LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Mijn broer, gebruikt geen gas, al 10 jaar niet, zolang hij daar al woont, hij heeft collectieve blokverwarming.
Hij is gewend aan butagas, en doet daar alles mee, en zit heel vaak op zijn bootje.
En komt graag bij zijn kinderen, en douchet daar ook.
Hij betaalde iedere maand zijn stroom rekening al in,en krijgt jaarlijks met de eindafrekening nog terug ook.
Nu willen zij ineens dit bedrag, omdat er z.g. geleverd zou wezen.
Maar er is nooit gas geleverd, dus was er ook geen verbruik, en ook geen transport of dergelijke.
De rekening zou over een periode van 3 jaar gaan, 2002 tot 2005
-------------------------------------------------------------------------------
Onderstaande is hun antwoord, wat kan mijn broer doen, hij heeft al vele spookrekeningen gekregen, die allemaal ook weer verdwenen, maar met deze blijven zij maar door drammen.
-------------------------------------------------------------------------------
Op 12 september 2005 heeft u een e-mail gestuurd over uw facturen.
Op 28 augustus 2005 heeft u de eindafrekening gekregen met factuurnummer...... van EUR 290,21 over de periode van 27 juni 2002 tot 27 juni 2005 omdat u in die periode niet gefactureerd bent.
Het gasverbruik is in die periode 0 en hiervoor
betaald u dan ook niets.
De EUR 290,21 bestaat uit het netbeheer.
Netbeheer is het deel dat u betaalt voor het transport van de energie naar
uw woning, de aansluiting op het leidingnetwerk en de huur van de meter.
De hoogte van deze component is gebonden aan de regio waar u woont.
Een deel hiervan is vastrecht, het andere deel is variabel.
Om de energie bij u thuis te kunnen leveren, maakt de leverancier van uw
keuze gebruik van het leidingnetwerk van de regionale netbeheerder en
betaalt hiervoor een vergoeding aan de netbeheerder. Met het vrijkomen van de energiemarkt kunt u zelf uw leverancier kiezen, de netbeheerders blijven regiogebonden en kunt u dus niet kiezen. Nuon heeft het beheer van de regionale netwerken voor elektriciteit en gas ondergebracht in Continuon Netbeheer.
Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.
Hij is gewend aan butagas, en doet daar alles mee, en zit heel vaak op zijn bootje.
En komt graag bij zijn kinderen, en douchet daar ook.
Hij betaalde iedere maand zijn stroom rekening al in,en krijgt jaarlijks met de eindafrekening nog terug ook.
Nu willen zij ineens dit bedrag, omdat er z.g. geleverd zou wezen.
Maar er is nooit gas geleverd, dus was er ook geen verbruik, en ook geen transport of dergelijke.
De rekening zou over een periode van 3 jaar gaan, 2002 tot 2005
-------------------------------------------------------------------------------
Onderstaande is hun antwoord, wat kan mijn broer doen, hij heeft al vele spookrekeningen gekregen, die allemaal ook weer verdwenen, maar met deze blijven zij maar door drammen.
-------------------------------------------------------------------------------
Op 12 september 2005 heeft u een e-mail gestuurd over uw facturen.
Op 28 augustus 2005 heeft u de eindafrekening gekregen met factuurnummer...... van EUR 290,21 over de periode van 27 juni 2002 tot 27 juni 2005 omdat u in die periode niet gefactureerd bent.
Het gasverbruik is in die periode 0 en hiervoor
betaald u dan ook niets.
De EUR 290,21 bestaat uit het netbeheer.
Netbeheer is het deel dat u betaalt voor het transport van de energie naar
uw woning, de aansluiting op het leidingnetwerk en de huur van de meter.
De hoogte van deze component is gebonden aan de regio waar u woont.
Een deel hiervan is vastrecht, het andere deel is variabel.
Om de energie bij u thuis te kunnen leveren, maakt de leverancier van uw
keuze gebruik van het leidingnetwerk van de regionale netbeheerder en
betaalt hiervoor een vergoeding aan de netbeheerder. Met het vrijkomen van de energiemarkt kunt u zelf uw leverancier kiezen, de netbeheerders blijven regiogebonden en kunt u dus niet kiezen. Nuon heeft het beheer van de regionale netwerken voor elektriciteit en gas ondergebracht in Continuon Netbeheer.
Wij hopen u op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Je zal hiervoor niet bij de Nuon moeten zijn maar bij Continuon Netbeheer. Zei belasten de factuur aan de nuon die dat weer doorbelast aan jou. De zogenaamde nota verlegging. Leveranciersmodel.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Hoe kom ik daar dan weer, ik weet niet hoe of wat, waar zit dat bedrijf?Maar dit komt zuiver uit naam van de NUON.
Die man is 76 jaar, en die wenst absoluut geen spookrekeningen te betalen
Die man is 76 jaar, en die wenst absoluut geen spookrekeningen te betalen
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Ik hoop dat de NUON medewerker die hier vaak is, mij kan helpen, want ik echt doodziek van die NUON, mijn broer wil alle twee de meters laten verwijderen, zo kwaad is hij.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Je moet hiervoor niet bij De Leverancier zijn maar bij Netbeheer in dat geval bij Continuon.
http://www.continuon.nl/
http://www.continuon.nl/
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Sinds wanneer zou dit in werking zijn die heffing?
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Tegenwoordig is NUON en alle andere energiebedrijven door de overheid gedwongen gesplitst in "retail" en "netbeheer". Ik werk niet voor NUON dus hoop ook dat de medewerker reageert maar weet wel dat deze heffing voor netbeheer ALTIJD door IEDEREEN betaald moet worden. Ik weet van verhalen om me heen, dat soms mensen geen gas "geleverd" krijgen, maar wel "plotseling" een rekening van Netbeheer van een energiebedrijf. Ondanks dat ik je verontwaardiging begrijp, blijft het de verantwoordelijkheid van iedereen om op zijn/haar meters te letten. Zelfs als je geen gas/elektra geleverd krijgt en er zitten wel meters in je huis/boot, moet je er rekening mee houden dat - zelfs als je geen rekening krijgt - het netbeheer wel doorloopt. Dat is niet alleen bij NUON zo, maar bij alle energiebedrijven en let wel ik verdedig NUON niet, ik weet dat er fouten gemaakt worden, maar het is ook de schuld van de overheid die de prijzen vast stelt van energie en zelfs een MEEVALLER heeft gekregen doordat wij hogere netbeheer of leverantie prijzen betalen als nederlanders. En waar gaat dat naartoe?
Juist. Niet naar NUON of wie dan ook maar de vette portemonnees van de heren politici en die meevaller wordt zelfs niet teruggegeven aan de bevolking van Nederland.
NUON en andere energiebedrijven zijn tegenwoordig gesplitst door de overheid, ik hoop dat je dat begrijpt. Netbeheer is nu een "ander" bedrijf dan de leverantie van NUON aan wiens huis dan ook.
Hier is het telefoon nummer van CONTIUNUON netbeheer: ik weet zeker dat zij het wat helderder kunnen uitleggen dan ik. En medewerk(st)er: HELP deze klant!!
0900 263 26 30 (€ 0,10 p/min)
Groetjes
Pafe
Juist. Niet naar NUON of wie dan ook maar de vette portemonnees van de heren politici en die meevaller wordt zelfs niet teruggegeven aan de bevolking van Nederland.
NUON en andere energiebedrijven zijn tegenwoordig gesplitst door de overheid, ik hoop dat je dat begrijpt. Netbeheer is nu een "ander" bedrijf dan de leverantie van NUON aan wiens huis dan ook.
Hier is het telefoon nummer van CONTIUNUON netbeheer: ik weet zeker dat zij het wat helderder kunnen uitleggen dan ik. En medewerk(st)er: HELP deze klant!!
0900 263 26 30 (€ 0,10 p/min)
Groetjes
Pafe
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Ja maar pafe, ik begrijp niet, dat dit buiten de NUON om zou gaan, mijn broer betrekt alleen maar stroom van de NUON.
En van niemand anders heeft hij gas, omdat hij dit niet nodig heeft.
Dus ik die ook alles van de NUON heb, kan ook een grote naheffing krijgen, buiten mijn maandelijkse rekening om.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan, dat de NUON dit zelf in handen heeft en regelt, anders word de puinhoop gigantisch groot in Nederland.
En van niemand anders heeft hij gas, omdat hij dit niet nodig heeft.
Dus ik die ook alles van de NUON heb, kan ook een grote naheffing krijgen, buiten mijn maandelijkse rekening om.
Je moet er toch vanuit kunnen gaan, dat de NUON dit zelf in handen heeft en regelt, anders word de puinhoop gigantisch groot in Nederland.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Hey,
Sorry om het te moeten zeggen, maar de puinhoop IS al ontzettend groot in Nederland. Nogmaals ik werk niet voor een energiebedrijf, maar denk er wel veel van af te weten, alhoewel dat ook discutabel is.. Wat ik je kan zeggen is: als het goed is kijk eens op een jaarafrekening van NUON van je (schoon)vader. Als NUON klantenservice (die ook niet altijd alles weten) zegt dat leverantie 0 was, dan moet er WEL op staan wat netbeheer kosten zijn. En die netbeheer kosten heeft echt iedereen, tenzij, zoals ik ooit eens gehoord heb, je alleen maar zonne energie panelen hebt die voor TERUGlevering zorgen en je hele huis van energie voorzien.
Netbeheer is gedwongen, daar kan NUON niets aan doen. Nogmaals adviseer ik je goed na te vragen bij CONTINUON netbeheer via dat nummer (wat duur is dat weet ik) wat ik je gegeven heb. Elk gebied in Nederland is opgedeeld in Netbeheer. In Friesland bijvoorbeeld is CONTINUON dat: klanten kiezen hier niet voor, netbeheer ook niet. En zo gaat het binnenkort met alles: de vrije markt economie die de regering wil maakt er een puinzooi van.
Nogmaals: er MOET een jaarafrekening zijn binnengekomen van NUON, daar staat ook NETBEHEER op. Over dat netbeheer heeft het geen zin om bij NUON na te vragen, dat is verplicht, voor klant en voor energiebedrijf. Mocht die jaarafrekening niet binnengekomen zijn, dan kun je daar wel om vragen bij NUON/CONTINUON.
En dat het allemaal erg frustrerend is: tell me about it! Maar dat is voornamelijk de schuld van het kabinet, echt waar. Dus volgende keer niet meer op harry potter the second stemmen.
Nogmaals wil ik ook even benadrukken dat ik niemand wil aanvallen noch verdedigen, maar dat ik ook wil helpen als ik kan. En als deze info verkeerd is, mijn excuses, medewerk(st)er, ik hoop dat je spoedig wat meer helderheid geeft hierover...
Groetjes,
Pafe
Sorry om het te moeten zeggen, maar de puinhoop IS al ontzettend groot in Nederland. Nogmaals ik werk niet voor een energiebedrijf, maar denk er wel veel van af te weten, alhoewel dat ook discutabel is.. Wat ik je kan zeggen is: als het goed is kijk eens op een jaarafrekening van NUON van je (schoon)vader. Als NUON klantenservice (die ook niet altijd alles weten) zegt dat leverantie 0 was, dan moet er WEL op staan wat netbeheer kosten zijn. En die netbeheer kosten heeft echt iedereen, tenzij, zoals ik ooit eens gehoord heb, je alleen maar zonne energie panelen hebt die voor TERUGlevering zorgen en je hele huis van energie voorzien.
Netbeheer is gedwongen, daar kan NUON niets aan doen. Nogmaals adviseer ik je goed na te vragen bij CONTINUON netbeheer via dat nummer (wat duur is dat weet ik) wat ik je gegeven heb. Elk gebied in Nederland is opgedeeld in Netbeheer. In Friesland bijvoorbeeld is CONTINUON dat: klanten kiezen hier niet voor, netbeheer ook niet. En zo gaat het binnenkort met alles: de vrije markt economie die de regering wil maakt er een puinzooi van.
Nogmaals: er MOET een jaarafrekening zijn binnengekomen van NUON, daar staat ook NETBEHEER op. Over dat netbeheer heeft het geen zin om bij NUON na te vragen, dat is verplicht, voor klant en voor energiebedrijf. Mocht die jaarafrekening niet binnengekomen zijn, dan kun je daar wel om vragen bij NUON/CONTINUON.
En dat het allemaal erg frustrerend is: tell me about it! Maar dat is voornamelijk de schuld van het kabinet, echt waar. Dus volgende keer niet meer op harry potter the second stemmen.
Nogmaals wil ik ook even benadrukken dat ik niemand wil aanvallen noch verdedigen, maar dat ik ook wil helpen als ik kan. En als deze info verkeerd is, mijn excuses, medewerk(st)er, ik hoop dat je spoedig wat meer helderheid geeft hierover...
Groetjes,
Pafe
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Maar als er niets gebruikt word, dan heb je toch geen aanvoer, wat wil dat bedrijf dan vorderen?
Ja alleen voor de stroomtoevoer, daar kunnen zij dan wat voor in rekening brengen, maar daar is het bedrag weer te groot voor.
Het is mijn broer waar ik dit voor vraag allemaal, hij zegt ik betaal het van mijn leven niet, het is al een oude baas.
Ja alleen voor de stroomtoevoer, daar kunnen zij dan wat voor in rekening brengen, maar daar is het bedrag weer te groot voor.
Het is mijn broer waar ik dit voor vraag allemaal, hij zegt ik betaal het van mijn leven niet, het is al een oude baas.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Wat ze vorderen en door alle splitsingen kennelijk vergeten zijn, zijn de belastingen en de vaste en variabele kosten kennelijk. Je zei dat die oude baas meters had in zijn huis. Dat is de reden. Meters = Netbeheer kosten, sorry om het zo te moeten zeggen.
Ik heb medeleven met die ouwe baas en begrijp volkomen dat hij van streek is, je kunt CONTINUON/NUON verwijten dat ze "vergeten" zijn die kosten in rekening te brengen. Omdat het een oud baasje is, stel ik voor toch NUON/CONTINUON te bellen en de situatie uit te leggen, misschien is er een betalingsregeling mogelijk, maar betaald moet het worden, daar kan niemand iets aan doen (zie eerdere posts) en nogmaals: medewerk(st)ers van NUON zelf of CONTINUON weten dit beter dan ik, dus ga niet volledig af op mijn advies.
Ik zou echter voor je (schoon) vader eens met CONTINUON bellen. Ik kan niets doen, echt niet voor je, maar als je de juiste medewerker krijgt hier of aan de telefoon moet het wel lukken, NUON/CONTINUON is niet zo streng hoor, zeker niet met oude bazen....
samenvattend: netbeheer is gedwongen, je oude baas woont in een netbeheer gebied van CONTINUON. De Overheid beslist dat. Dat is echt alles wat ik kan zeggen en voor de rest hoop ik dat je begripvol beantwoord wordt...
Groetjes,
Pafe
Ik heb medeleven met die ouwe baas en begrijp volkomen dat hij van streek is, je kunt CONTINUON/NUON verwijten dat ze "vergeten" zijn die kosten in rekening te brengen. Omdat het een oud baasje is, stel ik voor toch NUON/CONTINUON te bellen en de situatie uit te leggen, misschien is er een betalingsregeling mogelijk, maar betaald moet het worden, daar kan niemand iets aan doen (zie eerdere posts) en nogmaals: medewerk(st)ers van NUON zelf of CONTINUON weten dit beter dan ik, dus ga niet volledig af op mijn advies.
Ik zou echter voor je (schoon) vader eens met CONTINUON bellen. Ik kan niets doen, echt niet voor je, maar als je de juiste medewerker krijgt hier of aan de telefoon moet het wel lukken, NUON/CONTINUON is niet zo streng hoor, zeker niet met oude bazen....
samenvattend: netbeheer is gedwongen, je oude baas woont in een netbeheer gebied van CONTINUON. De Overheid beslist dat. Dat is echt alles wat ik kan zeggen en voor de rest hoop ik dat je begripvol beantwoord wordt...
Groetjes,
Pafe
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
En meterhuur wordt in rekening gebracht door de netbeheerder niet door het leveringsbedrijf.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Van mij konden ze de boom in .
Als dit hard te maken is ,wat zo lijkt.
Zou ik geen cent betalen.
Betalen voor niet geleverde produkten ????????
Er loopt voor mijn huis ook een weg langs maar ik heb geen auto!!!!!!
Als dit hard te maken is ,wat zo lijkt.
Zou ik geen cent betalen.
Betalen voor niet geleverde produkten ????????
Er loopt voor mijn huis ook een weg langs maar ik heb geen auto!!!!!!
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
inxsnl dan zullen ze daar binnenkort ook wel geld voor gaan eisen.
In Duitsland in de dorpen is het zo, als de weg hersteld moet worden, ben jij als bewoner verplicht om mee te betalen.
Woon je buiten het dorp, dan heb je geluk, want dan is het voor de hoofdstad van dat dorpje.
In Duitsland in de dorpen is het zo, als de weg hersteld moet worden, ben jij als bewoner verplicht om mee te betalen.
Woon je buiten het dorp, dan heb je geluk, want dan is het voor de hoofdstad van dat dorpje.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
ook zal je het niet willen betalen dan volgt er gewoon een rechtzaak tegen je met meer kosten.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Die rechtszaak durf ik wel aan.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Het is gewoon idioot dat je voor de meters in je huis tientallen euro's aan kosten moet betalen, ook al gebruik je geen gas of stroom. Het is te triest voor woorden dat mensen op dit forum hun hoop moeten vestigen op een medewerk(st)er van NUON die in haar vrije tijd klanten te hulp moet schieten (hoe prijzenswaardig ook) omdat het bedrijf waarvoor zij werkt niet in staat is haar medewerkers dat in hun (door u en mij) betaalde werktijd te laten doen. Om te huilen is het. De f.lapdrol die zou aftreden als de liberalisering van de energiemarkt een chaos zou worden zit er nog steeds hoor! Beloften die de energiebedrijven moesten doen over achterstanden in facturering worden achteloos aan de laars gelapt. Heeft u daar al wat over gehoord? Komen uw onterechte aanmaningen nu soms ook te laat? En die lamlul wil nu ook het netwerkbeheer gaan privatiseren.... WANT DAT LEIDT TOT LAGERE KOSTEN! U gelooft het ook wel hé? Gek hoor, die kloof tussen burger en politiek. Zum kotzen.
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Wie weet, hoelang netbeheer of hoe het mag heten al in werking is, oftewel wanneer en op welke datum is dit ingevoerd?
NUON wil n.m. vanaf juni 2002 tot 2005 geld hebben hierover.
Dit word normaal gewoon verrekend op de maandelijkse nota's of op de jaarlijkse afrekening?
NUON wil n.m. vanaf juni 2002 tot 2005 geld hebben hierover.
Dit word normaal gewoon verrekend op de maandelijkse nota's of op de jaarlijkse afrekening?
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Hi Karin,
Ja normaal wordt netbeheer al bij het voorschot in de maandelijkse nota's verrekend en staat het nog een keer gespecificeerd in de jaarnota. Maar in dit geval is er ergens "vergeten" hierop te letten, alhoewel elk energiebedrijf (en dat heeft de overheid weer in wetten gezet) zal zeggen dat het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid is om als je meters in huis hebt, zelf naar je energiebedrijf te bellen om te vragen waarom je geen rekeningen krijgt. Triest maar waar. Het is begonnen inderdaad in de energiemarkt, en je ziet wat er meer al is gebeurd, telefoonmarkt is vrijgelaten, volgend jaar wordt de zorg vrijgelaten, etc etc. En ook dat heeft weer te maken met de EU want die wil in alle lidstaten een vrije markt. Maar goed, dat is hier het onderwerp niet. Het netbeheer hoe je het ook wend of keert moet je betalen als je meters in huis hebt, ook al wordt er niet geleverd ("retail") er vinden wel kosten plaats voor het "transport" en de leidingen in de grond. En inderdaad, ik heb hier al eerder over gediscussieerd ergens anders in dit forum, het is inderdaad triest maar prijzenswaardig dat een medewerk(st)er hier dingen moet posten om klanten te helpen.
En inderdaad het kabinet is zelfs nu bezig (waar alle energiebedrijven over geprotesteerd hebben, want dat gaat alleen maar meer chaos etc opleveren) om netbeheer ook vrij te geven.
En ja, Karin, voor wegen voor je huis ook al heb je geen auto moet je hier ook betalen. Alleen de zon gaat voor niets op hier, maar dat duurt met dit kabinet ws ook niet lang meer
Groetjes,
Pafe
Ja normaal wordt netbeheer al bij het voorschot in de maandelijkse nota's verrekend en staat het nog een keer gespecificeerd in de jaarnota. Maar in dit geval is er ergens "vergeten" hierop te letten, alhoewel elk energiebedrijf (en dat heeft de overheid weer in wetten gezet) zal zeggen dat het nog steeds je eigen verantwoordelijkheid is om als je meters in huis hebt, zelf naar je energiebedrijf te bellen om te vragen waarom je geen rekeningen krijgt. Triest maar waar. Het is begonnen inderdaad in de energiemarkt, en je ziet wat er meer al is gebeurd, telefoonmarkt is vrijgelaten, volgend jaar wordt de zorg vrijgelaten, etc etc. En ook dat heeft weer te maken met de EU want die wil in alle lidstaten een vrije markt. Maar goed, dat is hier het onderwerp niet. Het netbeheer hoe je het ook wend of keert moet je betalen als je meters in huis hebt, ook al wordt er niet geleverd ("retail") er vinden wel kosten plaats voor het "transport" en de leidingen in de grond. En inderdaad, ik heb hier al eerder over gediscussieerd ergens anders in dit forum, het is inderdaad triest maar prijzenswaardig dat een medewerk(st)er hier dingen moet posten om klanten te helpen.
En inderdaad het kabinet is zelfs nu bezig (waar alle energiebedrijven over geprotesteerd hebben, want dat gaat alleen maar meer chaos etc opleveren) om netbeheer ook vrij te geven.
En ja, Karin, voor wegen voor je huis ook al heb je geen auto moet je hier ook betalen. Alleen de zon gaat voor niets op hier, maar dat duurt met dit kabinet ws ook niet lang meer
Groetjes,
Pafe
Re: Ik kan hier niet meer tegen, die NUON wat een rotbedrijf.
Idd, helaas moet dit betaald worden, ook al gebruik je geen gas. Die leidingen en meters zijn er nu eenmaal en die moeten betaald worden, omdat die van Nuon zijn. Ik haal mijn stroom bijvoorbeeld bij Cogas vandaan, maar omdat die leidingen van Nuon zijn, betaal ik Nuon ook een x aantal bedrag voor die leidingen.