Bron : Hun Websites ; Forum en andere Media .
Het is een compleet drama bij dit zootje , afkomstig van Finarea -Betamax , er komen net zo snel nieuwe websites bij als dat de tarieven veranderen . De gratis landen wisselen van de ene kopie naar de andere . Denk je dat je goede deal hebt , kom je er plotseling achter dat de beleidsregels zijn veranderd .
In de loop der tijd is er heel wat onaangekondigd veranderd . In eerste instantie was je beltegoed oneindig geldig ; toen veranderde dit "in 180 dagen na je laatste gesprek"daarna in "180 dagen na je laatste betaalde gesprek" daarna in " 180 dagen na je laatste opwaardering" toen in "120 dagen na je laatste opwaardering" en dit allemaal terwijl je een contract bent aangegaan voor b.v 180 dagen of oneindig . Wat zal het morgen zijn ? Daarbij komt nog dat als je het overgebleven beltegoed niet voor het eind van een bepaalde termijn hebt gebruikt , of dit nu € 1.- of € 25.- is het gewoon kwijt bent .
Uw beltegoed blijft actief tot 120 dagen na uw laatste aankoop van beltegoed.
Dus als je op die dag nog flink wat beltegoed hebt moet je er weer meer bij storten , met als gevolg dat je steeds meer op die account accumuleert . Er zijn mensen die beweren dat als je nog redelijk wat beltegoed hebt staan , niet eens kan storten op de laatste dag en dus geen andere keuze hebt , dan dit op de laatste dag op te bellen of te laten verlopen . Wat een zootje .
Dan hebben ze nog zo'n leuke Fair Use Policy waar niemand wijs van word . Deze passen ze toe als een klant zogenaamd te veel zou bellen en gaan dan plotsklaps kosten berekenen voor gratis gesprekken , bij de ene is dit na 25 uur , bij de ander direct na aanvang van het abonement en bij weer een ander 3 uur , er zit totaal geen structuur in .
Het algemene antwoord op het forum krijgen ze van de moderators die geen deel uit maken van het bedrijf en beweren dat zij ook niet weten waar de grens ligt , "is Excesive use" , ik vraag je .
Terwijl ze in die zelfde Fair use Policy het volgende beweren :
3. In the case of Fair Use Promotions, what is excessive use will either be advertised by VoipBuster at the time of the relevant promotion or included in this Fair Use Policy prior to the commencement of the relevant promotion.
Zo zijn er verhalen dat er vanuit bepaalde landen niet gebeld kan worden , omdat zogenaamde carriers deze voipdiensten blokkeren .
Je bent toch mooi in de aap gelogeerd als je net een account hebt aangemaakt met € 50.- beltegoed en er achteraf achter moet komen dat je niet kan telefoneren . Ook op deze vragen geven dit stelletje minkunkels geen antwoord .
We hebben Voibuster , Voipstunt , Voipcheap , Internetcalls , Netappel , Sparvoip etc en je wil niet weten hoeveel domijnen er nog als potentiel kopie in de wacht staan .
Wat ook ontzettend vreemd is , dat je op geen enkele manier in contact kan treden met deze bedrijven . De telefoonnummers en faxnummers die op de website vermeld staan en nou moeten ze het echt niet gekker maken , ze zijn tenslotte telefoon provider
bestaan niet . De klantenservice die ook via de website benaderd kan worden geeft op geen enkele manier blijk van haar bestaan omdat ze nooit antwoorden . het enige wat mogelijk is voor een ontevreden klant is op het forum van hun te kijken als je het al kan vinden , want de enige website van hun die dit ondersteund is Voipbuster.com . het forum bied een waardeloze ondersteuning waar mensen die totaal geen technische kennis hebben en gewoon lekker willen bellen , van de ene naar de andere hoek worden gesmeten door een aantal moderators en één siteadmin . juist Voip technologie is zo complex dat mensen niet zonder ondersteunig kunnen , buiten het feit dan je ook nog een behoorlijk dosis Computer kennis nodig hebt om de juiste instellingen te maken , kennis moet hebben van USB apperatuur , Sip devices etc etc .
Betaal opties veranderen wekelijks , de ene dag kun je opwaarderen via de telefoon de andere dag niet meer , officiele voipbuster resellers sturen spam mails om via hun krediet aan te schaffen , ben je als beller online dan word je ongevraagd door deze mensen benaderd of ze je mogen toevoegen aan hun adressenlijst , waarom ? , het is simpel , omdat zodra je dat doet , je ook je email adres vrijgeeft .
De nummers die Voipbuster uitgeeft worden willekeurig uitgezet door heel Nederland , zo kan het voorkomen dat je in Breda woont en een nummer krijgt van Amsterdam .
Hiermee overtreden ze ook nog eens de regels van de Opta .
Overgenomen van de Opta :
http://www.opta.nl/download/Beleidsrege ... mering.pdf
Beleidsregels
Het college stelt de volgende beleidsregels vast op grond van zijn bevoegdheden van Hoofdstuk 4 van de Telecommunicatiewet.
Het college wil in zijn nummerbeleid geen belemmering vormen voor de ontwikkeling en het concurrerend vermogen van nieuwe diensten. Hiertoe benut het college maximaal de mogelijkheden binnen het huidige nummerplan en spreekt hij dienstaanbieders aan op hun verantwoordelijkheid om goed met de voorwaarden in het nummerplan om te gaan.
1) Een VoIP dienst kan, afhankelijk van de VoIP dienstbeschrijving, in aanmerking komen voor geografische nummers. Het college stelt de volgende voorwaarden voor gebruik van geografische nummers:
a) Het is niet toegestaan om nummers uit een bepaald netnummergebied in gebruik te geven voor afname van de VoIP dienst in een ander netnummergebied of buiten Nederland.
b) Nummerhouders moeten erop toezien dat eindgebruikers de nummers niet gebruiken buiten het betreffende netnummergebied. Hierbij wordt van de nummerhouder gevraagd het uiterste te doen wat binnen zijn mogelijkheden ligt.
c) Nummerhouders moeten ervoor zorgen dat in het aanbod van VoIP diensten geen uiting plaatsvindt richting (potentiële) klanten waarmee de indruk gewekt wordt dat het gebruik van de geografische nummers door de VoIP dienst niet is gebonden aan netnummergebieden of landsgrenzen.
Wilt u nog meer weten , kijk even bij hun op het forum !!!
https://www.voipbuster.com/forum/index.php