In augustus kreeg ik (middels een actie van Super de Boer) de mogelijkheid om gratis mee te spelen in de Nationale Postcodeloterij van augustus 2005. Hiervoor moest het gekregen cadeaulot alleen geactiveerd worden via de website www.cadeaulot.nl.
Bij mijn aankopen bij Super de Boer kreeg ik twee cadeauloten die ik direct heb geactiveerd. Meespelen in de Postcodeloterij kost EUR 8,25 per lot per maand, dus dit leek een leuk cadeau van EUR 16,50 voor mij.
Op de website zag ik "de kleine lettertjes": Wilt u na uw gratis trekking niet meer doorspelen ? Stuur dan vóór 1 september 2005 een briefje naar: Nationale Postcodeloterij, Antwoordnummer 17960, 1000 WR Amsterdam.
Dit heb ik dan ook maar direct snel gedaan. En toch is er gisteren 5 september geld van mijn rekening afgeschreven door de Nationale Postcodeloterij voor de trekking van de maand september, voor deze "gratis loten".
Telefonische navraag (EUR 0,20 per minuut) leerde mij dat mijn opzegging al wel verwerkt was (opgezegd per oktober 2005), maar dat het de Nationale Postcodeloterij niet gelukt was deze opzegging tijdig te verwerken.
Dat is niet mijn probleem lijkt me.
Ik kon mijn geld voor de trekking van september wel terug krijgen, maar dan moest ik nogmaals een (ditmaal gefrankeerd) briefje sturen naar de Nationale Postcodeloterij.
Conclusie:
1. je kon inderdaad 1 maand gratis meespelen
2. je moest snel weer opzeggen, anders werd je gewoon abonnee
3. zeg je snel op, dan verwerkt met het niet tijdig, waardoor je alsnog minimaal een maand moet betalen (per lot EUR 8,25)
4. je kunt je geld terugkrijgen, maar dan moet je dat nog eens schriftelijk regelen (brief met portokosten)
5. als je belt met de Nationale Postcodeloterij kost dat je EUR 0,20 per minuut, men kan je vriendelijk te woord staan, maar niet helpen
Ik heb dus toch maar direct een briefje gestuurd met het verzoek de ten onrechte geïncasseerde bedragen terug te storten.
Tevens heb ik de incasso-machtiging van de Nationale Postcodeloterij ingetrokken (het benodigde rode kaartje kun je halen bij je bank).
Verder heb ik ook maar direct mijn deelname aan de Nationale Postcodeloterij helemaal beëindigd, want ik speelde reeds sinds januari 2002 mee met een ander lot.
Indien er binnenkort een prijs valt op mijn postcode: heel jammer dan ...
- hoeveel mensen hebben begrepen dat ze middels deze "cadeauloten-actie" gewoon lid zijn geworden van de Nationale Postcodeloterij ?
- hoeveel mensen hebben de kleine lettertjes gelezen en tijdig opgezegd ?
- hoeveel mensen zullen er straks geld terug vragen ?
- hoeveel mensen zullen straks schrikken van het bankafschrift ?
- hoeveel mensen zullen gewoon nog maandenlang lid blijven ...
Deze verkwijze stinkt.
Bedankt Nationale Postcodeloterij ! Hier hebben jullie "goed" over nagedacht ....
Gr. Rudolf
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Re: Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Ik ben ook naar die site geweest om mij aan te melden voor een maand gratis meespelen.
Toen echter behalve mijn NAW gegevens ook om mijn bank-/gironummer werd gevraagd ben ik afgehaakt.
Ik vond het namelijk erg dubieus dat ik dat soort gegevens op MOEST geven, terwijl ik alleen interesse had in het gratis meespelen.
Dat je zelf actie moest ondernemen om je deelname weer te stoppen was natuurlijk heel verdacht:
- veel mensen vergeten zich af te melden;
- afmelding wordt 'nooit' ontvangen;
- vertraging met het verwerken van de afmeldingen zodat je automatisch langer meedoet dan verwacht.
Inderdaad: Hier is "goed" over nagedacht door de NPL.
Toen echter behalve mijn NAW gegevens ook om mijn bank-/gironummer werd gevraagd ben ik afgehaakt.
Ik vond het namelijk erg dubieus dat ik dat soort gegevens op MOEST geven, terwijl ik alleen interesse had in het gratis meespelen.
Dat je zelf actie moest ondernemen om je deelname weer te stoppen was natuurlijk heel verdacht:
- veel mensen vergeten zich af te melden;
- afmelding wordt 'nooit' ontvangen;
- vertraging met het verwerken van de afmeldingen zodat je automatisch langer meedoet dan verwacht.
Inderdaad: Hier is "goed" over nagedacht door de NPL.
Re: Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Ik heb ook een gratis lot geactiveerd. Omdat je dan automatisch lid wordt van de Postcodeloterij, heb ik dit meteen weer schriftelijk opgezegd. Op de website stond dat als je dat voor 1 september opstuurde, dat het dan op tijd was om alleen met dit gratis lot mee te spelen. Op 25 augustus heb ik die brief gestuurd, zie ik dat er op 5 september een bedrag van €8,25 is afgeschreven! Dus heb ik een flink pissige mail gestuurd dat ik eis dat ze dat terug storten. Van de Postcodeloterij heb ik als reactie gehad dat ze dit bedrag op mijn rekening zullen overboeken. Ben benieuwd...
Re: Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Dat terugstorten van geld heb ik ook tijdig aangevraagd. Maar ik denk dat het vergeefse moeite is. De trekking is immers al geweest en "daar hebt u aan meegedaan ..." zal het antwoord van de NPL wel zijn neem ik aan.
Ik ben ook niet van plan nog weer te gaan bellen, dat zal nog meer kosten met zich meebrengen.
Ben er gewoon ingetuind ... dom ... dom ... dom ...
Rudolf
Ik ben ook niet van plan nog weer te gaan bellen, dat zal nog meer kosten met zich meebrengen.
Ben er gewoon ingetuind ... dom ... dom ... dom ...
Rudolf
Re: Cadeauloten Postcodeloterij/ Super de Boer
Ik raad iedereen aan om per direct te stoppen met de postcode-loterij. Vroeger was het een leuk spel, tegenwoordig zijn het dezelfde oplichters als vroeger de "prijzenfestivals" . De klanten worden onder valse voorwendselen lid gemaakt zonder dat de "klant" het in de gaten heeft. Ik ben jarenlang lid geweest, maar ik wil niets meer met die oplichters te maken hebben. Enige tijd geleden hadden ze nog dat zogenaamde kado voor de konigin, ook zo'n vies spelletje. Oplichters zijn het. Weet u wat de direkteur verdient daar? Kun je heel wat aapjes van redden.