Pagina 1 van 1

Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 24 sep 2005 14:23
door martijnwr
Ik heb twee maanden geleden mijn contract verlengd bij vodafone met 2 jaar. Ik was tevreden over alles dus het leek mij een goed idee. Ik had een abonnement met 180 minuten. Deze maakte ik nooit op dus ik vond dat ik wel terug kon naar 150 minuten. In de laatste twee maanden dus met mijn nieuwe contract blijkt dat die 150 minuten steeds op zijn. Ik snapte er niets van want mijn gespreks teller van mijn telefoon kwam nooit op die 150 minuten. Dus ik op onderzoek uit en kwam het volgen regeltje tegen op de vodafone site:


"Voor bellen geldt geen starttarief en betalen per seconde. Gesprekken korter dan een minuut worden gefactureerd als één minuut. "


Dit staat op de vodafone site ergens als je goed zoekt!!!!! Dus als je regelmatig iemand zijn voicemail krijgt en binnen de minuut neerlegt ben je toch deze minuut kwijt, en ik kan je vertellen dat dit snel gaat hoor!! Ik heb hier geen uitleg over gehad bij de winkel waar ik mijn contract verlengd heb. En bij mijn oude contract werkte het niet zo. Ik voelde mij dus redelijk misleid zeker met de zin bellen per seconde = betalen per seconde...............ook toen ik de klantensevice belde bevestigde ze dat het inderdaad zo werkt sinds er de nieuwe abonnementen zijn................ had ik nou maar nooit verlngd

Martijn

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 27 sep 2005 15:17
door lola
vervelend voor je maar ja, het staat wel in de folders behorende bij het abonnement en de info staat op de site... je had jezelf dus beter vooraf kunnen informeren ipv achteraf

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 28 sep 2005 07:23
door Predicador
Toevoeging aan wat lola zegt:

Als klant is het je plicht om hiernaar te informeren. Bij de klantenservice zullen ze je overigens vrijwel altijd informeren over het feit dat de calls korter dan 1 minuut als 1 minuut worden gefactureerd. Dat is duur in de gevallen dat je de voicemail krijgt en besluit niks in te spreken, of als je maar een heel kort gesprek hebt.

In al het reclame materiaal over de Bel & SMS tegoeden staat dit trouwens. In de kleine lettertjes wel te verstaan, maar het staat er echt.

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 28 sep 2005 23:37
door martijnwr
Het klopt dat het er staat, maar het klopt niet dat de verkopende winkel het niet verteld ook niet als je er wel naar vraagt. Deze zei dat de voorwaarden hetzelfde zijn gebleven en dat is dus niet waar. Er werd mij verteld dat alleen de bundels (aantal minuten en incl sms tegenwoordig) waren veranderd. Niet dat de eerste minuut dus eigenlijk het start tarief is geworden en dat als je door die 150 minuten heen bent dat je dan 0,25 euro cent per eerste seconde tot minuut belt. Dus ik vind de slogan bellen per seconde en betalen per seconde de eerste minuut dus zeker niet kloppen.

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 29 sep 2005 07:07
door Predicador
zoals ik al zei:

Ooit gehoord van de onderzoeksplicht die je als klant hebt voordat je een product aanschaft of een dienst wil afnemen bij een bedrijf. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen dat hij/zij zich laat informeren over de inhoud van wat hij/zij wil hebben.

Vodafone communiceert overal dat de eerste minuut volledig berekend wordt, zelfs als je maar 10 seconden belt. Aan jou als klant om dat te weten.

De slogan klopt voor de eerste minuut niet meer, maar die slogan wordt dus ook niet meer gebruikt. Voor gesprekken langer dan 1 minuut geldt bellen per seconde, betalen per seconde nog steeds.

Overigens is 25 cent per minuut nog altijd goedkoper dan het oude tarief buiten de bundel:

0.20 euro per minuut voor bellen naar mobiel op VF netwerk
0.30 euro per minuut voor alle overige vaste en mobiele nummers in Nederland
Beide met een starttarief van 0.06 euro per gesprek.

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 30 sep 2005 00:41
door martijnwr
maar het klopt niet dat de verkopende winkel het niet verteld ook niet als je er wel naar vraagt. Deze zei dat de voorwaarden hetzelfde zijn gebleven en dat is dus niet waar.
Dat had ik dus al eerder verteld! Onderzoeksplicht waar houd dat op? Hoe ver moet je gaan? wie moet je op dat moment geloven? De verkopers dus nooit weer!! maar goed de simkaart gaat gewoon nu mijn telefoon uit zodra hij voor deze maand weer op is. Er zijn legio manieren om gewoon goedkoper te bellen.... en na 2 jaar??? de kans is dat ik (als er weer zulke veranderingen zijn) niet meer honkvast ben bij vodafone


waar ze bij vodafone zeker niet wakker van liggen hoor dat wat dat betreft, ik wilde het gewoon even kwijt dat ik er niet mee eens was met deze handelswijze

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 01 okt 2005 08:12
door Predicador
begrijpelijk. Je bent helaas ook niet de enige die onvolledig voorgelicht is bij verkoop of verlenging.

Waarschijnlijk zal er tegen die tijd wel weer een hoop veranderd zijn, maar daarvoor geldt:

take it as it comes

Re: Vodafone ..... betalen per seconde?? NEE DUS!!!!!

Geplaatst: 08 nov 2005 00:15
door MLF
Als klant is het je plicht om hiernaar te informeren.
Dat is iets makkelijk praten, er zijn zoveel addertjes onder het gras dat je niet meer weet waar je ze moet zoeken, je komt pas achter het bestaan als je er in aanraking mee bent geweest