Hallo,
Dinsdagmiddag kwam ik thuis en vond ik een envelop op de mat
van Eneco.
Dat er een monteur aan de deur was geweest om ons af te sluiten en een aanmaning van d.d. 14-10-2005 die ik nooit had gezien en hoe kan dat in 11 dagen? Want immers mijn vervaldatum was 07-10-2005
Ik heb er na toe gebeld hoe dit kan. Nou kreeg ik me daar een associale medewerkster aan de telefoon begon me ff uit te foeteren, dat ze geen zin had om mij wat uit te leggen en bla bla bla.
Ik wees op haar gedrag en zei haar dat ik wel een klant was, had ze niks mee te maken, daar waar ik haar naam vroeg en ze mummelde wat heel snel en ik herhaalde de naam, omdat ik het niet goed verstaan had, en ze zei ja en verbrak de verbinding.
Maar ik heb haar naam en zal hier zeker een melding van maken. Ik ben geen stuk vuil en als mevrouw geen zin heeft klanten netjes te woord te staan moet ze daar niet gaan werken.
Ik heb toen opnieuw gebeld, en kreeg een andere medewerkster aan de telefoon, en vertelde haar dat ik net een zeer onvriendelijke collega aan de telefoon had gehad.
Ik vertelde haar dat ik als enige een herinnering had gehad van € 180,- met als verval datum 7-10-2005 en die had overgemaakt.
"Ja dat was een foutje" zei ze en die hadden ze gebruikt voor me jaarnota en op me jaarnota stond een achterstand van €22,69 snap niet hoe ze daar aan komen maar goed ja hadden we te weinig betaald op onze maandtermijn maar de acceptgiro is toch al voor gedrukt, dus ik snap niet wat er dan mis kan gaan??????
En de aanmaning ging over vervaldatum 07-10-2005
afrekening 06-09-2005 € 14,62 ?
afrekening 07-10-2005 € 52,03 ?
termijnbedrag 07-10-2005 €186,00
somatiekosten 30-09-2005 € 15,00 ?
incassokosten 14-10-2005 € 50,00 ?
Nu dacht ik dat je eerst een herinnering kreeg en dan 1 met sommatie kosten en dan een aanmaning.
Maar nee ik krijg na 11 dagen al de monteur aan me deur, mag dit zo maar??? moeten de burgers nu ook al op gaan draaien, voor het bedrijfsleven, waar het ook slecht gaat vandaar de snelle incasso kosten van € 50,-+ €15,- er nog eens boven op.
Ja zei de mevrouw die € 50,- is, omdat we een monteur moeten langs sturen.
Ik zei tegen haar:" Ja daar heb ik toch niet om gevraagd?" Daarna vroeg ik haar om de kopieën van al de aanmaningen maar die had ze niet meer zei ze.
Nee vind ook niet vreemd in 11 dagen kunnen ze dat ook niet hebben.
Net als verleden jaar had ik een foutieve jaarnota ontvangen, ik toen weer gebeld. Ja ze zouden een correctienota sturen dus ik wacht af.
Staat er na nog geen 2 weken een monteur op de stoep ja "ik kom u afsluiten" Dus ik zeg:"ik zeg wat??? " Ik meteen weer gebeld ik zeg:"ik heb nog geen correctienota ontvangen dus hoe kan ik weten wat te betalen??" De monteur had het bedrag van de andere nota bij zich wat niet meer klopte.
Hele soesa, ik naar Rotterdam om alles te laten zien.
"Oh ja foutje van ons maar u moet wel deze nieuwe binnen een week betalen anders volgt er alsnog een afsluiting!" Ik dacht nu breekt me klomp.
En geen eens een excusses niks nada.
Toen dit jaar april weer een correctie jaarnota van Eneco € 317,-
Weer gebeld, ik zeg:"goh krijgen we tegenwoordig 2x per jaar een jaar nota?"
Nee we hadden geld tegoed van UPC en deden ze het maar zo.
Ik zeg dus plaats van geld terug, €317,- betalen?
Ja zo moesten ze het doen zeiden ze

Maar vind dat er veel fouten worden gemaakt bij Eneco,en ja dat ze soms gek worden van al die telefoontjes met boze klanten niet gek.
Maar zouden ze minder fouten maken, en wat soepelere instelling,
niet gelijk met die macht positie klaarstaan.
Maar ik betaal wel iedere maand, al is het iets later dan de streef datum, dat gaf tie mevrouw me ook toe op het kantoor in rotterdam.
Maar dat komt omdat ik betaal zodra me salaris binnen is.
En waarom dat verschil, ik zou na 11 dagen worden afgesloten en sommige die staan paar maand achter staan gebeurd er nog niks???
Grtjes dolfijntje