LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van KPN

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 29 Jul 2007 15:14 door BJDEVOS

sinds Kpn de scepter zwaait binnen digitenne zijn er problemen met mijn radio ontvangst.vanaf vorig jaar november.
ik heb een brainwave ontvanger, met een surerieur beeld, omdat dit een van de weinige ontvangers is waarbij je de uitgang kunt schakelen naar S vhs en lange super video kabel kunt gebruiken, beter dan lang scart kabel, het verschil is spectaculair
RGB bijvoorbeeld over scart is, ook op een langere afstand, echt wel beter dan S-video.

Daarnaast kan je ook s-video via scart doorgeven + het geluid!

Dus hoezo is s-video beter dan scart???

Scart is slechts een naam voor een aansluiting met vele mogelijkheden.

BJDEVOS
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2007 16:04

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door BJDEVOS »

de lange svideo kabel (ene eind scart want brainwave heeft slechts scart uitgang maar wel svhs signaal, andere eind svideo(=svhs) plug en 2 geluids tulp stekkers)geeft bij mij beter resultaat dan de korte scart kabel, en ik heb ongeveer 6 verschillende scartkabels geprobeerd, hiervoor wel een goede lcd televisie gebruikt met alle ingangen, en de kwaliteit is super super, en met digitenne!
Svhs werkt anders als scart, er wordt een apart signaal voor helderheid verstuurt, zie hieronder met name de laatste zin.

____________________________________________________________
zie: http://64.233.183.104/search?q=cache:Yp ... lr=lang_nl

S-Video
Voordelen: geen/weinig ruis; scherpbeeld
Nadelen: aansluiting meestal voor- of zijkant van de TV
--------------------------------------------------------------------------------
Composite / S-Video / RGB
Voordelen: geen ruis; scherp en kleurrijk beeld
Nadelen: kabel moet kort zijn
_____________________________________________________________

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/S-Video

Separate video of kortweg S-Video is een norm om videosignalen te transporteren, waarbij de kwaliteit ten opzichte van de normale video-verbinding is verbeterd. Deze norm is voor het eerst geïntroduceerd in Japan in 1987.

Separate video bereikt de betere kwaliteit door de kleurinformatie (chrominantie) over een aparte geleider te versturen (separate = gescheiden). Daarom wordt er van een vierpolige Mini-DIN-plug gebruikgemaakt. Het videosignaal met de helderheids- (luminantie) en synchronisatie-informatie (zwart-wit beeld dus) wordt over een tweede geleider verstuurd. Beide signalen worden afgesloten met 75 Ohm en hebben een aparte massa-aansluiting. Ook de beide coaxiale verbindingen in de gebruikte kabel dienen een impedantie van 75 Ohm te hebben.

In de SCART-plug wordt in dit geval pin 13 (rood, van de R-, G- en B-signalen) opgeofferd om het chrominantiesignaal te kunnen herbergen.

______________________________________________________________

[/url]

BJDEVOS
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jul 2007 16:04

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door BJDEVOS »

om alle misverstand uit de wereld te helpen: het rgb signaal legt het duidelijk af tegen het svhs signaal. hoe dit komt weet ik niet precies, ik heb wel gemerkt dat de lengte van de scart kabel bij rgb veel invloed heeft, en bij svhs niet tot nauwelijks.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Wat ik niet zo goed begrijp is het verschil tussen s-video via scart of s-video via die 4 polige din aansluiting. Zeker als je toch al aan één kant een scart aansluiting hebt.

Het is en blijft s-video.
Svhs werkt anders als scart, er wordt een apart signaal voor helderheid verstuurt, zie hieronder met name de laatste zin.
In de SCART-plug wordt in dit geval pin 13 (rood, van de R-, G- en B-signalen) opgeofferd om het chrominantiesignaal te kunnen herbergen.
Bij scart wordt pin 15 (normaal Rood out) gebruikt voor Chroma.
Bij scart wordt pin 19 (normaal video/sync out) gebruikt voor Luminance.

Conclusie: (afhankelijk van je instelling op het aparaat, je Brainwave in dit geval) bij scart heb je OOK 2 aparte signalen voor het beeld net als bij een 4 polige din s(eperate)-video aansluiting, namelijk Luminance (y) en Chroma (c)

Overigens is de naam s-video (seperate video) en geen s-vhs. S-vhs (Super Video Home System) is een opvolger van VHS cassetterecorders. De S staat dus ook niet voor Super, wat veel mensen denken (ikzelf lang geleden ook :wink: ).
In de SCART-connector was aanvankelijk geen S-Video voorzien. Dit formaat biedt een aanzienlijk betere beeldkwaliteit dan composiet, maar minder dan RGB. Alhoewel vanuit de SCART-kant gezien feitelijk overbodig werd deze signaalvorm in de jaren '90 erg populair en werd een S-Videofunctie aan SCART toegevoegd. Dit heeft enige verwarring voor de consument opgeleverd; het is aan een televisie lastig te zien of de S-Videofunctie ondersteund is.
Bron
http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART
Laatst gewijzigd door KPN op 30 jul 2007 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 29 Jul 2007 22:06 door BJDEVOS

om alle misverstand uit de wereld te helpen: het rgb signaal legt het duidelijk af tegen het svhs signaal. hoe dit komt weet ik niet precies, ik heb wel gemerkt dat de lengte van de scart kabel bij rgb veel invloed heeft, en bij svhs niet tot nauwelijks.
Bij de meeste mensen is het echt andersom.

Bij mij in ieder geval wel, met s-video instelling heb ik fletse kleuren
en met RGB instelling heb ik hele mooie diepe kleuren.

Zowel op mijn oude crt als op mijn nieuwere plasma televisie. (satellietontvangst)
En ik heb 2 scartkabels van 3 meter per stuk aan elkaar zitten met een koppelstukje, dat is ook best wel lang.

hadiebart
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 aug 2007 14:44

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door hadiebart »

Af en toe een duits video testblad lezen doet wonderen. Ze hebben altijd een lijstje in iedere editie met best geteste kabels.

Scartkabels van 15 euros die stukken beter presteren dan die van boven de 100 euro bestaan dus echt!.
De scartkabel wereld hangt aan elkaar van gouden loze beloften en peperdure prijzen. De goede zijn er wel en het hoeft dus niet duur te zijn.

Maar dan moet je ze wel in nederland weten te vinden. Mijd de mediamarkt met hun gouden scartkabels. Ik heb toevallig een winkel gevonden die ze onder eigen naam maakt. Perfect beeld. Mooi scherp en warm.

otterico
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2009 10:26

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door otterico »

beste mensen,

ik heb sinds 21 maart 2009 interactieve tv van kpn opgestuurd gekregen.
ik heb netjes alles geïnstalleerd waaronder een adsl modem die je aansluit
op je telefoonlijn en een decoder met harddisk recorder die je aansluit op het
modem met een netwerk kabel. (kind kan de was doen!)
ik ben heel ontevreden over de beeldkwaliteit van digitale tv van kpn.
Ik heb een full hd tv en het ziet eruit alsof ik filmpies zit te kijken op youtube!!
De beeld kwaliteit is het zelfde als de analoge kabel
Ik had digitale tv van ziggo in super scherpe kwaliteit en heb er spijt van dat ik ben overgestapt!! Mensen wees gewaarschuwd je zit er meteen een jaar aanvast.
Ik heb dezelfde dag alles weer in de originele verpakking verpakt en een brief met opzeging gestuurd.
Als je de kpn e-mailt of schriftelijk benaderd krijg je terug dat je maar even met het 0900 nummer moet bellen a 10 cent per minuut.
Iemand een idee hoe ik van (….) contract ken afkomen?
Is het niet wettelijk bepaald dat je binnen 2 weken van een dienst kan afzien als je niet tevreden bent over het geleverde product?

Groet robert

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Digitale televisie van KPN

Ongelezen bericht door 16again »

Indien via internet gekocht, kan je je beroepen op de wet "koop op afstand" , en kan je gedurende 8 dagen onder de koop uit. Wettelijk hoef je alleen kosten voor terugsturen te betalen.

Gesloten