Dit kan nooit kloppen!
Geplaatst: 06 sep 2005 16:51
Hoi!
We hebben problemen met de energieleveranciers
We willen van leverancier veranderen en hadden op internet gekeken. United Consumers (Cogas) kwam goedkoop uit de bus. Dus wij dachten dat doen we! Krijgen we een brief waarin staat dat we voor stroom 116,- per maand moeten betalen en voor gas 80,- per maand.
Terwijl dat bij de oude (greenchoice) 24,- en 44,- was. In de brief staat ook dat we voor stroom 3508 dag en 3521 nacht en voor gas 1700 kuub verbruiken per jaar. We hebben een dubbelmeter.
Dat lijkt ons wel een erg hoog verbruik. We hebben een normale eengezinswoning, wel oud, maar toch. En in het afgelopen jaar hebben we niks aangeschaft verder. Dus niks wat extra stroomverbruik kan zijn. En we hebben ook niet de tv de hele dag aan of de pc, in elk geval niet vaker dan we deden.
We zouden nu dus 195 euro betalen per maand bij de nieuwe.(cogas) Nu betaalden we 68 euro (greenchoice), wat blijkbaar weinig is. Maar dat wisten wij niet, want ze hadden alles via meterstanden berekend. Dus wij dachten dat het klopte. Wellicht naief, maar ja.
We hebben net de eindafrekening gehad van Greenchoice; 960 euro, dat kan nooit kloppen!!! Meterstanden die niet kloppen, etc. Hopelijk komt het goed en hoeven we niet veel bij te betalen. En worden de standen gecorrigeerd. We gaan toch maar terug naar Essent. Hopelijk helpt dat!
De standen corrigeren is niet gelukt. Nou heb ik net gebeld met Essent en volgens hen zijn we met een te lage meterstand aangemeld en is het daarom zo hoog.
Hebben wij een poot om op te staan? Aangezien het niet onze schuld is, maar hoe moet je dat in godsnaam bewijzen? Of kun je het hen laten bewijzen?
Dat we een paar honderd euro moeten bij betalen, dat wisten we wel en dat klopt ook. Maar zoveel, mooi niet!
Volgens Essent netwerk hebben wij een verbruik van ca 3300kwh en dus niet 7000 kwh.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Groetjes Ingrid
We hebben problemen met de energieleveranciers
We willen van leverancier veranderen en hadden op internet gekeken. United Consumers (Cogas) kwam goedkoop uit de bus. Dus wij dachten dat doen we! Krijgen we een brief waarin staat dat we voor stroom 116,- per maand moeten betalen en voor gas 80,- per maand.
Terwijl dat bij de oude (greenchoice) 24,- en 44,- was. In de brief staat ook dat we voor stroom 3508 dag en 3521 nacht en voor gas 1700 kuub verbruiken per jaar. We hebben een dubbelmeter.
Dat lijkt ons wel een erg hoog verbruik. We hebben een normale eengezinswoning, wel oud, maar toch. En in het afgelopen jaar hebben we niks aangeschaft verder. Dus niks wat extra stroomverbruik kan zijn. En we hebben ook niet de tv de hele dag aan of de pc, in elk geval niet vaker dan we deden.
We zouden nu dus 195 euro betalen per maand bij de nieuwe.(cogas) Nu betaalden we 68 euro (greenchoice), wat blijkbaar weinig is. Maar dat wisten wij niet, want ze hadden alles via meterstanden berekend. Dus wij dachten dat het klopte. Wellicht naief, maar ja.
We hebben net de eindafrekening gehad van Greenchoice; 960 euro, dat kan nooit kloppen!!! Meterstanden die niet kloppen, etc. Hopelijk komt het goed en hoeven we niet veel bij te betalen. En worden de standen gecorrigeerd. We gaan toch maar terug naar Essent. Hopelijk helpt dat!
De standen corrigeren is niet gelukt. Nou heb ik net gebeld met Essent en volgens hen zijn we met een te lage meterstand aangemeld en is het daarom zo hoog.
Hebben wij een poot om op te staan? Aangezien het niet onze schuld is, maar hoe moet je dat in godsnaam bewijzen? Of kun je het hen laten bewijzen?
Dat we een paar honderd euro moeten bij betalen, dat wisten we wel en dat klopt ook. Maar zoveel, mooi niet!
Volgens Essent netwerk hebben wij een verbruik van ca 3300kwh en dus niet 7000 kwh.
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Groetjes Ingrid