LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HCCnet overgenomen door XS4All

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

jaarcontracten ADSL zijn niet meer van deze tijd

Klopt
5
50%
1 jaar is eerlijk
5
50%

Totaal aantal stemmen: 10

g.vaatstra

HCCnet overgenomen door XS4All

Ongelezen bericht door g.vaatstra »

HCCnet word overgenomen door XS4All, maar als je dat niet wilt kan je er niks tegen doen.
Ik wil niet naar XS4All en wil mijn HCC opzeggen. Alleen op de site staat dat dit niet kan, omdat je een jaarcontract hebt met HCCnet.

Mij lijkt dit niet te kloppen, omdat je toch niet kan verwachten dat je bij een provider blijft wat een andere provider word?

Verder zijn er nog een paar dingen die ik graag zou willen weten (als iemand het weet):
- moet ik een HCC lidmaatschap houden? en wat als ik hem opzeg per volgend jaar, vervalt mijn ADSL dan?
- KPN heeft een opzegtermijn van 30 dagen. Zijn zij verplicht deze op te zeggen als ik dat wil of kunnen zij mij aan een contract met KPN houden

hoffie

Re: HCCnet overgenomen door XS4All

Ongelezen bericht door hoffie »

Als je eenmaal bij XS4ALL zit wil je nooit anders meer :wink:

maar om eerlijk te zijn snap ik uw probleem niet helemaal, u behoudt alles wat u nu ook heeft, er staat alleen een ander naampje op de faktuur

en de vraag of een jaarcontract nog van deze tijd is...... tja deed u daar moeilijk over toen u uw modem gratis toegestuurd kreeg? Automatisch met een jaar verlengen is iets anders, en laat uw nieuwe provider, als zo ongeveer de enige in Nederland, daar nou net niet aan doen :lol:

g.vaatstra

hoffie,
inderdaad schijnt XS4All erg goed te zijn. Het is alleen dat ik liever naar een ander ga als het XS4All word.
Verder bedoelde ik met de poll eigenlijk het met een jaar verlengen. Hier doet ook HCCnet aan, maar XS4All dus niet?
Ik vraag me dan nu af: krijg ik de algemene voorwaarden van HCCnet (waarschijnlijk) of worden die omgezet naar XS4All... Denk dat ik de verkeerde krijg ;-)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zelf heb ik een adsl-contract afgesloten met wat toen nog zonnet heette. Nu Versatel. Versatel is op haar beurt inmiddels overgenomen door het Zweedse Tele2. Ja, die zogenaamde prijsvechters, als het om telefoneren gaat.

Met de eerste overstap had ik niet zo'n moeite, met de tweede wel, want ik vind dat Tele2 haar afspraken niet nakomt. Je vraagt je af, waarom ben ik dan bij Versatel gebleven?

Terecht dat je je dat eventueel afvraagt, mar ik had net mijn contract bij versatel laten omzetten naar mijn huidige verbintenis, toen ik van de overname door Tele2 hoorde. Wanneer ik daar eerder van op de hoogte was, begin juli was daar nog niets van bekend bij het grote publiek, dan zou ik zijn overgestapt naar een andere provider.

Nu kom ik via een omweg TOCH weer bij Tele2 terecht, en ik durf te garanderen dat ze me trachten over te halen ook weer via hen te gaan bellen. Helaas voor hen gaat dat niet, want ik zit nu voorlopig aan het belplus60 abonnement vast dat KPN me heeft aangeboden.

Daar heb ik overigens ZELF voor gekozen om op dat aanbod in te gaan. Dat dit eigenlijk bedoeld is, om ex-klanten van Tele2 voor langere tijd aan zich te kunnen binden, tja.........

L.Rozenwater

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ben benieuwd, wat XS4ALL met de Tiscali- en BBNED abo's doet na de definitieve overname HCCNET!
Ik vrees zelf, dat genoemde abo's worden overgezet op het KPN netwerk, met alle prijsaanpassingen van dien: Een FAST abo van XS4ALL is zo'n 30 euro duurder dan het Pro8 abo wat HCCNET aanbied/bood (Via BBNED), met dezelfde snelheid. Ik ben geen "centenneuker", maar 360 Euro per jaar, daar kan men echt andere leuke dingen mee doen......

g.vaatstra

Wanneer de prijzen omhoog gaan mag ik toch aannemen dat je onder je abbonnement uitkan. Ze kunnen niet je abbonnement duurder maken dan jij afgesproken hebt. Wel natuurlijk bij nieuwe...
Ik moet nog maar afwachten of het goed verloopt.

L.Rozenwater

Als iemand een contract met HCNET! heeft afgesloten om te internetten via het Tiscali, danwel BBNED netwerk, lijkt het me contractbreuk als XS4ALL genoemde contracten zou overzetten naar het KPN netwerk; zelfs als de prijzen voorlopig ongewijzigd blijven.....

hoffie

Overzetten naar KPN netwerk zonder wijzigingen in snelheden zal natuurlijk nooiit een reden zijn voor opzeggen, echter bij prijsverhoging of grote snelheidheidsverschillen natuurlijk wel

en waarom zou XS4ALL BBnet er gelijk uitgooien, lijkt me juist meer een perfecte manier om een poot tussen de deur te krijgen bij BBnet

hoffie

inderdaad schijnt XS4All erg goed te zijn. Het is alleen dat ik liever naar een ander ga als het XS4All word.
Dus wat je eigenlijk bedoeld is dat je spijt hebt, dat je met HCC in zee bent gegaan.......?................ :?

L.Rozenwater

Lees artikel 11 van de algemene voorwaarden van HCCNET!
Het geeft het recht, dat in geval om binnen 7 dagen het contract te beeindigen !!!

hoffie

Artikel 11 Breedband diensten
Voor een aantal breedband diensten dient de Klant zowel een overeenkomst met hcc!net als een overeenkomst met een derde partij (bijvoorbeeld de kabel- of telefoonnetexploitant) te sluiten. Aangezien hcc!net voor het kunnen aanbieden van de breedband dient afhankelijk is van de totstandkoming van deze overeenkomst tussen Klant en een derde partij, zijn partijen, onverminderd het bepaalde in artikel 12 van deze Algemene Voorwaarden, gerechtigd de Overeenkomst binnen 7 (zeven) werkdagen, nadat gebleken is dat de Klant met deze derde geen overeenkomst kan of wil aangaan, op te zeggen.
Waar haal jij hier uit dat je dan op kan zeggen???? Alleen als ze idd BBnet eruit zouden gooien en jij zit op BBnet, dan zou je aan de hand van dit artikel op kunnen zeggen.......

Gesloten