| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] laptop kapot na 1 jaar en 6 weken
laptop kapot na 1 jaar en 6 weken
Help. Ik heb een laptop gekocht bij DELL. Met 1 jaar garantie. Nu is het zo dat mijn beeldscherm kapot is gegaan, bij normaal gebruik. Nu heeft DELL mij laten weten dat zij niets voor mij kunnen doen, ze kunnen hem maken op mijn kosten. Offerte ontvangen: euro 700,=!!!! De laptop heeft mij ongeveer euro 1450,= gekost. In mijn ogen is dit niet redelijk. Wie kan mij helpen om dit verder aan te pakken/op te lossen. 
Re: laptop kapot na 1 jaar en 6 weken
Je kunt je richten naar de winkel die jou dit product heeft verkocht.
Bij de fabrikant (in dit geval DELL) vat helemaal niks te halen.
Zij geven namelijk een fabrieksgarantie van 1 jaar (wat niet verplicht is).
Jij hebt een overeenkomst gesloten met de persoon die jou het product verkocht heeft, niet met DELL. Daar moet je ook wezen!
Alles wat DELL voor je doet, is coullance ... alles wat de winkelier niet doet , is zijn PLICHT ...
Dus waarom richten op de fabrikant en niet op de persoon die jou die rotzooi heeft aangesmeerd?
Bij de fabrikant (in dit geval DELL) vat helemaal niks te halen.
Zij geven namelijk een fabrieksgarantie van 1 jaar (wat niet verplicht is).
Jij hebt een overeenkomst gesloten met de persoon die jou het product verkocht heeft, niet met DELL. Daar moet je ook wezen!
Alles wat DELL voor je doet, is coullance ... alles wat de winkelier niet doet , is zijn PLICHT ...
Dus waarom richten op de fabrikant en niet op de persoon die jou die rotzooi heeft aangesmeerd?
Correctie: DELL is de leverancier en verkooppunt... ik was nog niet helemaal wakker ... Excuses
Je kunt je in dit geval zeker richten op de fabriekant.
Je kunt je in dit geval zeker richten op de fabriekant.
Echt niet 1 jaar garantie is 1 jaar garantie en dat weet je op het moment dat je iets koopt.
Ga dan niet achteraf lopen zeuren.
Ho, ho edv,Echt niet 1 jaar garantie is 1 jaar garantie en dat weet je op het moment dat je iets koopt.
De wet gaat er vanuit dat product de eigenschappen heeft, die u er van verwachtte. Bijvoorbeeld dat een A-merk wasmachine toch zeker 7 jaar probleemloos meegaat, of een computer drie jaar. Dit heet de ´economische levensduur´ van een product.
Dus gusta,
Laat je geen zand in de ogen strooien door figuren die zomaar wat brullen, maar kijk hier: http://www.stichtingdeombudsman.nl/cont ... /nwwet.htm maar eens. Er zijn echt nog wel mogelijkheden, want deze laptop is echt veel te snel stuk.
Succes
idem
Het is absoluut niet waar dat bij een in dit geval een laptop de koper
na de garantie van in dit geval 1 jaar geen recht zou hebben. op de site computerconsument.nl staat dat er heel veel rechters zijn die daar anders over denken. Deze artikelen moeten veel langer meegaan dan 1 jaar en 6 weken en daar zal in dit geval ,dell, een groot deel van de kosten van de laptop moeten betalen. Voor iedereen die meteen begint dat de garantie slechts voor 1 jaar geld, Staan er op die site ook diverse uitspraken in het voordeel van de consument.
jurrien
ps de rechter ging hierbij uit van een
economische gebruiktijd van 2/3 jaar
bij een computer/laptop.
na de garantie van in dit geval 1 jaar geen recht zou hebben. op de site computerconsument.nl staat dat er heel veel rechters zijn die daar anders over denken. Deze artikelen moeten veel langer meegaan dan 1 jaar en 6 weken en daar zal in dit geval ,dell, een groot deel van de kosten van de laptop moeten betalen. Voor iedereen die meteen begint dat de garantie slechts voor 1 jaar geld, Staan er op die site ook diverse uitspraken in het voordeel van de consument.
jurrien
ps de rechter ging hierbij uit van een
economische gebruiktijd van 2/3 jaar
bij een computer/laptop.
-
Captain Pervert
Ik vind die 700 euro voor een LCD reparatie absurd hoog.
Maar ik denk dat ze zo hoog in de boom gaan zitten omdat veel consumenten gaan klagen. Dan wordt een deel van de reparatie vergoed (de klant betaalt alleen het gebruiksdeel, in dit geval ongeveer 33-50%) en dat is voor hen nog makkelijk kostendekkend voor hun reparatie.

Maar ik denk dat ze zo hoog in de boom gaan zitten omdat veel consumenten gaan klagen. Dan wordt een deel van de reparatie vergoed (de klant betaalt alleen het gebruiksdeel, in dit geval ongeveer 33-50%) en dat is voor hen nog makkelijk kostendekkend voor hun reparatie.
Dit zijn geen wetten, maar EU richtlijnen.
Een te verwachten levensduur bepaalt niet de overheid maar de fabrikant.
Het probleem tegenwoordig is dat consumenten altijd maar denken dat ze in hun "Recht" staan ... dit is meestal niet zo.
Maargoed, kom er zelf maar achter
Een te verwachten levensduur bepaalt niet de overheid maar de fabrikant.
Het probleem tegenwoordig is dat consumenten altijd maar denken dat ze in hun "Recht" staan ... dit is meestal niet zo.
Maargoed, kom er zelf maar achter
-
L.Rozenwater
Zeker zelf handelaar ? (En nooit consument natuurlijk)Het probleem tegenwoordig is dat consumenten altijd maar denken dat ze in hun "Recht" staan ... dit is meestal niet zo.