Hoe Eneco aan klanten komt........ Wees op uw hoede!
Geplaatst: 16 sep 2005 18:29
Hallo,
Eneco heeft wel een heel bijzondere manier om aan klanten te komen.
Ik had nog nooit van dit hele bedrijf gehoord, maar kreeg er opeens nota's van.
In mei van dit jaar heeft Eneco de vrijheid genomen, zonder dat ik ergens vanaf wist, kende het bedrijf niet eens, om mijn bestaande contract voor 3 jaar dat ik een half jaar eerder had afgesloten bij RWE maar ff ongedaan te maken en mij verder als hun klant te registreren.
Volgens Eneco had ik een contract met hen, ze kunnen het alleen niet vinden en op mijn vraag het dan eens naar mij te sturen draaien ze het gesprek steeds naar wat anders.
Ik weet voor 800% zeker dat ik nooit iets met hen te maken heb gehad, laat staan ooit iets getekend heb.
"Maar," zegt Eneco klantenservice "je hoeft ook niets te tekenen om bij ons een contract te krijgen. "
Ze beloofden me niettemin e.e.a. terug te draaien en mij als klant af te melden.
Daar zijn ze intussen al twee maanden mee bezig.
Telkens verzekeren ze mij dat dat gebeurt is, maar zo gauw ik me dan weer meld bij de leverancier bij wie ik wel ooit een contract afsloot, kan men me daar niet aannemen omdat Eneco nog steeds niet de moeite heeft genomen mij als hun klant af te melden.
Intussen stuurt de netwerkbeheerder (=Essent) me aanmaning op aanmaning en gaat nu de stroom afsluiten.
Ze zijn op de hoogte van dit gedrag van Eneco, maar het interesseert ze verder geen biet. Ze zijn niet van plan daarmee ff te wachten tot het geregeld is.
Ik vind het schandalig dat het voor een energiebedrijf zóó gemakkelijk is om zomaar een willekeurig iemand als klant in te pikken, zoals Eneco dat doet.
Zonder dat ik daar iets van weet, laat staan om gevraagd heb.
Ik begripj ook niet dat RWE, waar ik voor 3 jaar een contract had en waarvan nog maar een half jaar om was, zomaar een switch accepteert.
Had ik er zelf om gevraagd hadden ze het waarschijnlijk niet geaccepteerd.
Maar ja, intussen weigert Eneco een contract dat niet eens bestaat terug te draaien en kan ik me nergens anders aanmelden en zit ik dus over een aantal dagen zonder stroom
Eneco heeft wel een heel bijzondere manier om aan klanten te komen.
Ik had nog nooit van dit hele bedrijf gehoord, maar kreeg er opeens nota's van.
In mei van dit jaar heeft Eneco de vrijheid genomen, zonder dat ik ergens vanaf wist, kende het bedrijf niet eens, om mijn bestaande contract voor 3 jaar dat ik een half jaar eerder had afgesloten bij RWE maar ff ongedaan te maken en mij verder als hun klant te registreren.
Volgens Eneco had ik een contract met hen, ze kunnen het alleen niet vinden en op mijn vraag het dan eens naar mij te sturen draaien ze het gesprek steeds naar wat anders.
Ik weet voor 800% zeker dat ik nooit iets met hen te maken heb gehad, laat staan ooit iets getekend heb.
"Maar," zegt Eneco klantenservice "je hoeft ook niets te tekenen om bij ons een contract te krijgen. "
Ze beloofden me niettemin e.e.a. terug te draaien en mij als klant af te melden.
Daar zijn ze intussen al twee maanden mee bezig.
Telkens verzekeren ze mij dat dat gebeurt is, maar zo gauw ik me dan weer meld bij de leverancier bij wie ik wel ooit een contract afsloot, kan men me daar niet aannemen omdat Eneco nog steeds niet de moeite heeft genomen mij als hun klant af te melden.
Intussen stuurt de netwerkbeheerder (=Essent) me aanmaning op aanmaning en gaat nu de stroom afsluiten.
Ze zijn op de hoogte van dit gedrag van Eneco, maar het interesseert ze verder geen biet. Ze zijn niet van plan daarmee ff te wachten tot het geregeld is.
Ik vind het schandalig dat het voor een energiebedrijf zóó gemakkelijk is om zomaar een willekeurig iemand als klant in te pikken, zoals Eneco dat doet.
Zonder dat ik daar iets van weet, laat staan om gevraagd heb.
Ik begripj ook niet dat RWE, waar ik voor 3 jaar een contract had en waarvan nog maar een half jaar om was, zomaar een switch accepteert.
Had ik er zelf om gevraagd hadden ze het waarschijnlijk niet geaccepteerd.
Maar ja, intussen weigert Eneco een contract dat niet eens bestaat terug te draaien en kan ik me nergens anders aanmelden en zit ik dus over een aantal dagen zonder stroom