?) de kraag hoog opgetrokken had en schichtig wegvluchtte.

Dan maar de plaatselijke middenstand gepeild. De apotheek gaf het bordje 'gesloten' op de deur. De meegenomen verrekijker gaf opheldering: verscheidene medewerkers met verhit hoofd waren dozen aan het inpakken. Uw verslaggever kon nog nét stickers met ' Dexia SPOED ' ontwaren en tevens legio doosjes kalmeringstabletten en aspirines.

De ETOS even verderop was gelukkig nog wel geopend. Op de vraag of de medewerksters onlangs nog vreemde klanten hadden gehad, was het antwoord bevestigend: Jazeker, enkele mannen in pak, goed gekleed, wel enigszins verfomfaaid, die drie dozen deodorant in één keer wilden meenemen. "Tja mevrouw", zegt de medewerkster, "daar kijk je toch even van op, hé? Overigens wilden ze ook 18 dozen geurvreters direct aanschaffen, maar ja, kijk, die hebben we zo niet liggen!" Tevens had ze vermoed dat de heren geldgebrek hadden, aangezien ze de één eurocent wisselgeld persé wilden hebben, ondanks dat het muntje onder de toonbank was gerold. Het heeft acht minuten geduurd, maar toen konden de heren ook weer vertrekken, met euromuntje wel te verstaan.

Verder naar de overkant van de straat, de boekhandel in. De eigenaar had inderdaad een behoorlijke omzet gedraaid de afgelopen tijd. "Ze kwamen binnen, gristen de standaardwerken over crisismanagement uit het schap, rekenden af en weg waren ze." In totaal heeft de boekhandelaar 83 werken over dit onderwerp verkocht binnen drie weken, telkens aan dezelfde heren in pak. Speciale aandacht was er voor het maar liefst duizend pagina's tellende boekwerk 'Hoe Brei Ik Recht Wat Krom Is'. 'Ook Net Doen Of Je Gek Bent In Tijden Van Crisis' liep als een trein. Overigens was het kopieerpapier niet aan te slepen.

Aldus een eerste impressie van uw verslaggever ter plekke.

Ruud

Re: Van onze verslaggever

Ongelezen bericht door Ruud »

Leuke tekst Paula,

je hebt me weer 5 min. van de straat gehouden, dank hiervoor,

m.v.g. Ruud (je bewonderaar)

Henri

Ongelezen bericht door Henri »

Hij is goed Paula wie was er nog meer bij ?? Een andere bewonderaar.

Henriëtte

Ongelezen bericht door Henriëtte »

Nou Paula leuk stukje hoor toevallig werk ik bij dit filiaal en vind je stukje niet zo geslaagd. Zolang er nog geen uitspraak is van de rechter heb ik liever, dat jij je niet zo uitlaat.

Stel dat onze bank in het gelijk wordt gesteld dan behoud ik mijn baan. Geeft niet ik moet als alleenstaande vrouw ook mijn kindjes grootbrengen en aangezien ik 41 ben, vind ik waarschijnlijk ook geen andere baan.

Dus probeer je niet ten koste van anderen populair te maken op dit forum.

Of ben jij zo'n harde die zelf alles heeft en de hele dag geen moer uitspookt ?

Henriëtte

Ruud

Beste mensen,

Ik kan je reactie goed begrijpen Henriëtte, maar wil je dat risico nemen dat als Dexia in het ongelijk wordt gesteld je alsnog de straat op wordt gezet. Ook als ze winnen bestaat die zekerheid nog niet.
Ik ben het met je eens als je zegt: bij een andere baas heb ik ook geen garantie.
Da's waar maar als je nu mocht kiezen tussen bij de AMRO- Bank of Dexia wat zou je dan kiezen??

Dat dacht ik al voor de AMRO waarom, ook jij wordt op feestjes en verjaardagen etc. geconfronteerd met al die beschuldigingen tegen "jou" bank. Of vergis ik me nu sterk?

Dat je voor Dexia werkt is om fin. redenen als ik me niet vergis, maar uit soc. gronden zou je hier een 2de keer toch niet meer voor kiezen of wel dan?

m.v.g. Ruud

(p.s. die brievenafhandeling gaat wel slecht bij jullie, zitten op die afdeling alleen maar 60- plussers (met ex- leasecontracten die ze op die manier kunnen afbetalen??))

Gijs

Ongelezen bericht door Gijs »

Voor een studentje heb jij wel een hele grote onderwijssubsidie en mensen maar laten leren waarvoor tegen de tijd dat je afgestudeerd bent is er voor jou nog een baan bij ons "De Grootste Bank" van Nederland

De om de hoekbank

Ruud

Beste Gijs,

Voor wie was dit bericht bedoeld, en wat wilde je er precies bij zeggen? Ik kan de logica niet echt inzien van je verhaal. Ben eens wat duidelijker heb maar HBO.

m.v.g. Ruud

Wim

Ongelezen bericht door Wim »

Dexio valt niet meer te verwijten dan dat ze misschien enigszins naïef een kat in de zak gekocht hebben van Aegon.
Aegon lacht nu in z'n vuistje, maar als Dexia moet bloeden dan gaat Aegon geheid mee.

Rob

Ongelezen bericht door Rob »

Tegenwoordig zit je nergens meer veilig bij een bedrijf...overal reorganisaties..en ik kan erover meepraten! Dus mensen die nu bij Dexia werken...pech voor jullie want het ligt zoals altijd aan het management!

Bernhard

Ongelezen bericht door Bernhard »

Paula is je doos nog te koop ?

michael jackson

Ongelezen bericht door michael jackson »

PAULA ABDUL?!!

Frans

Ongelezen bericht door Frans »

André kan vandaag niet dus heb ik MJ van hierboven voor je geselecteerd.

Jan

Ongelezen bericht door Jan »

Wat een leuk stukje. Lachen moet kunnen op het forum.

Sonja

Ongelezen bericht door Sonja »

Paula, ik zie het voor me!
We gaan later onze berichtjes bundelen en er een
bestseller van maken.
Het is toch de rechtzaak van de eeuw?

En voor wie er werkt, ik ben ook alleenstaande
moeder met gehandicapt kind.
Maar ik verdien niet aan het verdriet van anderen.
Denk daar maar eens over na als je bij Dexia werkt.
Bloed kleeft aan de papieren, en ook aan je handen,
hoe moet je dit later aan je kinderen verkopen.
Kijk deze week eens bij het arbeidsburo.
doen!
Sonja.

Zusje

Ongelezen bericht door Zusje »

Sonja,

Sterkte.

sONJA

Ongelezen bericht door sONJA »

Ik red me wel.
Maar toch bedankt.
Zusje.
En wanneer ik lach is dat echt .
Soms komen er dingen op je af die naar lijken en oneerlijk, maar die toch verrijkend kunnen zijn.
Zoals dit forum, het is fantastisch hoe mensen elkaar kunnen helpen vind je niet.
Zo moet je er maar naar kijken.
NU komt de finale van Idols.
Kijken wie er wint, Dexia of Payback.
He, sorry, ik bedoel Jim of Jamai!!
by

Paula

Zo is dat Sonja!

Laatste nieuws uit de regio: de parkeerplaatsen voor de Dexia-bank zijn opgeheven, er zijn fietsenrekken geplaatst. Dexia-medewerkers worden inmiddels vriendelijk, doch dringend verzocht het kantoorgebouw via de achteruitgang te betreden, dit i.v.m. het imago van de bank dat net zo aan het kelderen is als de beurs. Prikklok van de medewerkers is doorgebrand. RIAGG heeft aparte hotline met Dexia-kantine voor hyperventilerende werknemers. De eerste Zen-meditatie-cursus is inmiddels gegeven in de parkeergarage. De wielen van de bolide van Bruneel worden door onverlaten nu en dan vervangen door kistjes. Aardappel in uitlaat is ook erg populair. Directie-secretaresse gesignaleerd in de Wibra, graaiend tussen het ondergoed.
Hr. Bruneel gezien met broodtrommeltje onder zijn arm. Noodaggregaat energievoorziening kantoorgebouw aangesproken door nachtelijk overwerk van directie. Fitness-ruimte omgebouwd tot boks-arena i.v.m. voorbereiding van de medewerkers op harde telefoongesprekken met klanten.
Boven ingang hangt bord: 'Houdt Moet' (inderdaad, spellingcontrole werkt niet meer). KPN heeft waarschuwing afgegeven aan Dexia i.v.m. misbruik telefoonlijnen - de snerpende stemmen van de medewerkers beschadigen het netwerk.

Tot zover het laatste nieuws.

Henry

Ongelezen bericht door Henry »

Hoi Paula,

Je kunt zoals journaliste aan de slag. Blijf die Dexia -
mensen wel volgen hoor ?

Groetjes.

Mr.t

Ongelezen bericht door Mr.t »

Lol Henriette verteld dat verhaal met als e-mail adres
Badandugly, :)) Hoe tegenstrijdig kan iemand wezen.....

Paula

huh?

Gesloten